Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 avant -93 rojekti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olin väärässä, kyllä se kylmänäkin pöläytti ainakin tänä aamuna. Sinistä savua siis.

    Ajon aikana ei jää silminnähtävää savua taakse, mutta heti kun pysähtyy savua alkaa tulemaan pakoputkesta.

    Auto kulkee hyvin eikä huohota öljyntäyttökorkista tai mittatikusta ne irrottaessa auton käydessä.

    Mitähän tässä alkaisi testailemaan? Puristuspaineita mittaamaan vai turboa irrottelemaan? Turbollakaan ei ole ajettu kuin ~8000km huollon jälkeen.

    Comment


      Venttiilinvarren kumit valmiit?

      Comment


      • Sitäkään en poissulje.

        Savutus on vaan jotenkin niin epäsäännöllistä eikä jatkuvaa kun tyhjäkäynnillä pyörittelee. Tosiaan häviää kun lähtee ajamaan. Ikäänkuin matalammalla öljynpaineella sitä alkaisi tulvia jostain pakopuolelle.

        Mitenhän turbolta voisi katsella tuleeko öljy sieltä suunnalta?

        Comment


          Venakumivuodon huomaa silloin, kun kylmän moottorin käynnistää. Jos pöläyttää heti sinistä, on vika venakumeissa. Jos savutus alkaa tulla vasta hetken käymisen jälkeen, on turbo todennäköisempi. Itsellä turbon tiivisteet olivat vähän huonot ja savutus tuli tosiaan vasta parin minuutin käynnin jälkeen.

          Comment


          • Kyllä itsekin alan epäilemään ahdinta, vaikkakin sillä on ajettu vaan niin vähän huollon jälkeen :(

            Mitenhän noita turbon tiivisteitä voisi tarkastella ja varmistua viasta?

            Pitää vielä puristuspainemittari huomenna lunastaa jostain.

            Comment


            • Jos on intoa kokeilla, niin löytyy yksi vakioahdin.. ;)

              Comment


              • Kiitti, tosin taitaa itselläkin olla sellainen hyllyssä :)

                En tiedä mitä sitä nyt intoutuisi kokeilemaan. Ei öljyjenkään vaihto nyt muuttanut asiaa, jostain sitä vaan tyhjäkäynnillä tulee niin että alkaa käryämään.

                Ihmetyttää voiko turbo mennä noin vähillä ajoilla tuolleen huonoksi. Miksi voisi edes mennä kun on kovasti ole kiusannut ja ajojen jälkeen pyrkinyt jäähdyttelemään. Kuitenkin asiantuntevassa paikassakin huollettu ettei nyt osaisi epäillä huollon laatuakaan :)

                Ja jos vika on turbossa, uskaltaako tuota enää huollattakkaan jos saattaa tuolleen mennä. Setuppia nyt en olisi halukas muuttamaan...

                Comment


                • Vein eilen ahtimen huoltoon. Päällepäin ei näkyvää vikaa, mutta purettuaan sen oli nähtävissä pakopuolen laakeroinnin kohdilla akselissa kulumaa.

                  Vähän meinaa harmittaa kun n.8tkm ajettu edellisen huollon jälkeen.

                  Noh, illalla tuli jo viesti että on kunnossa.

                  Comment


                    Tästä lossista ei liiemmin kuvia liiku tässäkään ketjussa. Lisätään nyt yksi puhelimella näpätty kun osui sopivasti kohdalle aamulla.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Hehee, thänks :)

                      Kylläpäs se puskuri roikkuu rumasti jaja....

                      Comment


                      • Onko tossa h&r ja bilstein setti alla?

                        Comment


                        • Ei ole. Coiloverit on. Aloitusviestistä selviää tarkemmin :)

                          Comment


                          • Kylmäkäynnistyminen on alkanut heikkenemään. Kuukausi sitten vaati tavallista pidempää starttia. Nyt lähtee pitemmällä starttauksella pyörimään ehkä kolmella kunnes loputkin sylinterit alkaa käymään pienellä viiveellä.

                            En ole kynttilöitä vielä irroitellut, mutta pieni pöläyttelykin alkanut vaivaamaan joten epäilyitä on.

                            Pitäisi puristuspaineet mitata, ei vaan ole tullut mittaria vielä hankittua.

                            H-profiilikanget lähti saksasta matkaan, kun jos se pitää tuo pata avata niin laittaa samalla vaivalla nekin. Pikkuhiljaa kaikkea muutakin hilpettä tilaukseen.

                            Comment


                            • Puristuspainemittarin kertomaa:

                              1. 9,9bar
                              2. 10,4bar
                              3. 9,5bar
                              4. 9,8bar
                              5. 9,5bar

                              Käsittääkseni ohjearvoihin menee. Eikä hajontakaan huonoimmasta päästä, vai olenko hakoteillä?

                              Kertoisiko ohivuotomittaus tähän vielä jotain tärkeää että voisi tehdä johtopäätöksiä?

                              Comment


                                Omassani taisi muistaakseni olla jotain 11bar(+-0,5) luokkaa. Mut sit ohivuotomittauksessa vitosessa oli selvälsti enemmän vuotoa kun muissa, jota ei siis pelkässä puristusmittauksessa näkynyt.

                                Comment


                                • Tuo meidän ero paineissa voi myös johtua mittareista varmaankin. Tärkeintä kai on hajonta. Tietty uudessa koneessa aina paremmat paineet.

                                  Ei vaan oikein kertonut nyt mitään oleellista että onko jossain pytyssä vikkoo :(

                                  Tehtaan ohjearvot puristuspaineelle ovat:
                                  9.0...13.0
                                  7.0 "liian pieni"
                                  3.0 "maksimi ero sylinterien kesken"

                                  Comment


                                  • Tässä on henkisesti jo aika valmis koneen avaamiseen ihan hyvillä mielin.

                                    Kävin tosin eilen antamassa kenkää ja moottorijarrutuksia moottoritiellä pitemmän matkaa. Kertaakaan en itse huomannut taustapeilissä pöläyttelyä ajon aikana, mutta voihan se noissa vauhdeissa hävitä ilmaan.

                                    Pihaan palatessa annoin pyöriä ja katselin pakokaasua jonkinaikaa niin ei enää minkäänlaisia sauhutteluita. Ei myöskään uudelleen käynnistellessä myöhemmin.

                                    Aika paljon kieltämättä on tullut kaupunkiajoa audilla, mutta ei kai silti pitäisi alkaa sauhuttelemaan kun edes välillä tulee oikaistua nilkkaa kunnolla?

                                    Comment


                                    • Ainiin, tuli hommattua tuollainen moottoritekniikan opus, itsensä sivistämiseen. Tuollaisia faktoja kertoo puristuspaineista

                                      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1348987884214.jpg
Views:	1
Size:	71,3 Kt
ID:	1608844
                                      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1348987983767.jpg
Views:	1
Size:	92,3 Kt
ID:	1608845

                                      Eli imuventtiileistä tuon mukaan johtuu puristuspaineet jossa pyöritään kympin paikoilla kaikissa pytyissä.

                                      Mitäpä mieltä viisaammat?
                                      Viimeksi muokannut Jaymz; 30.9.2012, 10:02.

                                      Comment


                                        En nyt ole sen viisaampi, mutta tuossa mainitussa esimerkissä paineet on pudonneet 2 bar. Tarina ei kerro raja-arvoja. Aiemmin oli mainittu tehtaan speksiksi Audin vitoskoneelle 9..13 bar, joten speksissä ollaan.

                                        Toki, jos olet kiertokankia vaihtamassa, joudut avaamaan sen pannun kuitenkin. Samallahan sen tarkistuttaa kannen ja mittaa sylinterit ja männät. Hyvällä tuurilla hoonaus ja uudet renkaan riittää.

                                        Comment


                                        • Puristuspaine testin perusteella on mun mielestä tyhmää lähtee veikkaamaan mitään vikaa. Ohivuoto mittaus sitten sitä varten että tietää mistä vuotaa. Tosin usein jos jommassakummassa testissä jotain erikoista tulee ilmi niin kannenhan siinä joutuu kuitenki nostamaan veks niin loput on vähän turhaa sit.

                                          Comment


                                          • En olisi itsekään oikein uskonut että puristuspaineesta voi kovin erikoisia asioita diagnosoida, mutta hyvin fiksunoloisesta kirjasta tuon löysin.

                                            Eiköhän se koko kone rempauteta kunhan saan aikaa ja tilan järjestymään.

                                            Comment


                                            • Tuollaisia saapui tänään.

                                              Kaikki oli tuollaisella keittiövaa'alla mitattuna 539g. Joku mittausraporttikin tuli mukana missä on silmäpainot, nuo taidan itsekin mittailla kunhan kehitän sopivanlaisen testipenkin.

                                              Tästähän se rahanmeno vasta alkaa...
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Minkä firman veivit? Itselläni Rostenit oli ainakin heittämällä luvatun 1 g:n sisässä. Mittasin 10 mg:n tarkkuudella. :)

                                                Comment


                                                • Valmistajasta ei tietoa, siksi vähän yllättikin tämä. Ei ihan noin tarkkaa vaakaa ole enkä kehtaa vihannestiskille lähteä noiden kanssa :)

                                                  Mitähän noiden silmien koot pitäisi olla jos jostain saan mittaa lainaan?

                                                  Onko järkevää vaihtaa myös petilaakerit kampuralle jos öljynpaineet on olleet normaalit, kun periaatteessahan en tarvitse kampuraa edes irrottaa koneesta?

                                                  Saakohan tuota Plastigaugea jostain liikkeistä suomessa ettei tarvitsisi sitäkin maailmalta hommailla? Mietin jos ihan kylältä löytyisi.
                                                  Viimeksi muokannut Jaymz; 4.10.2012, 08:44. Perustelu: Kyselyikä iski

                                                  Comment


                                                    Ei ne laakerit itsessään muistaakseni niin kalliit olleet, ettäkö kannattaisi jättää vaihtamatta, kun kerran auki on.

                                                    Comment


                                                    • Kyllähän ne laakerit kannattaa varmaan vaihtaa kun on auki, mietin vaan että asettuuko se uus laakeri sen paremmin kuin vanha jos kampuraa ei hiota.

                                                      Mittasin tuossa äsken ohivuotoja omavalmistemittarilla. Ihan tarkkoja prosenttiarvoja en osaa sanoa, mutta kaikissa pytyissä luokkaa 10-20% ohivuotoa.

                                                      Yhdestä sylinteristä vuoto jäähdytyskanavaan, ruplatti aika reilusti kun laittoi painetta pyttyyn.

                                                      Comment


                                                        Kampuran laakerit ja kampura eivät normaalissa käyttötilanteessa kosketa toisiaan, joten mitään sen kummempaa asettumista niissä ei tapahdu.

                                                        Comment


                                                        • Mutta kyllähän ne vanhat kuluneelta näyttää yleensä? Eli uudet olisi aina paremmat verrattuna vanhoihin?

                                                          Arp:n kannenpulttien aluslevyissä taisi olla jotain ongelmaa, joten onko mitä muita mahdollisuuksia pulttihankintaan jos ei kertakäyttöisiä haluaisi? Ei ehkä uskalla pulttikaupasta vaan hakea uusia aluslevyjäkään tuohon arp:n sarjaan.

                                                          Comment


                                                            Arppien kaverina oon käyttänyt alkuperäisten pulttien prikkoja.

                                                            Comment


                                                              Arp:n kannenpulttien aluslevyissä taisi olla jotain ongelmaa
                                                              Taisi Thupu tehdä noita pari settiä tai sitten otat vakiosta kuten Kessu totesi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X