Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Joskus tekivät paineteholla noita teräspunos letkuja. En vaan tiedä, saako niitä enää tehdä. Jotenkin on muistikuva, että niiden tekeminen itse olis kielletty, mutta kannattaa kokeilla.
Eikait kukaan jarruletkuja teetäkkään, vaan aina parillisen määrän kytkinletkuja ;) Moni paikka ei halua tehdä jarruletkuja kun ei ole niihin vaadittavia lupia.
ja hydrauliliikkeessähän ostetaan "tarttisin 2kpl teräspunosletkujamuovisukalla xxxmm pitkänä, ja tälläisillä päädyillä kiitos, sitten 2kpl yyymm pitkänä ja tälläisillä päädyillä" kukaan ei huijaa toista jne ;)
Meillä tossa kylillä on sellainen putka kuin Mairuen kone ja pultti, siellä myyvät näitä HEL-merkkisiä jarruletkuja, ihan jarruletkujen nimellä ja omaan mittaan tehtynä. Jarruletkuja duunailee monet muutkin ralliputkat yms kyllä. Itselleni tuli aikanaan myöskin helmiliitoksella olevat, mutta nyt jos ostaisiin niin ostaisin prässätyt. Helmiliitoksissa on ongelmana se kierrettävä liitin. Jarruletkua käännetään ja väännetään ajossa moneen suuntaan, mutta teräspunos on aika halutonta kiertymään. Tästä aiheutui itselläni toistuvaa liittimien löystymistä, kunnes väänsin ne oikein helvetin tiukkaan ja sittemmin on varmaan korroosiokin edesauttanut juntturien kiinni pysymistä.
kyllähän noita putkia nykyään löytyy, koska riittää ilmoitusmenettely. Samoin muissa alustan osissa, mutta auta armias jos jälkimarkkina tukivarsi pettää ja joku kuolee... Siitä se show sitten alkaakin.
Vanhojen jarruputkien ja letkujen availu tuotti eniten harmaita hiuksia ja leikata ne lopulta pitikin. Tämä ei tosin tullut mitenkään yllätyksenä.
Toinen satulan kannake jäi kantamaan tukivarteen mutta toinen ei. Aiheutti kitinää kun pyöräytti rengasta, satula oli siis hieman väärässä asennossa. Kannakkeesta kun pyyhkäisi vähän hiomalaikalla päästiin tästä ongelmasta.
Nyt menee quattronkin takapyörät lukkoon asfaltilla. Muutenkin mukavan kevyt käsijarrutuntuma verrattuna entiseen.
Jos on lähelläkään b5 koppaseen tulevaa muutosta niin on kyllä joka euron väärtti. Tuohonhan tulee ne alumiiniset jäykiste kapulat millä tuo vakaajan kiinnitys lärpäke tuetaan kunnolla runkoon kiinni.
Muistaakseni S2:seen saa vielä kw:lta sarjoja ilman aihioitten lähettelyä. Itsellä etuveto B4 ja mikään valmistaja ei etuvetoihin valmista sarjoja. Piti tilata Lowtoyssilta custom coilisarja, joka pitäisi piakkoin saapua.
Joo KW lähettää valmiit rosteri tolpat. Näin ainakin, kun coupeen tilasin muutama vuosi sitten. Mulla olisi kans alustan hankinta ajankohtainen perhefarmariin. Vanteet nyt ostin joka nurkaan 9.5x18 ja pelon sekaisin tuntein odotan mitä tuli tilattua :) Alustaksi ajattelin H&R monotubea.
Anssi: just passeli koko vanteisiin jos pieni veny ei ahdista. Taakse vaan vähän lättyä väliin ettei jää sisemmäs kun edessä. Mulla oli aikanaan coupessa 17x10".
h&r haluaa ainakin tolpat tehtaalle mihin tekevät coilit.
Oma auto lähti eteenpäin ja ensimmäinen sarja päätyi sitten serkun S2 coupeen. Ei moitittavaa mitä nyt auto kerkesi liikenteessä olemaan. Hinta-laatusuhde ja säädöt eriluokkaa kuin KW.ssa. Nythän vielä noiden BC.n tolppien leimaamisessakaan ei tule ongelmia.
Bc-racing.fi ja mamasan taitaa ainakin myydä. Jos ei luettelosta löydy niin kysymällä pitäisi ainakin selvitä. Mamasanin kautta silloin hoidettiin orkkisalustan lähettelyt tehtaalle joten siellä ainakin tietävät asiasta.
Mä laitoin heti mailia BC-racingin maahantuojalle, kun Arttu kertoi saatavuudesta. Ei ole BC-racingilta tullut mitään vastausta kysymyksiini.
Onko tosiaan niin, että joutuu vieläkin lähettää tolpat H&R:lle? Olihan KW:lläkin aluksi niin, mutta sitten rupesivat tolppia valmistamaan itse. Olen kyllä myös nähnyt s2forumilla kuvia, valmiista H&R tolpista.
Olisin kyllä kans kiinnostunut BC-racingista, mutta jos eivät osaa hoitaa edes asiakaspalvelua? Toki H&R coilia saa todella houkuttelevaan hintaan Saksasta.
c-racingiltä ei minullekkaan mitään vastausta toistaiseksi.
h&r olisi ykkösvalinta ilman vanhojen tolppien lähettelyä.
Olen nyt kolmen vaiheilla, tilatakko kw, tehdäkö alkuperäisistä tolpista itse korkeussäädettävät, vai ostaako taas uudet patruunat FK:n pieniin tolppiin. Hyvätkin iskarit saisi ~250e toimituksineen FK:n tolppiin, mutta ne kestää taas sen pari vuotta.
Alkuperäisiin tolppiin maksaa bilsteinit toimituksineen ~300e, siihen kierreholkit ja muuta sälää niin äkkiä ollaan viidessä sadassa.
Die Original-Federbeine der VA sind im Austausch vorab anzuliefern, ohne Anbauteile wie z.B. Radlager, Radnaben, Dämpferpatronen, Ankerbleche usw. Ist diese Demontage nicht vorab erfolgt, oder sind Beschädigungen wie z.B. abgerissene Schrauben am Federbein vorhanden, werden die Federbeine wieder zurückgeschickt oder ein Aufpreis berechnet. Bei Vorablieferung der Fahrwerke inkl. Federbeine durch H&R, wird ein Aufpreis (Pfand) von 205 € bis 215 € pro Stück (je nach Ausführung) berechnet.
Comment