Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 avant -93 rojekti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Piisaako noin 500 hepan teholuokassa 29mm sisähalkaisijalla olevat röörit pakosarjassa? Vai alkaako ahdistamaan?

    Comment


      #62
      harva noin pienestä tekee,yleisin koko taitaa olla 34-35mm sisäreiällä.

      se on piisannut 4-syl +700hv

      Comment


      • #63
        Ei oo kyllä tarkotus ottaa viittäsataa, seittemästä puhumattakaan :)

        Mitenkäs kun uuden ahtimen painekotelossa ei ole tuota nippaa ahtopainesolenoidille? Voinko laittaa sen letkun minne vaan muualle ahtoputkistoon vai onko tuossa kotelon paineessa erilainen tapahtuma?

        On kyllä tosi ahdasta tuon downpipen kanssa, mutta pahin vaihe lienee jo takana. Hukkaportin putkeakin siihen jo leikkelin ja taidan saada kahdella saumalla sen kiinni.
        Attached Files

        Comment


          #64
          Kait sen ohjausletkulähdön voi ottaa ahtoputkestakin, mut ota mahdollisimman läheltä ahdinta.

          Comment


          • #65
            Kyllähän tuohon koteloonkin saan jengat mutta en jaksaisi purkaa jos se ei ole välttämätöntä, mutta jos vaikuttaa toimintaan niin kannattanee tehdä oikein.

            Comment


            • #66
              Jotain koitin kötöstellä taas. En ole viikkoon kerennyt tallille niin ei kauheasti ole edennyt.

              Kokeillaan nyt tuollaista jokkisvaimenninta tähän.

              034 motorsportin 1.9bar jousi onkin hurjan paljon pitempi kuin vakio.

              Aby-ilmansuodatinkotelokin pääsi kuvaan.

              Kuten joku mainitsi, kaikenlaiseen pikkuviilaukseen menee aikaa kanssa hyvin :)
              Attached Files
              Viimeksi muokannut Jaymz; 23.5.2011, 13:08. Perustelu: Kuvien lisäys toimii :)

              Comment


              • #67
                Jo sain dp:n valmiiksi, kyllä oli taas hyödylliset 8h.

                Piti se ahdin vielä käyttää pois paikaltaan että sain tuon silikonin tiristettyä paikalleen ja ronskisti vaan nippa kanssa.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut Jaymz; 23.5.2011, 13:15.

                Comment


                • #68
                  Kuvien lisäysongelma johtuikin forumin päivityksestä eikä minusta, joten sain nyt lisättyä aikaisempiin postauksiin kuvat jotka niihin kuuluivat.

                  Comment


                    #69
                    Ei tosiaan ole vakio portin jousi tuo vanhakaan.

                    Comment


                      #70
                      Totta, ite vaihdoin eka 2.1barin jousen vakion tilalle ja nämä oli yhtä pitkät joskin toinen oli huomattavasti järeämpi muuten. Myöhemmin vaihdoin 034:sen 1.9barin jousen joka oli aika paljon lyhyempi ja harvempi kuin orkkis.

                      Comment


                      • #71
                        Kiva. No kattellaan mitä tuolla tapahtuu N75 irti. 0,9 pitäisi ahtaa tietysti mutta mitä muuta...

                        Ahtimen imupuolelle tulee kokonaan uusi imuputki metallista, tuo vaan tilapäisesti että saisin auton liikkumaan pois tallilta.

                        Comment


                        • #72
                          Letkut ja putket paikalleen niin pitihän sitä savut ottaa, kirjaimellisesti. downpipen tiiviste ei vielä ole kiinni.

                          n. 30min homma oli tuo välijäähy istuttaa paikalleen.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Jaymz; 27.5.2011, 09:46.

                          Comment


                          • #73
                            Downpipe-loppuvaimennin putki valmistuikin sitten neljässä tunnissa :)

                            Vähän on liian matala humina ainakin tyhjäkäynnillä, voinee humista kabiiniin vittumaisesti. Pitää kokeilla jotain toista vaimenninkonstruktiota.

                            Sinistä savua vähän pukkailee kun kylmänä pistää käyntiin. Tätä ei ilmennyt aiemmin. Uusi välijäähykin on niin ei sekään oikein selitä savua...

                            Loppuviikosta tiivisteet paikoilleen ja pakoputkeen asennustahnat. Auto ajoon siis :)
                            Viimeksi muokannut Jaymz; 31.5.2011, 08:07.

                            Comment


                              #74
                              Oma urssi ainakin teki sitä et pukkas vähä sinistä käynnistyksen jälkeen jos oli seissyt pidempään. Ehkä ohjuri-kumit vähä heikolla hapella..?

                              Comment


                              • #75
                                Erittäin mahdollista. Toivotaan että ei ilmene enää.

                                Laitanko nauhaa downpipeen vai en? Joskus muistan lukeneeni ettei ruostumattomaan kannattaisi laittaa.

                                Comment


                                  #76
                                  Ite ainakin laitan ja olikin jo hetken ennen DP:n muutoksia. Kulkee toi DP niin lähellä tulipeltiä, sähköjohtoja, ym. ja nauha vähentää huomattavasti haitallista lämpösäteilyä... Miksikä se rosteri siellä menee? Musta lahoaa sit kuulemma tosi äkkiä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ruostumattomaan nimenomaan kannattaa laittaa nauhaa. Hyvää jälkeä näyttäs teikäläisen käsistä tulevan!

                                    Comment


                                    • #78
                                      Paketti olisi kasassa, mutta mr. murphy tarttui peliin.

                                      Tänään vielä aiemmin auto käynnistyi. Tämän jälkeen otin akulta maajohdon irti ecun nollaamiseksi ja laitoin lataukseen. Painetestit tehtyäni ja putken asennettuani asennustahnoineen bensapumppu ei pyörähdä eikä sulakkeelle 13 tule jännitettä.

                                      Vaikkakin kokeilin antaa pumpulle sähköä, jolloin pumppu alkaa pyöriä, en autoa saanut edes lupaamaan.

                                      Juuri silloin kun toisesta autosta meni jarruputki rikki ja ajattelin saavani audin ajoon :)

                                      Edittiä: Vähän aikaa mietittyäni suurin todennäköisyys on se että autossa on jokin ajonesto josta minulla ei ole tietoa eikä tietenkään kaukosäädintä. Kun käynnistömättömyys ilmeni akun irtiolon jälkeen. Vai voiko esim. virtalukon pohja aiheuttaa tällaista?

                                      Pari kuvaakin. Putken keskiosa ja pienen ahtovuodon aiheuttajakin löytyi.
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut Jaymz; 3.6.2011, 20:25.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Yön yli nukuttu ja pieni vitutus heti päällä.

                                        Ilmeisesti näissä saattaakin joissain olla ajonesto tehtaalta? Tuon mukaan ainakin: http://www.s2-audi.co.uk/tech_articl...dash_plate.htm

                                        Eli jos rele 8 löytyy niin silloin ajonesto on tehtaalta. Mitenhän tuon sitten ohittaa tai laittaa ajokuntoon jos sellainen on(en muista nyt, auto 20km päässä)

                                        Pitää penkoa kanssa takapenkki ja vasenkin takasivupahvi irti.

                                        Jälkiasennushäly olisi helpompi poistaa/ohittaa!

                                        Saa tulla auttamaan jos on motivaatiota ja osaamista :)

                                        Comment


                                          #80
                                          Onko Hall katsottu jo?

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ei ole. Mitenhän se tarkastetaankaan?

                                            Rele tosiaan löytyy paikasta 8.

                                            Tämän ikäisessä alkuperäinen ajonesto on ilmeisesti conlog. Saa laittaa privaa jos on ohjeistusta tuon purkamiseen kun en ole edes löytänyt koko purkkia vielä.
                                            Viimeksi muokannut Jaymz; 4.6.2011, 11:48.

                                            Comment


                                              #82
                                              Conlog on se tappi homma, ja ainaki mulla tuossa ässässä on ajonesto avaimessa(vissiin), joka tosin on softassa disabloitu. Onk mittaristossa virrat päälle laitettaessa se keltainen auton kuva missä on avain? Yleensä kyllä ei edes pyöritä jos ajonesto aktivoituu, enkä usko akun kengän irroituksen siihen vaikuttavan.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Joku hälytysjärjestelmähän tuossa oli ja kaukosäätimestä ei tietoakaan. Ainakin se edellinen omistaja taisi niin sanoa, kun itse kävin tuota autoa katsomassa. Ja joku vastaanotin sille kaukosäätimen signaalille on B-pilareissa ulkopuolella autoa? Saatan olla myös väärässä.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Omassani on myös tehtaan ajonesto joka haistelee ainakin kuskin oven lukkoa.
                                                  Muutamia kertoja käynyt niin että joku muu autoa liikutellut on vääntänyt avaimella lukkoon, ja itse kun on kakella avannut lukot ja startannut niin mitään ei oo tapahtunu, korjaantunut ovet avaimella lukitsemalla ja uudelleen avaamalla.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Pahoittelen projektin päivittämistä taas saman ongelman merkeissä.

                                                    Eli olin conlogin suhteen väärässä, kuten ilmeisesti myös koko ajoneston kanssa. Ajoneston aktivoituessa ei varmaankaan tosiaan pyöritä, tämä ilmenee myös sen rele irroittamalla.

                                                    Eli vika on oltava jossain muualla?

                                                    Vikakoodit lukaistiin ja sieltä tulikin se ENGINE SPEED SENSOR G28 mutta ei muuta(varmaan muistikin tyhjennyt akun ollessa irti?).



                                                    Arvoja vähän katseltiin kanssa. Joku fiksu voisi sanoa onko noissa sellaista epätavallista josta osaisi päätellä jotain tähän vikaan:

                                                    001: 0.002 lambda factor, 0.0 ATDC ign timing
                                                    002: 558.8mbar abs.pres
                                                    005: 99.5% load
                                                    006: 0.002, 0.002, 0.002, 1.991 lambda factors

                                                    Kohta uudestaan luettuna:

                                                    Group 001: -49'C temperature, lambda factor 1.000, 57.8 BTDC ign timing
                                                    002: 0.00ms inj time, 0.00V voltage, 968.0 mbar abs.pres
                                                    003: 0.0% load, 7.1' T.B. angle, -49'C temperature
                                                    004: 0.0% load, 00100 bin bits
                                                    005: 55.4% load, 00 01 bin bits
                                                    006: 1.000 (kaikki neljä) lambda factors

                                                    Mitä autoon tein käynnistyksen ja käynnistömättömyyden välillä:

                                                    -Akku irti
                                                    -downpipe irti ja takaisin paikalleen
                                                    -moottorin pientä tunkkailua ylös-alas
                                                    -ahtovuotojen testaus 1bar-paineilla
                                                    -isv:n irti käyttäminen

                                                    Alkaa ahistamaan pikkuhiljaa.

                                                    edit: Nyt kun muistelen viimeistä käynnistymiskertaa niin saattoi olla että kone kävi ihan hieman epätasaisesti, aivan kuin olisi käynyt hetken neljällä ja sitten taas tasaantui. En tähän silloin kiinnittänyt huomiota. Kone oli kylmä.
                                                    Viimeksi muokannut Jaymz; 6.6.2011, 10:10.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      kipinä vai bensa puuttuu??

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Ainakaan bensaa ei tule kun tulpat ovat ihan kuivat.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          B5 ainakin pyörittää konetta ja saattaa ekalla starttauskerralla jopa hörähtää käyntiin, sitten tulee stoppi.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kyllä aby pyörittää konetta ajonesto päällä. Itse todettu, kun koitettiin adu:sta ajonestollista ecua tuohon omaan ässään. Saattaa jopa hörähtää käyntiin sekunniksi tai pariksi ja sammuu.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Suuttimet jumissa? koputtele niitä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X