Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 avant -93 rojekti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • En ole vieläkään osannut saada näkyviin tuota block nollaa, kaveri lupasi tsekata kunhan käyn pihassa.

    Iskareiksi taitaa pitää laittaa bilsteinin sportit vaikka vähän kirpaiseekin, jos saisi keulan lepsuuteen vähän parempaa tuntumaa. Pitänee tepolta nuo tilata kunhan on pelimerkkejä taas tilillä. (Monta mallia näkyy olevan noitakin, mikä lie oikea s2 avanttiin? Lie ABY-koneisissa se patruunan halkaisija 55mm edessä?)

    Uusi käytetty 3b-mallinen massalevy alkaa luistelemaan nelosella niin pitänee päivittää kunhan tiet sulaa. Harrastajakaveri puhui että nelilapainen sintteri ei olisi kovin erilainen ajaa verrattuna sre-massavermeisiin että ajattelin uskaltaa laittaa sen nelilapaisen.

    Ahdin taitaa vaihtua jossain vaiheessa että jos jotain kiinnostaa kkk-mallinen ~400Hv ahdin vakiopaikalle niin voipi kysästä(ajettu ~2000tkm huollon ja uuden akselin vaihtamisen jälkeen).

    Mietin vaan että kummankohan k26-hybridin haluaisin laittaa tulevaisuudessa:
    GT3071 vai
    GT2871
    Mukava olisi nähdä dynokäppyröitä näistä jos jollain on tiedossa? Muistakin olennaisia tietoja haukkuja tai kehuja voi kertoa :)

    Comment


      Juu 55mm. on iskari. PE3-3086

      Comment


        Vanhan liiton K27/26-hybridiä voi myös modernisoida billettisiivellä. Ainakin yksi tällainen on tehty. Auto on vielä säätämättä, mutta raportit heräämisestä ovat hirmuisen lupaavan oloisia.
        1 bar
        vaihteella 3 noin 3200rpm
        vaihteella 4 noin 2900rpm
        vaihteella 5 noin 2700rpm
        1,5bar
        3 3600
        4 3500
        5 3050
        Fiilispohjalla sanoisin, että keveemmällä ja modernimmalla kompuralla herää hitosti paremmin kuin vanhan liiton 27:lla.

        Ihan mielenkiinnolla odotan ensi kesää ja ko. auton säätöä ja mahdollista dynokeikkaa.

        Comment


        • Joo voisin ilmoittautua Porkkiksen postaukseen liittyen.

          Mulla on nyt jonkin verran kokemuksia tosta k26 3071 modista 5-pyttyisessä. Ja pelkkää hyvää sanottavaa:)

          Lähtökohtana oli tuon ruotsintuontivehkeen kyljessä tullut svenskturboservicen tekemä k26/27 hybridi. Siinä oli imusiivet vähän huonona ja kaipaili huoltoa. Siinä yhteydessä konsultoin Porkkikselta ja FinTurbolta huoltaisiko vain vanhantyyppiset rojut kontoon, vai mitä kannattaisi.

          Niin ja siis tähän väliin - oma lähtökohta on tällä erää ajella avaamattomalla AAN:llä sellaisilla tehoilla mitä vakioveiveillä kehtaa ottaa irti, ja mahdollisimman kivasti heräävässä muodossa. Tällä yhtälöllä Porkkis speksasi ja FinTurbo toteutti mun aihoista tälläisen modin: K26/27hybrid Sb3071Billet.

          Tuo on siis edelleenkin täysin säätämättä, kun sain auton kunnolla ajoon vasta nyt talvella kun ehti jo lumet tulla. Nyt ajelen Porkkiksen etänä tekemällä ”turvalastulla” jossa ahtopyynnit taisi olla 1.4bar pienemmillä kierroksilla, ja siitä lineaarisesti laskien 1.2bariin. Autossa edelleen vakiosuuttimet kiinni. Pakosarja on RS2 kopio.

          Käytännön kokemuksia nyt tuosta ahtimesta arkikäytössä (ennen oikeiden tehojen kaivamista):
          Ennen modia käytännössä ahdot rupesi kunnolla nousemaan jossain 3500 ringin tietämillä ja 4500:ssa oli täysi höyry päällä. Maantiellä ajellessa/ohitellessa kepittäminen oli tuttua puuhaa.
          Nyt maantiellä voi ajella 6. pykälällä täysin joustavasti muun liikenteen mukana, eikä ole mikään pakko kepittää vaikka 80-90kmh:sta lähtee ohittamaan.

          Porkkis tuossa jo laittoikin noita heräilymittauksiani. Voisin laittaa juutubeen videota jossain kohtaa kun saan aikaiseksi.

          Penkityslaput tulee sitten keväällä kun on säädetty oikeasti.

          Comment


            Minkä kokoinen komp. Siipi on??

            Comment


              Viisnelonen. Pykälän pienempi olisi ollut varmaan optimaalinen, mutta ei ainakaan silloin ollut saatavissa. Eikä tuo ilmeisesti sakkaa, joten homma on siltä osin ok. Kuvitteellisella kompurakartalla pysytään varmaan todella hyvin keskellä, veikkaan mä. Seurauksena on sitten vähemmän jäähdytettävää ahtoilmassa.

              Pakopuolihan on siis ihan KKK:ta eikä garrettilainen, jossa jotenkin turattu pyöreänieluisen KKK:n jonkinlainen yhteensopivuus.

              Comment


                Veivit voi olla aika kovilla,jos siipi on sama mikä mulle tuli garrettiin.

                Comment


                  Mitenhän tuosta veivivaurion pelkäämisestä päästäisiin suomalaisten harrastajien keskuudessa eroon? Ei ne asianmukaisilla säädöillä ole moksiskaan. Nakutusta ei kestä mikään.

                  Comment


                    Itse olen päässyt vaihtamalla vahvemmat veivit :)

                    Comment


                      Pidän sitä kyllä ihan fobiana itsellänikin vakio ahtimesta lähtien jo=)

                      Mihin asti riittää viinalla yksi 044 pumppu?

                      E. Piti laittaa samaan.
                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 9.2.2013, 16:24. Perustelu: Yhdistetty.

                      Comment


                      • Tuo 044:en riittävyys e85:lla kiinnostaa vähän itseänikin.

                        Tuo billettisiipi maksanee yksinään jotain 250e luokkia? Ja siihen tasapainotukset ym. päälle niin ollaan taas puolen ahtimen hinnoissa :(

                        Comment


                          Kyllä se töineen 300-400eur maksaa

                          Comment


                          • Re: S2 avant -93 rojekti.

                            Alkaa pikkuhiljaa tuntua sopivimmalta vaihtoehdolta tuo uusi siipi. S2forumia luettuani ei se garrett taida autuaaksi tehdä ja budjettikin on vähän mitä on.

                            Olisi parannusta oikeaan suuntaan jonkin verran, kohtuu budjetilla. Mitenhän tuo muuttaa toimintaa kierrosalueen yläpäässä?

                            Kiinnostaa kyllä nähdä tuloksia uuden kompressorisiiven vaikutuksista ohjelmoituna :)

                            Comment


                              vaikea sanoa miten k26 pakopuoli toimii??

                              10vt:ssä tuo kompura antoi 1.8bar 470hv garretin pakopuolella,20vt venyy nokista riippuen vielä pitemmälle.

                              Comment


                                K26 kasipesällä (rare) voisi ehkä venyä lähelle tuon, mutta kutospesä vastaa jotain 0.48 a/r, joten vähän yli 400 sellaisella max.
                                Kasipesällä K27-kompuroiden kanssa ei ihan salaa hyrrät herää. Tuon billettiläisen kanssa voisi herätä kohtuullisesti.

                                Comment


                                • Noh arvelin että voiko vaikuttaa negatiivisesti jollain alueella, kun tuntuu monesti olevan näissä turbohommissa joko-tai valintojen suhteen. En niin kovin asiantuntija ole itse tällä alalla.

                                  Unelma olisi se että vetoalue ulottuisi 3000rpm sinne vakiorajoittimelle. Eli tarkoittanee kolmosella ~1bar 3000rpm.

                                  Muistan kuinka entinen s2 oli herkkä maantiellä myös isoin pykälä pesässä, ei tarvinnut pykältää rivakkaan ohitukseen lähtiessä.

                                  Comment


                                    Laita hx35 super niin on 1bar kolmessa tonnissa kolmosella. Eikä pitäisi ahdin olla hinnalla pilattu.

                                    Comment


                                    • Mikä ettei jos siihen saa kkk-pakopesän :)

                                      Comment


                                      • Yllytän, tule testaamaan. Kyllä se kolmosella on ainakin lähellä baaria ;)

                                        Comment


                                        • Tulipa tässä mieleen että ajotietokonehan on vieläkin pimeänä. Ole tottunutkaan tämän auton aikana sen toimintaan niin ei ole osannut kaivatakaan.

                                          Laitoin jo ostoilmoituksen mittaristosta/ajotietokoneosasta, mutta tuli mieleen kävisköhän urs4:en ajotietokone tähän mittaristoon? Itse mittaristohan on erilainen ulospäin...

                                          Comment


                                            Urssin tietsikassa eroa ainakin se, että ekana siinä on ahtopaineen näyttö, kun ässässä on hetkellinen kulutus.

                                            Comment


                                              Ootko aukaissut mittariston ?
                                              Itsellä löytyi syypää temppuilevaan ajotietokoneeseen hapettumista piirikortilla.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Olen aukaissut kun alunperin oli mittaristossa vikaa muutenkin. Piti purkaakin koko pakka ja samalla katselin ajotietokoneosaa. Sitä oli jo joku mestari kötöstellyt hyppylangoilla ja kylmäjuotoksilla.

                                                Jätin sen myöhemmän ajan murheeksi. Kyllä kolvi pysyy itsellä kädessä mutta vianetsintätaidot jää silmämääräiseen arviointiin.

                                                Comment


                                                • Vastauksena muuten privakysymykseesi: Omani on sillä pienemmällä pakopesällä, ,64 kokoisella siis. Softa on tosiaan tehty kkk ahtimelle, joten se voi vielä vaikuttaa heräämiseen.

                                                  Comment


                                                  • Liekkö mitään merkitystä käytännössä mutta ei 034-sivujen mukaan ole kuin .63 tai .82.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Eipä tuolla merkitystä ole.

                                                      tuo garretin 3071 alkaa olla antiikki kamaa(esitelty lähes 10v sitten),jos budjetti sallii, itse etsisin jotain nykypäivän ahdinta.

                                                      Tosin onhan tuolla gt3071 heräämisessä isoero k26/27 sarjalaiseen.

                                                      Comment


                                                      • Pitäisi vaan löytää siihen k-laipalle kun muuten menee wagnerin sarjan ostamiseksi. Olematon budjetti kärsii taas.

                                                        Se kiinnostaisi tietää miten tuo "vakiokone" nielee edes paremmin alhaalla ilmaa?

                                                        Toisaalta sen pitää niellä jos volvoahdin herää vakiota alempaa, mutta mikäs näiden diskopottujen ongelma sitten on? Onko tuotto alhaalla jo niin paljon suurempi?

                                                        Comment


                                                          Kannattaa pitää mielessä myös tämä kotimaassa tehty vaihtoehto KKK-pesällä:
                                                          http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=32

                                                          Comment


                                                          • Tuota tuli ihan hypisteltyä eilen. Vähän ainakin omien korvien välissä haittaa tuo malliero.

                                                            Comment


                                                            • Pystyykö ahtimien kartoista lukemaan mikä ahdin todennäköisesti sakkaa vakio 20vt vitosessa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X