Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2,5TDI 1999

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ei ole valoa C5:ssä. :)

    Comment


    • #32
      Joo se kävikin selväksi kun satuin katsomaan käyttöohjekirjaa. =) eihän sitä näköjään olekkaan.

      Comment


      • #33
        Auto olisi nyt vahattu ja tuli kokeiltua velipojan vanteita. ledit tuli laitettua kaikkiin sisäpolttimoihin.




        ledit tuli laitettua kaikkiin sisäpolttimoihin.


        Kaijutin tuli laitettua muksuille takakonttiin että kuulevat jotakin tuonne taakse.


        Päivävalot laitoin sumareiden tilalle. Valot syttyvät nyt aina kun auton käynistyy ja palavat vähän aikaa sammutuksen jälkeen. Toki ne myös sammuu kun laittaa ajovalot päälle.


        Lisää kuvia

        Comment


          #34
          Jos jaksat kirjoitella, niin mielelläni lukisin enemmänkin noista päivävalojen asennuksesta. Minkälaiset, mitä joutui muokkaamaan ja kuinka paljon, miten toteutit kytkennät jne.

          Comment


            #35
            Velipojan renkaiden ja vanteiden speksit kiinnostaa!

            Comment


            • #36
              Vanteet ovat vw scirocco replicat koossa ET45 18"x8 225/40 kumeilla

              Comment


              • #37
                Asennus oli aika helppo. Asennuksen aikana ei tarvitse ottaa puskuria pois. Päivävalot ostin motonetista, mallia pyöreä 4xled. Maksoi n.82€. Mukana paketissa tuli valot, 2x erillaisia kehyksiä valoille (Leveämmät ja kapeammat) mitä en tarvinnut. Sitten tuli johtosarja jossa tosi lyhyet johdot mitä sai pitentää ja vielä ohjainboksi. Valoille oli vielä tietenkin vielä kiinitysvermeet.

                Homma meni näin.

                1. Irrotin ensin sumuvalokehykset.
                2. Irrotin alkuperäiset sumuvalot.
                3. Tein mustasta bleksistä adapterin n.2mm paksua, johon sitten kiinitin valot. Bleksin kiinitin paikalleen sumuvalojen kiinityksiin. Laitoin sumuvalokehyksen paikalleen ja piirsin sen pyöreän muodon pleksiin niin näki suurinpiirtein keskikohdan valoille. Sen jälkeen sumuvalokehykset pois ja ruuvasin päivävalot paikalleen.
                5.Johdot paikalleen valoille.Ja sitten vaan sumuvalokehykset paikalleen ja se meni ilman että tarvi sitä mitenkään muokata. Ihan vähän valoissa jää lasi reunoilta piiloon, mutta eipä tuo haittaa.
                6.Asetin ohjainboksin puskurin tukiraudan koloon 2-puoli teipillä. Boksista eteenpäin lähtevät johdot olivat lyhyiä ja niitä sai pidentää.(musta,punainen,oranssi) Rosvolla otin sitten herätteen parkeilta (oranssi johto)
                7. Punainen akun + ja musta akun -. Erillisiin johtoin laitoin suojat.

                Seuraava lainattu motonetin sivulta:
                PUNAINEN ”BATTERY +” johto kytketään virtalukon kautta tulevaan ns sytytysvirtaan, eli siinä kuuluu olla virta vain auton käydessä. Huomiovalojen vaatima noin yhden ampeerin käyttövirta saadaan tätä kautta, ja johto on varustettu 3A sulakkeella. Johto voidaan kytkeä myös suoraan akkuun, jolloin ohjainlaite haistelee latausvirrasta moottorin käyntiä. Kytkentä virtalukon kautta on kuitenkin varmempi, joidenkin autojen latausvirta on liian puhtaaksi suodatettua tunnistusta varten!

                MUSTA ”BATTERY –” johto kytketään maihin, joko korin maadoituspisteeseen tai akun miinusnapaan.

                ORANSSI ”LAMP +” johto on herätevirtajohto, joka sammuttaa huomiovalot. Huomiovalojenhan kuuluu sammua, kun ajovalot kytketään päälle. Uusien määräysten mukaan huomiovalojen kanssa ei tarvitse palaa muita valoja (takavaloja tai parkkeja) kuten ennen. Mikäli haluat kytkeä huomiovalot perinteiseen tapaan parkkien kanssa toimiviksi, et voi käyttää sarjan ohjainlaitetta, vaan tarvitset releen/releitä ja/tai diodin.
                Autoissa ilman ajovaloautomatiikkaa helpoin ja varmin kytkentä on kytkeä oranssi johto etuseisontavalon plussaan (”parkkilamppu”). Näin huomiovalot sammuvat kun parkit laitetaan päälle, eivätkä ole päällä sumuvalojenkaan kanssa, eikä edes japanilainen miinuskatkottu ajovalokytkentä aiheuta ongelmia. Mikäli autosi ajovalot (”lyhyet”) palavat samanaikaisesti kaukovalojen (”pitkät”) kanssa, eikä autossasi ole etusumuvaloja voit kytkeä oranssin johdon myös ajovalojohtoon, jolloin huomiovalot palavat myös parkkien kanssa. Näissä autoissa on yleensä H1- tai H7- tai vastaavat yksilankaiset ajovalopolttimot.

                Siinäpäs se..katsotaan kun ehdin niin vois jotain kuvaakin ottaa lähemmin.

                Comment

                Working...
                X