Lötkön 62 asteen tappi koki 10.1.2011 pienen haverin, pieni mutteri oli ilmeisesti kytkinkopan reiästä pudonnut sinne minne päivä ei paista ja ko. pinni sitten meni poikki. Tapin poraaminen startin reiästä ei onnistunut, joten ohjelmassa oli sitten vaihteiston irroitusta.
Hommahan sitten levisi käsiin:
- kytkinlevyn niitit jo hieman ottaneen osumaa, eli varsin kulunut
- kampuran stefat vuoti perästä
- pakosarjan 4/5 reikä puhalsivat tiivisteen välistä pihalle
- kampikammion huohotusputket sököt
- kone raksutti kivasti tyhjäkäynnillä
Paaliin vaiko elvytykseen?
Tuli sitten laitettua toukokesäkuun vaihteessa:
- kellarista kaivettua vähäkilsainen 3B lohko josta selvisi hoonauksella
- samaisen motin männät + uudet renkaat
- joskus varoiksi hankitut ADU-koneen laakerisarja marmorilta
- sylinterikansi koneistamon kautta ( 396tkm ja ei halkeamia, joten pääsi helpolla, plaanaus, venatyöt, ohjurit ja nostimet)
- lohko tuli puhdistettua ja maalattua
- pakosarja oli ehjä noilla kilsoilla, hämmästelen (hioin vain tiivaripinnan puhtaiksi)
- entinen K24
- tietysti meni Reinzin tiivisteet ylös ja alas
- normi jakopäähilut, kun heittokellotarkistus osoitti että perusasetus ok, eikä tartte säätöpyörällä korjata
- 034 kampikammiohuohotussarja
- 034 vesiletkusetti 200 20V:hen
- AKG:n valmistama (das Original) syyläri lisäjäähylähdöillä
- AKG:n lisäsyyläri
- uusi jälkijäähyn kiertovesipumppu
- uusi kytkinpaketti (vakio Sachs)
- Tepon iloksi pussitolkulla pientä nippaa ja nippeliä joiden laputtamisessa mennyt varmaan pieni tovi. =)
Moottori siis tuli kasattua vakioksi, ei edes kankia tullut vaihdettua, kun olen ehdottoman varma että tällä ei mennä tehokipurajan yli,
jos tarvetta, niin sitten toinen motti projektiksi. Nyt tarvii kesäksi veturin ajoon.
================================================== ========================
Niputtelin tänään konehuoneen kasaan, pyörittelin moottoria startilla jotta öljyä kiertäisi moottorirempan jälkeen sopivasti paikkoihin ennen aitoa starttia.
Parin n. 10s mittaisen startin jälkeen kuoli sähköt
- kaikki löydetyt sulakkeet ehjiä
- ecu ei vastaa vag-comiin
- öljy- ja latausvalo ei toimi
- aux-mittaristo *C, Volt, ja Öljypainemittarit pimeinä; ei värähdäkään
- ajotietokone pimeä
- ei starttaa enää, eli startin 50 nastalle ei tulee herätettä
Jotain eloa on:
- akkujännite n. 12.++ Volttia
- kello toimii
- abs tekee testin ja sytyttää valon DIFF-napista
- mittariston valot pelaa, pl. risat polttimot
Olisko ideoita? Bentlyin kytkiksestä en nyt äkkiseltää selvittänyt mikä nasta Ecu:lle antaa virran.
Hommahan sitten levisi käsiin:
- kytkinlevyn niitit jo hieman ottaneen osumaa, eli varsin kulunut
- kampuran stefat vuoti perästä
- pakosarjan 4/5 reikä puhalsivat tiivisteen välistä pihalle
- kampikammion huohotusputket sököt
- kone raksutti kivasti tyhjäkäynnillä
Paaliin vaiko elvytykseen?
Tuli sitten laitettua toukokesäkuun vaihteessa:
- kellarista kaivettua vähäkilsainen 3B lohko josta selvisi hoonauksella
- samaisen motin männät + uudet renkaat
- joskus varoiksi hankitut ADU-koneen laakerisarja marmorilta
- sylinterikansi koneistamon kautta ( 396tkm ja ei halkeamia, joten pääsi helpolla, plaanaus, venatyöt, ohjurit ja nostimet)
- lohko tuli puhdistettua ja maalattua
- pakosarja oli ehjä noilla kilsoilla, hämmästelen (hioin vain tiivaripinnan puhtaiksi)
- entinen K24
- tietysti meni Reinzin tiivisteet ylös ja alas
- normi jakopäähilut, kun heittokellotarkistus osoitti että perusasetus ok, eikä tartte säätöpyörällä korjata
- 034 kampikammiohuohotussarja
- 034 vesiletkusetti 200 20V:hen
- AKG:n valmistama (das Original) syyläri lisäjäähylähdöillä
- AKG:n lisäsyyläri
- uusi jälkijäähyn kiertovesipumppu
- uusi kytkinpaketti (vakio Sachs)
- Tepon iloksi pussitolkulla pientä nippaa ja nippeliä joiden laputtamisessa mennyt varmaan pieni tovi. =)
Moottori siis tuli kasattua vakioksi, ei edes kankia tullut vaihdettua, kun olen ehdottoman varma että tällä ei mennä tehokipurajan yli,
jos tarvetta, niin sitten toinen motti projektiksi. Nyt tarvii kesäksi veturin ajoon.
================================================== ========================
Niputtelin tänään konehuoneen kasaan, pyörittelin moottoria startilla jotta öljyä kiertäisi moottorirempan jälkeen sopivasti paikkoihin ennen aitoa starttia.
Parin n. 10s mittaisen startin jälkeen kuoli sähköt
- kaikki löydetyt sulakkeet ehjiä
- ecu ei vastaa vag-comiin
- öljy- ja latausvalo ei toimi
- aux-mittaristo *C, Volt, ja Öljypainemittarit pimeinä; ei värähdäkään
- ajotietokone pimeä
- ei starttaa enää, eli startin 50 nastalle ei tulee herätettä
Jotain eloa on:
- akkujännite n. 12.++ Volttia
- kello toimii
- abs tekee testin ja sytyttää valon DIFF-napista
- mittariston valot pelaa, pl. risat polttimot
Olisko ideoita? Bentlyin kytkiksestä en nyt äkkiseltää selvittänyt mikä nasta Ecu:lle antaa virran.
Comment