Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 avant -93 rojekti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ite nuukailin jousissa ja mulle tuli 1.9 tdi:n jouset. Kannenkoneistaja mittaili ne, ja ne on n. 30% jäykemmät mitä orkkikset. Eihän se kovin paljon oo, mut tuuninkikauppojen jousien hinnasta sai ottaa nollan perästä pois. Jos noilla nyt pystyis sen 8t kierrättämään, niin se riittäis itelle.

    Comment


    • Ooh, kiitos tiedosta! Minkä merkkiset jouset oli nämä mitatut, vai ihanko orggikset?

      Comment


      • Jotku tarvikkeet. Voin kysellä tarkempia tietoja mitkä ne oli, ja varmistaa vielä että se oli toi 1.9tdi.
        Ainakin tossa ABY:ssä on samat jouset alunperin, kuin tässä KR:ssä, että sen puolesta siihen käy samat mitä mullekin.

        Comment


        • Hyvä jos viitsisit varmistella. On muuten aika monilla eri osanumeron loppuosilla tuota venttiilinjousta. Halvin on 028109623A.

          Ilmeisesti siis uloimmat jouset vaihdettiin, osaatko sanoa? Kysäise sekin samalla jos viitsit :)
          Viimeksi muokannut Jaymz; 16.11.2012, 08:45.

          Comment


          • Mun muistaakseni kummatkin jouset, mut varmistan nyt senkin.

            Comment


              Miulle tuli Repon/Pro-Mon/APR kautta nuo omat jouset ja lisäksi säädettävä nokkapyörä ja ketjupyörä. Rostenin tavaraa.

              Comment


              • Katotaan nyt miten näitten jousien kanssa tekee kun ei kuulemma ole tunnettu onkelma.

                Vähän uutta osaa kun mahtuu puhtaassa tyhjässä konetilassa vaihtamaan hyvin.
                Attached Files

                Comment


                • Vanhemmalta asentajalta perintötietoa koneen kasaukseen liittyen: Kannattaa hieman kopsauttaa kampiakseliaan pituussuunnassa edestakaisin ettei laakerit jää huonosti paikalleen ennen ensimmäisiä käynnistyksiä.

                  En tiedä onko miten syvää faktaa, mutta hänen mielestään pienentää mahdollisuutta leikkaantumiselle. Itse tein tämän puukapulan ja vasaran avulla varovaisesti ja ensin digitaalitönärillä mitaten kampuran kohdan.Jätin ns. keskelle homman lopuksi.

                  Comment


                  • Saiskos kotimaasta tai euroopasta tämmösiä tai jotain jämympiä: http://www.034motorsport.com/chassis...sis-p-344.html

                    Noitten hinta ei ainakaan ole kovin paha. Olisi nyt ehkäpä helpompi vaihtaa kun kone on vielä irtaallaan.

                    3B-vauhtikseen sopivan sre-asetelman kävin harrastajatoverilta viikonloppuna noutamassa.

                    Edit: taitaakin olla tuo minun tapauksessa oikea sarja: http://www.034motorsport.com/chassis...s-p-21865.html

                    Comment


                      Kaima kuule. Tuollasia oon etiskelly tuoho b5 apurunkoon. Onkoha ne samat ku mitä S2 on?

                      edit: tarkemmin ku lueskeli niin ei taida olla.

                      Comment


                        Tuo kelkkaa samalla eteenpäin (=lisää caster-kulmaa) niin paranee ajo-omituisuudetkin.

                        http://www.034motorsport.com/chassis...sis-p-711.html

                        Comment


                        • Porkkis onko kokemuksia moisista? Voikohan nuo asentaa väärin, siis jotenkin vinoon vai eikö saa ruuvattua kuin yhteen asentoon kiinni?

                          Uudempiinkin koppiin saa: http://www.034motorsport.com/chassis...s-p-19343.html

                          Comment


                            Lelussa on sama asia (moninkertaisena) toteutettu yläpäässä ja S2:een on menossa tuollaiset kelkkaan.

                            Pikkureikään tulee putkisokka ja sille viilataan kelkkaan ura pusla-aukon reunaan.

                            Comment


                              Omien kokemusteni perusteella pelkät epäkeskopuslat eivät ihan suurensuurta muutosta tuo ajo-ominaisuuksiin. Jos ei meinaa asialle jatkossa tehdä mitään, niin vähän siinä tässä kannattaako nähdä vaivaa. Ulkonäöstä stressaaville saattaa harmitusta aiheuttaa sekin, että renkaan paikka muuttuu suhteessa kaareen. Toisaalta taas jos innostuu alustaa enemmän parantelemaan ja siirtämään ne yläpäät, niin siinä tapauksessa oikein hyvä muutos.

                              Comment


                                Onko tuo paisari mallia ns. tarvike, eli ohuempaa tavaraa? Itsellä tuollainen kesti tasan kaksi vuotta ja halkes "saumasta" Alastarossa. Kävin Laakkoselta orkkiksen ja on aivan eri paksuista muovia eli vahvempi. Edelleen kuin uusi parin vuoden jälkeenkin.

                                Comment


                                • Katos katos. Tutun näköinen s2 (siis jos täs on saman puolen lyhdynpersurit molemmin puolin). Kaveri tästä aikoinaan verot maksoi ja ajelikin varmaan vuoden-kaks. Käskyä sai ihan reilusti, mutta hyvin tuo tuntui toimivan. Vaihdelaatikko oli kerran lattialla kun kakkosen synkro vähän kronahteli, mutta taisi siinä taas vähän sanomista olla kun auto omistajaa vaihtoi. Eipä ole sen jälkeen kuulunut mitään, mut nyt näköjään löytänyt asiaa ymmärtävän omistajan..

                                  Comment


                                  • En kyllä ole huomioinut onko samanpuolen pesurit puskurissa, pitääpä katsella kun käyn tallilla. Kovin räväkkä ohjelma tässä ei kyllä ollut paikallaan kun auton ostin.

                                    Kansihomma mutkistuu. Nokkalinjat vaatii oikaisua ja nokat kuulemma kierot. Varmaan ne on kun ammattilaiset niin kertoo.

                                    Pitäisi ilmeisesti suorat vakionokat jostain metästellä. Oisko vinkkiä?

                                    Comment


                                      Aan nokat löytyy.

                                      Comment


                                      • Onkos aan nokat käytännössä samat kuin aby:t?

                                        Comment


                                          Tietääkseni kaikki turbon nokat on samoja pois lukien rs2.

                                          Eri numerot tulee,mikä jakajan käyttös ratas on imunokan päässä.

                                          Comment


                                          • Mitäs mieltä asiasta paremmin perillä olevat ovat nokka-akseleiden laakeripintojen heitoista?

                                            Käsittääkseni omat nokkani on mitattu vain keskeltä ja heitot: 0.08mm ja 0.11mm.

                                            Kertooko tuo heitto edes yhtään mitään, pitääkö kaikki laakeripinnat mitata ja verrata vierekkäisiä keskenään?

                                            "Uudet" nokat lähti kai tänään kessulta tulemaan (kiitoksia vaan nopeasta toiminnasta), joissa niissäkin on heittoa 0,06mm molemmissa.

                                            Comment


                                            • Kannen sain pajalta "uusien" nokkien kanssa. Aloin kasaamaan ja homma meninkin ihan helposti ja aikataulussa kunnes kokeilin pyöräyttää konetta käsin ympäri että kiristän jakohihnan uudestaan.

                                              Eipä pyörinyt ympäri. Syykin selvisi kuten kuvasta näkyy.

                                              En tiedä miten onnistuin tuon tekemään, mutta harmittaa nyt eniten juuri huolletun kannen venttiilien tutustutaminen johonkin mäntään.

                                              Ehjää vakionokkapyörää saa tarjota!
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Harmittava paikka, mutta tuskin tossa vahinkoa on tullut jos et ny hampaat irvessä oo vääntäny sitä konetta..?

                                                Comment


                                                  Pyörä pitäis löytyä,tarkistan huomenna.

                                                  Comment


                                                  • Kessu, ajattelinkin juuri sinua :)

                                                    Thuppu: ei varmaan mitään katastrofaalista ole tapahtunut, mutta mielestäni venttiilit taipuu heti hieman kun koskettavat mäntiä. Käyttiksessä jakohihnaa ajoitin vähän väärin ja väänsin avaimella konetta vajaan puoli kierrosta jolloin pysähtyi. Ajoitusmerkit olivat ilman alahihnaa eri kohdassa (mikä logiikka?). Laitoin kohdalleen ja auto toimikin, toisin siitä lähtien naputtanut hieman.

                                                    Laitan kyllä koneen nyt kasaan, avataan sitten joskus kun jaksetaan taas.

                                                    Comment


                                                    • On täälläkin yksi pyörä, jos tarvetta kiireemmin. Kotosalla vkl.

                                                      Comment


                                                      • Tuntu että kiire loppu nyt, ei viiti pilata tätä liialla hosumisella. Voisin kyllä pyörän noutaa vaikka huomenna jos keksit jonkun sopivan hinnan sille :)

                                                        Tänään tosin lähen tallille viemään moottorinosturia ja vähän suunnittelemaan talvirenkaita audin alle.

                                                        Comment


                                                        • Kymppi, tai kaks? Ei kait moisella paljon hintaa voi olla?

                                                          Comment


                                                          • Ugemille kiitos pikaisesta ensiavusta!

                                                            Kone on vauhtipyörää vaille kasassa.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • Lauantaina aikaansaatua. Ei keretty ihan kokeilla vielä pyöräytellä. Jatkuu nyt.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X