Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 avant -93 rojekti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Keulaa tosiaan alemmas ja taidan taakse laittaa ainakin 10mm puolelleen lisää levitystä.

    Renkaat vanteiden mukaan :>
    Viimeksi muokannut Jaymz; 7.5.2012, 10:23.

    Comment


    • vedä toi takavalojen välinen paneeli mustaks..
      on hopeana vähän amiksen näköinen..

      Comment


      • Niinpäs muuten onkin musta alkuperäisenä. Enpä tätä tiennyt :)

        Comment


          Tai ostat multa kyseisen mustan paneelin. :) Myydään-osastolla lisää.

          Comment


          • Mastonilla tulee parempi kun uus. Helmatkin sillä vetäsin vuos sitten :D

            Comment


              Näyttääpä vanha Audi todella hyvältä. Keula tosiaan vielä alas, nii on just eikä melekee.

              Comment


              • Kaikenlaista pientä on tullu rassattua ja keulakin laskettua mutta ei oo kuvia nyt laittaa.

                Takakontin luukussa olevat takavalojen "lasit" on molemmat rikki, joten tilasin uudet. Aiheeseen liittyen kontin luukku on talvella ottanut itseensä eikä halua aueta kahvasta, eli kahva on jotenkin hypännyt aukaisumekanismista luukun sisällä.

                Mitenhän tuon saisin nyt auki että pääsisi korjaamaan ja samalla vaihtamaan valot? Ja niin, maalaamaan sen kilvenkolon mustaksi.

                Voi laittaa privaankin jos on "arkaluontoista" tietoa kontin avaukseen jollain!

                Kiitos vaan etukäteen jos joku viitsii helpottaa remonttiani :)

                Comment


                  Nyt tulee tukan juuresta, mutta oliko siinä sisäpuolella verhoilussa luukku, mistä pääsee käpistelemään lukkotankoja..?

                  Comment


                    Palautuuko kahva itsestään? jos täysin eloton, on kahva murtunut, jos taas palautuu, niin tankohan sieltä on hypännyt.

                    Tai no, on se saattanut jotenkin muutenkin murtua se kahva :D

                    Verhoilu näyttäisi ETKAn mukaan olevan yksi osa, mutta eipä nuo ennekään ole jumalan totuuksia olleet.
                    Viimeksi muokannut gedu; 28.4.2012, 15:01.

                    Comment


                    • Teet sellasien tempun, että könyät itse sisäkautta sinne konttiin katsomaan, että saako sitä luukkua mitenkään sisäkautta avattua.

                      Comment


                        Vaikuttaa aika timmiltä saada se verhous irti. Kaksi ruuvia on siellä luukun tartuntasyvennyksessä alapäässä ja niihin ei käsiksi pääse luukun ollessa kiinni. Yläreuna voi lähtee vetämällä irti ja ehkäpä raottuukin niin, jotta lukkomekanismiin pääset käsiksi, mutta kokeilemalla selviää. Risassa tuo verhous on yhtä puuta.

                        Comment


                        • Niin, ei siellä sisäpuolella mitään luukkua ole eikä myöskään ruuveja näkyvissä kun takaluukku on kiinni.

                          Ei taida kyllä kahva palautuakkaan, ei ainakaan kovin ponnekkaasti.

                          Luulisi tuon nyt olleen suunniteltu niin että saa jotenkin rikkomatta auki edes sisäpuolelta.

                          Katshellaan vähän tässä vapun vapailla.

                          Comment


                          • Aah, kyllä se on ilo omistaa kohta 20v täyttävä erikoismalli :)
                            Kuskinpuolen takajalkatila tulvii. Kuskin jalkatila kuiva.

                            Eilen huomasin tuon jolloin oli "kostea". Tänään ylämäkeen parkkeeratessa vedenpinta yli lattiamaton.

                            Oiskohan noin että lämppärin kenno vuotaa ilmakanavaa pitkin sinne? Hyviä arvauksia otetaan vastaan nyt taas muutenkin.

                            Vagcat jumissa niin en pääse edes kennoa etsimään ja totetamaan tepolta miten yllättävän edullinen se onkaan :>

                            Comment


                              Konepellin avausvaijerin läpivienti tietty. Vaihtoehtoisesti tuulilasin alatiiviste/vesikaukalon verhous on huonosti ja laskee suoraan lämppäkoteloon.

                              Varmaan huomaat lämppärikennon vuodon sen perusteella mitä kamaa se siellä lattialla on.

                              Comment


                              • Kiitti avartavista ajatuksista.

                                Veden pinta on vuorokaudessa mielestäni noussut vaikka ei ole satanut niin siitä tuo kennon vuoto tuli mieleeni.

                                Comment


                                  Itellä oli viime kesänä sama homma ässän kanssa. Konepellin avausvaijerin läpiviennistä tuli ja tosiaan kuskin jalkatila oli myös kuiva. Kumma juttu miten se vesi valuu takajalkatilaan kastelematta matkalla lattiamattoa.

                                  Comment


                                  • Ainakin urssin jalkatilanmatto on niin paksu, ettei pinta kovin herkkään tunnu kostealta. Maista sitä nestettä, jos on makeaa, niin kenno vaihtoon. Jos vain likaista, niin tukkimaan reikää ;)

                                    Comment


                                    • Revin nyt eilen takapenkin jalkamaton alta sen äänieristeen pois kun oli ihan kostea koko alalta. Sai kuivattua kunnolla sitten. Tiivistelin sen konepellinvaijerin rei'än joka tosiaan oli poissa paikaltaan(ei siellä tosin kosteutta näkynyt).

                                      Takakontin kahva on vainaa toiselta puolen, kuten kuvastakin näkyy roikkuu vinossa. En alkanyt edes sätöstelemään kuntoon sitä, jos saisi vielä rahalla uusia kahvoja?

                                      Vaihdoin uudet keskimmäiset "takavalot" kun molemmat vanhat oli rikki. Samalla maalasin tuon kilven syvennyksen, otin pyyhkijämoottorin hyllyyn ja ruostesuojailin kotelon kontista.

                                      Ainiin, hutlarin sain auki kun vedin verhoilua auton menosuuntaa kohti ja sitten meisselillä *kliks*. Mitään en saanut särjettyäkään vaikka sitä vähän pelkäsin.

                                      Edit. ainiin vielä, taisin vaan juoda kuravettä.
                                      Viimeksi muokannut Jaymz; 7.5.2012, 10:24. Perustelu: Nesteiden maistelu :)

                                      Comment


                                        Kyllähän se mustana sopii huomattavasti paremmin. :)

                                        Comment


                                          Vaihdatko seuraavaksi ulommaiset valot? :D

                                          Comment


                                          • Mikäs se kaimaa niin naurattaa? :)

                                            Kyllähän tuota kaikkee pitäisi ostaa ja vaihtaa, perstaskun täyte vaan rajottaa. tuulilasi olisi hyvä ehdokas seuraavaksi.

                                            Comment


                                              Kyllä on takavalat nyt vähän "eriparia", niin ne ulommat voisi vaihtaa. :)

                                              Comment


                                                Käyt vaikka kävelyllä ja keräät pulloja jos perstasku on tyhjä. :) Aikanaan sit vaihtelet ku saat pelimerkkejä. Mutta tosiaan eriparia on.

                                                Comment


                                                • Noh, minun auto sentään toimii ja vetää niinkun pitää :>

                                                  Comment


                                                    Kuin myös. :)

                                                    Comment


                                                    • Tässäon ajeltu yllättävän tyytyväisenä takavalojen sävyeroista huolimatta. Koitettu olla pikkuhuolista muutenkin välittämättä kun auto pelaa hyvin ja kulkee niinkun pitää.

                                                      Juhannuslenkki meinasi eilen vaan päättyä nolosti 100km päässä kotoa kun kytkinpoljin jäi palautumatta ylös. Eikä myöskään kytkimen nostaminen käsin korjannut toimintaa, jäi taas pohjaan polkaistessa eikä tuntunut kytkintä keventävän.

                                                      Työsylinteriä tuossa on varmaan epäiltävä ensin?

                                                      Comment


                                                        Onko pikkukorisessa sama rakenne kytkinpolkimen ja työsylinterin välisessä vivustossa kuin c4ssä? Eli onko sielläkin M8-kierteinen tanko, jolla säädetään kytkinpolkimen vapaaliike? Tuo varsi joutuu koville ja mulla ex-urssissa murtui poikki. Sai puikolla hitsattua kasaan. Ja oireet oli samat, valoista vaihto kakkoselle ja poljin pohjaan eikä mitään vastetta.

                                                        Comment


                                                        • Käsittääkseni on samanlainen rakenne.

                                                          Mutta asiaa vähän omasta ajokista tutkittuani ja vanhoja aiheita luettuani työsylinterin syyllisyys ongelmaan alkaa varmistua.

                                                          Nestettä on hieman hukkaantunut ja nyt kun muistelen laatikon ja koneen välistä tiputtaa.

                                                          Ja nyt yli vuorokauden seisseenä kytkin ylhäällä kävin kokeilemassa kytkintä: tuntuu nousevan ja liikuttavan asetelmaakin.

                                                          Huomenna pitänee lähteä metsästämään uutta työsylinteriä:

                                                          ATE 03.2522-4300.3
                                                          BENDIX 512042B
                                                          BOSCH 0 986 486 532
                                                          FEBI BILSTEIN 14068
                                                          SACHS 6283 001 031

                                                          Sachsi kai alkuperäinen, mutta luulisi boschinkin toimivan hyvin jos sellaisen löydän? Vai onko rungon mallissa eroa?

                                                          Comment


                                                            Pääsylinterin käyttötangossa on kumipusla joka usein pettää. Kannattaa myös tarkistaa, että onko kunnossa.

                                                            Comment


                                                            • Noh, ostin sitten motonetista tarvikkeen kun oli saksalainen vaikkakin neverheard merkki.

                                                              Vaihto ei ollut ensikertalaisella tässä pikkukorissa mitenkään helppo, melkein kaksi kokonaista työpäivää sain kulutettua. Eli viikonloppu pilalla :)

                                                              Kyllähän se sinne lopulta paikalleen meni, kunhan lopulta vaihdevivustotkin malttoi irroitella tieltä.

                                                              Kädet aika kipeänä ja mustelmilla kun tuskissani voimallakin koitin aina välillä.

                                                              Noh, ainakin toistaiseksi toimii eikä entisen kaltaista oiretta ole ilmennyt.



                                                              Nyt on tosin vaivannut lisääntynyt SAVUTUS. Mielestäni ilmenee vaan lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä pyöriessä. Kun polkaisee kaasua niin ampuu pilven ja vähenee.

                                                              Olisiko huohotusjärjestelmän jotain venttiiliä syytä epäillä? Vai "väljä paska. Paaliin."

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X