Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.0 16v Quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 2.0 16v Quattro

    Elikkäs tuli tommonen typ89 vaihdossa, kun vanha nelikko lähti Jyväskylään.
    Olisi kesän aikana tarkoitus ehostella audia jonkun verran, joten ajattelin jakaa projektin teidän kanssa ja näin pysyn itsekkin mukana, että mitä kaikkea tullut tehtyä.

    Kesän aikana pyritään:
    -ABT alkuperäinen korisarja (otan kuvia kun saan aikaseksi irrotettua ne toisesta audista)
    -Maalaukseen samalla värisävyllä
    -Mahd. uudet 17" vanteet (ehdotuksia?)
    -Tutkia missä välystä (laatikko, voimansiirto??), kun vähän nytkähtelee kun vaihtaa
    + Laitella kaikki viimesen päälle siistiin kuntoon

    Poppivehkeitäkin pitäis uusia- Kuidutella oviin Rainbow SAXin erkkasatsille paikat ja konttiin 10" Hammeri.

    Tuossa nyt oli jotain mitä tarkotus tehdä, nähtävästi tulee kaikkea muutakin laiteltua (riippuen rahallisesta tilanteesta).

    Kuvia lisäilen tuonne: https://picasaweb.google.com/1162088...94766449177554 . Auto kuvissa ostokunnossa.

  • #2
    Muistaakeni tuo ABT:n Typ89:iin tarkoitettu korisarja ei ole kovinkaan hyvännäköinen ainakaan omaan silmään. Onko korisarja muuten eräästä punaisesta yksilöstä?

    Onko autosi muuten musta, kun hämärässä otetut kuvat ei oikeen kerro sitä tarkalleen?

    4x108-jaollisia vanteita on hieman rajallinen määrä ja 80:een hyvinsopivien ja laadukkaitten vanteiden etsiminen vaatii jo hieman pelisilmää. Lenson BSX:t (BBS RS-replicat) voisi sopia hyvin.

    Ootko alustaa laittamassa ollenkaan, vai oliko asennettu oston yhteydessä?

    Onnea projektiin!

    Comment


    • #3
      Kyllä korisarja on punaisesta yksilöstä (mahdollisesti sama?) ja mielestäni se istuu juuri tämän mallin audiin loistavasti. Kunnioittaen audin omia tekeleitä (mielestäni rs-lookkia on jo liikaa)

      Auto on musta, ehkä hieman harmaan sävyä tulee auringonvalossa. Pyrin ottamaan parempia kuvia mahdollisimman äkkiä. Autossa on myös jonkinlainen madallusalusta, johon perehdyn paremmin, kun heitän kesärenkaat alle. (vanha omistaja ei ollut perehtynyt siihen sen tarkemmin)

      Oon aika paljon katellut noita RS- ja LM-replicoita. On vaan aika harvassa, jos käytettynä haluais ostaa, mutta onhan vaihtoehto tilata ebaystakin ! Vanteet tulevat tosin vasta sitten aiheelliseksi, kun on saatu korisarja/maalaukset tehtyä. Eli ensiksi saa mennä auton mukana tulleilla.
      Onko muuten kenelläkään kokemusta vannetukun tarjonnasta ? Onko noista barzetan vanteista mihinkään ?

      Edit: http://www.carfantasy.nl/advanced_se...so+bsx&x=0&y=0 Tommosen sivun löysin mistä noita sais - postikulut n. 80e, että tuolta vaan sitten kesällä, jos ei muualta löydy...
      Viimeksi muokannut sombrero; 3.4.2011, 22:17. Perustelu: Halusin lisäillä, mutta mitä turhaan uutta aloittamaan

      Comment


      • #4
        Muistan että Slamit.net olisi myynyt noita vanteita ja vielä 17-tuumaisena. Nyttemmin en ole niitä enää siellä nähny. Kannattaa kysästä!

        Comment


        • #5
          Kyllähän niitä näyttäis tuoltakin saavan ! Hintataso on vaan vähän eri kun Hollannista. Oishan nuo 16" näyttävät kun on tarpeeks leveet :)

          Comment


          • #6
            Vähän lisää hommia:
            - Kansipahvi vuotaa öljyä -> Vaihtoon ja samalla kannattais varmaan käyttää kansi mittauksissa ettei ole kiero. Ei ainakaan toistaseksi ole sekottanut nesteitä, joten tällä ei liene kauhea kiire (?), kuitenkin ajattelin sen ensimmäisenä tehdä "suurimmista muutoksista".
            - Ilmastoinnin hihna oli lähtenyt kävelemään (hoidettu), silti palaa punanen valo. Mistä kannattaisi lähteä tutkimaan.

            Avain jäi muutama päivä sitten virtalukkoon. Onko jollain omakohtaisia kokemuksia ? Uskaltaako sinne crctä ruiskuttaa vai pahentaako vaan tilannetta, kun alkaa lika liikkumaan ?

            Tuli käytyä katselemassa audia mistä ois tarkoitus ottaa se korisarja, eiköhän se muutaman viikon päästä irroteta niin pääsee tekemään pohjatöitä.

            Ei muuta tällä kertaa. Kuvia tulossa hetikun on aurinkoiset kelit ;)

            Comment


            • #7
              Mites tuo ilmastointi. Voisiko vika olla kennossa ? Miten tuon voisi tarkistaa ja onko helppo tehä itse ? Nesteetkin sinne voisi varmaan vaihtaa, kun ei ole hajua koska olisi viimeksi huollettu.

              Comment


              • #8
                - Ilmastoinnin hihna oli lähtenyt kävelemään (hoidettu), silti palaa punanen valo.
                Ömm, palaa punainen valo missä? Minusta toimimattoman ilmastoinnin ei pitäisi sytyttää mitään valoja.

                Comment


                • #9
                  tulee punanen valo AC-napille, vai onko se vain valo siitä että se on päällä ? Ei se ainakaan yhtään kylmempää ilmaa puske

                  Comment


                  • #10
                    Joo, sitä se tarkoittaa. Jos ei kylmää tule, niin 95% todennäköisyydellä aineet ovat päässeet karkuun.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos tiedoista ! Taas hivenen fiksumpana :)

                      Comment


                      • #12
                        Vois taas tänne päivitellä.

                        Autosta otettu kuvia pesun jälkeen. En vaan pääse lisäämään niitä toistaiseksi, koska muuton takia en ole kotona vielä nettiin päässyt.
                        Muutama päivä sitten kävin kattelemassa punasesta audista osia, tälläkertaa mukaan lähti vakiomaski ja ovipahvit, johon ois tarkoitus luonnostella kuidutuksia erkkasatsille. Korisarjakin ois tarkoitus irroitella tässä tämän kuun sisällä, että pääsis tekemään pohjatöitä. Maalaajalle auton ois tarkoitus mennä kesä-heinäkuun vaihteessa, riippuen työtilanteesta.

                        Jotain pientä lisälaittoa on ilmennyt:
                        - oikea etukulma pitää kolauksen kun kääntää rattia paikallaan--> koiranluu tai pallonivel. Pyrin korjaamaan ensiviikolla.

                        Elikkäs voisin luopua tuosta nykyisestä maskista mikä näkyy noissa kuvissa. Kunto on ihan ok, kiveniskeymä yläreunassa niin maalit vähän ropissut. Hintaa voidaan katsella sitten yhdessä. Laitan vielä ilmoitusta myydään muuta-osiolle, kun olen saanut tuon orggiksen maalattua ja laitettua kiinni.

                        Comment


                        • #13
                          Ettei olis iskarin yläpäänlaakeri jos paikallaankääntäessä napsahtaa.

                          Comment


                          • #14
                            Pitänee katsoa sekin, jos ei koiranluusta tai pallonivelestä löydy välistä.
                            Kiitos neuvosta !

                            Comment


                            • #15
                              https://picasaweb.google.com/1162088...00543602632946 Tuossa lisää noita kuvia, ei jostain syystä mennyt samaan kansioon kun vanhat. Lisäilen noita vielä kunhan kerkiän.

                              Comment


                              • #16
                                Koiranluu ei ole varmuudella, alapallonivelkään tuskin. Itse annan ääneni yläpään laakerille. Koiranluu ilmenee ajossa pieniin töyssyihin ajaessa "klok klok" äänenä, paikallaan käännellessä se ei metelöi. Alapallo mulla ei koskaan ole ollut niin väljä, että olisi äänestä kuullut.

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitos neuvosta ! Pitääkin katsoa ensimmäisenä se yläpään laakeri :) Kerron kuinka kävi !

                                  Comment


                                  • #18
                                    Perjantaina ois tarkoitus tarkistaa tuo yläpään laakeri. Kuinka pitkä homma ? Olisi tarkoitus saada perjantai/lauantaina valmiiksi, ennen kun tulee tutun auto huoltoon.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eipähän tuon mikään ihmeellinen homma pitäisi olla... Iskarin pultit pois ( 2kpl ), Raidetangonpää irti tolpasta ja sitten iskarin yläpään mutteri vain irti niin iskarin tolppa on kädessäsi. Quattrosta en tiedä onko kallistuksen vakaaja kiinnitetty mihin... Itsellä etuveto type89 ja siinä on alatukivarteen...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Riippuu vuosimallista, ei vetotavasta. Jossain -89 paikkeilla vaihtui vakaajan kiinnitys tukivarresta tolppaan. Mutta noinhan tuo suurinpiirtein menee, puoli tuntia ensimmäisessä kun harjottelee ja vartti sitten toisessa. :) Olettaen että työkalut on asianmukaiset.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juu Kiitos ! Huomenissa ois tarkoitus Tuo toimenpide suorittaa :)

                                          Elikkäs tossa voipi olla se tukivarsi tolpassakin kiinni (-90)
                                          Viimeksi muokannut sombrero; 26.5.2011, 13:43.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on sekin vaihdettu. Klonksuna loppui. Koiranluussa oli aavistuksen välystä, joten senkin voisin vaihtaa tässä lähipäivinä ja tarkistaa vielä toisenpuolenkin siinä samassa.
                                            Pakosarjantiivisteetkin odottais vaihtoa, kun vanhat falskaa. Samalla pitäisi perehtyä paremmin öljyvuodon tarkempaan kohtaan.

                                            Tullut näköjään tuossa viime viestissä vähän ajatusvirhettä... :D

                                            Comment


                                            • #23
                                              Pitkästä aikaa voisin tännekkin jotain sepustella.

                                              -Öljynvuoto vika tuli vihdoin viimein selvitettyä, vika löytyi venttiilikannesta. Jonkun vanhan omistajan toimesta vaihdettu nähtävästi tiiviste ja jätetty "hieman" löysälle (kaksi pulttia lähti vetämällä ylös, loput sormilla pyöritellen). Vaihdoin uuden, sillä olin sen jo hakenutkin.

                                              Ensiviikon aikana ennen bulgarian reissua (15pvä) suunnittelin vaihtaa vaihdelaatikon tukikumit, koiranluut ja levyt/palat eteen. Kenelläkään vinkkejä mitään mistä kannattaisi levyt tilata ? Ei hyviä kokemuksia noista motonetin pilipali levyistä.

                                              Auton viivästynyt maalaukseen saantikin on saanut hieman lisäpotkua, soitin alkuviikosta maalarille ja kysyin hintaa, pitäisi käydä nytten viikonloppuna näyttämässä autoa ja päästä vielä hinnasta sopuun, niin saisivat maalilohkeamat ja naarmut kyytiä. Tarkoitus olisi vielä saada abt:n korisarjakin samalla maalille.

                                              Kesävanteet myin muutama viikko sitten eteenpäin ja nytten olisi uusien metsästys alla, voipi olla, että ajellaan syksyyn peltivanteilla ja odotellaan talventuloa. Nähtävästi menee vanteiden osto keväälle, niukasta opiskelija-budjetista johtuen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itse olen tilaillut Speed-Autoteilelta muutamat varaosalevyt, olivatkohan Fidanzaa vai Ferodoa. Ei pahaa sanottavaa. OE-levytkään ei varmasti ole huonoja.

                                                Samoin Mintexin OE-palat on käypäsiä, eikä mielestäni edes karmean hintaisia. Toki jos radalla tulee ponnisteltua, joku vähän kuumaa pitävämpi voisi olla hyvä, esim EBC:n RedStuff tai Ferodon 2500. Itse olen parit YellowStuffit kokeillut ja melkein sanoisin niiden olevan ainkain kevyessä autossa kadulle arkiliikenteeseen vähän huonommat. Tarvivat lämpöä, että alkavat toimia oikein.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kiitos hyvistä vinkeistä ja nopeasta vastauksesta ! Speed-autoteileltä ei näyttäis saavan 80seen mitään levyjä, mutta eiköhän jostain löydy !
                                                  Juu ja ihan käyttöautona on tällä hetkellä, ei tuo tarpeeksi kiireellinen radalle ole :P

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Speed autoteilen sivuilta haetaan varaosanumeron perusteella, varmasti löytyy myös sinun autoosi sopivat levyt.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Näköjään, laitoinkin myyjälle jo sähköpostia. Zimmermanin levyjä ja paloja löytyisi, kenelläkään kokemusta miten toimivat arkiajossa ?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäisen tavoin, eli oikein kivasti. Johonkin olen joskus Zimmermania laittanut itsekin (varmaan joka autoon tullut laiteltua jarruja =)). On isohko tarviketoimittaja, laatutavaraa perinteisesti.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kävi näin ikävästi, että saattaa jäädä tää projekti tähän. Edellis sunnuntaina syttyi auto palamaan kesken ajon. Nyt ootellaan vakuutustarkastajaa, niin nähdään miten käy :(

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            no höh. Noh, jos tarviit vielä vanteita niin mulla olis 17'' myynnissä/vaihossa. Mieluummin vaihossa

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X