Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 avant -93 rojekti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olikos säädettävä nokkapyörä? Ettei se sisempi kehä ollut siirtynyt? Eli tarkista ikkuna, ellet tarkastanut hallia vaihtaessa.
    Nuo soraäänet vähän pelottaa, joten kannattaisiko tulpat tarkastaa, että on kaikki kärjet tallella...

    Tuohan oli tullut romiskalta koneen mukana, joten lienee "ajosta" purettu, mutta toiminta-takuuta ei tuolla ole.

    Periaatteessa jos tahtoo käydä nappaamassa tuosta vanhasta koneesta tuon, niin minun puolestani saa. Itsellä ei nyt oikein anna aika myöten moiseen ennen ensi sunnuntaita. Toki sekään ei uusi ole...
    Viimeksi muokannut Ugemi; 1.12.2013, 21:22.

    Comment


    • Ei ole säädettävä.

      Pitää tarkistaa aamulla jako ja lukasta taas koodit.

      Edit. Niin ne soraäänet. En kyllä osaa oikein kuvailla, moottori pyöri sinänsä ihan hyvin ja mielestäni kaikilla pytyillä. Samaa ääntä ei startatessa kyllä tule. Noooh, kohta tsekkaan jaon kipakassa -8,5c pakkasessa.
      Viimeksi muokannut Jaymz; 2.12.2013, 07:50.

      Comment


      • Jako oli pari hammasta pielessä. Laitoin kohdilleen raikkaassa pakkassäässä auringon paistaessa ja käyntiinkin lähti vielä ihan hyvin, eli säikähdyksellä selvittiin.

        Jaon hyppääminen johtuu luultavasti toissailtaisesta rajoittimen tapaamisesta useaan kertaan liukastellessa. Ei silti pitäisi päästä käymään kyllä.

        Jakohihnalla ajettu ~20tkm. Samalla kireydelläkin oli mielestäni kun mihin sen laitoin, noh nyt on kireämmällä.

        Comment


          Ite vetäsen rajoittimelle (7800 rpm) joka päivä ainakin pari kertaa, ei ongelmia. :) Lienee hihna ollut löysällä.

          Comment


          • Itsellä parin hampaan hyppäyksen aikanaan aiheutti vesipumppu, eikä ollut kilsoja/vuosia paljon takana.

            Comment


            • pville: mistä huomasit että syyllinen oli pumppu?

              Comment


              • Hihna pois ja käsin kokeilemalla.

                Comment


                • Tämmöinen löytyi renkaita vaihtaessani. Mistähän saattaisi kysellä FK:n alustan osia?
                  Attached Files

                  Comment


                  • Completoksella sattui olemaan hyllyssä yksi fk:n säätörengas ja ainakin mitat mätsää, toivotaan että jengatkin.

                    Tuollaiset renkaat ja vanteet vaihdattelin entisiin kitkoihin. Takaa saan hieman nostaa kunhan tulee se osa completokselta.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Lähteekös tuo takapään säätörengas tuosta ympäriltä pois? Muistaakseni jotain alustaa tehdessä olisin noinkin tyhmään juttuun törmännyt. En nyt muista tarkalleen miten asia oli kylläkään.

                      Comment


                      • Muistaakseni se mahtuu tulemaan ihan alakautta pois, kunhan tolpan irroittaa ensin autosta. Jos ei muuten niin tolpan rakenne purkamalla yläkautta.

                        Comment


                        • Tulipahan nyt vaihdettua vesipumppu toiseen tarvikepumppuun gatesin hihnalla ja inan kiristimellä. Samalla gatesin termari.

                          Aamulla vaihdoin vielä takatolppaan uuden säätörenkaan. Se olisi tullut alakauttakin pois, mutta pusla olisi pitänyt irroittaa. Irrotin yläkautta :)
                          Attached Files

                          Comment


                            Lämpimiksesikö vaihtelit vai vuotiko pumppu, eikös ne ollut suht tuoreet?

                            Comment


                            • Jakohihnahan se hyppäsi tässä lähiaikoina ja yksi mahdollinen syyllinen oli tuo pumppu. Vanha tuntui nyt irtaaltaan ihan hyvältä, eikä vuotanut. Tosin kesällä kaupunkiajossa lämmöt ~100c hujakoilla kun vanhassa oli peltinen siipi. Uudessa alkuperäisen tapainen valusiipi, metallinen tosin.

                              Ääntäkin piti pakkasella kylmäkäynnistyksessä jokin, nyt sekin tuntui hävinneen :)

                              Comment


                              • Kylläpä hävis kaikki uikutukset lämpimänäkin mitä satunnaisesti keulalta kuului, hyvin kannattava remppa oli siis vaikkei kilometrit olleet täynnä jakopäälle.

                                MUTTA aina kun jonkun saa laitettua tulee jotain muuta, näinhän se audi kiittää :D

                                Se osa-alue mihin en ole ollenkaan vielä tekniikassa paneutunut alkaa ilmoitella olemassaolostaan. Eli tuo hydrauliikka.

                                Piippailua ja punaista jarrunkuvaa autocheckissä kun kaupungissa kurvailee ihan normaalisti, eli tekee jyrkempiä käännöksiä (kun moottori on lämmin).

                                Jarrutellessa tai isommalla tiessä ajaessa piippailua ei tule, eli onkohan syypää pumppu?

                                Comment


                                • Jos kurvailu aiheuttaa, niin ohjauksen puolella lienee ongelma. Pumppu, tai raidetanko vuotaa? Pumppuhan on helppo vaihtaa ja kokeilla, joskin ne taitaa aika harvoin porsia. PS: testiä varten saattaa löytyä pumppu.

                                  Comment


                                    Onko siellä vihreätä kultaa riittävästi? Sopiva määrä on sellainen, että kun pumppaa pommin moottori sammutettuna tyhjäksi ja sen jälkeen kaataa säiliön lähes piripintaan. Itsellä joskus ohjaus pitänyt "kurahtelua", kun säiliössä on ollut nestettä ylämerkissä. Piti kaataa aivan täyteen, niin eipä ole ongelmia ollut 10 vuoden aikana ollenkaan.

                                    Comment


                                    • Vuotoja on kyllä ainakin letku-osastolla pommin seudulla, ne missä ei ole banjo-liittimiä. Saattaisi ehkä uskaltaa tehdä uusiksi uusilla letkuilla?

                                      Säiliötä olen täytellyt aina tarvittaessa, nyt on niin täynnä kun saa.

                                      Kurahtelua en ole kuullut, muistaakseni.

                                      Nuo vuodot pitänee nyt yrittää tilkkiä ensin, ja katsoa muuttuuko.

                                      Comment


                                      • Mitään kunnon vuotoa ei missään kohti ollut. Pumpun ympäristö ihan kuiva.

                                        Tein kokeeksi sammutettuani pommitestiä polkemalla jarrupoljinta. Nyt piippaa sitten aina kun pistää käyntiin ja punainen jarrujen kuva jää palamaan niin kauan kun taas auton sammuttaa.

                                        Comment


                                          Olisikohan pumppu tiensä päässä. Kyllä huonollakin pommilla valo kuitenkin sammuu.

                                          Comment


                                          • Tai jarrutehostin. Sehän mulla sippasi. Fuskasi kaikki nesteet läpi, jolloin ei painetta kertynyt järjestelmään tarpeeksi. Minulla auttoi kun pisti kierroksia ja piti jarrupoljinta pohjassa, kunnes tunsi, että painetta alkoi tulla.

                                            Comment


                                            • Ota 2metriä läpinäkyvää 8mm letkua ja yksi 8mm jatkokara. Irroita tehostimelta tuleva paluuletku siitä X-haarasta mihin tulee ohjaustehostimen ja pomminkin paluuletkut. Sitten otat pommin päästä paluuletkun irti, ja laitat sen kiinni siihen haaraan mihin tehostimen paluuletku tuli (näin saadaan tukittua paluupuolen lähdöt). Sitten läpinäkyvvä letku puolesta välistä poikki ja säiliön korkki irti, letkut pommista ja tehostimesta säiliöön. Auto käyntiin, jos kummastakaan ei tule mitään, niin sulla on pumppu rikki. Jos tulee jommasta kummasta, niin siellä on sitten vika.

                                              Pommi voi vuotaa ihan snadisti ilman ongelmia, ainakin näin mulla. Toi testaushomma on sitten vähän suttaista jos ei oo nopeet kädet, tai tyhjennä säiliötä. Paluuhaaroitus on alempana kuin tankissa pinnan taso, joten se vähän liruttelee nestettä jos ei tyhjennä.

                                              Mulla ollut auton ostamisesta lähtien ongelmia jarrujen paineiden nostossa jos tiputtaa paineet nolliin, eli vajaa 10vuotta. Ikinä ei ongelmia kun vaan on ollut paine järjestelmässä, mutta jos esim jarruja ilmatessa on mennyt nolliin, niin riesa on valmis. Nyt kuukaus sitten loppus hermot ja diagnosoin vian tehostinsylinteriin. Nyt uudella (käytetyllä) tehostinsylinterillä toimii niinkuin pitääkin.

                                              Comment


                                              • No nyt ainakin kuulosti sen verran kokemuksen tuomalta tietotaidolta että noilla ohjeilla voin alkaa itsekin vähän tutkimaan :)

                                                Mikaj: Miten jarrudynossa(jos sellaiseen ovat katsastuksessa laittaneet edes) tai ajossa tehostukset jarrulle ja ohjaukselle pelasivat?

                                                Ugemi: Mistä siis huomasi että painetta alkaa tulla(piippailu varmaan loppuu, mutta huomaako muustakin)?

                                                Missä tämän järjestelmän paine-anturi muuten sijaitsee?

                                                Comment


                                                • Paineanturi on siinä tehostinsylinterin alapuolella, tai painekytkin se tarkemmin sanottuna on. Paineen nousun huomaa siitä, että tyhjä kunnossa oleva järjestelmä sammuttaa varoitusvalon aika äkkiä sen jälkeen kun se on viiveen jälkeen syttynyt. Lisäksi samantien startista poljin tuntuu hyvältä, eikä nykytä pumpun painepiikien tahdissa.

                                                  Vanhalla tehostinsylinterillä poljinfiilis oli huono, mutta tehoa kyllä löytyi. Pilottiventtiili tehostinsylinterin sisällä jumitteli, niin teki vähän kulmikasta/napsuvaa/nykivää jarrupolkimen liikkeestä.

                                                  Comment


                                                  • Ugemi ja mikaj: puhutteko tästä osasta kun tarkoitatte tehostinta?: http://www.teilehaber.de/images/arti...8669130-62.jpg

                                                    Comment


                                                      Tuo on pääsylinteri. Tuon ja jarrupolkimen välissä. Romujen alla näkyy: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+..../IMG_0034.jpg

                                                      Comment


                                                      • Ok.

                                                        Tilanne ei ole muuttunut kertaakaan nyt siitä kun tein pommitestiä ja varoitusvalo ja -piippaukset alkoivat tulemaan käynnistäessä. En myöskään tuntenut painetta tulevan kun painoin jarrua käynnissä ollessa pitäen kierroksia parissa kolmessa tonnissa.

                                                        Tuli tässä mieleen saako vikadiagnostiikalla irti tästä mitään?

                                                        Tuollainen kuva löytyi pommin rakenteesta niin laitan tähän talteen.

                                                        Edit. Vielä http://www.sjmautotechnik.com/troubl...SB47_92_2.html
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Jaymz; 29.12.2013, 09:12.

                                                        Comment


                                                          Eipä saa diagnostiikasta apuja. Järjestelmän huuhtelua voi vielä kokeilla ennen isompia remontteja.

                                                          Comment


                                                            Sehän meni sitten kohdalleen, kun laitoin omaan pommiin viime kesänä 100 bar.

                                                            Comment


                                                            • Luin noita vanhoja pommi- ja tehostuskeskusteluja miettiäkseni asiaa ennen kuin alan hutkimaan.

                                                              Aamusella katselin hydraulisäiliön nestepintaa ja miten se käyttäytyy kun polkee jarrua tai kääntää rattia. Sammuksissa jarrua polkemalla ei muutosta nestepintaan, eli pommi ilmeisesti tyhjänä kokoajan?

                                                              Rattia kun käänti vaan ihan hieman nestepinta laski, jolloin kokeilin lisätä nestettä kun sai säiliöön taas mahtumaan.

                                                              Auto käyntiin ja katsomaan mitä nesteelle tapahtuu, ei juuri mitään. Ei ainakaan kylmänä. MUTTA nyt toista viikkoa jatkunut jatkuva piippailu hävisi. Saa nähdä miksi aikaa.

                                                              On kyllä mystinen systeemi. Jossainhan siellä vikaa varmasti on...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X