Ite nuukailin jousissa ja mulle tuli 1.9 tdi:n jouset. Kannenkoneistaja mittaili ne, ja ne on n. 30% jäykemmät mitä orkkikset. Eihän se kovin paljon oo, mut tuuninkikauppojen jousien hinnasta sai ottaa nollan perästä pois. Jos noilla nyt pystyis sen 8t kierrättämään, niin se riittäis itelle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 avant -93 rojekti.
Collapse
X
-
Vanhemmalta asentajalta perintötietoa koneen kasaukseen liittyen: Kannattaa hieman kopsauttaa kampiakseliaan pituussuunnassa edestakaisin ettei laakerit jää huonosti paikalleen ennen ensimmäisiä käynnistyksiä.
En tiedä onko miten syvää faktaa, mutta hänen mielestään pienentää mahdollisuutta leikkaantumiselle. Itse tein tämän puukapulan ja vasaran avulla varovaisesti ja ensin digitaalitönärillä mitaten kampuran kohdan.Jätin ns. keskelle homman lopuksi.
Comment
-
Saiskos kotimaasta tai euroopasta tämmösiä tai jotain jämympiä: http://www.034motorsport.com/chassis...sis-p-344.html
Noitten hinta ei ainakaan ole kovin paha. Olisi nyt ehkäpä helpompi vaihtaa kun kone on vielä irtaallaan.
3B-vauhtikseen sopivan sre-asetelman kävin harrastajatoverilta viikonloppuna noutamassa.
Edit: taitaakin olla tuo minun tapauksessa oikea sarja: http://www.034motorsport.com/chassis...s-p-21865.html
Comment
-
Tuo kelkkaa samalla eteenpäin (=lisää caster-kulmaa) niin paranee ajo-omituisuudetkin.
http://www.034motorsport.com/chassis...sis-p-711.html
Comment
-
Porkkis onko kokemuksia moisista? Voikohan nuo asentaa väärin, siis jotenkin vinoon vai eikö saa ruuvattua kuin yhteen asentoon kiinni?
Uudempiinkin koppiin saa: http://www.034motorsport.com/chassis...s-p-19343.html
Comment
-
Omien kokemusteni perusteella pelkät epäkeskopuslat eivät ihan suurensuurta muutosta tuo ajo-ominaisuuksiin. Jos ei meinaa asialle jatkossa tehdä mitään, niin vähän siinä tässä kannattaako nähdä vaivaa. Ulkonäöstä stressaaville saattaa harmitusta aiheuttaa sekin, että renkaan paikka muuttuu suhteessa kaareen. Toisaalta taas jos innostuu alustaa enemmän parantelemaan ja siirtämään ne yläpäät, niin siinä tapauksessa oikein hyvä muutos.
Comment
-
Katos katos. Tutun näköinen s2 (siis jos täs on saman puolen lyhdynpersurit molemmin puolin). Kaveri tästä aikoinaan verot maksoi ja ajelikin varmaan vuoden-kaks. Käskyä sai ihan reilusti, mutta hyvin tuo tuntui toimivan. Vaihdelaatikko oli kerran lattialla kun kakkosen synkro vähän kronahteli, mutta taisi siinä taas vähän sanomista olla kun auto omistajaa vaihtoi. Eipä ole sen jälkeen kuulunut mitään, mut nyt näköjään löytänyt asiaa ymmärtävän omistajan..
Comment
-
En kyllä ole huomioinut onko samanpuolen pesurit puskurissa, pitääpä katsella kun käyn tallilla. Kovin räväkkä ohjelma tässä ei kyllä ollut paikallaan kun auton ostin.
Kansihomma mutkistuu. Nokkalinjat vaatii oikaisua ja nokat kuulemma kierot. Varmaan ne on kun ammattilaiset niin kertoo.
Pitäisi ilmeisesti suorat vakionokat jostain metästellä. Oisko vinkkiä?
Comment
-
Mitäs mieltä asiasta paremmin perillä olevat ovat nokka-akseleiden laakeripintojen heitoista?
Käsittääkseni omat nokkani on mitattu vain keskeltä ja heitot: 0.08mm ja 0.11mm.
Kertooko tuo heitto edes yhtään mitään, pitääkö kaikki laakeripinnat mitata ja verrata vierekkäisiä keskenään?
"Uudet" nokat lähti kai tänään kessulta tulemaan (kiitoksia vaan nopeasta toiminnasta), joissa niissäkin on heittoa 0,06mm molemmissa.
Comment
-
Kannen sain pajalta "uusien" nokkien kanssa. Aloin kasaamaan ja homma meninkin ihan helposti ja aikataulussa kunnes kokeilin pyöräyttää konetta käsin ympäri että kiristän jakohihnan uudestaan.
Eipä pyörinyt ympäri. Syykin selvisi kuten kuvasta näkyy.
En tiedä miten onnistuin tuon tekemään, mutta harmittaa nyt eniten juuri huolletun kannen venttiilien tutustutaminen johonkin mäntään.
Ehjää vakionokkapyörää saa tarjota!
Comment
-
Kessu, ajattelinkin juuri sinua :)
Thuppu: ei varmaan mitään katastrofaalista ole tapahtunut, mutta mielestäni venttiilit taipuu heti hieman kun koskettavat mäntiä. Käyttiksessä jakohihnaa ajoitin vähän väärin ja väänsin avaimella konetta vajaan puoli kierrosta jolloin pysähtyi. Ajoitusmerkit olivat ilman alahihnaa eri kohdassa (mikä logiikka?). Laitoin kohdalleen ja auto toimikin, toisin siitä lähtien naputtanut hieman.
Laitan kyllä koneen nyt kasaan, avataan sitten joskus kun jaksetaan taas.
Comment
Comment