Tuntuis toimivan kiilahihna rajoittajalle vedettäessäkin, kunhan hihnapyörät ovat kunnossa. Viime kesänä itselläni oli ongelmaa hihnan pomppimisessa, mutta vaihdettuani laturin uuteen samanlaiseen, ongelma hävisi. Hihnapyörä oli silminnähden kulunut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 avant -93 rojekti.
Collapse
X
-
-
Nyt on käpälissä NG:n dampperi-hihnapyörä ja rakenne onkin ihan erilainen kun ABY:n omassa.
Tässä hihnapyörää ei saa irti dampperista joten tuo ei kovin helposti alkane vipottamaan.
Sitten kun keksisi jostain sopivan hihnapyörän laturille!
Luultavasti tarvitsen myös sen "aluslevyn" kampiakselin ja hihnapyörän väliin. Onkohan tuon välttämättä oltava se orggis timanttipinnoitettu? Kovuutta se ainakin tekee mutta tuskin tuollainen lätkä muutenkaan paljon puristuu kasaan, ainakaan jostain vähän kovemmasta teräksestä tehtynä.
Comment
-
Tällaisen yksiosaisen pyörän hain tosiaan paikallisesta autosähköliikkeestä: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...8Custom%29.JPG
Kannattaa ostaa alkuperäinen aluslevy, ei maksa kuin reilu 60 e...
Edit: Väärä kuva.Viimeksi muokannut pasi_; 19.7.2013, 13:17.
Comment
-
Audi 100 shop myy orggista, tai ainakin orggistyylistä timanttialuslevyä huomattavasti marmoria huokeampaan hintaan.
Comment
-
-
Olisko pinnoite kuitenkin estämässä metalli-metalli pinnan kiinnileikkautumista pulttia kiristettäessä ja estämässä pitkäaikaisessa käytössä pintojen toisiinsa tarrautumista? Dampperin pultti kait kiristetään noin 450Nm:n, joten puristavilla pinnoilla on melkoisesti pintapainetta. Ainakin normaalisti koneerakennuksessa timanttipinnoitteella haetaan nimenomaan pientä kitkakerrointa.
Comment
-
Kitkan lisäämistarkoituksessa sitä kuitenkin myydään:
http://www.swag.de/uploads/media/SWA...4c_GB_0211.pdf
Toki markkinamiesten puheisiin tulee aina suhtautua kriittisesti, mutta toisaalta en näe myöskään kovin oleellisena estää pintojen toisiinsa kiinni tarrautumista. Sitä ei nimittäin käytännössä tapahdu sellaisissakaan malleissa joissa tuota prikkaa ei tehtaalla ole väliin laitettu.
Comment
-
Se että minun yksilössä ei tuota ole ei todellakaan tarkoita etteikö siellä olisi sitä voinut alunperin olla, on meinaan ollut monenlaista "asentajaa" autosta löytyneiden sätösten perusteella :(
Onneksi löysin muutamat ilman sulaketta tehdyt sähköasennukset ennen kuin mitään onnettomuuksia pääsi tapahtumaan...
Comment
-
Kylläpä mukavasti työntää lämmintä jo nytten sisään, harmi vaan että ilmastoinnin säätöpaneelin muisti on kadonnut. Aina startatessa laittaa ilmeisesti vakioasetukset 22c ja AUTO.
Tarvitaanko näitä kaksi sarjaa etupäähän? Noiden myyntikuvauksessa lukee aina 4pcs niin sekoittaa vähän. http://powerflexshop.at/de/products/...-wishbone-bush
Comment
-
Tulipahan sorvailtua nyt itse nuo puslat kun ei kovin kummoiset olleet ja sorvikin eksyi kotiin asti :)
Paikalleen istui, kohta ajokokemuksia.
Noita voin halukkaille tekasta kohtuuhintaan, mutta pitää demota ensin omalla autolla vähänaikaa.
Vielä video vanhan puslan löysyydestä. En usko että uusi alkuperäinen pusla on tällainen. http://youtu.be/qcA2jNrsRwwViimeksi muokannut Jaymz; 26.9.2013, 07:36.
Comment
-
Onko sinulla materiaalina tuossa POM:i? Keskellä taitaa olla joku metallinen vahvikeholkki. Itse protoilin vastaavia ja sorvailinkin mutta tuo keskiö jäi vielä tekemättä. Ajatuksenani oli että olisi laittanut keskelle sopivan tiukasta kumiputkesta hieman joustavaa materiaalia ehkäisemään värinöitä.
Comment
-
Ville: Liian matalat ja liian kapeat. Joskus oli puhetta niin nämä on juuri liian pienellä profiililla, 35 ja 40. Omaan silmään juuri passelit.
Teinpä kokeeksi 25mm akseliteräksestä vakaajan kun sattui sellaista löytymään ja keksin helposti valmistettavan konstruktion.
Eron tosiaan huomaa ajossa, maantielläkin suoraan ajaessa vähän hakee. Pitää vielä tänään käydä testailemassa ja sitten varmaan "keventää" päätyjä jos se vähän löysentäisi tätä.
Comment
-
Eiku joo, oliha tuolla topicin alussa speksit. Kattelin että ois 18" ja ihmettelin että miten menee "noin" sisälle kaareen, ku omat on niin hilkulla. Mutta nämähän olikin 17".
Melkonen jööti tuo 25mm tanko. 16mm RS:n tankogon vaihdoin omaani ja sillä huomasin jo eron. Varsinkin talvella ajaessa. Radalla en ole vielä päässyt testaamaan, mutta tuntuisi rampeissa tasapainoisemmalta.
Comment
-
Noh, sehän tässä vähän kuin olikin ideana :)
Nyt kun lunta on tullut on voinut testata kunnolla. Hieman tuo auttoi pelkän painonsiirron alla perän irtoamiseen, mutta ei kovin radikaalia. Voipi kokeilla vielä jäykentää päätyjä jos nyt jaksaa.
Tänään tekikin audi tenän pihaan. Lähti käyntiin hyvin -4c pakkasessa ilman lämmitystä, mutta kuului jotain soraääniä niin sammutin. Kokeilin heti uudelleen käyntiin muttei lähtenytkään useista yrityksistä huolimatta. Öljynpaineet nousee hyvin startilla ja kuulostaa startatessa hyvälle. Bensa haisee kun jaksaa pyörittää.
Vikakoodit lukuun niin G40:stä tuli koodi, eli nokkapyörän hallista. Irrottelinkin jo sen ja hain Ugemilta käytetyn vastaavan kokeillakseni auttaako vaihto. Ei ainakaan tuolla lähtenyt :(
Vikakoodeja en uudelleen lukenut, mutta uskoisin saman tilanteen olevan päällä.
Mikähän voi aiheuttaa g40:stä vikakoodin kuin itse ko. anturi?
Comment
Comment