Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bmw 316 m-look > S4 2.2t 20vt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • No joo mut jos on yhtään tarkoitus käyttää 40superin voimavaroja niin Volvon lootat voi kyllä unohtaa.

    Comment


    • Varasin tuollaisen ZF 6 vaihteisen laatikon ja modauksen kytkinkopalle.

      Olisi tarjolla kaverilla tuollaisesta V6 2.8 80 Audista etuveto vaihteisto mistä voisi leikata kopan tohon tulevaan yhdistelmään.

      Onko tuossa pultinreiät myös vitos koneelle? Tarkempaa mallitietoa ei laatikosta vielä ole...

      Comment


      • Kyllä on.

        Comment


        • No nyt mennään taas eteenpäin... ZF 6 vaihteinen laatikko sovitettuna audin kaavelilla. Tarvitsee noita kytkimen osia vielä hommailla, asentamaan ei pääse ennen kuin moottori tulee koneistamolta.
          Attached Files

          Comment


          • Siinäpä on vähä tiggailtu. :) Millaset kestot tolle ZF:n laatikolle luvataan?

            Comment


            • Hyvä hyvä. Vaikuttaa oikealta lähestymistavalta. Millaisella systeemillä hoidit keskityksen?

              Comment


              • Tarkkaa tehon kestoa en tiedä, mutta lähemmäs tuhannen hepan vehkeissä noitakin on käytetty? BTCF tietoa...

                Itse en tuota tehnyt, mutta tyhjää V6 lohkoa hyödyntäen runkolinjaan sorvattiin sopiva akseli millä kohdistettiin laatikon akseli kohdilleen.

                Comment


                • Tuli kaivettua toi laatikko pois ja kokeiltua peitata noi pakoputken saumat.

                  Iski siten pieni autokuumekkin ja tuli hommattua emännälle S2 Coupe Ruotsista, jotta pääsis välillä näillä itsekkin ajamaan... :)
                  Sillekkin kaikenlaista tullut puuhattua, en tiiä kelpaisiko tänne pelastettu tuningilta projekti?

                  Kestää kyllä uskomattoman kauan tuolla koneistamolla tehdä tuo kone, mut vähän säästää hinnassa kun ei tehdä "kiire hinnalla" kai?
                  Kohtahan sitä on kevät taas!!! :(




                  Viimeksi muokannut Perämettä; 28.3.2014, 08:51. Perustelu: Linkki korjattu

                  Comment


                  • Herrejösses mikä siipi. Mikäs vireysaste emännän pulkassa on?

                    Comment


                    • Kolmen ahtovuodon metsästämisen jälkeen löytyi ainakin alkuperäiset tehot ja joku lastu plus kolmen tuuman pakoputki oli laitettu...
                      Ei tolla maito kerinnyt vanhentua kun kaupassa kävi! ;)
                      Vähän jarruremppaa tehty ja pusla jumppaa luvassa...
                      Tuli jo S4 imusarja ostettua!?! :)

                      Edit: Siipi ja puskin jo myyty, odottaa hakua...

                      Comment


                      • Moottori saapui vihdoin... Onkos kellään hyvää ideaa millä saisi lukittua siimapyörän dampperinpultin kiristystä varten, kun on sorvattu patti pois sisäkehältä?

                        Comment


                        • Pudota kourallinen muttereita sylinteriin :)
                          Etkös sinä saa sen lukittua vauhtipyörän puolelta jollain? Teet starttikehään lukituskappaleen.

                          Comment


                          • 1.7.2014


                            Jossain siinä välillä:


                            Tänään:

                            Kohta ehkä pääsis projektin kimppuun...

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
                              Pudota kourallinen muttereita sylinteriin :)
                              Etkös sinä saa sen lukittua vauhtipyörän puolelta jollain? Teet starttikehään lukituskappaleen.
                              Ei raaski väännättä koko kampuraa, aika kova momentti...

                              Comment


                              • Mulla on ainakin ollut noissa aan damppereissa semmoisia uria/kohoumia siellä sisäkehällä mihin olen saanut omatekoisen lukitustyökalun tarttumaan vaikkei ole sitä pattia aina ollutkaan.

                                Tuossahan nuo näkyykin.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut eske; 18.10.2014, 22:39.

                                Comment


                                • Aika matalat kolot löytyy, mut täytyy niistä vaan yrittää lukita. Menee muuten tasapainotukset persiilleen jos poraa syvempiä reikiä...

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Perämettä Näytä viesti
                                    Ei raaski väännättä koko kampuraa, aika kova momentti...
                                    Kai kampiakselin täytyy 450Nm momentti kestää päästä vääntäen?

                                    Comment


                                    • On sellainen muistikuva, että olisin aiheesta lukenut jossain topicissa ja ei suositeltu väännättämään kyseisellä tavalla. Sen verran kallis alakerta tuli omalle kukkarolle, että ei viitteis kokeilla. Tuolta näyttää:
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Eikö painotus onnistunut muuten, kuin poistamalla noi haitat? Missä käytit puntituksella?

                                        Comment


                                        • Niin meinas, että pitää poistaa kun on niin iso klunssi. Lupas kyllä keksiä jotain että saadaan lukittua, ajattelin vaan kysellä jos jollakulla olisi valmis ratkaisu ongelmaan. Lohjan moottorikoneistamolla teetin.

                                          Comment


                                          • Omaan dampperiin tehtiin vain poraukset tohon isoon klunssiin painotuksen yhteydessä. Lukitus onnisuu edelleen hyvin. Vakio alapyörä halkee helposti jos oikeaoppista dampperin lukitusta ei ole kiristyksen yhteydessä. Teräksinen alapyörä todennäköisesti kestää vääränlaisen kiristyksen mutta hieman hasardia kuitenkin... Lukituksen ehkä vois soveltaa noihin alapyörän pultinkantoihin tässä tapauksessa.

                                            Comment


                                            • Mulla porattiin myös toi patti ontoksi. Eilen yritin yhtä aan:ää purkaa, mutta omatekemä lukitsin antautui. Pitäisi jaksaa tehdä uusi.

                                              Comment


                                              • Niin siinä tulee se ongelma että jos ei lukitusta suoriteta nimenomaan dampperista, tulee se kaikki 450Nm sille alapyörän kiilalle, joka ei ole suunniteltu ottamaan vastaan sellaista kuormitusta. Kiilan tarkoitus on vain dampperin/alapyörän paikoitus.

                                                Comment


                                                • Tuo on muuten erittäin hyvä pointti.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                                    Niin siinä tulee se ongelma että jos ei lukitusta suoriteta nimenomaan dampperista, tulee se kaikki 450Nm sille alapyörän kiilalle, joka ei ole suunniteltu ottamaan vastaan sellaista kuormitusta. Kiilan tarkoitus on vain dampperin/alapyörän paikoitus.
                                                    Ennen kaikkea ilman lukitustyökalua avaamalla sen saa porsimaan todella näppärästi.

                                                    Comment


                                                    • Juu, mut siitä ei ole välttämättä niin paljon seurauksia kuin kiristyksen jälkeen. :D

                                                      Comment


                                                      • Mitenkäs tämä projekti etenee?
                                                        Onko saatu jo katsastettua tekniikalle?
                                                        Itsellä olisi myös samanlainen mielentymä yhdistää oman mieltymän mukaisesti e30+AAN.
                                                        Koriaihio on jo hankittu ja tekniikkaa seuraavaksi hankintaan.
                                                        Googlettamalla löytyi tämä topicki kohtalotoverista.
                                                        Muutoskatsastus hieman arvelluttaa tehojen nousun kannalta, joten mitä e30 mallia meinaat käyttää vertailuautona?

                                                        Comment


                                                        • Edennyt hitaasti ja tarkoitus olisi saada täksi kesäksi säädettyä sekä leimalle.
                                                          325 mukaan mennään.
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut Perämettä; 30.5.2017, 22:55.

                                                          Comment


                                                          • Asiallista, toivottavasti nähdään tämä ratapäivillä vielä kesän aikaan :)

                                                            Comment


                                                            • Mitäs tälle projektille kuuluu?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X