Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Hassusti se on tuo luukku maalattu, kun yläosassa on vielä hiontaväri ja alaosa kiiltelee siihen malliin että pohjamaalin päälle olisi vedetty lakkaa??
Tuota etupuskinta mä kadehdin! Takaluukun kolo on niin kapia, ettei voi pitkäkilpinen kadehtia. ;-)
Mites nuo sumarit, lähteekö ne mäkeen? Tilalle ne sportecin ritilät. Kuulemma kelit Suomessa nyt sellaisia, että välijäähdyttimellä jotain väliä. Kengurumaassa ei tartte hikoilla, vilpoisat 15 päivisin.
Laitetaas nyt muutama kuva vielä tuosta melkein valmiista projektista, jotain pientä säätöä löytyy niinkuin aina. Kuvia tulee lisää kunhan löytyy sellainen sopiva rako että ehdin kuvaamiseen hiukan keskittyä.
Auto maalattiin siis kokonaan uusiksi, samalla hiukan modifioitiin tosiaan etupuskuria ja tuota takaluukkua. Takaluukun kanssa sai taistella hiukan enemmänkin kun se oli tavallisesta B5:sesta ja RS4:sessa onkin tuo takaluukku erilainen. Mm takalasi siirrettiin vanhasta luukusta uuteen, jouduttiin porailemaan reikiä jne.
Tuota hiilarikonepeittoa tarvii koittaa myös vielä säätää paikalleen, nyt ei ihan täydellisesti viel istu paikoilleen.
Samalla sitten nuo etupenkit saivat hiukan uutta väriä niskaansa eli taustat on maalattu korin alaosan väriin ja nahat saivat tuollaisen tummemman pinnan niin istuvat autoon paremmin. Samalla vaihtuivat ratti ja vaihdekepin nuppi Alcantaraisiin. Ovat muuten äärettömän mukavat, ajohanskojen kanssa vaan tarvis koko ajan ajaa, muuten varmaan kuluvat nopeasti.
Kattokaiteita olen miettinyt vielä mustiksi mutta annetaan nyt olla vähän aikaa noin, alumiinipeilithän tuosta jo vetästiin tummaksi.
onko sullakin peitteen takaosa liian korkealla? sitä ei voi säätää kai kuin ottamalla pois itse lasikuituvahvikkeesta joten taidan itse ensin maalauttaa ja sitten katsoa miltä näyttää. tällähetkellä oma on aika tökerösti korkeammalla kuin vasen lokari. toinen vaihtoehto olis muokata sitä saranaa jotenkin?
ola: ei takaosa ollut mielestäni liian korkealla mutta muuten pientä säätöä se vaati. Nyt on paljon parempi säätöjen jälkeen, taidettiin hiukan kaikkea siirrellä, lokareita ja lukkoa alemmas nyt ainakin.
Jarkko: anteeksi, että tuotin pettymyksen, alkuperäiset suunnitelmat olivat ehkä hiukan härskimpiä, mutta ne sitten (onneksi) muuttuivat tuollaisiksi :D Niin ja rinkulathan tuossa on aina ollut mustat keulalla, ei ne mihinkään hävinneet ole.
jukkan - Taitaapi olla juuri se puskuriyksilö, mikä piti alunperin tulla mun A4Tq:oon. Kyllä se paremman kodin sai orkkis-RS:stä. :)
Pitääkös Suomessa olla edessä rekisterikilpi ja mihin se RS:ssä nyt tulee?
Sinultahan tuo puskuri on kotoisin juu :) Kyllä suomessa todellakin tarvii olla kilpi edessä ja sinnehän se jonnekin tulee pilaamaan tuon hienon ja kliinin keulan :(
Viikonloppuna ruuvailin Motoparkissa nuo orkkisvanteet mattamustina alle slicksien kanssa ja nekin istuivat tuohon uuteen lookkiin mielestäni oikein hienosti. Slicksit vaan osoittautuivat huonoiksi :( Muutenhan tuo RS käyttäytyy radalla varsin hienosti. Autoon on ruuvattu H&R:n säädettävä alusta ja etu- sekä takavakaajat. Jarrutuksista pitää huolen Movitin 370x35mm 4 -mäntäiset etujarrut, takapääkin pitäisi vielä päivittää Movitteihin. Tanogan vaihdevälinlyhennin auttaa nopeissa vaihdoissa (korjaus: ei audissa suoriteta nopeita vaihtoja mutta tanogan avulla ne ovat hieman nopeampia kuin vakiolla) ja Sachs race engineeringin kytkinsetti 5kg kevennetyllä vauhtipyörällä pitää huolen vasemman jalan pohjelihaksen treenauksesta ;) Kuskin vaan tarvis enää opetella ajamaan.
Comment