Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Avant 2.5TDIq -03

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Avant 2.5TDIq -03

    Edellinen B7 meni myyntiin lisätilan ja dieselin toivossa. Katselin C6 audeja mutta budjetti olisi riittänyt vaan karvalakkimalleihin. Jotta elämään saataisiin vähän jännistystä, osui silmään viron kilvissä oleva AKE koneinen C5. Hinnasta päästiin sopuun ja auto tuli pihaan.

    Tehtaalta rullattu 05/2003, Viroon saapunut 2007 jossa rekisteröity samalle omistajalle jolta auton ostin. Mittarilukema on 187tkm tällä hetkellä. Todellisuudessa voi olla jotain muuta, mutta mitäpä noista kun auto pelaa.
    Pirssiin on viime syksynä tehty jakopään remppa sekä purettu laatikko ja uusittu kaikki tarvittava, komeat on lukemat kuiteissa. Pieniä virheitähän siinä on, mutta kukapa olisi 8 vuotta selvinnyt ilman yhtään naarmua tai lommoa.

    Kromi ei ole koskaan oikein napannut joten hain Teippinetistä vähän mattamustaa 3M mainosteippiä ja rupesin puuhaan. Ikkunalistat, kontin lista ja etupää sai mattamustan verhoilun. Kattokaiteita katselin pitkään teipinpala kourassa, mutten uskonut pystyväni niiden teippaamiseen.

    Kun teippaus oli suoritettu, rupesi häiritsemään etu ja takavalojen väri, mitäpä sitä muutakaan perjantai-iltana kun paistelisi umpioita joten tuumasta toimeen, umpiot irti ja uuniin. Maali päälle ja paketti kasaan. Kerran vauhtiin oli päästy niin sutasin takavalot samantien Motonetin tummennusspraylla, ohjeet oli turkiksi joten en tajunnut että kuivuessaan se tummenee lisää, no onpahan ainakin mustaa. Mielessä kävi jo tummien ledivalojen hommaaminen taakse noiden tilalle, mutta katsotaan nyt mikä on mieli myöhemmin.

    Tarkotus on vielä löytää jostain halvalla mustat kattokaiteet ja uudet vanteet. Tänään jo selasin mustia vanteita mutten vielä oikein osannu päättää mitkä miellyttää eniten ja otanko 18" vai 19"

    Alla hieman varustelistaa.

    Koodi:
    PRCode: 0G7 = Tiptronic
    PRCode: 1BE = sports suspension/shock absorption
    PRCode: 2PV = leather trimmed sports steering wheel
    PRCode: 3FE = electric slide/tilt sunroof with sun screen/sunblind
    PRCode: 3PF = electric height adjustment for both front seats
    PRCode: 4GH = windshield tinted with windshield sunshield
    PRCode: 4KC = side and rear windows tinted
    PRCode: 5MG = decorative burr walnut inserts
    PRCode: 6XE = outer rear view mirrors: powered, heatedelectrically foldable
    PRCode: 7Q2 = navigation system with color screen
    PRCode: 7X1 = ultrasonic park distance control
    PRCode: 8ED = bi-functional headlight with gas discharge lamp, for driving on the right
    PRCode: 8Q3 = automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
    PRCode: 9Q2 = multi-function indicator/on-board computer with check control
    PRCode: MR1 = 6-cyl. diesel engine 2.5 L/132 kW 24V TDI with fuel distributor injection pumpbase engine is T1K/T5T
    PRCode: Q1D = sports front seats
    PRCode: U2B = instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer, tripodometer and additional instruments
    Mistä muuten tietää mikä soitinsysteemi tuossa on, kontissa on 6cd vaihtaja ja hanttarin puolella joku pömpeli, subbariksi sen ensimmäisenä arvaisin. Kajareissa ei kuitenkaan lue mitään eli ei varmaan Boset ole? Concertti?
    Attached Files

  • #2
    Sopivan tumman puhuva, toimii..! tarpeeks tonttiin ja vanteiks MONACO MIRABEAU:t http://www.rengaskauppa.net/rk/vante...EAU%20%28BP%29

    kaverilla saattas olla myynnissä tollaset 19"

    Comment


    • #3
      Todella hyvän näköinen. Musta lookki toimii loistavasti. Vanteiksi mieluummin kuitenki ehkä BBS CH:t ku jotkii halpis look a like.

      Comment


      • #4
        Suunnitelmat muuttuivat sen verran että tilasin halpisvanteet, en tosin mitään replicoita, sitä kettuilua ei olisi herkkä mieleni kestänyt. Vanteiksi tuli tällaiset koossa 18"
        Katsellaan nyt jos joskus riittää valuutta ostaa jotain oikeita vanteita. Pistän autosta kuvaa kunhan saan siitepölyt pestyä pois.

        Takavaloja vaalensin samalla hieman ja vetelin kabiinin "jalopuut" hiilikuituteipillä.

        Comment


        • #5
          Suunnitelmat muuttuivat sen verran että tilasin halpisvanteet, en tosin mitään replicoita, sitä kettuilua ei olisi herkkä mieleni kestänyt. Vanteiksi tuli tällaiset koossa 18"
          Nätti mustanpuhuva kutvonen.

          P.S. Noista Barzetoistakin on muistaakseni riitänyt kettuilun aihetta tällä foorumilla.. ;)

          Comment


            #6
            Laitahan konttorin hiilikuituprojektin tulokset kanssa näytille. S

            Comment


              #7
              Itse olen tullut oman auton kanssa siihen tulokseen, että tuolla alustan korkeudella (-30mm/oem sport) oikein mikään 18" (saati isompi) vanne ei näytä siinä hyvältä, ainakaan huulivanne. Omalla kohdallani ajattelin ratkoa ongelman joskus tulevaisuudessa coil-overeilla, maavaraa tuossa näyttäisi vielä riittävän...

              Oikein komea peli muuten, värikin se ainoa oikea eli musta.

              Comment


              • #8
                Maavaralle on suunnitteilla jotain. En vaan oikein vielä tiedä että riittäisikö omaan silmään madaltavat lautaset vai hommaanko jotain ihan oikeata alustasarjaa. Ihan tonttiin en viitsi tuota laskea, motocrossia kun harrastaa niin joutuu välillä poikkeamaan valtatieltä, varaahan tossa kyllä vielä on.

                Vanteista kyllä varmasti tulee kuittia ihan yhtä paljon ku BBS replicoistakin, mutta minkäpä tuolle mahtaa, ei vaan ole touhutonneja vanteisiin.

                Kameran linssissäkin näkyy olevan jotain öttimöntiäisiä.

                Päivitellään taas kun jotain tulee eteen, ja mitäpä ei tulisi, kyllä kai AKE siitä viimeistään pitää huolen.

                Edit. Heti tuli mieleen, eli jonkunlevystä spaceria tuo ehkä vaatisi kunhan saa ton rekisteröintikatsastuksen pois alta.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut Lampinen; 9.6.2011, 20:08. Perustelu: Lisäys

                Comment


                  #9
                  Eikö nuo Barzettat normiajossa liene ihan toimiva ratkaisu. Jossain ratarääkissä tinavanteet saattaa tietysti möksähtää. Pääasia että itseä miellyttää. Ja ihan hyvältä nuo minunkin silmään näyttää. Sopivaa kontrastia tummaan autoon.

                  Comment


                    #10
                    Vanteet on ihan jees, nuo BBS:n vanteet on ihan liian yliarvoistettuja.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                      Vanteet on ihan jees, nuo BBS:n vanteet on ihan liian yliarvoistettuja.
                      Miksi laadukas tuote olisi yliarvostettu? Mielenkiintoinen logiikka.

                      Ite oon yhdet replicat ja yhdet ATPt saanu auton alla normaaliajolla aivan soikeaksi. BBSät olleet aina täysin suorat.

                      Painosta puhumattakaan.

                      Comment


                      • #12
                        Olisin itekin jotkut laatuvanteet ottanu, mutta taas kerran tarve/hinta suhde tuli kolkuttelemaan ja tulin siihen tulokseen etten tuosta laiskiaisesta saa yhtään sen enempää irti vaikka laittaisin kevyttä vannetta ja toisekseen yhtään sen parempi fiilis ei tulisi siitä että tietäisin alla pyörivän 4X kalliimpien vanteiden. Vielä kun joukkoon lisätään se vitutus jonka olisi saanut kun tyttöystävä joku päivä olisi heittänyt avaimet kouraan ja huikannut ohimennessä että osu vähän vanne kanttariin, eikai haittaa?

                        Huomenna, kun saan auton takasin joltain ratsastusreissulta, olisi tarkotus vetää osa ikkunalistoista uudelleen teipillä. Ekalla kerralla innostuksen ja järjen käyrä ei kohdannut ja tuli mentyä enemmän "listoihin mustaa heti nyt" -tyylillä. Eli jäi kromia muutamaan kohtaan. Lisäksi suunnittelin B ja C -pilareiden teippaamista myös. Ainakin C-pilarissa on jotain kulumaa havaittavissa, ja kun ne nytkin on mustia niin mikseivät samalla olisi mattamustia. Jos innostun, saatan harkita kattokaiteiden mustaamista, toteutustapa on vielä epäselvä mutta kun tarpeeksi innostuu niin eiköhän sekin homma äkkiä hoidu.

                        Ja lisäksi vielä tuo käsijarrualue pitäisi vetästä hiilikuidulla, aiheeseen liittyen kysymys: lähteekö käsijarrun ympäristöstä listat ihan samalla tavalla kampeamalla kuin muutkin vai onko joku kikka? Koitin viime kerralla kammeta niitä mutta tuntui etteivät lähde ainakaan yhtä helposti.

                        Comment


                          #13
                          Miksi laadukas tuote olisi yliarvostettu? Mielenkiintoinen logiikka.

                          Ite oon yhdet replicat ja yhdet ATPt saanu auton alla normaaliajolla aivan soikeaksi. BBSät olleet aina täysin suorat.

                          Painosta puhumattakaan.
                          Lampinen tuossa viestissään vastasi tuohon kysymykseesi

                          toisekseen yhtään sen parempi fiilis ei tulisi siitä että tietäisin alla pyörivän 4X kalliimpien vanteiden.
                          Itselläni on ollut lähinnä näitä halvempia vanteita, tällä hetkellä EtaBetan vanteet, ja itse en ole yksiäkään vanteita saanut ajamalla pashaksi.


                          Ja siitä hinnasta sitä yliarvostusta voi päätellä, että BBS:n vanteet olisi varmasti halvempia jos porukka ei ostaisi nykyisillä hinnoilla.

                          Comment


                          • #14
                            Vähän OT... Ajelitkos vähä jälkee 9 tosta Lähderanta 20 ohi?

                            Comment


                            • #15
                              Juu, siinä kun asutaan niin siellä tulee pyörittyä.

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Lampinen Näytä viesti
                                Ja lisäksi vielä tuo käsijarrualue pitäisi vetästä hiilikuidulla, aiheeseen liittyen kysymys: lähteekö käsijarrun ympäristöstä listat ihan samalla tavalla kampeamalla kuin muutkin vai onko joku kikka? Koitin viime kerralla kammeta niitä mutta tuntui etteivät lähde ainakaan yhtä helposti.
                                Jos en ihan väärin muista, niin käsijarrun päällä oleva lista lähtee työntämällä joko eteen tai taakse päin ja sen jäkleen nostamalla. Muut tais olla samalla tyylillä kuin muutkin listat, eli kampeamalla. Mitään vastuta en ota näistä hämäristä muistikuvista, siitä kun on kuitenkin 2-3 vuotta kun ite nuo askartelin ja sen jälkeen ei ole tarvinnut irrotella.

                                Comment

                                Working...
                                X