Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 20V palautusta ruotuun (projektimonologi)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Samainen meni ässästä pari vuotta sitten. Tein jostain muovin kaltaisesta sorvaten uuden.

    Comment


    • #32
      Joo, sorvia ajattelin näyttää. Sopivaa 20mm polyasetaalitankoa on jemmassa. Pitää vain tuota lukitusuraa varten vissiin tehdä sopiva terä kun katkaisuteräkin on liian paksu siihen.

      Osakokonaisuuden toki saa marmorilta mutta vaivaan nähden tolkuttoman kallis.
      Viimeksi muokannut matrikkel; 10.7.2011, 17:40.

      Comment


      • #33
        Voisin tuohon omaan kuvitella vaihtavani ko. osan noin ennakoivana huoltona, eli jos ei tuo vaadi uskomatonta kasaa escudoja, voisin haluta samanlaisen..

        Comment


        • #34
          Kaipa niitä kaksikin tekee kun yhden saa aikaiseksi. Menee kyllä tovi että saa talorempalta nyt autospesifistä hommaa hetkeen tehtyä.

          Comment


          • #35
            Eilen vaihdettu flektin etuvastus. Vanha olikin E2 ja E3 välistä poikki joten se tappoi kaksi alempaa nopeutta. Kaikki kolme nopeutta pelaavat kun ao. releistä heittää ohituksen. Ilmastointi päällä ei I-nopeus lähde päälle, ja II ei ehtinyt testaamaan.

            Purettu kuskin ovi ja korjattu 3 katkennutta ja 11 murtunutta piuhaa. Vastaavasti vikoja vähempi.

            Comment


            • #36
              #¤%#!! Nähtävästi nokka-akselin stefa laskee öljyä läpi. Alkoikin jo huolestuttamaan että onko lötkön saanut kuivaksi ilman että nesteet olisivat loppuneet.

              Comment


                #37
                Nähtävästi nokka-akselin stefa laskee öljyä läpi. Alkoikin jo huolestuttamaan
                Pikku vika, helppo homma :)

                Samalla saa syyn vaihtaa kaikki nuo yläkerran tiipparit (ellet jo tehnyt, jolloin silloin tuo stefan vaiva on outo, ettei vaan vierestä kopan tiiviste vuoda).

                Comment


                • #38
                  Joo, uudet tiivisteet tuli laitettut sen jälkeen kun männät oli kädessä. Vuoto on sieltä jostain kannen etupäästä on tosi pientä, mutta vähänkin on liikaa. Nokan tiivistepinta oli kyllä kunnossa, joten ihmetyttää itseäkin toi vuoto.

                  Silloin tällöin startatessa pöllähtää "sininen kummitus", nyt käynyt viimeisen ~50 startin aikana 2 kertaa. Onkohan kuumeessa tehty kannen kasaus kostautunut pilluuntuneessa venavarren kumissa. Pitää selvitellä, eipä toi kumien vaihto samalla jos nokan stefan vaihtaa lisää enää kauheasti tekemisen aloittamisen kynnystä.

                  Comment


                  • #39
                    Paluumatkalla kivasti sitten hirttikin kaasu 3k korville. Virrat pois ja tien sivuun. Cruisen niveltapin päässä oleva "bakeliittinen" liukuholkki murtunut ja niveltapin T-pää tuurilla tarttunut virranjakajan lukitussalpaan kiinni ja ei laskenut kaasuläppää ollenkaan nollille.
                    Heh, ilmeisesti täsmälleen sama vika tuli Kaitsuun eilen :) Se niveltappi on ainakin irronnut. Tasalaatuista tavaraa. Jäikö sulla kaasu kokonaan jumiin? Sain kierrokset laskemaan hieman polkaisemalla, mutta kyllähän se ekalla kerralla vähän yllätti.

                    Comment


                    • #40
                      Vitti nää hajoaa näköjään samaan aikaan. Pitää vissiin kohta sorvi kaivaa rojujen alta esiin.

                      Eilen huomasin että lämppärinkennon tuloletkun alipaineventtiili teki punaista kuohaa vaihdelaatikon päälle. Riemu oli rajaton kun osaa vielä marmorilta sai. Tuo kun on vaihdettu niin sitten jäähyjärjestelmässä ei ole enää yhtään vanhaa osaa. =)

                      Paitsi lämppärinkenno, mutta sehän on lämmityslaite eikä jäähdytyksen osa. Pitänee tilata sekin.

                      Comment


                      • #41
                        Kuinkas monelle noita cruisen prikkoja tarttee sorvata jos pitäisi kympin hintaa tuommoisella per kpl?

                        Materiaali mustaa polyasetaalia, mutta jää piiloon aika hyvin että orkkispussihousut pitäisi pysyä kuivana jos väärän värisen laittaa autoon.

                        Comment


                        • #42
                          Mulle voi tehdä.

                          Comment


                          • #43
                            Mulle myös! Vaikka en olekaan ihan varma mikä sieltä on rikki. Todennäköisesti juuri se.

                            Comment


                            • #44
                              Huvilenkkiä mutkatiellä ikkunat auki tuli ajeltua. Pitkäkilpistä kaistojen välissä haahuillutta Turaggia ohittaessa lötkö lähti kuin hauki rannasta, rinnalle tultaessa niillä paineilla mitä 250kPa mappi sietää, meno loppui kuin seinään, kaasua höllätessä jatkettiin ilman ongelmia.

                              Ihan joka paikkaan silmät ei ehtineet tuossa tilanteessa, hyrrä kyllä itseasiassa vislasi huolestuttavan voimakkaasti, sitten loppui veto. Olisko tuo päässyt ahtamaan yli? Pitänee käydä maanantaina hakemassa tulppa ja rengasventtiili imutorveen ja kokeilla puhiseeko ilma jostain väärästä päästä pois. Mitenkäs tuon hukkiksen säätöventtiilin saa testattua?

                              Comment


                              • #45
                                Varsinkin, jos tuo oli niillä +30 asteen keleillä, en pidä ollenkaan mahdottomana ahtojen karkailua.

                                Comment


                                • #46
                                  Nyt on vekotin pelannut ihan nätisti. Harmittaa vain kun ei ole vielä löytynyt ammattiylpeää maalaria.

                                  Omat suunnitelmat alkaneet hieman painottumaan siihen suuntaan että maasta poistuminen voi olla optio ja värkistä voisi luopua jos joku vakaavarainen moisen harrasteekseen haluaa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Värkki leimattu ilman kommentteja. Inssi hämmästeli 400tkm ajetun moottorin kaunista tyhjäkäyntiääntä... =)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Moottori jos kunnossa, niin eihän siisti tyhjäkäynti ole mikään ihme 5-mukisella :)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X