Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kaikenlaista pientä on tullu rassattua ja keulakin laskettua mutta ei oo kuvia nyt laittaa.
Takakontin luukussa olevat takavalojen "lasit" on molemmat rikki, joten tilasin uudet. Aiheeseen liittyen kontin luukku on talvella ottanut itseensä eikä halua aueta kahvasta, eli kahva on jotenkin hypännyt aukaisumekanismista luukun sisällä.
Mitenhän tuon saisin nyt auki että pääsisi korjaamaan ja samalla vaihtamaan valot? Ja niin, maalaamaan sen kilvenkolon mustaksi.
Voi laittaa privaankin jos on "arkaluontoista" tietoa kontin avaukseen jollain!
Kiitos vaan etukäteen jos joku viitsii helpottaa remonttiani :)
Vaikuttaa aika timmiltä saada se verhous irti. Kaksi ruuvia on siellä luukun tartuntasyvennyksessä alapäässä ja niihin ei käsiksi pääse luukun ollessa kiinni. Yläreuna voi lähtee vetämällä irti ja ehkäpä raottuukin niin, jotta lukkomekanismiin pääset käsiksi, mutta kokeilemalla selviää. Risassa tuo verhous on yhtä puuta.
Itellä oli viime kesänä sama homma ässän kanssa. Konepellin avausvaijerin läpiviennistä tuli ja tosiaan kuskin jalkatila oli myös kuiva. Kumma juttu miten se vesi valuu takajalkatilaan kastelematta matkalla lattiamattoa.
Ainakin urssin jalkatilanmatto on niin paksu, ettei pinta kovin herkkään tunnu kostealta. Maista sitä nestettä, jos on makeaa, niin kenno vaihtoon. Jos vain likaista, niin tukkimaan reikää ;)
Revin nyt eilen takapenkin jalkamaton alta sen äänieristeen pois kun oli ihan kostea koko alalta. Sai kuivattua kunnolla sitten. Tiivistelin sen konepellinvaijerin rei'än joka tosiaan oli poissa paikaltaan(ei siellä tosin kosteutta näkynyt).
Takakontin kahva on vainaa toiselta puolen, kuten kuvastakin näkyy roikkuu vinossa. En alkanyt edes sätöstelemään kuntoon sitä, jos saisi vielä rahalla uusia kahvoja?
Vaihdoin uudet keskimmäiset "takavalot" kun molemmat vanhat oli rikki. Samalla maalasin tuon kilven syvennyksen, otin pyyhkijämoottorin hyllyyn ja ruostesuojailin kotelon kontista.
Ainiin, hutlarin sain auki kun vedin verhoilua auton menosuuntaa kohti ja sitten meisselillä *kliks*. Mitään en saanut särjettyäkään vaikka sitä vähän pelkäsin.
Edit. ainiin vielä, taisin vaan juoda kuravettä.
Viimeksi muokannut Jaymz; 7.5.2012, 10:24.
Perustelu: Nesteiden maistelu :)
Tässäon ajeltu yllättävän tyytyväisenä takavalojen sävyeroista huolimatta. Koitettu olla pikkuhuolista muutenkin välittämättä kun auto pelaa hyvin ja kulkee niinkun pitää.
Juhannuslenkki meinasi eilen vaan päättyä nolosti 100km päässä kotoa kun kytkinpoljin jäi palautumatta ylös. Eikä myöskään kytkimen nostaminen käsin korjannut toimintaa, jäi taas pohjaan polkaistessa eikä tuntunut kytkintä keventävän.
Onko pikkukorisessa sama rakenne kytkinpolkimen ja työsylinterin välisessä vivustossa kuin c4ssä? Eli onko sielläkin M8-kierteinen tanko, jolla säädetään kytkinpolkimen vapaaliike? Tuo varsi joutuu koville ja mulla ex-urssissa murtui poikki. Sai puikolla hitsattua kasaan. Ja oireet oli samat, valoista vaihto kakkoselle ja poljin pohjaan eikä mitään vastetta.
Noh, ostin sitten motonetista tarvikkeen kun oli saksalainen vaikkakin neverheard merkki.
Vaihto ei ollut ensikertalaisella tässä pikkukorissa mitenkään helppo, melkein kaksi kokonaista työpäivää sain kulutettua. Eli viikonloppu pilalla :)
Kyllähän se sinne lopulta paikalleen meni, kunhan lopulta vaihdevivustotkin malttoi irroitella tieltä.
Kädet aika kipeänä ja mustelmilla kun tuskissani voimallakin koitin aina välillä.
Noh, ainakin toistaiseksi toimii eikä entisen kaltaista oiretta ole ilmennyt.
Nyt on tosin vaivannut lisääntynyt SAVUTUS. Mielestäni ilmenee vaan lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä pyöriessä. Kun polkaisee kaasua niin ampuu pilven ja vähenee.
Olisiko huohotusjärjestelmän jotain venttiiliä syytä epäillä? Vai "väljä paska. Paaliin."
Comment