Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 avant -93 rojekti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Thupulta jo aluslevyt saapuivat, kiitoksia vaan.

    Persekeles kun tuli ostettua aiemmin jo tuo 724-asetelma(joka on paikallaan). Ei näytä löytyvän kovaa vauhtista sille millään.

    Jos laitan 3B-vauhtiksen ja 707-asetelman niin eikös tämä paketti käy autooni kunhan jätän spacerin pois koneen ja laatikon välistä?

    Comment


      Käyhän se.

      Onko sinulla joku todellinen peruste miksi haluat luopua nykyisestä limpusta? Onko voimaa tulossa merkittävästi lisää? Ehjä 2-massa on ihan ok aika isollakin käännöllä vielä ja se on kuitenkin mukavuudeltaan ihan eri luokkaa kiinteään pyörään verrattuna.
      3B kytkinlevyssä on myös ärsyttävä helinäominaisuus noin 2krpm kohdalla. Ehkä muistat tämän vanhasta autostasi. Itelle tulee nyt SRE:n massalevy siinä toivossa että pääsisin kyseisestä helinästä eroon. Ainakin sen keskiön jouset ovat erilaiset.

      Comment


      • Tärrää vääntöhuipun kohdalla ja vähän koitan suunnitella eteenpäin ettei tarvitsi taas olla pakettia aukomassa.

        Myös massan keveneminen vähän kiinnostaa kierrosherkkyyden toivossa.

        Ainiin SE helinä. En heti muistanutkaan, mutta on kyllä kaupungissa ikkunat auki ajaessa aika rasittava.
        Viimeksi muokannut Jaymz; 16.10.2012, 10:17.

        Comment


          Tuo helinähommakin on aika jännä. En ole havainnut ysikympissä helinää, mutta A4:ssä taas olen (yksimassapaketti). Porkkiksella oli taas hirveä helinä muistaakseni. Kaikissa vehkeissä on LUK:n levy.

          Itsellä vaihtui AAN-kaksimassa NM-yksimassaan. Painoa tippui 3.7 kg ja en kyllä huomaa mitään vaikutusta kierrosherkkyyteen.

          Comment


            Uuden levyn kanssa ei helise. Se alkaa vasta jonkin verran kytkimen ikäännyttyä. Saman helinän saan jääratahauskastakin ulos, jossa on siis sama levy.

            Comment


              Omassa on varmaan jotain 10000 km ajettu levy.

              Comment


              • Tuo omakin ässä on aina helissyt kummallisesta eikä oo oikeen koskaan mitään selitystä sille löytynyt. LUK:n levy siinäkin on niin eiköhän se siitä sitten johdu. On kyllä melko ärsyttävä.

                Comment


                • Tilanne on tämä.

                  Poraukset vaikutti hyville, myös kannen sisältö. Mutta halkeamia on tulpanreijistä kanaviin monessa pytyssä.

                  Ei nakujälkiä! :)

                  Laitan kuvia palotiloista huomenna.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Se tais olla jotenkin niin että tulpanreijässä kolmanteen kierrokseen sai olla halkeemat. Mutta oikeen kun miettii niin eihän niitä olis hyvä olla ollenkaan.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja Jaymz Näytä viesti
                      Tilanne on tämä.

                      Poraukset vaikutti hyville, myös kannen sisältö. Mutta halkeamia on tulpanreijistä kanaviin monessa pytyssä.

                      Ei nakujälkiä! :)

                      Laitan kuvia palotiloista huomenna.
                      "Syyshuolto" näköjään muillakin menossa:)
                      Attached Files

                      Comment


                      • Audistin syyshuollot :D
                        Mitäs on urssin kasi syönyt ja mikä on homman nimi?

                        Ainiin, kannen alla oli massapahvi. Eli ei varmaan kantta ollut käytetty pois aiemmin.

                        Yksi kolo on aika huono. Toisessa selvä halkeama kanssa ja olin paljaalla silmällä näkevinäni vielä jossain sylinterissä halkeaman...
                        Attached Files

                        Comment


                          Muistelilisin kyllä, että ABY:t pitäs olla peltitiivisteellä.

                          Comment


                            ALkupään ei nähtävästi ole kun mullakin oli massatiivisteellä

                            Comment


                              Eihän tuo nyt ihan kamalalta näytä. Tulpat pois ja halkeamien syvyys tarkistukseen. Putsasuksen jälkeen voi sitten sanoa, paljonko niitä oikeasti oli.

                              Comment


                                Eihän tuo nyt ihan kamalalta näytä
                                No putsaus kyllä kertoo ja testi sitten lopullisesti. Kahdessa sylinterissä näyttäisi olevan selkeät halkeamat kahteen venttiiliin päin, eli itse alkaisin varautumaan ikävään lopputulokseen...

                                Comment


                                  Nyt paremmalta putkelta katsottuna, kakkosessa näköjään molemmat pakoventtiilit on tulpanreikään halki, mahdollisesti myös toinen imu. Kolmosessa vain toinen pako. Nelosessa saattaisi myös olla kolme, mutta on niin ryönässä ja kuopalla, ettei pysty sanomaan. Mielenkiinnolla jään odottamaan lopullista tuomiota.

                                  Olen itse mitannut kaksi 20V-vitosturbon lohkoa ja molemmissa 1. ja 5. olivat selvästi enemmän kuluneita, kuin keskimmäiset. Toisesta kannesta löytyi myös halkeamia, kaikki muistaakseni niistä keskimmäisistä. Toinen kansi vaikuttaa ehjältä, mutta onhan sekin vielä pesemättä. Kertoile, kun saat mittatuloksia sylinteriputkista.
                                  Viimeksi muokannut arto s; 22.10.2012, 10:04. Perustelu: meni venttiilit sekaisin

                                  Comment


                                    Eikö nuo kuitenkin pakopuolelle ole halki tulpan kierteistä.

                                    Comment


                                      Totta. Taidanpa ottaa toisenkin kupin kahvia ja jatkan ajattelemista vasta sen jälkeen.

                                      Comment


                                      • Kanteen oli kuitenkin tarkoitus tehdä perus venttiilityöt ennen paikalleen laittoa niin en taida tuohon alkaa panostamaan. Varsinkin jos myöhemmin jotain nokkahommia innostuu säätämään.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Jaymz Näytä viesti
                                          Audistin syyshuollot :D
                                          Mitäs on urssin kasi syönyt ja mikä on homman nimi?
                                          Kansipahvit fuskas öljyt läpi. Kannet venttiilipajalle oikasuun ja uusilla tiivisteillä kasaan.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Pesun ja mittauksien jälkeen tuosta 20v kannesta voi yhtään mitään sanoa...

                                            Itse irroittelin pari vuotta takaperin ADU kannen, missä oli ihan hiusmurtumat tulpissa, ja tällä hetkellä on käsissä kansi, missä on vielä vienommat murtumat... tuo vienoillakin murtumilla oleva kansi kyllä saa eheytyksen, ennen kuin sen asennan... korkeaan lohkoon pitkälle kampuralle ;)

                                            Comment


                                            • Jos hirveästi jännittää nuo murtumat niin hitsaukseen vaan. Oma kansi maksoi kolmisen vuotta sitten kolmen pytyn hiusmurtumien hitsauksella ja yhdellä helicoililla 240€.

                                              Comment


                                                Kuuluiko hintaan siis hitsauksen lisäksi myös seetirenkaiden uusiminen?

                                                Comment


                                                • Kyllä, mutta itse koneistukset on tehty muualla. En nyt muista montako hiusmurtumaa oli, mutta kolmea palotilaa siellä hierottiin.

                                                  Comment


                                                  • Viidenteen kierteeseen silmällä katsoen meni yhdessä tai kahdessa pytyssä. Otan illalla macrolla kuvan niin jos siitä näkisi itsekkin paremmin.

                                                    Kone on melkein osina. Kampiakseli irti ja männät pihalle vielä.

                                                    Öljynlämpöanturi antaa signaalia, mutta on jotenkin paskonut itsensä niin että liittimen kierreosa pyörii tyhjää ja ehkä sen takia vuotaa öljyä läpi (en ole tästä varma, mutta tuolta suunnalta hieman tiputti lähiaikoina).

                                                    Meinasin alkaa konetilan pesemään käsin tärpätillä ja muilla apuvälineillä rassaten, mutta taidan olla laista ja työntää auton pihalle. Kunnon painepesu niin irtoaa melkein 20v paskat. Pari kuvaa löytyi sotkusta :(
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Enpä kerennyt vielä eilenillalla kuvia ottamaan tulpanreijistä. Jospa tänään kun purkaminen jatkuu muutenkin.

                                                      Ei taida saada venttiilijousia puristelua tällaisella?:

                                                      Comment


                                                        Ei saa ei. Tarvii "kakspuoleisen".

                                                        Comment


                                                        • Sellaista ei varmaan saa ostettua ihan joka puljusta?

                                                          Taidan ostaa tuon kuitenkin kun on niin edukas, jos saisi modattua pätkällä halkaistua putkea hepattuna kiinni.

                                                          Comment


                                                          • Lähteekö nuo öljyruiskujen suuttimet irti ihan vetämällä kun on kiinnitysruuvi ruuvattu irti? Tiukassa tuntuu olevan niin ei tietämättömyyttään viitsisi runnoa rikki.

                                                            Comment


                                                              Vetäsemällä lähtee, vähän kannattaa pyöritellä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X