Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D3 3.0tdi

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 D3 3.0tdi

    Noniin elikkäs tuli syksyllä bemarista hypättyä audin osastolle kun jonkin nelivetoisen tartti talveksi. Autohan on 2004 vuoden A8 3.0tdi quattro.
    Varusteina tässä on perus jutut mitä lähes kaikissa näissä tuntuu olevan eli boset, navit, ilmajousitus yms. Ostaessa autossa oli kesärenkaissa 20" tsw:n vanteet

    Click image for larger version

Name:	aareton.jpg
Views:	1
Size:	148,3 Kt
ID:	1647361

    Vakionahan tuo oli aivan äärettömän korkea ja sillä pystyi vaikka ajelemaan muiden autojen yli! Sille oli siis tehtävä jotain ja aluksi sitä tiputettiin vag-comilla mutta tiputus oli vaan parin sentin luokkaa.
    Samalla mukana tulleet kauniit 16" pölykapselin näköiset vanteet saivat mennä ja talveksi laitoin 18" r8 replicat kitkarenkailla

    Click image for larger version

Name:	talvi.jpg
Views:	1
Size:	251,2 Kt
ID:	1647362

    Isossa autossa 3 litraisella dieselillä ei suorituskykykään aivan mahdoton ole jotenka asiaa parannettiin karalan softalla ottamalla kaikki irti ja nyt siellä pitäisi olla n. 270hp ja 650nm. Kulkuun tuli kummasti muutosta ohjelmoinnin jälkeen.
    Tilasin lowermyairride.co.uk:sta ilmajousitukseen säätöpalikat joilla sitten auton saikin riittävän tonttiin. Maavaraa on nyt alimmalla asetuksella n. 4cm ;)

    Click image for larger version

Name:	IMG_20110317_141303.jpg
Views:	1
Size:	272,4 Kt
ID:	1647363

    Tuolla vielä parit kuvat nykytilanteesta: http://monstera.kuvat.fi/kuvat/ajone...A8/2011-03-26/

    Pitää ottaa vielä jokin sisäkuva kun ei ole nyt koneella
    Seuraavaksi pitäisikin ainakin kaikki lasit tummentaa ja teettää putkisto neljällä ulostulla ja varmaankin samalla poistaa takavaimentimet kun ei olisi haitaksi jos edes kuuluisi pientä ääntä. Tuollaista hofelen etupuskuria olen myös miettinyt http://www.lltek.com/images/Hofele/a..._s8_grille.jpg mutta häiritsee vähän kun tuo maski ei ala tuosta konepellin reunasta... mitäs mieltä siittä ootte ?

  • #2
    Hieno on! Nythän tolla voi ajaa sitten vaikka muiden autojen ali.. ;)

    Comment


    • #3
      Hemmetin tyylikäs edustusauto! On se nättiä ku on iso auto tontissa :) Mites tossa toi ilmajousitus toimii, saako säädettyä (kävely)vauhdissa vaikka hidastetöyssyjä varten tms? Ite en ehkä lähtis puskuria vaihtaan, on sen verran hyvännäköinen tuo alkuperäinen. Mutta samaa varmaan moni sanois mullekin, kun meinaan vaihtaa omaan RS:n puskurin S:n tilalle.. ;)

      Comment


      • #4
        Kiitoksia! Saa sitä säädettyä missä vauhdissa tahansa mutta kun ajaa alimmalla tasolla niin pusseissa niin vähän ilmaa että kestää hetken nousta... Ja alimmalla asetuksella ei tule ajeltua muilla kun hyvillä teillä silloin tällöin koska kyyti on muuten aika pomppuisaa! Useimmiten tulee ajeltua comfortti asennolla jolla sitten maavaraa n. 6-7cm ja kyytikin paljon mukavempaa. Jousituksesta löytyy vielä tarpeen vaatiessa lift asento millä nousee vielä pari senttiä lisää. Kyllä omasta mielestä pirun kätevä kun voi ajella tontissa mutta jos tiet huonot niin voi nostaa ;) Jenkki foorumilta kattelin niin joku oli laittanut jonkinlaiset lisäsäiliöt sinne jolloin pystyy nopeasti muuttamaan korkeutta : http://www.audizine.com/forum/showth...of-the-04-A8L/ Mutta kyllä ittelle riittää ihan tuo normaali systeemi kun ei nyt mikään näyttely auto ole!

        Comment


        • #5
          Mikolle tuttu kommentti jo toisaalta:

          oooo<3

          Comment


          • #6
            Mitä tuohon keulan ilmeeseen tulee, diggaan itse ainakin vielä näistä kaseista. Pyöreämpi muotoilu D2:seen verrattuna, mutta keula edelleen vanhantyylinen, ei siis singleframe. Vaikka singleframekeulastakin kyllä kovasti pidän. Hieno on, siis. :)

            Comment


            • #7
              Kasit on aina hienoja! Edustusautoon sopii tuo beige väri tosi nätisti. Jännää miten pieneltä 18" vanne näyttää isossa korissa. Kakskymppinen taas juuri passeli.

              Comment


                #8
                Mä unohtaisin tuon tinkelitangeli keulasetin. Nykyinen on erittäin makea. Maukas on kyl sopivalla madalluksella :)

                Comment


                • #9
                  Parit sisäkuvat vielä

                  Click image for larger version

Name:	2011-03-31 16.18.00.jpg
Views:	1
Size:	101,0 Kt
ID:	1600620

                  Click image for larger version

Name:	nimetön.jpg
Views:	1
Size:	87,4 Kt
ID:	1600621

                  Comment


                  • #10
                    Olen ehdottomasti myös sitä mieltä että pidä keula originaalina. Komea kärry!

                    Comment


                      #11
                      Hieno! Seuraavaksi takavalojen päivitys facelift malliseksi, tuleepi takapäähän näköä. :)
                      Ja pidä orkkis etupää.

                      Comment


                      • #12
                        komee on....dieselveron suuruus kiinnostais..edes noin...arvio

                        Comment


                        • #13
                          Upea laitos.

                          Comment


                            #14
                            Hieno on. Minun mielestä tuo uusi keula kävis kyllä. Voi olla että siitä tulee sit liian raskaan näköinen. Kiva kasi kun ei ole se perinteinen musta. Millane bemari oli aiemmin? Seiska?

                            Comment


                              #15
                              Kyllä silmä lepää! Ja ehdottomasti keula orkkiksena. Tämmönen ei todellakaan vaadi muuta kuin tonttiin ja näyttävät vanteet alle, avot!

                              Comment


                              • #16
                                komee on....dieselveron suuruus kiinnostais..edes noin...arvio
                                550€ - 600€ Osuko? Orggiskeulaa kannatan minäkin. Makeen levee.. ;) Kasia miettiny joskus itekin, mut toi koiruus aiheuttaa tiettyjä rajoitteita autolle.

                                Comment


                                  #17
                                  Paljoko on rekkariin merkattu päästöarvo? Nuo dieselverot pitäs mennä tuon ikäsissä päästöjen mukaan.
                                  En usko, että paljon tomaatti A6:sta eroaa. Hieman tietysti on painoa enemmä, josta tulee myös grammoja lisää.

                                  Comment


                                  • #18
                                    A6 3.0 Tdi tippi on vero 720€

                                    Comment


                                      #19
                                      Ajoneuvoveron perusvero menee joko painon (vanhemmat kuin 2001) tai co2-päästön mukaan (uudemmat kuin 2000). Käyttövoimavero (aka. dieselvero) on osa ajoneuvoveroa ja se lasketaan kokonaispainon mukaan. http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneu...lenee+2012.htm

                                      Comment


                                        #20
                                        Erittäin tyylikäs!

                                        Täällä kun on alettu neuvomaan, niin laitan toki korteni kekoon:
                                        Itse pitäisin tuon nykyisen etupuskurin ja hankkiutuisin eroon autoa kiertävistä kromilistoista (maalaamalla tms), eivät mun silmään sovi ollenkaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hieno on auto.


                                          Ja hirveesti en itse muuttaisi enää.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuo D3 on kyllä komee kori. Oli sitä jo D2. Hieman alkaa ikä painaa D2:sta, vaikka on vieläkin suht tuore ja näyttävä.
                                            D3:lle on luvassa yhtä pitkä tulevaisuus.
                                            Niitä ei tarvitse tuunailla vielä pitkään aikaan liiemmälti, koska niin vähän on kuitenkin vielä liikenteessä moisia.
                                            Yksi haaveauto tuo olisi, mutta ei ole farkkua tarjolla :)

                                            Hieman vaan nämä nykyautot pelottaa siinä mielessä, että kun niille kertyy ne 2-300tk mittariin ja ikää myös +10v niin miten kaikki elektroniikka yms kestää. Korjauskulut on varmasti kovat.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Olen miettinyt kanssa kromilistojen maalaamista mutta kun sitä on autossa enemmän kun laki sallii niin pitäis vähän kysellä operaatiolle hintaa joltain maalarilta :D

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oisko fiksumpaa teipata nuo listat.. ikä ei niin kolhisi ja jos ei mielytä niin helppo repiä pois, näin mä tein ainakin omaani!!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oisko fiksumpaa teipata nuo listat..
                                                  Voi olla hankalaa löytää korin väristä teippiä.. ;) Mun mielestä nuo kromit kyllä sopii tuohon.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Munkin mielestä kromi kyllä sopii tollasen samppanjan värisen auton kanssa hyvin yhteen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Saattaa kiinnostaa sinuakin http://duke.1g.fi/kuvat/Car+Photosho...di+A8+4.2+Tdi/

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viesti
                                                        OT: Minua se jaksaa aina ihmetyttää ettei tuon hintaiseen autoon raaskita ostaa etukilvelle oikeaa kiinnitysalustaa. Tuo Saksan malliin laittaminen näyttää kyllä aina yhtä rumalle.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja VilleK Näytä viesti
                                                          OT: Minua se jaksaa aina ihmetyttää ettei tuon hintaiseen autoon raaskita ostaa etukilvelle oikeaa kiinnitysalustaa. Tuo Saksan malliin laittaminen näyttää kyllä aina yhtä rumalle.
                                                          Etenkin kun tuon kasin pohjan saa kohtuu hinnalla marmorilta. Ja on kiinni neljällä ruuvilla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oliko tää kasi kenties eilen Turussa?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X