Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 avant -93 rojekti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Anna kapseleiden olla vaan paikoillaan. Makeampaa yllättää muutamat BeeäMWeet talvella liikennevaloista, kun on vähän pappamaisuutta autossa.
    Toinen vaihteiston kannake olikin ihan kahdessa osassa
    Et muuten ole ainut. Samanlaisen vian löysin viikko sitten omasta autosta.

    Comment


    • Pölärit saa olla niin kauan kun pysyy. Tuntuu ettei välttämättä vuodenvaihdetta nää paikallaan :D

      Ensitalveksi sitten 17" nastaa vanhoille kesäkiekoille...

      Jusaberg: kumit oli vielä silminnähden ehjät keväällä kun laatikon paikoilleen laitoin. Syyttäisin porkkista näiden porsimisesta! ;)

      Edit. Ainiin, millaistahan pakoputkenpäätä tuohon tekis?

      Comment


      • 1x 3-3,5" rosteri alaspäin taittava?

        Comment


        • Käytetääns tätä säiettä hyväksi. Tuolla ekoissa kuvissa keskimmäisessä kuvassa näkyy kun on keula hajalla, niin onko tuo vain noiden hieman uudempia Audien ominaisuus? Itselläni on alkujaan Audi 100 -85 ja siinäkin on pultteja keulassa, mutta en ole arvannut alkaa purkamaan ,kun en tiedä lähtisikö siitäkin noin helposti keula auki.

          Tosin, siinä ei muistaakseni ole tuo palkki poikki joten joutuisi varmaan koko palkin purkamaan tieltä ja sitten taitaakin olla koko keulanpurku edessä.

          Näinköhän vastasin just omaan kysymykseeni.

          Comment


          • -03 tq: Sehän olisi aina hyvä vaihtoehto, mutta kun aiemminkin oli sellainen...

            maddis: ei oo mulla mitään kokemusta tuosta korista.

            Ajovalot on vieläkin korjauslistalla. Saako mitään järkevää aftermarket-umpiota mistään?

            Lasithan voisi vaihtaa mutta toisen sisäpinnat on ainakin entiset rei'än ansiosta niin olisi hyvä saada sisustatkin kuntoon samalla.

            Comment


              maddis, en nyt oikein tuosta viestistä saanut selvää että mikä oli ongelmana mutta seuraavista kuvista voinet tarkastella t44 korisen keulan purkaantumisominaisuuksia:

              http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/l%F6tk%F6/

              Comment


              • Eikö kukaan osaa auttaa valojen kanssa?

                Tuollaisia löytyy mutta tekstissä mainitaan ettei käy s-malleihin:

                http://www.ebay.de/itm/ANGEL-EYES-SC...item1e685a3084


                Mr. Crossfire: Näinkö oikein että siellä lohkossa on ylimääräinen huohotusaukko? Selvisikö mikä tuon aiheutti?

                Comment


                  Kankihan sieltä oli läpi tullu. Oma veikkaus että alasilmän pultti poikki josta lähtenyt katastrofi liikkeelle. Oliko sitten kanki kieroutunut ensin vai vasta jälkeen, jäänee mysteeriksi. Koneella oli kuitenkin ko. asetuksilla ajettu kaiketi jo vuosia.

                  E: autan sua valojen kanssa: älä helvetissä laita noin rumia. :)

                  Comment


                  • No siis tuollaiset umpiot laitoin tytön Coupeen kun tölväisi keulan melkein heti kun oli kortin saanut, ajattelin että tulee ensiautossa halvemmaksi uusia näitä kuin alkuperäisiä. Siihen ainakin sopi kohtuullisen hyvin paikalleen mutta sopivaa maskia ei löytynyt kun Coupessa on B4:ää pidemmat umpiot, aika hyvältä noi mustassa teinicoupessa näyttää varsinkin rinkulaparkeilla.

                    Nuo hankin ihan Suomesta suoraan varastosta, laatu ei kyllä päätä huimaa kun muovikin on niin heikkoa että yksi korvake oli poikki saapuessaan (jo lähtiessä?). Valoteho on heikko mutta täällä pääkaupunkiseudulla sillä ei juuri ole merkitystä. Pirun hankala vaihtaa polttimoa kun on ahdasta juuri pölysuojakupin kohdalla, automaattinen korkeudensäätökin piti jättää pois, ei moottori tuohon käynyt. Johdotukset eivät tietenkään sopineet suoraan ja siitä lienee myös S2:n kohdalla kysymys jos joku sanoo ettei sovi, tai sitten tilanahtaus S2:ssa ahtimen puolella näiden umpioiden erimuotoisen pohjan takia.

                    Comment


                    • En tiiä kävisikö tällaiset: Siistit ja kalliit "orkkisvalot". Tai siitä vain selaamaan vaikka varmaan oot jo selannutkin? ebay

                      Comment


                        Ei muuta kun ebay:stä rs2 umpiot kuten Ville tossa jo linkitti. Uusilla hinnat pyörii siinä ~500e molemmin puolin/pari.

                        Comment


                        • Mr.CrossFirelle.

                          Sitä lähinnä 'ääneen' mietiskelin, että onko 200:ssa samanlaista 'luukkua' koneen kohdalla, mutta sit tajusin että eihän siinä taida olla joten koko keula purettava.

                          Näinkö oikein, että tuossa purkukuvissa konetta ei oltu tuettu mitenkään vaikka etummainen moottorinkannake oli irti? Pysyykö se noinkin paikallaan ettei notkahda johonkin suuntaan? Itsellä tulossa jakopäähän remppaa (öljypumpun tiivistys) ja helpottaisi kovasti kun purkais koko keulan pois tieltä, mutta ajattelin tuon palkin jättää paikalleen, kun kuvittelin että moottori tulee alas jos tuon kannattimen irrottaa.

                          Toki näppärä sorminen tyyppi tekee homman purkamattakin, mutta ei lisätila koskaan oo pahasta. Voi toki auttaa jo paljon puskurin irroituskin.

                          Anteeksi off-topic.

                          Comment


                            Ei olla kyllä puheväleissä enää jos laitat kiinalaiset nuorisovalot :)

                            Eli siis ääni viimeisen linkin tuotteille.

                            Comment


                              maddis: Kyllähän tuo keulan purkaminen on lähes pakollinen toimenpide jakopääremppaan ryhtyessä. Ei se kone sieltä mihinkään tule, kun se on askissa kiinni ja aski on apurungossa kiinni. Kone-vaihteisto-paketti on siis vielä neljästä pisteestä kiinni vaikka etutuennan poistaa. Joissakin malleissa tuo etutuki on muutenkin vain siten, että se estää pelkästään koneen "keulimista", alaspäin ei ole mitään tukea.

                              Kone pysyy aika hyvin paikallaan vaikka askikaan ei olisi kiinni, btdt. :)

                              Comment


                              • Tämä hyvä tietää. :) Voi siis purkaa keulan pelkäämättä, että kone tipahtaa varpaille.

                                Comment


                                • Typ44 keula on niin helppo purkaa ettei kannata pitkään miettiä, pääsee helposti koneeseen käsiksi jo pienemmissäkin hommissa. Etukannatin on lähinnä estämässä koneen nousua kiihdytyksessä. Mutta tämähän onkin B4 topic joten ei siitä sen enempää.

                                  Comment


                                  • Kyllä ne nuo orkkikset olisivat selvästi minunkin ykkösvalinta, ajattelin vaan jos jotkut halpikset olisi saanu ensiavuksi täksi talveksi. Antaa jäädä hankinta myöhemmäksi ja mennään huonoilla tämä talvi.

                                    Läheltä menee sisempää vetaria dp kun on uusi suojakumi jo nyt sulanut.

                                    Comment


                                    • Lämpönauha on kova sana tuossa ropleemassa, ei sula enää kumit.

                                      Comment


                                        Läheltä menee sisempää vetaria dp kun on uusi suojakumi jo nyt sulanut.
                                        Laatikossahan kuuluu olla sellainen alumiininen suojapala vetarin päällä estämässä tuota.

                                        Comment


                                        • Ei mahtunut enää suojapala paikalleen ja nauhaakin on :(

                                          Comment


                                            Ei mahtunut enää suojapala paikalleen ja nauhaakin on :(
                                            Kaasua vähän ylemmäs=) Mites joku alumiini läpyskä putken päälle tms?

                                            Comment


                                            • Mulla oli 1.8teessä nauhoitettu rosterinen dp yhtä lähellä kumia, eikä siinä kyllä menny mikskään. Siitäkin oli siis se suoja poistettu.

                                              Comment


                                              • Se ei nyt paljon minua auta :)

                                                Pitää kuitenkin pudottaa putki pois tieltä kun vaihtaa suojan niin voi vähän koittaa muotoilla vasaralla että jäisi väliä vähän enemmän.

                                                Kylläpä alkaa tällaisina aamuina lämmittää ja LÄMPIÄÄ audi hyvin(-1c vasta tosin) :)
                                                Viimeksi muokannut Jaymz; 18.11.2011, 08:14.

                                                Comment


                                                • Totta, ei auta ei. Mutta oliko sulla mitä materiaalia tuo putki? Meinaan vaan että onko noissa materiaaleissa miten suuria lämpöeroja/tai miten nopeesti ne jäähtyy kun sammuttaa auton.

                                                  Comment


                                                  • Ruostumatonta on koko rävellys, nyt myös vaimennin minkä väkersin :)

                                                    Comment


                                                    • Ahdot tippuivat eli nousivat maksimissaan tarkasti 1.2bar tasolle. Painetestihän tuo suhisteli ilmaa pihalle kaasuläpän alta.

                                                      Mapille menevä letku oli sylkäissyt liitoksesta pneumatiikkaletkun. Varmistelin liitoksen nyt niinkin hienosti kuin nippusiteellä :(

                                                      Auto kulkee ja pelaa hyvin, mutta kulutus tuntuu olevan ~18l kaupunkiajossa, hyvin satunnaisilla kiihdytysrepäisyillä(kun ei vielä sitä luntakaan ole). Liekö tuolla 10w60:llä osansa...

                                                      Comment


                                                      • Mutkaan taittuminen onkin hankalampaa kun muistinkaan. Auttaakohan tuo takavakaajan vaihto niin dramaattisesti tuohon?

                                                        Comment


                                                          Niin mitkäs jouset ja iskarit siellä nyt olikaan?

                                                          E: entäpä puslat? Kokemuksesta voin sanoa että reilu 100tkm ajetun vm. -96 ässän puslat voi olla ihan morjes.

                                                          Comment


                                                            Jos juttuja on uskominen, ei S2:ta puskevampaa laitetta ole kuin Saabin mallistossa. =)

                                                            MTM:n SRS piti sisällään jopa ohkaisemman vakaajan. Siinä etuakselilla on takapäätä leveämpi rengastus. Ainakin lehtiartikkelin mukaan käyttäytyy huomattavasti sivistyneemmin. Toki jousitus ja iskunvaimennuskin ovat erilaiset.

                                                            Comment


                                                              Coupe ja avant ovat kuitenkin melko erilaiset autot, niin koriltaan, painonjakaumaltaan kuin taka-akseliltaankin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X