Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B7 sport -05

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B7 sport -05

    Auto ostohetkellä:
    - A4 B7 2.0Tq -05
    - Sport-alusta
    - Sport-sisusta
    - 18" kesävanteet

    Autoon laitettu tähän mennessä:
    - Ikkunan tummennukse taakse
    - RS4 Poljinpinnat
    - Täydellinen ajotietokone
    - 19" vanteet
    - Etuvilkuista poistettu oranssit lasit
    - Ajovalot maalattu mustiks
    - CD-vaihtajan tilalle USB-muistitikkutelakka
    - Webasto
    - Mustat sivuvilkut
    - S4 ovilistat joissa päällä 3M Carbon-look teippi

    Autoon tulossa:
    - Eibach säädettävä alusta
    - RS4 Takavakaaja
    - S-line etupuskuri
    - RS4 Maski
    - Mustat takavalot

    Hyllystä löytyisi vielä:
    - Carbon-look splitteri etupuskurin alle
    - Carbon-look takaspoileri
    - Carbon-look takahelma

    Auto tuli hommattua itselle kesällä -08. Auto on siis A4 B7 -05 ja sport mallia. Vakiona autossa oli siis sportalusta ja -sisusta. Mukana tuli jotkut monta kanttaria nähneet 18" vanteet. Eka kesä meni rauhallisesti auton laiton suhteen muuten mitään ei tapahtunut paitsi Murre tummensi kaikki auton takalasit sopivan mustiks.

    Seuraavana kesänä oli tarkoitus pistää autoon uudet vanteet. Vanhat oli entinen omistaja ajanut monia kertoja kanttariin ja olivat vielä kierot kaupan päälle. No siinä eräänä iltana nettiä selaillessani tarttui kuitenkin slamitilta matkaan ajotietokone ja RS4 poljinpinnat. Sitten myöhemmin kesällä löytyi vielä uudet vanteet mallia Dotz Hanzo ja kokoo 19". Kesälomilla iski sitten tylsyys päälle ja poistin etu-umpioista vilkun edestä oranssit lasit ja tulipa samalla maalattua kaikki umpion osat (heijastinpintoja lukuunottamatta) mustiks.

    Talvella iski hirveet pakkaset päälle ja rupes käymään audia sääliks kun ei ollu ees lohkolämmitintä enkä omista tallia. Murrella sattui olemaan ylimääräisenä käyttämätön webasto niin tulipa sitten ostettua Webasto mallia Thermo Top-C näytöllisellä kaukosäätimellä audia lämmitteleen talvi pakkasilla. Talven myötä tuli vielä hommattua CD-vaihtajan tilalle USB-Muistitikkutelakka kun en halunnut lähteä vaihtamaan orkkis soitinta pois.

    Tänä keväänä tuli tilattua taas uudet vanteet briteistä. Tälläkertaa mallia Team Dynamics Mesh III Black ja koko sama 19". Saksan maalta tuli tilattua viime talvena kaikenlaista tavaraa ja nyt keväällä tuli vielä asennettua S4:n ovilistat missä on päällä 3M Carbon-look teippi. Lisää tummaa ilmettä tuli vielä hiukan kun asensin tummat sivuvilkut kirkkaiden tilalle.

    Ensi viikonloppuna olisi Muren kanssa tarkoitus asenta uusi säädettävä alusta alle että saadaan auto lähemmäs tienpintaa. Samalla tulee heitettyä taakse RS4:en takavakaaja ens talven rientoja varten.. :)

    Hallin nurkasta löytyy vielä S-linen etupuskuri joka odottelee maalaria ja RS4:en maski ne pitäisi vielä saada tämän kesän aikana keulalle istutettua. Samaten maalarilla on vielä mustat takavalot työstettävänä että kaippa niitäkin täytyy vielä paikoilleen sovitella tänä kesänä.

    Varastossa olisi vielä vähän lippaa ja spoileria mut nähtäväks jää jaksaako niitä enään ruuvailla autoon kiinni.

    Neljä Ensinmäistä kuvaa on autosta viime kesältä ja viisi viimestä kuvaa on tässä vaiheessa. Valitettavasti ostohetkeltä ei kuvaa löydy..
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Gousti; 15.5.2011, 12:59. Perustelu: Kuvia päivitetty

    #2
    Hieno peli, hyvinkin tumma :p

    Oliko minkälainen homma poistaa nuo oranssit kuvut sieltä vilkuista? Itseä häiritsee omassa nuo aika paljon, mutta arveluttaa miten työlääksi homma sitten osoittautuu.

    Comment


    • #3
      Kyllä ne sieltä lopulta aika helpolla pois lähti kun oli hyvät ohjeet mitä seurata..

      Ohjeet löytyy täältä kohdasta #57..

      Comment


      • #4
        Eilen saatiin auto madallettua ja tässä pari huono kännykuvaa.. Parempia kuvia tulee kunhan saa kameran jostain käsiini. Lopputulokseen oon kyllä tyytyväinen.. Kiitos kuuluu tästäkin Murrelle..
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Mitäs laitettiin alle?

          Comment


          • #6
            Eibach Pro Street S tuli nykästyä alle ja varoja olis kyllä vielä ottaa alaspäin paljonkin mut kokeillaan nyt tää kesä tolla.. :)

            Comment


            • #7
              Aikas helposti kyllä loppupeleissä pultit ja pallonivelet irtosi, vaikka kuuilmapuhaltimella saikin hieman lämmitellä alumiinia.. Komeahan siitä tuli ja olihan tätä jo Janne odottanutkin ;)
              Oleppa Janne hyvä vaan jälleen kerran! :)

              Comment


              • #8
                Ihan hyvältä näyttää..Onkohan sama peli mikä tullu tällä viikolla ainaki ma aamulla vastaan tampereen keskustan kohdilla?tänään tais kans tulla tossa 4 maissa?

                Comment


                • #9
                  Keskustassa ei oo tullu tällä viikolla pyörittyä.. Auto liikkuu aika paljon linnainmaa kaukajärvi akselilla.. :)

                  Comment


                  • #10
                    Oke, vissii joku muu sitten...!
                    h

                    Comment


                    • #11
                      Moi millä maalilla maalasit nuo ajovalot??? kävikö pelkkä kolinapullo??? pitikö tehdä pohjatöitä.
                      Täytyy sanoa että on muuten pirun hieno auto =P

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos kiitos..

                        Ihan maalarilta kyselin vinkkiä noihin ajovalojen maalaamiseen ja maalari totes et ihan perus paukkupullo riittää kun kerran sijaitsevat suljetussa umpiossa. Karhunkielellä hinkkasin ensin kaiken kromin hyvin pois ja sit ihan perus paukkupullosta eka pohjamaali ja sit mattamusta päälle. Umpiot ollu nyt maalattuna vuoden eikä hilseile maali mistään.

                        Pitää vaan kesällä ottaa umpiot uudelleen auki ja tiskata linssit kun jäi sisäpuolelle pari sormenjälkee kasausvaiheess. Suosittelen hanskojen käyttöö sit kun alkaa noita umpioita kasaan niin välttyy noilta sormenjäljiltä kun niitä tulee aika herkästi.

                        Comment


                        • #13
                          Muutama parempi laatunen kuva madalluksen jälkeen..
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Hyvältä näyttää, ei tainnut jäädä keulimaan? Korkeuskin vaikuttaa ihan sopivalta käyttöpeliin.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitoksia! Juu ei jääny keulimaan kun säädettävän alustan laitto.. Noi kuvatpikkasen hämää varsinkin tuolta hanttarin puolelta.. Viimenen kuva vastaa aika hyvin todellisuutta.. Käyttöpelistä tosiaankin kyse ja hirvimettälle pitäis autolla vielä syksyllä mennä niin ei hirveesti matalammaks enään viitti laittaa.. :) Pikkasen tuntuu etupää jostain raapivan kun täydet kääntää oikeelle.. :( Saas nähä mitä katsastusmies sanoo kun viikon päästä olis leima vuorossa.. :)

                              Comment


                              • #16
                                Jees, säädettävä on pop. Katselinkin tuolta ylempää, että sinulle tuli Eibachin Pro Street S. Ihan samaa alustaa olen tässä itsekin harkinnut, mutta olen ollut vähän kahden vaiheilla, että tarvitsenko oikeasti säädettävää. Kyllä kai se pitää kuitenkin tuohon sijoittaa suoraan, ettei tarvitse myöhemmin katua. Ja sama juttu täälläkin, eli hirveän matalaksi ei ole varaa vetää, sillä jonkin verran joutuu ajamaan kuoppaisia hiekkateitä.

                                Ottaisiko ihan vain sisälokasuojaan edestä kiinni, jos sinulla on muovit paikallaan?

                                Mitäpä sitten seuraavaksi? ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Suosittelen lämpimästi kyseistä alustaa.. US-Partsilta sai vielä aika edullisesti kun oli tasan 1000e.. Eipä siinä varmaan erotuksesks hirveesti jää jos ostaa jouset iskarit ja jousilautaset (et saa keulimisen pois).. Voi olla joo että ottaa hiukan sisälokariin kiinni kun yhdessä paikassa on ihan pieni hankausjälki tosin luulen sen kyllä tulleen kun iskari on jo kertaalleen käynyt ihan pohjassa.. :) Tarttee kattella jos löytäis jostain muualta jonkun syyn.. Onpahan taas hyvä syy olla viikonloppuna auton kimpussa.. :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei pitäis tuolla madalluksella raapia mihinkään. Kuinka isot kumit sulla on? Vanteet on 19"? Ei näytä tulevan niin uloskaan. Voi olla, että ottaa kiinni ruuviin jolla sisälokari on kiinni. Senhän voi ottaa pois. Ruuvi irti ja puukolla muovi kiinnike pois.

                                    Hieno on auto. :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei pitäis ei mut raapii tai oikeestaan vois vanoo et kolahtaa johonkin.. Välillä kolahtaa ihan sama kumpaan suuntaan kääntää mut herkemmin kolahtaa oikeelle käännettäessä ja kuskin puoli. Kolahtaa siis ääriasennossa kerran mut kun jatkaa ajoo ääriasennossa niin ei rahise mihinkään.. Hivenen kummallinen juttu ja missään lokareissa ei näy mitään jälkiä..

                                      Renkaat on 235/35/19 ET edessä 32 ja takana 30.. Tolla setillä ei pitäis mihinkään kyllä kiinni ottaa.. Sisälokarin ruuvi ja muovi kiinnike lensi mäkeen jo 2 vuotta sit kun auto tuli mulle madalluksen takia mut sain nyt vasta aikaseks sen madaltaa.. :)

                                      Kiitosta vaan jouniH! Tuleeko omaa ikävä? :) Kiitosta vaan hyvästä projekti topicista minkä aikoinas teit omasta B7:sta.. Ollut monesti hyödyksi oman auton kanssa ja hivenen teikäläisen jälkiä tässä seuraillessa.. ;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nooh, kattellaan huomenna autoa krapulan laannuttua. :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Olis vaan pitäny vaihtaa kaikki liikkuvatosat kerralla uusiin.. :) Kai siittä vielä peli tulee.. :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Näin kesäloman kunniaks sai taas audiin jotain pientä uutta aikaan. Viimeyönä vihdoin tuli laitettua keulalle uusi S-line puskuri RS4:sen maskilla. Samalla tuli pestyä umpiot sisäpuolelta kun viime kesänä sinne jäi pari sormenjälkee mitkä häiritsi.. :)

                                            Takapäästä tuli myös otettua kaikki merkit pois ja parani ainakin omasta mielestä takapään ilme huomattavasti..

                                            Etupään kolinaan ei vaan ole syytä mistään löytyny.. Viime viikolla vahdettiin kaikki tukivarret eikä auttanut ongelmaan yhtään.. Kaippa sekin vielä siitä joskus ratkee.. Toivottavasti.. :)

                                            Postista tuli äskettäin viestiä että uudet spacerit on saapunu et ne tarttis vielä ruuvailla tänä kesänä alle.. Ens vuonna sitten takapään kimppuun..

                                            Tässä vielä muutama nopeesti otettu kuva autosta tällä hetkellä.. Katotaan jos sais parempia kuvia vielä tänne laitettua..
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei oo B7 niin ikävä, mutta tfsi moottoria on ikävä. Se on kuitenki uudempi kuin 1.8t. Perus asetuksilla ja lastun kanssa parempi. Jopa kulutus on pienempi.

                                              Kuinka jyrkkään käännät, että kolahdus kuuluu? Vetopäällä?

                                              Mulla tuossa B6 on samat coiloverit ku oli B7. Auto on ehkä vähän matalempi jopa kuin B7 oli. Pihalla monesti talliin ajaessa kun kääntää jyrkkään kuuluu kolahdus. Sitä ääntä en ole koskaan saanut vauhdissa tai ns. tien päällä kuulumaan. Renkaat\vanteet ei ota kiinni. Ilmeisesti auto on niin matala, että jyrkkään kääntäessä joku tukivarsi tai nivel on niin huonossa asennossa, että paukahtaa. Ei varmasti pitemmän pääle hyvä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kuinka jyrkkään käännät, että kolahdus kuuluu? Vetopäällä?
                                                Täytyy kääntää täydet ja yleensä aina on vetopäällä mut jos nyt oikein muistan niin kolahtaa ilmankin.. Täytyy tarkistaa..

                                                Tukivarsia ja niveliä itelläkin ekana veikkailtiin mut kaikki vaihdettiin ja sama homma jatkuu.. Ei ollut mitään vaikutusta.. Kaikki paikat on tutkittu jo aika moneen kertaan ettei mikään pääse mihinkään kiinni ottaan.. Tällähetkellä epäilyt kohdistuu apurungon etunmaisiin pusliin koska kun apurunkoa hiukan väänsi raudalla heilui se noin 4mm mikä äkkiseltään tuntuu aika paljolta.. Lauantaina tutkitaan asiaa lisää ja vertaillaan kaverin kanssa..

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Näyttää tosi hyvälle tuo keula nyt mutta kaipaa tummaa maskia+tummia kehyksiä noitten kromien tilalle.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hyvältä näyttää! Otitko ihan umpioiden lasit irti puhdistusta varten?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tää ois kyllä aika herkku murdered-lookissa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Hyvältä näyttää! Otitko ihan umpioiden lasit irti puhdistusta varten?
                                                        Juu kokonaanhan ne tartti auki ottaa et pääsi kunnolla tiskaan.. :)

                                                        Oon vähän ollu aina kahden vaiheilla et vetääkö kaikki mustaks vai antaako olla ripauksen kromia joukossa.. En tiedä sit tulisko vähän liian musta jos kaikki olis mustaa.. Toistaseks mennään näillä mut katotaan kuin pian kyllästyy ja haluaa tehdä taas jotain uutta.. :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Itse en henk.koht. pidä kromin kiillosta mutta tässä pelissä sitä taitaa olla sitä juurikin sopivasti - ihan mustana olis kait liian 'musta', hieno peli.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Juu kokonaanhan ne tartti auki ottaa et pääsi kunnolla tiskaan.. :)
                                                            Olet sinä kova mies ;)

                                                            Ihan hyvä, ettei kaikki ole mustaa, sillä minustakin auto voisi sitten liian tummanpuhuva. Lisäksi nuo kattokaiteet pitäisi tietysti myös teipata, jos kokomustan haluaisi. Ja eihän tuossa tosin sitä varsinaista halvannäköistä kromia enää olekaan, sillä eikö tuo RS4-maskikin ole sellaista himmeää alu-lookia? Alupeilit voisivat sopia pakettiin hyvin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X