Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 avant -93 rojekti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pulverimaaliko tuli pintaan?

    Comment


    • Ei kun vaan joku teollisuusmaali, jonka kaveri sai vetästyä pintaan samalla kun puhalsi.

      Comment


      • Alkoi varmaan se kardaadin tukilaakeri ääntelemään, ainakin samalta seudulta tulee nopeuden mukaan vaihtelevaa "kilisevää/rilisevää" ääntä. Liekkö ottanut itseensä jos ei ollut ihan suorassa?

        Pyöränlaakerin vaihdoin viikonloppuna ja tiukassahan se vanha olikin. Ei prässillä hievahtanutkaan. Piti ottaa ihan rehellisesti se isoin vasara käyttöön, eli leka. Sillä sai alkuun ja prässillä ulos.

        Renkaatkin olisi vanteilla. Pitää sovitella joku ilta.

        Muutama huono kuvakin.
        Attached Files

        Comment


        • Joku vesiletkukin tehostimen pumpun ja kannen välissä alkoi kusemaan. Aika hankalassa paikassa osaa olla tuokin vuoto! Noh, onneks ei kansi vuotanut.

          Käyköhän se e34 kardaanin tukilaakeri myös tähän pikkukoriin?

          Renkaista vanteilla pari kuvaa. Tarkimmat voinee huomata tutun linssiluteen :D
          Attached Files

          Comment


            Joku vesiletkukin tehostimen pumpun ja kannen välissä alkoi kusemaan.
            Oliskohan sama letku jonka itse vaihdoin tovi sitten.
            Onnistuu vaihtaa ilman isompia fyysisiä vammoja, kun purkaa keulapellin, sekä pikkusyylarin pois. Hydr. pumppu pitää irroittaa kiinnikkeistään kokonaan, jotta saa sysättyä sivuun. Letkuja/putkia ei tarvi pumpusta irrottaa. Tollanen yhden illan homma 7cm letkun takia :/

            Comment


              1,5-2 tuntia hommaan meni itsellä. Kannattaa laittaa silikoniletku. Hieman hankala paikka.

              Comment


                1,5-2 tuntia hommaan meni itsellä
                Niin minullakin menis toisella kerralla. Oppirahat on maksettava joka hommassa.

                Comment


                • Varmaan sama letku mikä omassakin tihkutti ennen kansiremonttia, oli aika vaikea paikantaa ennen kuin sai tavaraa pois edestä. Oli mennyt lämmöstä ihan kovaksi eikä ihmekään että alkoi vuotaa. Taitaa olla nyt kaikki jäähdytyspuolen heikot paikat vaihdettu ja ensimmäistä kertaa kolmen vuoden aikana voi luottaa siihen ettei matka keskeydy vesivuotoon, muoviosathan siellä ensin meni yksi toisensa jälkeen.

                  Comment


                  • Heh, tuttu vuotopaikka ilmeisesti siis. Silmämääräisesti ~8mm sisähalkaisijaltaan tuo letku, olenko pahasti hakoteillä?

                    g40 anturi taisi jättää auton tänäaamuna pihaan, eli hall anturi pitänee laittaa tilaukseen jostain? Vag cat ei tunnista kuin rs2:en, liekö varaosanumeron saa siitä? Joku viksu saa auttaa tässä, ei ole pakko :)

                    Comment


                    • Letku josta mainitsin on ahtimelle lähtevän metalliputken päässä, taitaa olla 8mm sisähalkaisija.

                      Juuri vaihdoin G40 hall anturin tiistaina nokkapyörän takaa, aiheesta on täällä jonkin verran kirjoiteltu ja saa jonkun Golfin anturin viriteltyä alkuperäiseen runkoon mutta itse laitoin orkkiksen niin ei tule juotoksia tai liittimen vaihtoja.

                      Comment


                        Silmämääräisesti ~8mm sisähalkaisijaltaan tuo letku, olenko pahasti hakoteillä?
                        Joo sitä luokkaa. Omassa oli ulkohalkaisija letkun keskivaiheilla 24mm :)
                        Itsekin laitoin tilalle silikoniletkun, vaikka ei sitä ihan joka vuosi tarvii vaihtaa. Vanhassa letkussa oli päiväys vuodelta 1993.

                        Comment


                          Joo sama hall 034905161. Golffin hall käy tai esim. vpv valikoimasta. Liitokset kun tekee kunnolla, niin kyllä tuosta 10 min. askartelusta jää ihan hyvä tuntipalkka.

                          Comment


                          • Taidanpa kokeilla askarrella golfin anturista. Ajattelin jos siihen väliin laittaisi kunnon liimat että pysyy varmasti paikallaan. Pitäisi vaan keksiä liima joka kestää lämpöä.

                            Comment


                              kaikki jäähdytyspuolen heikot paikat vaihdettu ja ensimmäistä kertaa kolmen vuoden aikana voi luottaa siihen ettei matka keskeydy vesivuotoon, muoviosathan siellä ensin meni yksi toisensa jälkeen.
                              Paljon ajettu? Itsellä nuo poiki 190-200 tkm. kohdalla. Tuli mieleen pari kertaa, että onpas paskaa laatua, kun Opelissa ei noita ongelmia ollut. Syylärit esim. kestää sen puoli miljoonaa ajaa. Samoin letkut. Mutta eipä ne kai niin kovilla olleetkaan.

                              Comment


                              • Paljon ajettu? Itsellä nuo poiki 190-200 tkm. kohdalla.
                                Tässä laitteessa nyt 248tkm mittarissa mutta muoviosathan vanhenevat käytöstä riippumatta, onhan ADUssa aika kovilla muutenkin kun kone temponut letkuja konehuoneessa 15 vuotta. Omat 20 vuotta Audien kanssa kertoo etteivät ole onnistuneet parhaalla mahdollisella tavalla jäähdytysjärjestelmän osien muovilaadun/alihankkijan kanssa.

                                Comment


                                • Onhan näissä aika paljon enemmän lämpöä konehuoneessa kuin jossain opelissa, mutta talvella se sitten onkin ihan ok juttu :)

                                  Comment


                                    Koska kuvia vanteista auton alla?

                                    Comment


                                    • Viimestään ens kevväänä :D

                                      Pitäs motivoitua vaihtamaan tuo halli, korjaamaan vesiletkun vuoto ja mahtollisesti myös tuo kardaanin tukilaakerin vaihto. Uuden tukilaakerin jo hain.

                                      Ei kehtaa toimimattomaan autoon alkaa vaihtamaan :)

                                      Comment


                                      • Hall:in vaihdoin ja samalla fiksasin vuotavan vesiletkun ohjaustehostimen ja lohkon välistä.

                                        Vaan eipä käynnisty vieläkään.

                                        Vikakoodien muistissa oli g40, mutta tyhjättyä muistin se ei uusiudu. Antaa tosin tällaisen:

                                        00518 - Throttle position sensor (G69)
                                        20 - 00 Short to ground

                                        Comment


                                        • Jeh. Onnistuin jotenkin tyrimään uuden anturin asennuksen. Kaveri tuli avuksi ihmettelemään ja mittailemaan niin b+ näyttäisi olevan maissa anturilta. Well spent 5h...

                                          En tiedä hakisiko seuraavaan päivään toisen golfin hallin vai laittaisiko suoraan tilaukseen orggiksen anturin.

                                          Oispa osannut heti asentaessa mittailla ettei mikään piuha ole maissa. Ei kai kuulu olla?

                                          Ilmeisesti saa virrat tuolta kaasuläpän asentotunnistimelta josta johtuu vikakoodi.
                                          Viimeksi muokannut jta; 16.9.2011, 19:26. Perustelu: Ota se tapatalk kuittaus pois

                                          Comment


                                          • Auto lähtikin toimintaan vaihtamallani hallilla. Piti vaan purkaa hihnapyörä pois paikaltaan ja ihmetellä miksi vetää maihin. Vedonpoistaja oli ilmeisesti lävistänyt suojaukset ja sitä parantelemalla homma korjaantui.

                                            Huomenna jos jaksaisi tukilaakerin vaihtaa niin kehtaisi syksyyn laittaa uudet vanteetkin alle.

                                            Juudakselle julma mutka :)
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Otappa mukaan tässä viikolla tuo mutka jos tässä mallailtas sitä vähän tuonne alle?

                                              Comment


                                              • Juudas: autossa tuo kulkee kokoajan mukana. Oikeestaan lauantaina voisitkin tulla pihassa käväsee jos oot joutavana, laitellaan kaverin autoon valorautaa kiinni sillon.

                                                Kardaanin tukilaakeri vaihtuu allekirjoittaneen kroonisesta laiskuudesta johtuen vasta tänään :)

                                                Comment


                                                • Eipä ollutkaan tukilaakeri sökö vaan tuo pelti pyöri mukana. Hieman sille erilaisia työkaluja näytin niin vaikutti ettei pyörisi enää, eikä kyllä ajossakaan kuulunut.

                                                  Taka-coilien säätömutterit ovat aika tiukassa. En saanut vasenta laskettua ollenkaan ja annoin periksi. Näyttää typerälle jos perä on 30mm korkeammalla kun keula noilla uusilla vanteilla.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • Sovittelin vanteita alle.

                                                    Ei voinut jättää alle kuitenkaan, niin huonosti sopi nykyisillä levikepaloilla ja alustan asennolla. Myöskään kaarimankelini ei toimi takana ilman modaamista, ottaa siihen tuentaan kiinni mitä ei coupessa ainakaan ollut.

                                                    Eteen pitää saada vielä ainakin 20mm levitystä puolelleen ja takaa ehkä 10mm pois. Takaa coilit ihan ala-asentoihinsa. En saa kummaltakaan puolelta säädettyä. Ens kevvääks venyy allelaitto siis :)
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Mitään uutta ei ole autolle tapahtunut. Ajoa vaan ja tuntuu pelaavan :)

                                                      Lämmitintä autossa ei ole sitten yhtään minkäänlaista, mikä on aika outo juttu minusta kun kuitenkin suomessa majaillut useita vuosia. (Koneen kuntoon tällä ei kuitenkaan tunnu olleen vaikutusta, kuulostaa hyvältä ja vetoja piisaa.) Lämmittimeksi ajattelin 4kw eberiä, mutta en ole vielä raaskinut ostaa...

                                                      Talveksi pitänee kanssa kohta vaihtaa öljyt moottoriin. Mobilin 5w50 vaikuttaisi paperilla sopivalle, mutta mieluummin jotain muuta sinne laittaisin kun mobilia ihan periaatteesta. Oisko suosituksia?

                                                      Comment


                                                      • Miten olis Kendall elite?

                                                        Comment


                                                        • Ässän moottori on hyvä lämmitin, kovallakin pakkasella vartin tyhjäkäynti saa auton täysin lämpimäksi :)

                                                          Comment


                                                          • Kendall vaikuttas hyvälle vaihtoehdolle!

                                                            Ässän moottori tosiaan on talviautoiluun sopiva, mutta hirvittää vaan ne kylmäkäynnistykset kylmimmillä keleillä.

                                                            Comment


                                                            • Asiasta kukkaruukkuun: käykö nämä s-kakkoseen?:

                                                              http://www.034motorsport.com/chassis...996-p-984.html

                                                              Uskoisin että tuo jäykkyys riittää autoni tapauksessa, vanhoihin väsähtäneisin verrattuna. Joku jolla on kokemusta voi sanoa myös mielpitteensä!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X