Pystyy, jos tietää suurinpiirtein paljonko koneesta menee ilmaa läpi milläkin kierroksilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 avant -93 rojekti.
Collapse
X
-
-
Menee arvauslinjalle aina, jos ei ole ko. setupista dynoajoa ja ahtologia samasta ajosta. Niiden perusteella pystyy (ainakin summittaisesti) piirtämään käppyrän kompurakartalle. Etukäteen siis ollaan aina arvauksen varassa enemmän tai vähemmän varsinkin harrastajatoiminnassa ilman hienoja simulointijuttuja.
Myös erilaisia laskureita on olemassa, mutta niihin tarvitaan moottorin hyötysuhdetieto, jonka arvaaminen on sangen hankalaa. Alueelleen sen voi tietysti laskea jostain muustakin yksilöstä, mutta turbiini vaikuttaa asiaan.
Mitä noita on aikoinaan aika paljonkin tullut pyöriteltyä niin tavallisesti ongelma piilee siinä jossain 20lb/min ja 2.5 painesuhteen tienoilla, jossa hyrrä tavallisesti varsinkin pienehköllä turbiinilla tahtoisi jo kovasti pyöriä, mutta moottoriin ei oikein vielä niillä kierroksilla mahtuisi -> painesuhde nousee sakkausrajalle.
Tälläkin kertaa kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten ollaan enemmän monimutkaisen kuin yksinkertaisen asian kimpussa. Nokkahommillahan esim voi vaikuttaa huomattavasti siihen miten moottori luonnostaan hengittää milläkin kierrosalueilla.
Comment
-
Kalske, saitteko kuitenkin pelaamaan sinun vanhassa rs2:ssa säätämällä kokoonpanoa? Osaatko tarkemmin kertoa?
Onneksi ei tullut lähdettyä noilla kitkarenkailla ja rikkinäisillä etuiskareilla hypyttämään penkoille tahkolle. Näkyi ihan liukasta olevan nastoillakin :)
Eilen innostuin painetestiä tekemään kun näyttää taas seokset menevän täyskaasuvedossa kympin pintaan niin ainakin ennen kaasuläppää oleva soviteletku mistä lähtee isv:lle haara pihisi alapuolelta. Kannattaako harkita silikonista päivitystä vai onko alkuperäinen parempi valinta?
Ilmeisesti kuitenkin alkuperäinen on tuo niin jos alkuperäinen kestää 20v niin... Tietty jos nopeasti jostain saisi silikonisen.
Comment
-
Tarkoitus saada pitämään kytkin, ei luistamaan :)
Viikonloppuna vois aloitella tuon kytkimen vaihtamista, mietin vaan irrotellakko laatikko alakautta vai nostaa kone pois taas keulilta. Olisi moottorinosturikin vielä lainassa niin onnistuisi sekin ihan helposti.
Alakautta on niin hankala nostella tuota 75kg kuollutta painoa että vähän sen takia vieroksuttaa se.
Tolppiakin pitää näemmä modata, bilsteinin sportit liian pitkät rungoltaan noihin coil-tolppiin. Katsotaan saako noista toimivaa comboa vai pitääkö tyytyä joihinkin ei niin hyviin vaimentimiin. Laitan tilanteesta kuvia kunhan saan tolpat irti.
Ahdin tulee vaihtumaan ja uusi tulee olemaan 99% varmuudella gt3071 koska sillä ei pitäisi sakkailla eikä kuitenkaan muitten dynokäppyröiden perusteella pitäisi hävitä 2000-3000rpm väännöissä yhtään gt2871:lle. Tietty dynokäyrät ei kerro osakaasun pikkuahtojen "nousuherkkyyksiä".
gt3071:llä voisi tulevaisuudessa saada ihan mukavia nousuja niin tehoihin kuin vääntöihinkin varsinkin jos päivittää e85:lle.
Comment
-
Itse olen vaihtanut vaihdelaatikon ilman nosturia, ei mikään paha homma. Tosin jos ei oo kunnon vaihteistotunkkia, niin sitten homma ei ole hirveän mielekäs.
Tunkki missä saa muutettua kallistusta, itellä oli vähän rajumpi raskaan kaluston tunkki apuna. Näppärä mies tekee perus hallitunkistakin tommoisen, leventää runkoa (tai pelkästään pyörien paikkoja ulommas) ja tekee tuon kallistussysteemin kierrengoilla.
http://i00.i.aliimg.com/photo/232284...ssion_jack.jpg
Comment
-
Itsekin olen tuon alakautta kerran tehnyt eikä jäänyt mitkään kovin lämpimät muistot.
Nyt kun tuon kuvan laitoit niin alkoi jossain harmaantuneissa aivonystyröissä raksuttaa että olen ennenkin nähnyt tuollaisen: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...iinnike-15844/
Comment
-
Re: S2 avant -93 rojekti.
Aloin nyt loman alkuun ensin vaihtamaan iskareita eteen. Ensimmäinen ongelma näkyy aika hyvin kuvasta, mutta mielestäni tuohon keksin jo ratkaisun.
Toinen ongelma onkin sitten sitä luokkaa että tekee ensimäisestäkin aika toissijaisen. Nämä FK:n coilitolpat ovat kapoisemmat, eli ilmeisesti 3B-ABY-ADU tehty samaa mitoitusta käyttäen. Vanha iskarin patruunan halkaisija on 42mm, bilstein joka on tarkoitettu ABY:n tolppaan 46mm.
Olisiko ehdotuksia miten lähtisi etenemään?
Hyvin loppui remontointi heti alkuunsa...
Comment
-
Ässäläisen etutolpat tosiaan ovat paksummat. Korkit ovat M55 vs tavallisten M50.
Iskari saa itessään olla liian hoikka, mutta pituuden pitää tietysti olla oikea. Se kiristyy korkilla ja pohjastaan, joten ei tarvitse olla napakka seinävälykseltään.
Jääkö yli käyttökelpoista palikkaa non-S2/RS2 B4q alustaan? Tuossa vois lähistöllä olla tarve. -> YV
Comment
-
-
Voi olla myös diodi. Lisäksi lie syytä himppasen selvitellä, mikä tuon on polttanut, ettei tartte olla taas vaihtamassa, jos varsinainen vika ei ole tuossa itsessään.
Edit. Ylempänä Sleepyn kuvassa samalla paikalla on vastus, mutta väreistä ei ihan saa selvää.
Comment
-
-
Kaveri kiitteli kovasti kuvasta.
Koitan nyt saada selkoa tuohon etupäähän. Iskarit ovat näissä fk:n coilover tolpissa siis jostain automallissa ja todellisen alimitoitetut.
Sain Tepolta vinkin että olisivat polon iskarit.
Kävin vertaamassa motonetissa polo 86c iskunvaimentimeen ja olikin melkein, mutta ei ihan. Runko n.2cm pitempi, mutta halkaisijat täsmäsi millilleen. Iskarin liukuputki oli hieman lyhyempi polon iskarissa ja päässä oleva kierre 12mm, kun tässä omassani 14mm. Nuo periaatteessa saisi sopimaan.
Eli 86c polon bilstein olisi malliltaan 34-030011. Uudemmassa polossa(6N) on jousilautanen kai jo iskarin kanssa samaa pakettia, eli ei kannata paneutua enemmän.
Käyn varmaan vielä vertaamassa 80 b4 perusmallin iskariin, koska halkaisija olisi tässäkin oikea ja kierteen osuus luultavasti oikea 14mm. Runko varmaankin sitten paljon pitempi kuin polon iskunvaimentimessa. Tämä olisi bilsteiniläisenä malliltaan 34-030066.
Comment
Comment