Piisaako noin 500 hepan teholuokassa 29mm sisähalkaisijalla olevat röörit pakosarjassa? Vai alkaako ahdistamaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 avant -93 rojekti.
Collapse
X
-
Ei oo kyllä tarkotus ottaa viittäsataa, seittemästä puhumattakaan :)
Mitenkäs kun uuden ahtimen painekotelossa ei ole tuota nippaa ahtopainesolenoidille? Voinko laittaa sen letkun minne vaan muualle ahtoputkistoon vai onko tuossa kotelon paineessa erilainen tapahtuma?
On kyllä tosi ahdasta tuon downpipen kanssa, mutta pahin vaihe lienee jo takana. Hukkaportin putkeakin siihen jo leikkelin ja taidan saada kahdella saumalla sen kiinni.
Comment
-
Jotain koitin kötöstellä taas. En ole viikkoon kerennyt tallille niin ei kauheasti ole edennyt.
Kokeillaan nyt tuollaista jokkisvaimenninta tähän.
034 motorsportin 1.9bar jousi onkin hurjan paljon pitempi kuin vakio.
Aby-ilmansuodatinkotelokin pääsi kuvaan.
Kuten joku mainitsi, kaikenlaiseen pikkuviilaukseen menee aikaa kanssa hyvin :)
Comment
-
Downpipe-loppuvaimennin putki valmistuikin sitten neljässä tunnissa :)
Vähän on liian matala humina ainakin tyhjäkäynnillä, voinee humista kabiiniin vittumaisesti. Pitää kokeilla jotain toista vaimenninkonstruktiota.
Sinistä savua vähän pukkailee kun kylmänä pistää käyntiin. Tätä ei ilmennyt aiemmin. Uusi välijäähykin on niin ei sekään oikein selitä savua...
Loppuviikosta tiivisteet paikoilleen ja pakoputkeen asennustahnat. Auto ajoon siis :)Viimeksi muokannut Jaymz; 31.5.2011, 08:07.
Comment
-
Paketti olisi kasassa, mutta mr. murphy tarttui peliin.
Tänään vielä aiemmin auto käynnistyi. Tämän jälkeen otin akulta maajohdon irti ecun nollaamiseksi ja laitoin lataukseen. Painetestit tehtyäni ja putken asennettuani asennustahnoineen bensapumppu ei pyörähdä eikä sulakkeelle 13 tule jännitettä.
Vaikkakin kokeilin antaa pumpulle sähköä, jolloin pumppu alkaa pyöriä, en autoa saanut edes lupaamaan.
Juuri silloin kun toisesta autosta meni jarruputki rikki ja ajattelin saavani audin ajoon :)
Edittiä: Vähän aikaa mietittyäni suurin todennäköisyys on se että autossa on jokin ajonesto josta minulla ei ole tietoa eikä tietenkään kaukosäädintä. Kun käynnistömättömyys ilmeni akun irtiolon jälkeen. Vai voiko esim. virtalukon pohja aiheuttaa tällaista?
Pari kuvaakin. Putken keskiosa ja pienen ahtovuodon aiheuttajakin löytyi.Viimeksi muokannut Jaymz; 3.6.2011, 20:25.
Comment
-
Yön yli nukuttu ja pieni vitutus heti päällä.
Ilmeisesti näissä saattaakin joissain olla ajonesto tehtaalta? Tuon mukaan ainakin: http://www.s2-audi.co.uk/tech_articl...dash_plate.htm
Eli jos rele 8 löytyy niin silloin ajonesto on tehtaalta. Mitenhän tuon sitten ohittaa tai laittaa ajokuntoon jos sellainen on(en muista nyt, auto 20km päässä)
Pitää penkoa kanssa takapenkki ja vasenkin takasivupahvi irti.
Jälkiasennushäly olisi helpompi poistaa/ohittaa!
Saa tulla auttamaan jos on motivaatiota ja osaamista :)
Comment
-
-
Conlog on se tappi homma, ja ainaki mulla tuossa ässässä on ajonesto avaimessa(vissiin), joka tosin on softassa disabloitu. Onk mittaristossa virrat päälle laitettaessa se keltainen auton kuva missä on avain? Yleensä kyllä ei edes pyöritä jos ajonesto aktivoituu, enkä usko akun kengän irroituksen siihen vaikuttavan.
Comment
-
Omassani on myös tehtaan ajonesto joka haistelee ainakin kuskin oven lukkoa.
Muutamia kertoja käynyt niin että joku muu autoa liikutellut on vääntänyt avaimella lukkoon, ja itse kun on kakella avannut lukot ja startannut niin mitään ei oo tapahtunu, korjaantunut ovet avaimella lukitsemalla ja uudelleen avaamalla.
Comment
-
Pahoittelen projektin päivittämistä taas saman ongelman merkeissä.
Eli olin conlogin suhteen väärässä, kuten ilmeisesti myös koko ajoneston kanssa. Ajoneston aktivoituessa ei varmaankaan tosiaan pyöritä, tämä ilmenee myös sen rele irroittamalla.
Eli vika on oltava jossain muualla?
Vikakoodit lukaistiin ja sieltä tulikin se ENGINE SPEED SENSOR G28 mutta ei muuta(varmaan muistikin tyhjennyt akun ollessa irti?).
Arvoja vähän katseltiin kanssa. Joku fiksu voisi sanoa onko noissa sellaista epätavallista josta osaisi päätellä jotain tähän vikaan:
001: 0.002 lambda factor, 0.0 ATDC ign timing
002: 558.8mbar abs.pres
005: 99.5% load
006: 0.002, 0.002, 0.002, 1.991 lambda factors
Kohta uudestaan luettuna:
Group 001: -49'C temperature, lambda factor 1.000, 57.8 BTDC ign timing
002: 0.00ms inj time, 0.00V voltage, 968.0 mbar abs.pres
003: 0.0% load, 7.1' T.B. angle, -49'C temperature
004: 0.0% load, 00100 bin bits
005: 55.4% load, 00 01 bin bits
006: 1.000 (kaikki neljä) lambda factors
Mitä autoon tein käynnistyksen ja käynnistömättömyyden välillä:
-Akku irti
-downpipe irti ja takaisin paikalleen
-moottorin pientä tunkkailua ylös-alas
-ahtovuotojen testaus 1bar-paineilla
-isv:n irti käyttäminen
Alkaa ahistamaan pikkuhiljaa.
edit: Nyt kun muistelen viimeistä käynnistymiskertaa niin saattoi olla että kone kävi ihan hieman epätasaisesti, aivan kuin olisi käynyt hetken neljällä ja sitten taas tasaantui. En tähän silloin kiinnittänyt huomiota. Kone oli kylmä.Viimeksi muokannut Jaymz; 6.6.2011, 10:10.
Comment
Comment