Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 C4 4.2 -93 Ehostusta ja fiksailua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Nuohan on levyjarrut sun kuvissa. Mallia en tunnista.

    Tuolta FAQ:sta löytyy kuva UFO-jarruista:

    FAQ > urS4.

    Edit: Olin hidas. On muuten rumat... siis ufot.
    Viimeksi muokannut jarpale; 22.2.2011, 08:39.

    Comment


    • #32
      Kiitos Terho! Näinhän se on, varmistusta vain! :)

      Comment


      • #33
        Eihän ne ufot mitenkään rumat ole ;p tuttu ukko ihmetteli talvikumit vaihdettuani että mistä löysin etuvanteisiin samannäköiset kapselit kuin takana aluvanteet :D

        Comment


          #34
          Kyllä mullakin V8:n aikoina porukka ihmetteli ufoja, että sullon pellivanteet edessä. Mitäs sitä korjaamaan, kerroin vaan että se on sitä teknistä etumatkaa ollu sillon.

          Ja Ufoissa ei ole mitään vikaa käytössä. Ovat vain kalliita uusia ja saattaa mennä kieroon. Ylensä Ufojen täristely sai "korjattua" pistämällä jarrut kuumaksi.

          Comment


          • #35
            Vähän lisäystä.

            Eli eilen tuli käytettyä auto paikallisessa liikkeessä vaihteiston säädössä + vaihteisto öljyn vaihossa.

            Korjaaja oli ottanut talteen vanhaa laatikon öljyä jossa oli "runsaasti metalli hiukkasia".
            Toimen piteet autto kylläkin jonkun verran, mutta ei siitä ihan uudenverosta tullu. Onko tilanne nyt käytännössä se että jossain vaiheessa laatikko yksinkertaisesti sanoo sopimuksensa irti, vai meneekö pikkuhiljaa huonommaksi ja huonommaksi?

            Kannaattaako täällä ihmiset uuden vaihteiston ostamista, vai vanhan ehostamista?

            Comment


              #36
              Tarkoitatko "uudella" ihan uutta vai vaihtolaatikkoa? "Uusi" käytetty saattaa olla kohta samassa tilassa kuin nykyinenkin, mutta toki saattaa kestää auton loppuiänkin. Jos taas kunnostat vanhan niin se vastaa sitten uutta ja mielenrauha saavutettu siltä osin.

              Rahahan se taas ratkaisee. Halvin tapa on vain vaihtaa käytetty kunnossa oleva laatikko (600-800 euroa). Kallein on uusi laatikko (jos edes saa enää) ja vanhan kunnostamisen kalleus on taas tuurista kiinni (paljonko sinne joudutaan uutta osaa laittamaan).

              Comment


              • #37
                Ehdottomasti suosittelen ehostamista, ei ole halpaa eikä helpointa mutta on myös päivitetyt(paremmat materiaalit) syncrot ym. sitten. Jokaisessa laatikossa nämä viat jossain vaiheessa tulevat kuitenkin.

                Itse homman juuri homman tehneenä en voi sanoa kovin hankalaksi. Tuo korjaus dvd tosin auttoi todella paljon.

                Comment


                  #38
                  Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä tarkoitat tuolla korjaus DVD:llä?

                  Itse purin oman laatikkoni ihan Bentleyn manuaalin pohjalta ja tosiaan eipä tuo kummoinen homma ollut...

                  Comment


                    #39
                    Mulla olis tossa ihan ehjäkin 6v aski, ei tosin oo aivan yhtä pitkillä välityksillä kuin mitä kasiurssissa. Kaikki pykälät toimii, ei meteliä ja sen semmoista.

                    Comment


                    • #40
                      No niin, olis taas aika hieman lisä fiksaukselle.

                      En tiiä enkö osaa ettiä, vai olenko vain niin tyhmä etten osaa käyttää oikeita hakusanoja, mutta mutta. Eli tarkotus ois nyt vaihtaa öljyt,Venttiilikopan tiiviste, öljyn suodatin, perän öljyt sekä Mahd. jarrunesteet.

                      Yritin motonetin sivuilta tutkailla osia, mutta kaikista mitä löyty oli (ei S4) merkintä. Osaako kukaan kertoa esim. osakoodeja jotta noi sais sielt motonetist. Ja mitä peräöljyy käyttää/määrä sekä jarrunestettä?

                      kiitos jo etukäteen
                      Viimeksi muokannut arto s; 15.4.2011, 08:43. Perustelu: Foorumisofta osaa rivittää.

                      Comment


                      • #41
                        venakopan tiivisteet on marmorikamaa, samaten öljynsuodatin.
                        teppo tai joku muu varmaan saa diilattua halvemmalla, mutta jos kiire on kova niin marmorille mars.

                        Comment


                          #42
                          Tarvikeliikkeestä saa venttiilikoppien tiivisteet ja öljysuodattimen.
                          Koppien tiivisteet on victor reinziä ja sitten öljynsuotimet hengstiä tai knechtiä tms, made in germany kuitenkin.
                          Omasta öljynsuotimesta maksoin 30€ tuossa muutama päivä takaperin ja venttiilikoppien tiivisteet jäivät maksamaan jonkun 48€.
                          Orggikset maksavat tuon kappale laakkosella...

                          Öljyt laatikkoon ja perään löydät listattuna foorumilta. Mobillin shc kait toimii perässä tuossakin. Tai ainakin V8:n torseni-perässä toimii.

                          Comment


                          • #43
                            Noniin.

                            Nyt se sit tapahtu. Pääsiäis/vappu päissäni otin vähän rivakamman kiihytyksen isolle tielle, ja sorsahan se siellä 1-2 rääky. Seurauksena 2. vaihe käytännössä entinen. Tästä vaihelaatikon rempasta aiemminkin ollu puhetta, ja fiksuimmalta vaikuttais nyt toi uusien sisuskalujen hommaaminen. Mistähän näitä kannattaa lähteä metsästää? Ite olen aika poropeukalo tälläisessä, eikä vaihelaatikko rempasta ole mitään kokemusta, joten onko fiksuinta antaa ammattilaisen hoitaa, vai onnistuuko tämä ihan pitkäjänteisyydellä ja ohjeiden tarkalla seurannalla?

                            Paljonko näitten moottorilämmöt muuten on normaalsti tyhjäkäynnillä?

                            -Kiitos ja anteeksi

                            Comment


                              #44
                              Vaihdelaatikkoremppaa en lähtisi omalla lootalla harjoittelemaan :)

                              Moottorilämpöjä kannattaa katella jollain luotettavalla ulkoisella mittarilla. Urssien lämpömittarien kokoonpanolinjalla joihinkin kappaleisiin on lisätty ns. Johan af Grann -komponetti, joka saa mittarin näyttämään jotain muuta, kuin moottorin todellista lämpöä. (no on se lukema suuntaa antava, ehkä) Enivei, lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä varmaan rapiat 90 astetta on normilämpö.

                              Comment


                                #45
                                Kyllä tuohon remonttiin vois löytyä paikallista vertaistukiryhmäapua. YV.

                                Comment


                                  #46
                                  Kannattaa käyttää. Tuskin forumin ulkopuolinen "ammatti"mies on yhtään fiksumpi.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Terve taas!

                                    Tollanen tuli mieleen että pitäiskö ton jarrupalojen varotus valon sammuu iteksee vaihdon jälkee jos antureissa ei vikaa, vai pitääkö ne ite nollata esim. Vag comil? Auttaako akkukengän irrotus hetkeks mitään?

                                    Comment


                                      #48
                                      Kyllä sen varoitusvalon pitäisi itsestään sammua jos anturit on paloissa ja liittimet kiinni.

                                      Jos ei sammu, niin johto on jostain kohtaa poikki, normaalisti siis autocheck näkee maan palojen + pihojen läpi ja piuha kuluu poikki kun palat kuluvat ja varoitus syttyy.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Okei, pitää tutkasta toi, kiitos!

                                        Tajusimpa vasta näin 6kk myöhemmin, et kojetaulus ei pala ollenkaan toi alempi pien näyttö, jos on lämpötila. iha mykkänä. Mistä kannattaa vikaa lähteä ettimää? sulake se ei ole, joten jäljelle jää oikeastaan vain piuhavika, vai?

                                        Comment


                                          #50
                                          Omassa ursissa se lämpötilanäyttö ei oo edes kytketty, eli ei oo johtoja eikä anturia sille. Jari74 tais tuolla sen projektisäikeessä asennella noi tarvittavat palikat sen käyttökuntoon saattamiseksi.

                                          Comment


                                            #51
                                            Jeps, mulla oli tuo näyttö, mutta kaikki muu siitä ympäriltä puuttui. Helppo ja kohtuu edullinen homma saada kuntoon. Sulla on varmaan vielä halvempi, kun itse jouduin hommaamaan tuon lämpöanturin (ulkolämpötila), koska autossa oli manuaali-ilmastointi ja tuo anturi ei siihen kuulu.

                                            Katso nyt ensin vaikka taskulampulla, kiiluuko siellä näytössä mitään numeroita, jos niin siitä on vain lamppu rikki. Kai sulle tulee siihen näyttöön sellainen keltainen liitin kiinni?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Joo kyllä siellä numeroita kiiluu, en oo taakse päässy viel kurkkaamaan tuleeko siihen mitään liittimiä!

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ja jos vaan lamppu pimeenä, osaava kaveri siihen vaihtaa purkamalla ja tinaamalla uuden tilalle.
                                                Tuohon kun ei oo tarkotettu lamppuja vaihdettavaksi, ja uusi tais olla jotain +130e.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Lamppu sieltä on vain mennyt jos numeroita kiiluu. Uusi maksaa ~2 euroa ja helppo vaihtaa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Varmistus enneku laitetaa tilauksee. Toimiiko allekkirjoittaneen kiesissä tämä?

                                                    http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=928

                                                    Jollai oli täällä myynnissä mut kerkesi mennä, *kele!

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Oikeasti helpoimmalla pääset kun ostat sen aidon ross-techin VCDS piuhan ja sopivan 2x2 piuhan. BTDT.

                                                      USB HEX-CAN vaan toimii, vaikka vaihtaisit uudempaan koriin autosi...

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X