Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 C4 4.2 -93 Ehostusta ja fiksailua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 C4 4.2 -93 Ehostusta ja fiksailua

    Päivää arvon herrat!

    Lauantaina 12. päivä kävin itselleni noutamassa tuollaisen -07 saksasta tuodun Avantin itselleni, ja täytyy myöntää että jaappanin ihmeiden jälkeen on kyllä aivan eri luokkaa niin ajettavuudeltaan kuin käyttömukavuudeltaan. On kun junalla ajaisi, aivan mahtava auto!

    Pientä rakkautta toki vaatii, 18-vuotta vanha auto on, niinkuin oli odotettavissakin hieman kunnostusta vailla.

    Suurin murheen aiheeni on oikeastaan noi kauhulla puhutut jarrut. Jarru palojen valo palaa, ja levyt on hieman kuluneet.
    Ufo:ista lukeneena ajattelin että remppa on varmasti sen 1000€ mutta varaosa liikkeistä kyselleenä, jopa marmori tiskiltä, lupasivat 104€ per kiekko hintaa? Katsoivatkohan nyt aivan oikeaa osaa. Osa numero on 441615301aa eteen ja taakse 857615601.
    Palat on n. 100e eteen ja taakse. olenko ihan hukassa?

    Toinen isompi asia joka huolestuttaa on laatikko. 3. vaihde rusahtaa välillä, ja 1. vaihetta on JOSKUS vaikea saada silmään. 2. vaihe ei tahdo tulla "kokonaan" pois silmästä, vaan sitä pitää hieman työntää vielä ylös. Onko laatikko siis viimoisillaan, vai auttaisiko mahdollisesti vaihteiston säätö/vaihteen siirrin? Jos loota on kaput ni saakohan noita mistä?

    Sisustan nappuloiden ledejä on palanut sieltä täältä, niihin päästään käsiksi tulevana viikonloppuna. Kylkilistat molemmilta puolilta hieman huonossa kunnossa, mutta ei mitään tappavaa.

    Pissapojan säiliö vuotaa parissa päivässä tyhjiin, marmori tiskiltä uusi 79€. Keltään löydy ylimäärästä?

    muuten auto erittäin hyvässä kunnossa. Sisusta ei ole raiskattu, kone toimii kun junanvessa, voimansiirrosta ei kuulu mitään ylimääräistä, Alkup. huoltokirja osto päivään saakka, aina merkkiliikkeissä, kytkin remppa ja jakopää 10tkm sitte.

    Kuvia laitan kunhan joudan. Foorumeille oli pakko rekisteröityä, vieraana luoskeltuani oli niin auttavaista porukkaa, että oli pakko tulla remmiin!

    Päivityksiä aina kun uutta tulee.

    Kiitos ja anteeksi!

    #2
    V-kasin yhteydessä ei minun käsittääkseni pitäisi olla ufoja, vaan nk. HP2-jarrut. Hinnat viittaisi tuohon myös.

    Laatikkoon voisi öljyjä koittaa vaihtaa jos siltä tuntuu, hyviä käytettyjä on kyllä markkinoilla ja noihin sopivia askeja on tehty aika laajalla vuosimallihaarukalla. Vaihteisto siis ns. 01e-tyyppinen. Kaikki 6-vaihteiset vuosimallista 93 jonnekin vuoteen 2007 pitäisi käydä tuohon ns. heittämällä, vetarin laipoissa voi olla eroja mutta nekin voi ottaa vanhasta. Välityksissä sitten eroja, kasissa on vähän pidempi aski kuin esim. 2,2 turbossa.

    Sisustan nappuloissa hehkulankapolttimot, ei ledit. Napeissa on sellaista hyvin pientä lasikantapolttimoa ja mittaristossa muovikantaista lasipolttimoa. Tyyppejä en nyt tähän hätään muista.

    Mulla pitäisi olla jokunen tuohon käyvä pissapojan säiliö joutilaana, ellei nyt sitten kasissa ole erilainen.

    Comment


    • #3
      V-kasin yhteydessä ei minun käsittääkseni pitäisi olla ufoja, vaan nk. HP2-jarrut. Hinnat viittaisi tuohon myös.
      Käsityksesi on aivan oikea.

      Comment


      • #4
        Kiitos nopeista vastauksista!

        Jarru asia huojensi kyllä sydäntä. Aivan mahtavaa, kiitos.
        Peilien säätö ei toimi kuin ylöspäin molemmilla puolilla. Viittaako tämä ihan puhtaasti itse nappulan kosketushäiriöön esim, koska moottorihan toimii? Ja muutenkin ilmeisesti A6 sisustan osat käyvät päittäin.

        Comment


          #5
          01E-laatikoissa on tyyppivika, joka alkaa aiheuttaa 1/2 kytkentäongelmia melkein joka autossa jossain vaiheessa. Korjaavat paremmat osat on olemassa, mutta kyllähän se remontti varsinkin teetettynä hyppää nelinumeroisille. Kolmosta vaivannee vain kulunut synkronointi.

          Comment


            #6
            Sähköpeilien säätöjen oikkuilu saataa hyvinkin johtua johtosarjan ongelmista. Näkyy kun avaat oven ja kerit kumihaitarin pois. Siellä on monesti johtoja poikki.

            Jos jarruosissa haluat säästää niin minulta löytyy HP2 323*30mm uudenveroiset etulaikat sopivasti.
            Viimeksi muokannut hopsis; 17.2.2011, 12:19.

            Comment


              #7
              Kyllä itellänikin Urssissa 1-vaihdetta on vaikea saada pienessä vauhdissa päälle jos on kylmät paikat, varsinkin nyt 20 asteen pakkasilla. Looran lämmettyä ongelma poistuu ja toimii hienosti eika rusahtele.

              Comment


              • #8
                Helix 5w40 muuten hyvä öljy tähän? yritin etsiä, en löydä.

                Comment


                  #9
                  Ei sulla välttämättä pissapojan säiliö ole hajalla, mulla vuosi vuorokaudessa tyhjäksi ja vuoto löytyi lampunpesureiden ja tuulilasin pesurin pumpun letkulähdöstä. Oli kummassakin vuotoa, toisesta letku pois paikaltaan ja toisesta halki.

                  Comment


                    #10
                    Yksi vuotopaikka lisää on itse pumppu. Yhdessä yksilössä itsellä oli yritetty paikata pumppua vuotamattomaksi, ihan oikeasti purkalla :D Pumppu on alle kympin ostos motonetistä (tarvikemalli).

                    Comment


                      #11
                      Noista öljyistä lienee yhtä monta mielipidettä kuin on vastaajiakin. 5W-40 lienee viskositeettina hyvä tuollaiseen koneeseen, itse olen lisäksi katsonut että öljy on täyssynteettistä ja että sillä on sopiva VAG-sertifikaatti.

                      Comment


                      • #12
                        Castrol Magnatec 5w40.

                        Comment


                        • #13
                          Itselläni oli aiemmin AEC-koneisessa ässässä Castrol Edge 5W30 öljyt, ja tuota kyllä kului jä öljy haisi vähän väliä.
                          Nyt viime vaihdossa laitoin Valvoline SynPower FE 5W30, ja öljynsyönti on loppunut käytännössä kokonaan. Vähän hikoilee kopan tiivisteet vain.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                            V-kasin yhteydessä ei minun käsittääkseni pitäisi olla ufoja, vaan nk. HP2-jarrut. Hinnat viittaisi tuohon myös.

                            Laatikkoon voisi öljyjä koittaa vaihtaa jos siltä tuntuu, hyviä käytettyjä on kyllä markkinoilla ja noihin sopivia askeja on tehty aika laajalla vuosimallihaarukalla. Vaihteisto siis ns. 01e-tyyppinen. Kaikki 6-vaihteiset vuosimallista 93 jonnekin vuoteen 2007 pitäisi käydä tuohon ns. heittämällä, vetarin laipoissa voi olla eroja mutta nekin voi ottaa vanhasta. Välityksissä sitten eroja, kasissa on vähän pidempi aski kuin esim. 2,2 turbossa.

                            Sisustan nappuloissa hehkulankapolttimot, ei ledit. Napeissa on sellaista hyvin pientä lasikantapolttimoa ja mittaristossa muovikantaista lasipolttimoa. Tyyppejä en nyt tähän hätään muista.

                            Mulla pitäisi olla jokunen tuohon käyvä pissapojan säiliö joutilaana, ellei nyt sitten kasissa ole erilainen.
                            Moro

                            Mulla on S4 4.2 v8 rekisteröity -94 ja siinä on ufot, tosin uusittu kesällä enkä usko että kukaan olisi sellaisia siihen ruvennut vaihtamaan ja toimii kyllä oikein hyvin... ainakin vielä.

                            Comment


                              #15
                              Ymmärtääkseni kaikissa urS4 4.2:ssa on ollut Hp2:set tehtaalta lähtiessään, joten jälkikäteen tuohon on ufot vaihdettu.

                              Omassa 5/94 ensirekisteröidyssä 4.2 urssissa on Hp2:set, 10/92 ensirek. 2.2t urssissa on ufot.
                              Viimeksi muokannut hoff4; 18.2.2011, 01:01. Perustelu: typo

                              Comment


                              • #16
                                Kuulostaa uskomattomalta että olisi jälkeenpäin vaihdettu ufoihin eivät kuitenkaan liene ihan halvimpia ja mahtaako vaihtua ihan ristiin keskenään. Auto on ollut minulla vasta vajaa puolivuotta enkä ole ehtinyt selvittää kaikkia mahdollisiaVAG.maisia osasekoituksia. Olen ollut siinä ymmärryksessä että ennen -94 valmistetuissa olisi ufot ja uudemmissa sitten Hp2:set, voin tosin olla ihan väärässäkin.
                                Oma Urssi lienee vanhempaa mallia mutta rekisteröity vasta -94. Auton historia lienee Virossa, ainakin sieltä tuotu viime kesäkuussa Suomeen. Siitä ei ole tietoa että onko se uutena sinne mennyt.

                                Comment


                                  #17
                                  Veikkaan että vironpoika on vaihtanut jostain urssin romusta ufot tolppineen tuohon, kun tuo vaihto-operaatio ei kovin työläs ole, ja laittanut hp2:set parempaan talteen...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tälläinen pieni "pelko" alkoi kanssa hiipiä mieleeni :) no onneksi ne on uusittu suomeen tuotaessa ...kele nyt muuten selvisi tämäkin kun autossa on takana madallusjouset ja edessä vakiot, kosla on kuin lentoon lähdössä....

                                    Näköjään kannattaa alkaa kirjoittelemaan tänne niin avautuu uusia näkökulmia kun viisaammat opastaa tyhmää.. Tänks ja kiitti :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Itelle tulee ensimmäisenä mieleen että keula/alusta kopautettu kieroksi ja sitten korjattu mahdollisimman halvalla. Ufot lienee vähän ongelmajätteen asemassa virossakin.

                                      Comment


                                        #20
                                        Niin siis mitä vikaa ufoissa on normi käyttöä ajatellen? Ratarääkki voi sit tietysti ottaa koville...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                                          Niin siis mitä vikaa ufoissa on normi käyttöä ajatellen? Ratarääkki voi sit tietysti ottaa koville...
                                          No ne nyt vaan on ihan helvetin rumat. :D Ja levyt/palat taitaa olla suht arvokkaita, ainakin jos uutena lähtee hakemaan...

                                          Comment


                                            #22
                                            Näytti olevan VilkkuS:llä ja Kenax:illakin vielä UFO:t, kun Tahkolla tuijottelin :)

                                            Omaan urssiini oli uusittu levyt ja palat juuri ennen auton ostoa, joten niillä mennään kunnes alkavat oikuttelemaan. Uusimaan en kyllä rupea ja tosiaan aivan pirun rumat ne on :S

                                            Comment


                                              #23
                                              Niin, ei ufoissa mitään vikaa ole silloin kun ne toimii. Paitsi tietysti joillekin tuo ulkonäkö ja vanteen sopivuusongelmat. Epäilen myös että hp2 on jo ihan jarrutustehonkin kannalta parempi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Olen ollut siinä ymmärryksessä että ennen -94 valmistetuissa olisi ufot ja uudemmissa sitten Hp2:set, voin tosin olla ihan väärässäkin.
                                                Näin se on, mutta koskee vain 5zyl koneita.

                                                Itsellä oli -94 20vt ja HP2:t tehtaalta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  itellä 93 v8 s4 ja hp2. orggis osaa pr-numeroitten mukaan mitä koneelta kattelin.

                                                  jarrupaloja hp2:n saa motonetistä muistaakseni siihe ~70e luokkaan - pitää etsiä A8:n osista.

                                                  -----------

                                                  ovien kylkimuovit : ovat raudalla vahvistettu, jos nauravat niin tukiraudat on ruosteessa -> ei muuten oikein tahdo korjaantua kuin vaihtamalla uudet listat. kallistakin.

                                                  omaan vaihdoin A6-mallin listat, menee pienellä nykertelyllä (kokonaan muoviset)

                                                  -----------

                                                  moottoriongelmaan kannattaa varmaankin jotenkin jo vähän suhtautua varauksella, monellakaan ei ole kovin mairittelevia kokemuksia ABH-moottorista, allekirjoittaneella myös. tein moottorinvaihdosta topikinkin kuvineen tänne, haulla löytyy.

                                                  -----------

                                                  pissapojan säiliön vuoto voisi olla vuotava pesunestepumpun pinta-anturia varten laitettu kumitiiviste mikä on turvonnut muodottomaksi - kokemusta olisi.
                                                  motonetistä taitaa saada korvaavan osan melko halvalla, ja vaihto onnistuu kuskinpuolen sisälokasuojan alta / alapohjamuovin alta ok.

                                                  -----------

                                                  sisustan valoissa ei ole ledejä, on vaan pieniä ja vieläkin pienempiä hehkupolttimoita.
                                                  Viimeksi muokannut repsa; 18.2.2011, 22:53.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viesti
                                                    ovien kylkimuovit : ovat raudalla vahvistettu, jos nauravat niin tukiraudat on ruosteessa -> ei muuten oikein tahdo korjaantua kuin vaihtamalla uudet listat. kallistakin.
                                                    Tepolta löytyy noitakin, mielestäni kohtuullisin hinnoin (hankintalistalla itselläkin)

                                                    Satkun kylkilistat

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nonii, nyt ois palat ja levyt ostettu, ja pissapojan vuoto onkin vain vuotava tiiviste, kiitos repsa.
                                                      Hallipaikkaa kun ei omista, tai muutakaan sisätilaa missä laittaa, joutuu vähän odottelemaan että vapautuu kaverin työmaalta tilaa missä laittaa.

                                                      Aamulla kävin emännän töihin heittämässä, auto lähti käyntiin kyllä tapansa mukaisesti ilman mitään, lohkoa ei ole siis, mutta kun tulin takaisin, oli siinä auton paikalla seuraava

                                                      http://img524.imageshack.us/i/img0126im.jpg/

                                                      Kopan tiiviste näyttäs vähän falskaavan, mut ei sieltä noi paljo pitäs maahan tippua? Vähän huolestuttavaa.
                                                      Sisustan nappulat lähtee ilmeisesti ihan "voimalla"? Ja pääseekö mittariston valoja vaihtaa ilman et purkaa koko kojelaudan?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Osa kytkimien merkkivaloista on juotettu kiinni, joten niiden vaihtoon tarvitaan hieman kolvaustaitoja ja lehmän hermot. Noita katkaisijoita on välillä ainakin eebeissä myynnissä, joten tsägällä löytää ehjän tilalle ilman kolvaamisia.

                                                        Mittaristo pitää irrottaa, että saat sen polttimot vaihdettua. Ei paha rasti. Taisi olla kolmella ruuvilla kiinni, jos ei ole säädettävää rattiakselia, niin ratin irrotus helpottaa hommaa hieman, onnistuu toki ilmankin. Vaihda sitten kaikki polttimot kerralla uusiin, ei pelkästään rikkinäisiä. Kokemuksen mukaan muutoin on sama homma kohta edessä.
                                                        Viimeksi muokannut peiponen; 3.3.2013, 11:53. Perustelu: Link link

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Fiksummat kertokaa, onko kuvassa nyt HP2:t vai ufot? livenä en oo ikiniä nähny ja varmuutta haluais, kiitos!

                                                          http://img694.imageshack.us/img694/646/img0129vv.jpg
                                                          http://img262.imageshack.us/img262/9336/img0128xz.jpg

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            HP2. Google on ystäväsi tässäkin asiassa, audi ufo brakes kertoo kuvahaussa tällaista. :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X