Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B7 sport -05

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Pakko kai se on 225 laittaa quattron takia, jos täytyy taakse kumit vaihtaa.. Ei vaan hetii haluis, kun noissa mitkä tuli vanteiden mukana on vielä 6mm kulutuspintaa jäljellä. Tekis mieli ajaa ne ensin loppuun ennen, kun vaihtelee kumeja..

    Comment


      #62
      Enkös mie sanonut sillon talvella ettei ne mahdu noilla kumeilla;) soittele jos haluat pullistus apua, niin koitetaan sovitella aikaa:)

      Comment


      • #63
        Joku tais jotain sinnepäin vinkata.. ;) Laiska ja nuukamies kun on niin pakkohan se oli noilla koittaa.. Tänään täytyy käydä säätään vähän takapäätä ja sovitella sit uudestaan. Jos ei vieläkään mahdu kunnolla pyöriin niin sit täytyy lähtee rengas kauppaan..

        soittele jos haluat pullistus apua, niin koitetaan sovitella aikaa:)
        Jos ei tällä viikolla jaksa/saa aikaseks rennkaita sovitella niin voishan sitä kattoo viikonloppuna jos koittas sopia jotain aikaa..

        Comment


          #64
          Muuten, niistä voi sorvata muutaman millin keskiöstä pois:) siihen päälle pikkasen camberia lisää niin johan sopii taas:D noin pääsee halvemmalla...

          Comment


          • #65
            Toi sorvaaminen on kyllä käyny mielessä. 2-3mm kun ottas niin alkais passaan.. :) Tiedä sitten paljonko tollanen sorvaaminen mahtaa vaikuttaa vanteen rakenteeseen että kestääköhän se sitä. Mitä kattelin vannetta niin aika reilusti näyttäis olevan tavaraa keskiössä.. :)

            Asken tulin kulmien säädöstä ja otettiin kaikki mitä takaa saatiin irti.. :)

            Tuloksena oli:
            Taka vasen ennen -1,52 nyt -2,13
            Taka oikea ennen -2,01 nyt -2,38

            Vähän ihmetytti kun toisella polella oli väheämmän säätövaraa kun toisella. Enemmänkin olis voinu vielä käänty. Tavoitteena oli tällänen lopputulos mutta ei taidettu ihan siihen päästä.

            Täytyy nyt sovitella vannetta vielä alle ja kattoo mikä lopputulos on. Pahasti siltä näyttää että olis pitäny heti alkujaan uskoo viisaampia ja laittaa taakse ne 225 kumit.. :)

            Takapäätä joutuu varmaankin jokatapauksessa hiukan nostamaan kun välillä takapenkillä istuu porukkaa..

            Comment


              #66
              Kyllä se kestää, itse nappasin yksistä rattaista 6mm pois. Toi olisi ainakin helppo ratkaisu, pääsis melko pienellä vaivalla.

              Comment


              • #67
                Sunilako sun vanteet sorvas vai joku muu? Olis tossa kyllä yhdet kapeemmat renkaatkin tarjolla..

                Comment


                  #68
                  Jo vain joo... Pohdi, molempi parempi;)

                  Comment


                  • #69
                    Hyvin passaa vanteet! Nyt noi mörkökumit pois ja 225 kumit tilalle. Et sä mitään perää rupee nostelee... =)

                    Comment


                      #70
                      Miltä se näytti campersäätöjen jälkeen, kuvia?

                      Comment


                      • #71
                        Eilen tuli sovitettua uudestaan vanteita säädön jälkeen. Kuvia en huomannut ottaa kun tein aika nopeen sovittelun ja testiajon. Renkaat käänty 2-3mm säädöissä lisää sisäänpäin. On toi kumi noihin vakiokaariin kuitenkin turhan läski.. Otti vieläkin kiinni sisälokareihin kun vaihdista käänsi tosin ei lähellekään niin pahasti mitä ennen säätöjä.

                        Ei auta kun laittaa kapeempaa kumia tilalle. Kauppoja ollaan parasta aikaa hieromassa yhden henkilön kanssa mutta ei tunnu myyjä hirveemmin pitävän kiirettä viesteihin vastailun kanssa. Toivotaan että viikonloppuna saadaan kaupat aikaseks niin ens viikolla sais sit kesärenkaat alle.

                        Comment


                        • #72
                          Tänään tuli tehtyä kaupat kapeemmista takakumeista. Maanantaina lähtee matkahuollolla tuleen kohti tamperetta. Loppuviikosta varmaankin saan renkaat alle..

                          Comment


                          • #73
                            Tänään tuli kumit perille ja tuli pistettyä heti vanteille. Aika mukavasti venyy toi 225 kun vertas noihin vanhoihin 255:iin ei kuitenkaan mitenkään hullumaisesti.. Täytyy kattoo jos jaksais mennä viä illalla vaihtaan noi auton alle..
                            Attached Files

                            Comment


                            • #74
                              Dodii.. Tuli laitettua kesärenkaat alle ja nyt mahtuu hyvinkin. Eipä raavi enään kun vaihto noi kapeemmat kumit. :) Kuvissa vähän keulii kun on keula vielä talvikorkeudessa. Tarvinee hiukan tiputtaa sitä kun kerkee.

                              Ilmeni tossa keväällä lumien sulettua keulasta ihme kolinaa. Nyt kun vaihto noi kesärenkaat niin kolina koveni. Kuuluu kun ajelee loivista montuista. Nyt vielä kesärenkaan vaihdon jälkeen huomasinettä se kuuluu jarrutuksissakin.

                              Mikähän etupäässä vois kolista? Viime kesänä vaihdettiin kaikki tukivarret eteen kun kolina havaittiin alustan vaihdon jälkeen lievempänä kuin nyt. Eipä ollut siitä silloin mitään apua. Viime kesänä jarrutuksessa ei etupää kolissu. Apurungon puslat on vaihtamatta et voiskohan ne aiheuttaa tollasta kolinaa? Tarvii varmaan soitella taas kohta Stefa apuihin ja ruveta tutkiin.. Mistähän sitä vaan kannattais lähtee liikkeelle??
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Gousti; 24.4.2012, 21:56.

                              Comment


                              • #75
                                Noni, nythän siitä tuli oikein mainio kapeemmilla kumeilla. Nyt tosiaan keulaa vois laskee hitusen verran(maahan!) ja ehkä noi kuraläpät pois..?

                                Comment


                                  #76
                                  Vähän kun lasket keulaa, niin kuraläpät tulee vek kuin itsestään ;)

                                  Comment


                                    #77
                                    Mikähän etupäässä vois kolista? Viime kesänä vaihdettiin kaikki tukivarret eteen kun kolina havaittiin alustan vaihdon jälkeen lievempänä kuin nyt. Eipä ollut siitä silloin mitään apua. Viime kesänä jarrutuksessa ei etupää kolissu. Apurungon puslat on vaihtamatta et voiskohan ne aiheuttaa tollasta kolinaa? Tarvii varmaan soitella taas kohta Stefa apuihin ja ruveta tutkiin.. Mistähän sitä vaan kannattais lähtee liikkeelle??
                                    Sullaki siis kolisee vielä? Omaan vaihettiin tuosa talvella eteen ja taakse kaikki tukivarret, kaikki maholliset puslat, iskarit, iskarien yläpään laakerit ja olkavarret, mutta silti kolisee. Mikähän siellä voisi vielä olla joka tuon kolinan aiheuttaa?? Pitäskö seuraavaksi kokeilla vaihtaa alusta johonkin toiseen.
                                    Viimeksi muokannut -TMK-; 26.4.2012, 12:46. Perustelu: kirjoitusvirhepaholainen

                                    Comment


                                    • #78
                                      Juu kolisee ja tuntuu tosiaa kolinat vaan kasvavan. Rattiin kolahdus ei tunnu yhtään eikä muutenkaan vaikuta auton käyttäytymiseen. Ainoastaan kuuluu ääni ja se ottaa kyllä päähän. Vaihdettiinko sulla noi apurungon puslatkin?

                                      Jostain luin ketjua missä oli ollu samanlaisia ongelmia ja oli poistunut vasta kun alustasarja oli vaihdettu uuteen. Ei olis vaan nyt mistään repästä ylimäärästä tonnia uuteen alustaan..

                                      Tuli vähän takapakkia noiden vanteidenkin kanssa kun lähdin niillä eilen ekaa kertaa motarille. Satasen jälkeen alko aika järkyttävä ravistus.. Ilmeisesti etuvanteet on kierot vaikka käytin ne tossa viereisessä rengasliikkeessä tarkistettavana talvella.. Perhanan virolainen apupoika väitti että ihan suorat ovat vaikka kävin vielä hänelle erikseen sanomassa että katsoo onko ne suorat.. Tarvinee käydä uudestaan tarkistuttan ne kun nyt on vakioasentaja paikalla ja viedä sitten sunilalle suoristettavaks.. Ei taas ihan liian helpoks mee..

                                      Comment


                                        #79
                                        Katoinpa tuossa kuiteista ja noita apurungon puslia ei näemmä ollut sittenkään vaihdettu. Auttaisikohan sekään? Ei mullakaan vaikuta nuo kolinat mitenkään auton käytökseen eikä tunnu ratissa millään lailla. Ja sitä kuuluu lähinnä sellaisissa pienissä peräkkäisissä töyssyissä.

                                        Itelläkin on vähän niin että tällä hetkellä ei ole liikoja ylimääräistä uuteen alustaan, kun auton keula pitää ylimaalauttaa, ja auto käyttää muutenkin myllytettävänä.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ja sitä kuuluu lähinnä sellaisissa pienissä peräkkäisissä töyssyissä.
                                          Juurikin sama peli. Isommissa kuopissa ei kuulu mut juuri tuollaisissa pienissä peräkäisissä töyssyissä esim. hiekkatiellä kuuluu. Jollain oli toi apurungon puslien vaihto auttanu kyseiseen ongelmaan. Tiedä sitten auttaisko tässä tilanteessa.. On vaan niin julmetin iso homma tehdä toi et ei millään riitä aika ja korjaamolla maksaa maltaita..

                                          Comment


                                            #81
                                            Ei kai se apurunko voi kolista, siinä on kuitenkin jo massaa sen verran että se ei hirveän helposti liiku. Kolina on yleensä ulkopään pallonivelistä, kun taas epämääräisyys sisäpuslista. Tai tällaisen teorian olen itselleni kehittänyt.

                                            Käy nyt vielä kerran vääntölevyillä sellaisen henkilön kanssa joka niitä osaa käyttää. Kyllä se välys siitä löytyy. Korjaamolla voidaan nostella askinosturilla pyöriä ja vääntää raudalla vaikka miten mutta tuo monilinkki-tuenta on niin hyvin puristuksissa että ilman vääntölevyjä on kyllä jotensakin mahdoton löytää mitään välystä.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kolinan aiheuttaja vissiin löyty lopultakin! Vaihdoin tänään eteen jarrupalat kun alko viikko sitten merkkivalo mittaristossa palaan. Sain homman valmiiks ja kävin heittään pienen testilenkin. Eipä kuulunut enään etupäästä mitään ylimääräsiä kolinoita. Tuli ajettua sellanen 30km eikä koko reissulla enään kolinaa kuulu. Ilmeisesti ollu etusatuloiden yhdyspultti (mikä sit oikeelta nimeltä onkaan..) löysällä ja se on aiheuttanu kolinaa. Ei se nyt ihan sormin pyöräyttämällä auennu mutta kuskin puolella ylimmälle ei tarvinnu näyttää kun vähän räikkää niin aukes.. Muita kolmea sai tempookin ihan kunnolla enne kun aukes. Täytyy nyt toivoa että kolinat ei palaa ja vika olis vihdoinkin korjaantunu.. Johan sitä on yli vuosi kuunneltu ja piti alustakin palauttaa kauppaan ja ruuvata vakio takas alle mut ei onneks jaksanu.. :)

                                              Palojen vaihdon yhteydessä tuli vanteiden kanssa pikkasen ropleemaa. Tai olihan se tiedossa että vanteet ei sovi kun laittaa uudet palat koska satulan ja puolin välissä oli vaan milli väliä. Komeestihan puolta otti satulaan kiinni kun palojen vaihdon jälkeen koitin vannetta paikalleen.. Ei auttanu kun lyödä 5mm lättyä väliin ja taas mahtuu vanne nippanappu pyörimään.. Nyt satulan ja puolien väli on jo alle milli.. :) Vanteet tulee nätisti kaarista pihalle mutta kulutuspinta pysyy kuitenkin kaarien sisällä.. Saas nähdä mitä katsuri tykkää kun pitäis ens viikonloppuna käydä leimalla auton kanssa.. :)

                                              Comment


                                              • #83
                                                Taas tapahtuu jotain pientä.. Sain tänään vietyä viimeset korinosat teippaukseen ja 6.6 pitäis saada ne sieltä takas. Sen jälkeen tarviikin suunnitella auton maalarille vientiä niin saa samalla kiinnitellä taakse pikku lippaa.. Kyllä siinä vuosi vierähtikin jo osia hyllyssä kattellessa.. :)

                                                Etupään kolinakin palas taas takasin. On se kyllä erikoinen "ominaisuus" kun oli melkein viikon poissa ja sit taas ilmesty.

                                                Pitäis jaksaa kumitkin kietasta talvivanteille ja viedä Rialit Sunilalle oikastavaks.. Ajattelun et vois samalla maalauttaa noi talvivanteetkin kun niisä kerran joutuu nyt talvirenkaat nyppään päältä pois.. Väriks oon ajatellu valkosta.. Mitäs raati on mieltä? Ehdotuksia otetaan vastaan. Niin ja osaako joku kertoo jotain hyvää puhallus/maalaus paikkaa tampereen seudulta?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Mun vanteet kävi syksyllä Haapasella puhalluksessa/pulverimaalauksessa.

                                                  http://haapanen.fi/

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Joo pistin eilen kyselyä tonne haapaselle ja tamcorro:lle.. Uskoisin et tonne haapaselle vien kun aika hyviä kokemuksia oli paikasta kaikilla kun eilen vähän googlettelin..

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
                                                      Juu kolisee ja tuntuu tosiaa kolinat vaan kasvavan. Rattiin kolahdus ei tunnu yhtään eikä muutenkaan vaikuta auton käyttäytymiseen. Ainoastaan kuuluu ääni ja se ottaa kyllä päähän.
                                                      Samantapaisia ongelmia huomasin keväällä heti katsastuksen jälkeen, aina välillä kuopissa kolahtaa. Samaan yhteyteen luulin että pakoputki on taas alkanut vuotaa (korjattu vuotta aiemmin), ihan pieni lisäpörinä ilmestyi äänimaailmaan.

                                                      Auto ylös pakoputken korjausta varten: mitään reikää ei löydykään mutta kaasuttelun jälkeen vika löytyi: toisessa putkessa on katin sisuskalut irtonaisenaan ja siitä myös kolina kuopissa / kaasuttaessa. Kolahtihan se myös nyrkillä lyödessä jota sitten tulikin pari kertaa kokeiltua... ei se siitä korjaantunut mutta helpotti hiukan :D

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Täytyykin tarkistaa toi katti/putki kun laittaa autoo pukeille seuraavan kerran. Tuntuu vaan et olis tässä omassa tapauksessa vähän kaukaa haettu. Mulla kuuluu toi kolina kun vähän kuskin etukulmaa heiluttaa ylös alas omalla painollani.

                                                        Jotain uuttakin tapahtunut. Viikolla sain viimeset korinosat teippauksesta ja pitäis ne nyt kesän aikana laittaa kiinni. Tosin takadiffusorin keskeltä taitoskohdasta teippi kupruilee. Tarvii soittaa liikkeeseen ja kysyä pystyykö tolle tekeen mitään vai teippaavatko he sen uudestaan.

                                                        Pyöräytin tänään renkaatkin pois Rialeilta ja laitoin talvireplicat alle. Maanantaina pitäis viedä Rialit Sunilalle suoristettavaks. Sen jälkeen jos noista vielä kalut tulee ja auton alle ne saan menee noi talvi vanteet maalaukseen. Kerta kumit on pois päältä niin on hyvä tilaisuus maalata ne samaan hengenvetoon.

                                                        Tänään kävin laakkoselta hakeen uudet lambdat, N75:en ja tulpat. Vielä pitäis öljyt hakee niin pääsee suunnitteleen pikku huoltoo ennen Viper softausta. Täytyy vaan toivoo että Stefa ehtii apuihin et saa kaikki vaihdettua ennen juhannusta.. :)

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Tänään otii hommat vähän takapakkia.. Sain vaihdettua koneeseen öljyt, tulpat, maffin ja labdat. takinmaisen lambda kanssa tulikin sitten hivenen ongelmaa kun piti vaihtaa liittimen naaraspää auton johtoihin kun oli urospää vaihtanu muotoonsa eikä sopinu enään vanhaan liittimeen. Ei oo noi sähköpuolen hommat hirveen vahvaa alaa niin saimpa yhden johdon katkeemaan vamhan liittimen sisään..

                                                          Auto jäi seisoon hallille ja jalkapatikassa kotia. Tarttee huomenna käydä laakkoselta hakemassa liittimiä ja toivoo että tuttu ehtii tulla fiksan ne kondikseen kun ei itellä taidot taida ihan riittää.. :) Onhan tässä softaukseen vielä kolme päivää aikaa ja juhannuskin mukavasti välissä..

                                                          Hivenen ketuttaa kun sain rialitkin suoristettua ja piti huomenna laittaa alle mut ei hirveesti päivällä autolla ajeta kun on johdot poikki ja muutenkin homat kesken..

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kuuluu ihan asiaan tässä "tein itse ja säästin" maailmassa :) Mutta erittäin komian näköinen peli, ei voi muuta sanoa!

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Joo tää on juurikin sitä.. :) Eilen sain labdan johdot korjattua ja liittimen vaihdettua. Taas rokkaa.. Vielä tattis toi N75 jaksaa vaihtaa ja sen jälkeen lukee vikakoodit ja säätää huoltoväli kohdilleen niin alkais paketti oleen kasassa.

                                                              Vein auton torstaina Rialit takaluukussa rengasliikkeeseen et olis heittäny kumit päälle ja renkaat alle. Töiden jälkeen menin autoo hakeen niin ei ollu mitään tapahtunu. Ei kuulemma kukaan uskaltanu laitta 225 kumia 9,5" vanteelle kun oli joku venykumeihin erikoistunu mies saikulla. :D No josko ens viikolla sais Rialit alle pyöriin niin näkee paljonko tulee etupää raapimaan kun tipautin sitä talviasennosta alaspäin..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X