Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VW GOLF 1.6 bensa 1990

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Suonette anteeksi karkean virheeni, en ole Suomen mk2-rakentajien kovassa ytimessä toisin kuin toveri Reinola. :) Sen verran täytyy kuitenkin huomauttaa, että aidossa kakkiksessahan penkkien taustat ovat kestävää ja näyttävää keinonahkaa. Joskin keinonahan kuviointi on siinä määrin huolella toteutettu, että se hämää jopa paatuneinta audistia.

    Comment


      #32
      Toivottavasti trallalaalaakso jatkaa tätä threadia kun kanttori editionilla uusi koti :) !!

      Comment


      • #33
        Ja tänä aamuna oli oleva aika, jolloin Kakkisen tuli herätä jo aamutuimaan hieman ennen seitsemää pensaiden laulavien lintujen kera, palvellakseen isäntänsä päivittäistavaratarpeita. Valitsemalla avaimen ovi aukesi, valitsemalla avaimen ratiipoljinlukko aukesi, valitsemalla avaimen starttinapille, hörähti isolohko ekalla kuin kertoen: aja minua, tai tuuppaa ainakin takaapäin. Valitsin ensimmäisen vaihtoehdon koska olen Homo. Pienen yleisisilmäyksen kabiinin atmosfääriin jälkeen, kytkin (kytkeä eli verbi tässä tapauksessa) tuulilasin pyyhkijät päälle, ja katso: näin eteenpäin. Sitten peruutin hieman katsomalla taaksepäin. Hyvin meni. Tässä välissä tarkistin Blaukkarin kunnon kytkemällä päälle neljän kovaäänisen voimin. Kabiiniin kantautui isolohkon sinfonian sijaan kakofonia by neljä ruusua. Kytkin (kytkeä; verbi) aparaatin poispäältä asentoon keskittyen olennaiseen. Kurvatessani Länärille (kvq) havainnoin resonanssia kojetaulusta korvin silmin, kuin Tuomon äräs2sesta konsanaan radalla. Sekös minua vitutti peruskotkalaisena peruserkkinä, mutta muutein roolini henkisellä tasolaa äkkiä kaarinakivilahdeksi, ajatellen sinistä, jakomielitautinen kun olen. Tämä tepsi, ja keskityin hämmästelemään Kakkisen penkin tukevuutta treenattuun kropaani nähden. samalla hyräillessäni neljän ruusun 2011, euforian täyteinen hetki olisi virkamiehen paikallaolleena saattanut johtaa roiskeläppien (takana) tarkistamiseen.
        Haluatteko kuulla lisää? Ei se mitään, jatkan kun olen käynyt paskalla, lukien käyttöohjekirjaa Volvo amatsoonista vuodelta kuuskytkasi.

        Comment


        • #34
          Missäpäin Larua tämä yksilö oleilee? Voisi käydä ihailemassa iltalenkillä maalipinnan kiiltoa...

          Comment


          • #35
            Vattuniemen suunnalla bongattu viimeksi eilen illalla, piristi oikein siinä harmaassa illassa töistä kotiin kävellessä kun nurkan takaa ilmestyi tämä teollisen kulkuvälinetuotannon suurin saavutus. Kiitos siitä hetkestä!

            Comment


            • #36
              Auto tosiaan vaihtoi omistajaa ja toivonkin parhainta huolenpitoa uudelta omistajalta.

              Comment


              • #37
                Syksyn jo ollessa saanut, aika talvenvaran varustautumiselle oli käsillä tänään aamutuimaan. Niinpä nokka kohti tuusulaa, talvirenkaat takapaksissa. Muodollisen diipadaapan alkaessa jo matkan alkupäässä, optikkojanne.fi pisti höpinää tötsää, ja apupojan voimineni ojentamani sytoskoopit poikineen tuottivat tehneeksi seuraavaa: tulpat, pensansuodatin (yleismalli), öljyt 5 vee 40 oikee teboilii laitettii, ja suodatin (bosch, se kalliimpi vaihtoehto motonetistä). Talvirenkaat alle, on nastaa ja kiertosuuntaa jäätävässä määrin.
                Kallista on. Kaikkineen yli satasen (70 senttiä).
                Nyt kelpaa taas huristella. Tossa kurvaillessani lähtöruutuun, totesin kaikenmaailmansatunnaisen nykimisen poistuneeksi. Vetää niin ettei uskois toi isolohko.
                Ei ole kööpenhamina kuin ennen pistepiste ja hymiöitäriittävästi, tavatessamme tienpäällä lapasta kyllä kiitos.

                Comment


                • #38
                  Tää kiilteli yhtenä iltana puun alla pimeessä Larussa lenkillä suhatessa. Hyvin pistää silmään näin mintti peli...

                  Comment


                  • #39
                    5 tkm täynnä, väliraportti

                    Vappukruisailun aikoihin havahduin ajan ja kilometrien jo rientäneen. Eli noin puolessa vuodessa on tullut 5tkm nurkkapyöritystä, toki pari kaukomatkailuakin Hollolan, Lahden keilahallin ja Kotkan suuntiin siellä seassa. Käytössä eli arjessa havaittua: Ajoneuvovero luokkaa 75e per vuosi. Perusvakuutus, neljä erää vuodessa 93e kipale. Bensaa polttaa viimeisin havainto vähän alle 7.2 satasella, talviaikaan puolisen litraa enemmän. Öljyä ei mielestäni ole kulunut. Rikkoutunutta on kuskin penkinlämmitys, ja puhaltimen kaks pienintä surinaa, kolmas hönkii kuitenkin onneksi. Alun perin rikki olleet lämpömittari (tai anturi tms.) ja takalasinpyyhkimen toimimattomuus eivät ole haitanneet myöskään oikeastaan millään lailla. Leimalle maaliskuulle havaittiin vasemman takaiskarin olevan rikki eli öljyt oli tullu ulos, uudet takaiskarit viidelläkympillä motonetistä ja työtä toisen moisen viisikymppisen edestä jos oikein muistan. Muuta ei katsuri löytänyt, vaan hyväksi havaitsi kera kehujen (no niin se sanoo jokaiselle :)). Kakkis on yllättävän kiva ajaa, ohjaustehostin loistaa poissaolollaan jolloin parkkiksella saa mukavaa hartialiikuntaa. Isolohko 1.6 riittää pysymään kehäteiden rytmissä oikeinkin mainiosti, nurkissa jopa ripeä :). Huonoa on melu, 80 kmh vielä jaksaa kuunnella, sitten ei ollenkaan, no ainahan voi ostaa peltorit. Taustapeilit liian pienet. Havaintona myös, että ohi on päästävä vaikka etenisi reippaamminkin, selkeesti huomaa että mielletään tientukoksi. Toisaalta päitä kääntyy kun tuolla huristelee, joista jotkut selkeesti ilmaisevat positiivisuutta 22 v paronille :) Kaikkiaan ei moitteen sijaa ei teknisiä murheita ongelmaksi asti, pääsee keilahallille ja takasin, ja blaukkarin ramofoonista kuulee uutiset (alle 80 kmh) vaan ei näe taajuutta kovinkaan taajaan. Matka jatkuu, lapastetaan kohdatessamme kuten aikaisemminkin.
                    Selvennys: liikennevakuutus nollaboonuksin, tapiola, ei kytkyjä
                    Viimeksi muokannut trallalaalaakso; 2.5.2012, 10:47.

                    Comment


                      #40
                      Sisätilan flektin oireet viittaavat vahvasti vastuspaketin suuntaan. Helppo vaihtaa kyseiseen korimalliin, muistaakseni flektin kyljessä kiinni ja flektihän on siellä apparin puolella kojelaudan oikean alanurkan tienoilla. Muistaakseni varttikierros myötä- tai vastapäivään pyöräyttämällä flekti tipahtaa alas. Toki kesäkelissä pienimmät nopeudet tarpeettomia.

                      Comment


                      • #41
                        syksyn jo saadessa

                        Talven varalle suoritettua, kymenlaaksonkierroksella ylieilen pröystäilin investonteja seuraavasti: akku Banner 55ah (49.- asennettuna), Ölpät Shell Helix Ultra :) 4.3 litraa vaihdettuna 36.-, filsa 9.- vaihdettuna, tuulilasinpyyhkijät asennettuna 17.- sis. lasinpesunestettä vajaan gallonan(kallis prkl). Summarumina venttiilit ei äännä, veto taas tasasta kautta parempi, käyntiääni hiljaisempi. Näkyvyyden paranemisesta tuulilasin suhteen kommentoin myöhemmin, säävarauksella.
                        Kallista on, 22+vee, 261tkm+, ja matka jatkuu, tällähetkellä n 90 km arkipäivävauhtia.

                        Comment


                          #42
                          Vanhana kakkistina (ähh olkoon, en ala korjailemaan) täytyy ilmaista kunnioituksensa, kun ymmärretään antaa asiaankuuluva arvo kaikkien nykyautojen äidille, isälle ja pojanpojalle. Lisäksi kertomuksena kuin parhain road movie konsanaan!

                          Comment


                          • #43
                            On se hieno. Kuinkahan monella täällä on joskus ollut kakkis? Melkein gallupin paikka.

                            Comment


                            • #44
                              Komea. Itellä oli kans 1.6 automaatti kakkis. Ite asensin siihen kauko-ohjatun keskuslukon ja mustat kalvot laseihin. Kalvojen laitto onnistui kerrankin hyvin kun lasit oli suorat;)

                              Comment


                                #45
                                Hohoo, näitä seuraa aina mielellään, oikeesti helmi automalli :). Itsellä kaikki versiot dieseliä ja 16v:tä lukuunottamatta(vielä) ollu ajossa.
                                yksinkertaista tekniikkaa yksinkertaisille ihmisille ;)

                                Comment


                                • #46
                                  Joulupäivänä kakkistelin alkuillasta veetee seiskalla, isolle kirkolle päin, kotipesän suuntaan. Hämmästelin, kun ei oikein tullut lämmintä lämpötila-aparaatista pyynnöistäni huolimatta kabiiniin. Palttiarallaa Tolkkisen hujakoilla lykkäs glykolia kabiiniin silmänräpäyksessä tuuletuskanavista, muuten ihan jees muttaku veti tuulilasin pimeeks, eli höyry jääty tuulilasiin silmänräpäyksessä. Vauhtia mulla sen sallitun, ulkona helvetillinen lumipyry eli näkyvyys luokaton. Sattuma oli kuitenkin määrännyt, että jarrutus riittää kera sivulasin suht ripeän avaamisen näkökentän aikaansaamiseksi menosuuntaan nähden. Painotan, että siinä kelissä ei nähny lumipyryn johdosta yhtään mitään, näkyvyyden ollessa luokkaa 50m? ja mulla nyt siis hieman vähemmän ja joudun pysähtymään äkillisesti ja ennalta-arvaamatta, moottoritiellä. Yrittäessäni sompailla itseäni sivuun, joka onnistui odotin milloin joku osuu perääni. Sitä tunnetta en Teille toivo.
                                  Tienvarressa hieman henkeä vedettyäni päätin yrittää nilkuttaa Sipoon huoltsikalle. Lykkäs kuitenkin lisää höyryä, niin yritin pysäyttää mahdollisimman näkyvälle paikalle motarin laitaan. Oli miellyttävää jalankulkea siinä lumituiskussa motarin laitaa, tietääkseen positionsa hinuria varten.
                                  Pojat 2 kpl kera yhden hinurin saapu vartissa, silminnähden tyytyväisinä joulupäiväänsä kuten mäkin. Onneksi kaikkien intressissä oli nostaa Kakkis lavalle ja lähtä etiäpäin, asap.
                                  Matka n. 45 km jäljelläolevana suoritettiin ja perusmaltillinen veloitus, hieman yli 7 erkkii per kilometri bungas tuo.
                                  Sitten oli viikonpäivät hiljaisempaa Kakkiksen suhteen.
                                  Aikani dösä-metro-vrlähiliikenne - kombinaatiota hyväksikäyttäneenä työmatkailussa en malttanut olla kiihottamatta itseäni ajatuksella, josko Kakkiksen kuntoonlaitattaisi. Tässä onnistuin, vaihdettua ilmeisesti lämppärin kenno, jokunen kojetaulun ruuvi kera oheissälän. Summarumina käy ja kukkuu.
                                  Matka jatkuu, hyvissä merkeissä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Onnittelut onnistuneesta remontista, onkos kakkiksen lämppärin kenno kovinkin veemäisessä paikassa?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Oli se hieman. Piti purkaa kojetaulu edestä. Oli ainakin näin selvempi tehdä. Myös lämppärikotelon ruuvit oli jumittuneet rintapeltiin. Samalla vaihtui puhaltimen vastus jolloin alkuperäiset 3 asentoa taas toimivat.

                                      Sitten verhoilupesurilla vielä glygolit imien lattiamatolta.
                                      Viimeksi muokannut roadster; 9.1.2013, 22:12.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei kyllä tarvitse purkaa kojelautaa pois kennon vaihtoon.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ei enää paljon auta tässä tilanteessa, mut tossa hyvät ohjeet kennon vaihtoon.

                                          http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=100

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tänks. Kojetaulun kun nosti ylös sai putsattua kaikki ympäriinsä roiskuneet glygolit.

                                            Comment


                                            • #52
                                              katsatuksessa havaittua kotva sitten

                                              No niin, käyttelin Kakkista Heikinlaakson suunnalla tuoretta leimaa, päiväkaffetta ja piparia mielessäni. Piparia en saanu, espresso oli hyvää. Ajoneuvon katsastuspäätös: Hylätty. Kloppi hämmästeli, ylöskirjaili, avasi sanaista arkkuaan. AAnelosessa seisoi suurinpiirtein seuraavaa:
                                              Takajarru epäpitää oikealla. Seisontajarrulla sama diagnoosi. Etujarruletkut pykineet. Jarruvalot, ei ole.
                                              Korjauskehotus tuli öljypohjan puhdistukseen ja etupyörän laakeriin, takavalopolttimo myös ehjättävä.
                                              Linja kuumaksi topikin aloittajalle, alustava justeerauspalaveri tuotti ajatuksen uusia molemmat takajarrut raskaimman kautta plus muu toimeenpanevallinen osuus. Ajan ollessa tänäpäivänä otollinen, espoon Motonet 2 kassillista osaa epistolan mukaisesti ja ounastelemaan. Etujarruletkut paikalleen, takajarrujen avaus ja toteama muuten ok, mutta tiiviste pettänyt oikealta, puhdistus ja uusi tiiviste riittää takajarrujen osalta. Jarruvaloihin tiivisteen haun yhteydessä mukaanlaitettiin katkaisija jarruvaloille sijainniltaan jarrupolkimen välittömässä läheisyydessä, hieman jarrunestettäkin tarvittiin. Jokunen tunti askaretta, yritin olla pois jaloista, ja avot, koeajolla ounasteltiin jarrutuntuman käppärineen olevan taas chic voila sija passeen, kaikki kolme jarruvaloa loisti puhdistetun öljypohjan kanssa kilpaa.
                                              Todettiin loppukaneettina tälläerää ko. laakerinvaihdon, ja venttiilikopan tiivisteen vaihdon suoritettavaksi lähitulevaisuudessa, merkatkoon otteeseen sen laakerin.
                                              Arvelen huomenna jälkitarkastuksen sujuvan, ja kantavani takaisin nuo kassilliset Motonet(t)iin, jotta pyhät mirhamit tulevat mahdollisimman pian niille tarkoitettuun uusiokäyttöön turhan vakan alla hauduttamisen sijaan.
                                              Lopuksi pyyhkäsin Larun Seston autotalliin paloletkun ääreen, sienestelin pesuaineella 2 kertaa ympäri, ja totesin 273risat tkm/23 vee olevan enintään esipuberteettia Kakkiksen elinkaaressa, jota parhaani mukaan yritän vanhentaa suurinpiirtein 79.8 km arkipäiväpyräyksillä. Kiitos Tuusulaan, over out.
                                              Lisäys1: jälkitarkastus sujui.
                                              Viimeksi muokannut trallalaalaakso; 13.3.2013, 13:46.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Motonetistähän ei sitten saa rahoja takaisin vaan hyvityskuitin :)
                                                Viimeksi muokannut juudas; 13.3.2013, 12:04.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Korjauskehotus tuli öljypohjan puhdistukseen
                                                  No jo on tarkaks menny, aikoinaan jetta kun hieman tihuutteli sieltä pohjasta, niin katsuri tuumas, jotta massausta ei tarvita uusia, hyvin on öljy levinny alustaan;).

                                                  Toki tuli Jettaan se öljypohja ja tiiviste vaihdatettua, ihan omasta halusta.

                                                  Nuo jarruletkuhan ymmärtää, että pykivät viimeistään siinävaiheessa, kun vie ns. tarjoushinta katsastukseen. Pitäähän niiden asemien jota sitä edullisinta hintaa tarjoavat saada se tarkistusmaksu vaikka väkisin;)

                                                  Näin kävi PikkuMyylle kerran, kun mitään muuta vikaa ei löytynyt, niin siinä etujarruletkussa oli pykämä.
                                                  Oisko se ollu naarmu korkeintaan ainakin korjaamolla sanoivat, mutta pienemmän riesa kuitenkin;).

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Laakerin stefat oli siis loppu oikealta takaa ja vaseliinit oli liukastunut pinnat. Uutta stefaa ja pesua. Molemmin puolen.

                                                    Autoon on vaihdettu näemmä uudet jarrukamat muutama hetki sitten eli pitäisi mennä pitkälle noilla.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Lokikirjaan rivit uudet ratokseni runoilen

                                                      Kakkis on ollut tänään ajossa 295 tkm verran kaikkiaan alkaen 6.3.1990 jKr. Kilometrjejä tulee tällä hetkellä harvakseltaan, kesän aikana muutama "pidempi" pyräys toki eteläSavoon mies-teltta-vene-kone-tulitikut-olut kombinaatiolla. Noilla matkoilla kulutus ysikasia siis on 90 kmh luokkaa 5.7 eli nelisen desiä ohjekirjan väittämää suurempi, ja matkanopeudella 130 mittarissa luokkaa 7.5 kuitenkin alta 8. Isolohkona jaksaa hämmästyttävän hyvin jopa 140 mittarimatkanopeutta, siis tasaista, melutason ollessa tuolloin hyvinkin sen 85 desibeliä Pelttoreitta. Kovempaa tuolla en ole kait koskaan ajanut enkä aja. Tientukoksi mielletään, ohi on päästävä, ja sitten eteen junnaamaan sen sijaan että menisi, tämä toistuu liian usein, kun tasaisesti yritän ajaa.
                                                      Katsastus tälle vuodelle tapahtui 6.5. eli hieman myöhässä, 292337 tkm, ja tällä kertaa vikalistaa oli kuluneisuudesta johtuen jonkin verran. Uusittiin (muistaakseni) jarruputket kaikki, pakoputki takimmaiset päästöjen takia, oikea etulaakeri (luokkaa vuoden väljänä ollut) ja kenties jotain jota muistini ei nyt tavoita. Edelleen ketjun aloittajan toimesta osat ja työt, joista kertyi hieman enemmän kuin olin otaksunut, mutta mielestäni kannatti tehdä/teettää. Niin ja kiitos hyvin tehdystä työstä tähän väliin mainittakoon.
                                                      Jälkitarkastus nappiin jarrujen ollessa hyvinkin tasapainoiset ja sinänsä pitävät eli pysäyttävät kuten pitää, ja muutenkin ok.-
                                                      Ajattelin seuraavaksi katsastukseksi heti nyt marraskuun alusta, niin saattaisi selvitä kerralla läpi. Kirjoitushetkellä auto on täysin tikissä.
                                                      Kakkiskella tulee nyt näillä haminoilla 3 vuotta käytössäni. Kesärenkailla menee vielä ensi kesän, talvinastoilla kaksikin talvea kun etelässä ollaan, nämä tulivat siis auton mukana. Ilokseni kakkis on myös saanut olla rauhassa yönsä puun alla pihalla, ja itäHelsinkiin en pysäköi nyt enkä huomenna. Moottoriöljy ja filsa vaihtoon ennen pakkasia, ja akun takuu loppuu ylihuomenna, tarkistin juuri :) noin käynnistymistä ajatellen kun tolppaa ei ole.
                                                      Matka jatkuu, en ole luopumassa, tuo on yhdessä -68 Amazonin kanssa paras autoni hintalaadultaan jo nyt.
                                                      EDIT: 246500? ajettuna ostin ja nyt 295 eli 48,5 per 3 vuotta
                                                      Viimeksi muokannut trallalaalaakso; 10.9.2014, 18:56.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Eteenpäin

                                                        Kakkis lähtee sunnuntaina Espooseen uudelle omistajalle, auton matkan jatkuessa. Hienoa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Matka jatkuu, en ole luopumassa
                                                          Näin sitä hallitusneuvottelujen paineessa saattaa takki kääntyä. Kaikesta huolimatta onnea matkaan Saksan autoteollisuuden ehkä parhaalle tuotteelle!

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Nyssehaluu siitä eroon: http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/7423347

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X