Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
b5 s4/rs4 takavakaaja kävisi myös 100%:sti netissä liikkuvan tiedon mukaan. Whiteline lopettanut valmistuksen näihin. Einbachilta saisi etu-takavakaajapakettia ~300e hintaan, jossa mahdollisesti olisi jo 19mm takavakaaja.
Viimeksi muokannut Jaymz; 13.4.2011, 09:27.
Perustelu: typ o
Ohhoh, onpa vakaajien hinnat nousseet. Itse ostin vuonna 2005 RS2 vakaajat minun S2A:han Marmorilta ja maksoin molemmista vakaajista puslineen ja puslankiinnikerautoineen aika tarkkaan 300€. Tosin taisin saada jotain alennusta, kun myyjä oli RS-henkinen kaveri.
Joo, mietin vaan että kyllähän tuommosen tekis vaikka itse jos sattuisi siihen soveltuva materiaali kestämään hyvin lämmitystä. Ettei tarvitsisi alkaa lämpökäsittelemään :)
Lie pitää ostaa joskus kun rahatilanne sen taas sallii tuo einbachin sarja.
Pakosarjan kaikki pinnapultit(lohkoon, turbon ja hukkaportin kiinnitykseen, turbossa oli jo uudet pakoputkelle) pitäisi lähteä metsästämään, viitsiikö kukaan auttaa minkä mittaisia kannattaisi hakea? Tietysti tämä selviää tallillakin mutta olisi jo valmiina kun sinne taas lähden ropaamaan.
Lohkoon et varmaankaan tarvia pinnapultteja. Mutta kanteen varmaan käy pidätinruuvit kokoa m8x40mm. Mikäli muistan oikein. Jossain foorumilla se tieto oli mutta siellä puhuttiin 45mm pitkistä. Sellaisia ei kuitenkaan paikallisesta puljusta saanut. Turboon saattaa käydä m10 vaarnaruuvi 25mm pitkänä tai 30mm pitkänä.
Ulosanti on näköjään vähän mitä on. Muistelen vaan jossain puhuttaneen että rs2-sarjalle pitää ainakin tiettyjen pulttien olla lyhempiä, mutta saahan noita lyhenneltyä.
Ota Tepolta pultit ja muut tilpehöörit. Mä en saanut yhtä turbon ja pakosarjan välistä pinnapulttia irti vanhasta pakosarjasta ja joutu menee ostamaan uuden marmorilta. Ei ollut halpa. :(
Ja joo tarviit lyhkäsempiä pinnapultteja pakosarjaan kun muuten et saa mutteria enään väliin.
Löytyihän niitä faktoja kun jaksoi kaivella forumia.
Tommy200rs laittanut tällaista tietoa:
pakosarjan pinnapulttien pituudet
ADU 27mm
NM/7a 30 mm
3B/AAN/ABY/RR 35mm
Eli taidan laittaa kaikki kanteen tulevat DIN913 M8x30 pidätinruuveina.
Turbo kiinni pakosarjaan M10x25 pinnapultteina .
Hukkaportti kiinni pakosarjaan M8x50 pinnapulteilla.
Tulikin latviasta 040 pumppu. Kaveri oli ilmeisesti ihan vilpittömästi ostanut itselleen 044 pumpun ja oli ihmeissään kuvista jotka pumpusta laitoin hänelle. Palautti rahat välittömästi :)
Taidan laittaa samantien kaikki 30mm pitkiä(olettaen että saan irti kannesta vanhat). Nuo Pidätinruuvit ovat kyllä käteviä tähän tarkoitukseen, eikä maksakaan paljoa.
Hieman taas kukkaron henkeä heikennetty.
Attached Files
Viimeksi muokannut Jaymz; 19.4.2011, 08:13.
Perustelu: fukken typo
Syylärin yläpuolinen suojamuovi olikin aika edullinen tepolta hankittuna(39,16€) joten sellainen lähti nyt vihdoin tilaukseen.
Pohjapanssari löytyi fixuksen(varaosakeskus) kautta metallisena. Kataloogi tätä mallia ei tuntenut mutta noheva myyjä soitteli maahantuojalle ja varmisteli asiaa. Tehtaalla on kuulemma muotti s2(?):lle, mutta ei osannut sanoa korimallista mitään. Jospa sen saisi käymään pienellä sovittamisella. En tiedä vielä onko alumiinia vai ihan peltiä(toimitusaika vähän avoin).
Mitäs on raati mieltä koitanko metsästää jostain aby tai adu ilmansuodatinboksin hävinneen tilalle vai säädetäänkö tuolla rikkaimurilla?
Suodatinta vaan mietin auton toiminnan ja tehojen kannalta, lie aby boksikin itselleni kelpaisi.
Sainpahan helmat maalailtua. Maalinpoistoaineella ei tullut hyvää tulosta kun taisi olla pakkelia alla.
Hitsailuakin pääsin vihdoin ja viimein harjottelemaan. Aika paljon kivuttomampaa hitsata tuolla kuin entisillä vehkeilläni. Jäljestä en vielä sano mitään kun vasta ekaa kertaa harjoittelin.
Tuollainen lappunen löytyi takapenkkien alta, on tainnut olla Revon auto joskus.
Attached Files
Viimeksi muokannut Jaymz; 13.5.2011, 10:17.
Perustelu: Typo
Ja ainahan sitä ABY:n boksia voi modata. Tekee vaan isommaksi sitä imuaukkoa missä se tötterö on. Laittaa tilalle vaikka subbarikoteloon tarkoitettua refleksi putkea. Mut tosiaan ei se vakionakaan ala ihan heti ahistamaan.
Mikä perkele siinä on kun kaikki irti lähtevä pitää hävittää. Aloin vaihtamaan raitisilmasuodatinta kun sattui uusi kaupasta mukaan. Suodatin puuttui ja kansikin tipotiessään...
Aby-ilmansuodatinkotelo taisi löytyä forumin kautta :)
Ensiviikolla taitaa alkaa pajotus ja purkaminen vaihtuvien moottorikomponenttien osalta.
Kaikki vanhat pultit irtosi kannesta ihan hyvin, uudet olikin sitten vääränlaisia. Kun nuo pidätinruuvit mitataan eritavalla kuin vaarnaruuvit. Onneksi oli melkein puolet jo sopivia vaarnaruuvejakin niin sai soviteltua uutta sarjaa paikalleen.
Pakopesään aloin kairaamaan kierrettä egt:lle, mutta eihän siitä halpistapista mihinkään ollut. Pitää toivoa että pulttikaupasta löytyy kunnon tappi samalla kun huomenna haen ruuveja.
Vanhan pakoputken jo pailoittelin romulavalle.
Saksasta tuli paketti jonka sisältö näyttää aika hyvin sopivan keulaan :)
Kiinansarjalle piti hieman näyttää paineilmaviilaa, sen verran oli heittoa ainakin pakotiivisteeseen verrattuna. Aika terävähköt portaan myös kollektorin turbotulossa.
Eiköhän tuo ole hyvinkin suorakopio alkuperäisestä, joka kapenee pahimmillaan 22mm. Pakoaukon halkaisijahan on kannessa ja näyttäisi tuossakin olevan sen 38,5mm tai niillä main.
Joo enpä minä sinne sisälle pääsisikään mittaamaan.
Ei siitä halpistapista ollut mihinkään. Muutama(6) liike piti kuopiossa hakea tuota kartiokierretappia, eli 1/8" NPT löytyy minulta jos joku sellaista tarvitsee.
Oli kyllä ero kuin yöllä ja päivällä tuohon halpistappiin, harvoin noin isoa eroa työkaluissa on ensimmäisellä käyttökerralla. Meni ihan oikeasti kuin lämmin veitsi voihin, tässä tapauksessa vaan kierretappi pakopesään :)
Hidasta tuo downpipen valmistus kun koittaa tehdä hyvän ja tilaa on todellakin rajoitetusti. Ei pidä kiireellä pilata.
Tänään jatkuu putken hitsaus ja voisikin laittaa termoparin sekä ahtimen jo lopullisesti paikalleen.
Mie hommasin kanssa 20 euron tapin, niin ei tarvinnut tapella kierteen kanssa ahtimen ollessa paikallaan. Mie ostin ihan suoran tapin, silläkin jäi nippa ihan napakasti kiinni.
Comment