Vaihda Hall-anturi, jos orkkis, kuitenkin.Tuo vuotohan ei estä käynnistymästä. Siis, eikö pyöritä ollenkaan? Katsopas startin kuparipunoskaapelin (päävirtasilta) kunto startinrungon maastosta. Voinut murentua "käsiin" pitemmän seisonnan yhteydessä. Helppo korjata ennalleen. Startti irti ja uusi kaapeli tehtävä tilalle. Kokemusta yhdestä S2:sta pari vuotta taka perin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 avant -93 rojekti.
Collapse
X
-
Pyörittää.
Ei estä, vuotokin on "korjattu"
Voveli: Onko sinulla rele paikassa kahdeksan sulakerasiassa? Voinee käyttäytyä erilailla autossa jossa ei alunperin ole ajonestoa. Mutta ei tuo kyllä hörähtelekkään, ei kertaakaan.
Hall:ista paljon puhetta ja itseäkin se mietityttää. Mitä niistä mahtaa ihmiset tarkoittaa? Kolme kai noita hall-tyyppisiä moottorissa on. G28 se koodi tuli niin sitä kai ekana voisi kokeilla, mikähän se noista mahtaa olla?
Ei kai kaikki suuttimet jumisi yhtäaikaa? Luulisi nyt edes hörähtävän jos parikin olisi poissa pelistä :)
Comment
-
Moottorissa on vain yksi Hall-anturi, nokkapyörän takana.
http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=857
Vauhtipyörällä on kaksi VR-anturia, joista toinen on tuo G28. Nämä hajoavat hyvin harvoin.
Comment
-
Lähtihän se. Alkuperäinen vika tosin jäi vähän hämäränpeittoon.
nro. 13 sulake oli huonosti paikallaan ja lähti nyt heti kun sen pistin uudestaan paikalleen.
Ei passaa akkua irroitella nyt jos ei ole ihan pakko.
Dp:n kääre kärysi aika kovasti kun pääsi ajoon, piti ihan pysähdellä kattomaan ettei syty palamaan :)
Lämmöt alkoi nousta siihen malliin että pitemmälle lenkille en kehdannut vielä lähteä. Termostaatti on hyllyssä niin pitää vaihtaa se huomenna ja varmistella flektin toiminta.
Äänet on aika hirveät, pitää koittaa tehdä joku desibeli-insertti loppuvaimentimeen.
Comment
-
Joku pari vuotta takaperin tuo oma profiilin projekti lötkö teki vähän saman tapaista käynnistysvikaa. Eli useinmiten lähti hyvin tulille, mutta toisinaan ei sitten millään, vaikka ihan äskettäin kone oli ollut käynnissä. Pidemmän seisomisen jälkeen ecun päivityksen jälkeinen eka startti, eikä millään käyntiin. Osviittaa viasta antoi diagnostiikan kertoma koneen kierrosluku, startatessa näytti tasan nollaa. Oskiloskoopilla noita kolmea triggerianaturia tutkiessa vialliseksi osoittautui vauhtipyörän startin hammaskehää haisteleva vr-anturi. Anturin uusimisen jälkeen kone hörähtikin heti tulille.
Eli ei varmaan ihan tyystin kannata niitä triggeriantureita unohtaa. Jos käynnistämättömyys uusii, niin niistä voisi tuurillaan vika löytyä.
Comment
-
Katsellaan oliko tämä myrskyvaroitus tulevasta. Jotenkin tuntuu että kyse oli nyt jostain muusta kun nyt olen lämpimänä ja kylmänä käynnistellyt niin ei minkäänlaista empimistä.
Ääniä en meinaa saada kuriin millään. Matalilla kierroksilla tuleva kumina on tällaisellekkin "loudness" miehelle liikaa :D
Tänään vielä kokeilen hitsata mökäpöntön sisään killerin, jos se ei auta niin 2,5" vaimennin ostoon ja se kokeiluun nykyisen paikalle. Tuskin kuristanee noin lopussa putkea. Joku sanoi että Simonsin 3" iso ovaali olisi hyvä?
Comment
-
Minkälaiset vaimentimet siellä nyt on? Jos se on suoraa kolmetuumaista yhdellä katilla niin laikkaat putken poikki katin jälkeen ja teet kardaanitunnelipätkän kahdella 2 tai 2,5 rinnakkaisella putkella yhdistyen takaisin 3 tuumaan ensimmäiselle vaimentimelle. Tämä putken läpimitan muuttuminen leikkaa kuminan melkein täysin pois. Perustunee siihen että putken poikkipinta-alan muutos estää seisovan ääniaallon muodostumisen. Minulla tämä resepti on toiminut kahdessa vitosessa simonsin läpivirtaavilla vaimentimilla. Päätevaimentimen pienentämistä 2,5 tuumaan kokeilin ensin ja siitä ei ollut oikein mitään hyötyä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jaymz Näytä viestiJoku sanoi että Simonsin 3" iso ovaali olisi hyvä?
Comment
-
Sehän riippuu niin autosta miten toimii. Itellä on s2:ssa, evocaravellessä ja ainakin neljällä kaverillakin vitoskoneisen putkisto tehty pelkästään yhdellä isoimmalla simonsilla. On ihan siedettävä, ei hiljainen toki.
Avanttiin ruuvaisin varmaan ite milltekin. Muistaakseni pvillellä on sellanen ja ei oo kova ääni.
Toi Jarin jekku voi olla todella hyvin toimiva. Melkein harmittaa ettei ole hoksannut kokeilla :)
Comment
-
Resonoi
Ei toiminut halkaisijan muuttaminen kuminan poistossa ainakaan yhdellä putkella. Oma viritelmä on koottu Simonsin rosteripöntöistä, suurin? takana 140/220x420 mm ja ovaali 140/220x250mm kolmen tuuman koossa.
Alkuun dp:lta taka-akselille oli suora 3,5" väliputki väliaikaisratkaisuna, kun odottelin kattia ja kuminaa oli noin 2000 kierroksen hujakoilla liikaa. Tilanne ei juurikaan kummentunut Magnaflown racekatin ja koko matkalle 3" rosteriputken vaihdolla.
Ehkäpä keskivaimennin voisi olla hieman isompi, mutta vaatisi vaimentimen, jossa olisi nurkissa sisään- ja ulostulot, valitettavasti ovat vain hieman harvassa - varsinkin rosterisina.
Comment
-
Milltekistä melkein jokainen hitsisauma repes auki ja sitte se menikin romukoppaan.
Futurezilta Simons 467.80 euroa putkisto S2/RS2 Avant.Tuotekoodi 043-H5DR. Itselle tulee tuo.
Comment
-
Voi olla tosiaan ettei ihan vaimentimen vaihdolla helpota. Ei auta kyllä modailut paljon mitään kun olen erilaisia putken sisään tulevia kuristuksia kokeillut.
Kumina on auton sisällä, ulos ei yhtään pahat. Varmaan ei tulisi samanlaista resonanssia coupessa tai sedanissa.(?) Koria tuskin vaihdetaan niin jotain kokeillaan kunhan keretään.
jipitkan: Hyvä vinkki, tulee kokeiluun kunhan lomalla kerkeän askartelemaan. Olisit aiemmin kertonut :D
Bensapumpun poistin eilen tankista että saan isompaa tilalle. Vanha olikin VDO:n pumppu johon letku oli kiinnitetty letkuklemmarilla. Vaihdettu siis?
Pitää hakea 20L pottu argonia niin saan ahtimen imuputken tehtyä. Olisi sitten sitäkin kun taas tarttee tiggailla.
Comment
-
Mulla tuo keskeltä tuplaputkinen versio leikkasi kuminan niin tehokkaasti, että putken päättyminen 20cm puskurihelman sisäpuolelle ei aiheuttanut mitään ylimääräistä mekkalaa. Ekaa kehitysversiota tehdessä päätevaimentimesta puuttuivat vielä ulostuloputket kun löin moottorin käyntiin ensimmäisen kerran ja äänet oli niin hiljaiset että luulin että putki on tukossa kun äänet puuttuu. Tein siihen lopuksi 2x3 tuuman ulostulot eikä sekään vaikuttanut äänitasoon negatiivisesti vaikka perinteinen sääntö on että päätevaimentimen ulostulo saa olla korkeintaan vaimentimen sisäänmenon kokoinen jos ääntä halutaan vaimentaa eikä vahvistaa.
Comment
-
Voi olla näin voimakkaassa kuminassa ettei pienet viilailut auta. Teen tuon keskiosan uusiksi.
Pumppu meni tankkiin aika kivuttomasti ja autokin lähti vielä käyntiin ilman sen ihmeempiä asennuksen jälkeen :)
Mutta, vemsin mittari ei halua herätä. Jännitettä laitteelle menee varmasti eikä sulakekkaan ole palanut. Myös ilman antureita koitin käynnistää sitä eikä muutosta. Muuten ei harmittaisi mutta tuli tuo lambdakin jo ruuvattua putkeen niin ei kehtaa ajaa kun sille ei tule virtaa. Olisi pitänyt heti testata tuo mittari kun sen sain...
Itse en keksi oikein muuta enää tuohon kuin että mittari on sökö.
Comment
-
Comment