Kyl oon täs pohtinut mut ei sieltä ruotsista mitään kivaa joka sopis lompakolle tuu mieleen. Mut jos ne ei huomenna suostu vastaamaan tuolta kuitupajalta niin sit tarveis vähän apua!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bmw 316 m-look > S4 2.2t 20vt
Collapse
X
-
Toikin on ihan hieno! Noita värejä pitäisi päästä testaamaan sekä vertaamaan auringon valossa ja sitten hämärässä.
Tohon kyseiseen sävyyn mitä kävin ihmettelemässä lisättiin tumman sinistä ja sitten helmiäistä, nyt on auringon valossa aika makea mutta sitten hämärtyessä kuitenkin erittäin tumma ja taittaa pikkasen violettiin vaikka sitä ei siinä olekkaan joten aika bueno!!!
Voin yrittää räppästä siitä kuvan, mutta oon aika surkea valokuvaaja joten näkee sitten vastaako yhtään luonnonmukaista...
Tein toiseen etutolppaan tänään kiinnikkeet ja sain muuten nippuun, mutta kuuluuko se iskariputken pohjatulppa olla ihan iskarissa kiinni?
Eikös se iskari pääse muuten hakkaamaan putken sisällä, ainakin näin maalaisjärjellä ajatellen.
Comment
-
Comment
-
Tuli tossa vanteet hommattua (eteen 8"/18" ja taakse 10"/18")
Etummaiset sai sopimaan leikkaamalla sisälokarista pokkauksen, näyttämällä vasaraa ja sitten hitsillä sauma kiinni.
Takaata tuli reippaasti yli joten päädyin hommaamaan ratamallin pullistukset, saa nähdä mitä noitten vanhojen alta paljastuu.
Kaikkea muuta pientä on tullut myös räpellettyä kuten kollektoria, koneen kiinnikkeitä yms.
Comment
-
Pikkuhiljaa etenee ja paljon on vielä tehtävää.
Mutta vihdoin kone/vaihteisto paketti löysi lopullisen paikkansa. Kardaania mittailin ja sopii suoraan lyhentämällä, jopa bemarin nivel joka tulee ennen perää sopi suoraan spooreille. Liian helppoa! :)
Putkea suunniteltiin ja olisi tarkoitus tehdä 4,5"db ja sitten neljä tuumasena taakse asti rosterista tietenkin. Pitäis vissiin riittää aika pitkälle?
Kaveri lupasi mankeloida kourua jos tehdään pohjaan "tunneli".
Pakosarjaa ei varmaankaan voi kaasulla hitsata?
Onko ehdotuksia mitkä voisi olla hyvät suuttimet tähän projektiin?
(lähti jo lapasesta!)
Comment
-
En näe mitään estettä miksi ei pakosarjaa voisi hitsata kaasulla. Eikös perimätieto ole että 3" rännistä mahtuu 500hv läpi, niin tuo 4,5" on jo aika ronski koko ellei haeta yli 1000hv tehoja? Isompi toki parempi, mutta sovituksen kannalta ikävämpi.
Comment
-
Ei sentään ihan noin lapasesta. :) Tarkoitus olisi mennä avaamatta alakertaa ennen ensi talvea, jos nyt ylipäätään edes liikkuu ensi kesänä.
Ja tolla lastutetulla motronicilla, 004 pumpulla yms.
Edit: onhan noi ihan sopivat, mutta kohtuu arvokkaat. (köyhälle kaikki on kallista!)
Ensi talveksi voisi siten kunnostaa koneen ja laittaa paremmat kanget sekä Vems:siä tai vastaavaa ja siinä mielessä ei raaskisi mitään välimallin suuttimia hommata.
Saako tohon vakio bensakiskoon isoja suuttimia vai vaatiko isomman?
Katselin että pitäisi mahtua 4,5" auton alle asti ja siitä sitten supistettuna 4" eteenpäin, täytyy varmaan itse askarrella vaimentimet niin pääse halvimmalla.
Eli jos pulttaisin tukevaan palkkiin laipan kiinni niin voisi kaasulla hitsata käyrät paikoilleen ettei vetele kieroksi koko pakettia?
Ei ole noita hitsihommia niin paljon tullut harrastettua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiLastutetun motronicin kanssa sellaiset suuttimet, jotka siihen kuuluu tai sitten lastu suuttimien mukaan.
Tämmöstä tänään. Nyt pitäisi mahtua takanakin renkaat pyörimään.
Comment
-
On muten tommonen metallinhohtotummansininen tosi armoton pohjien suhteen. Täytyy olla pohjat vimpan päälle, ettei tuu karseen näköistä. Liian monta huonosti maalattua mantaa ja asconaa ynnä muuta vastaavaa rassia on tullut nähtyä tuon tapaisella sinisellä vedettynä (joskus nuoruusvuosina).
Comment
-
Juu itsekkin sitä kirosin kun joutuu paklaus puuhiin mutta tietää ainakin sitten miten ne on tehty ja varmasti vähemmän tulee painoa kun vertaa edelliseen toteutukseen.
Noihan on myös lasikuitua joten ajattelin loiventaa saumaa ja sitten vaan leveellä lastalla lääppimään, ensin lasikuitukittiä ja sitten tavallista.
Onhan noita tullut useampi auto jo tehtyä ja pikku hiljaa parempaan päin.
Jos launtaina voitan lotossa niin lupaan kyllä viedä ammattimiehelle! ;)
Saatiin jo ruotsiinkin yhteys ja ehkäpä jo ensi viikoksi saisivat tehtyä tarvisemani muut kuituosat.
Tuli myös hommattua e36 musta sport nahkasisusta kun ajattelin sellaisen takapenkin laittaa ja muut osat sitten tarkoitus laittaa kiertoon. Tosin vähän mukavuuden haluinen kun olen, niin voi olla että etupenkitkin tulevat ainakin näin aluksi. :)
Comment
-
Ei mitään järkeä
Eli rakentelua parhaimmasta päästä, hienoa kun jollain vielä on intoa. Suurin ongelma tulee olemaan pito, toi e-30 alusta ja painonjakauma tuottaa ongelmia, yritä miettiä sitä. Jos tarviit apua hitsaus, metallitöissä apua mul on taitoa ja suhteita ja valitettavasti nykyisin myös aikaa. Kun näytit asuvan täällä päin.
Comment
-
Juu täytyykin pitää mielessä, lähtee toi hallin käyttö mahdollisuus kun vaihdan työpaikkaa.
Tuli viikonloppuna touhuttua pohjia tohon koppaan, mutta irto-osat jäi vielä tekemättä ja ruotsin toimitustakaan ei ole vielä tullut.
Ensimmäinen epoksikerros paikoillaan, niin näkee vähän miten muhkurainen on.
Etulokarit ovat jotkut kiertopalkinnot, laskin ainakin viisi eri väriä ja pirusti halkeamia.
Siirtyi nyt kaverin talliin ja täytyy jatkaa siellä sotkemista. ;)
(tossa maalausvaiheessa allekirjottanut oli jo sen verran soseessa että suojaimetkin ovat näköjään unohtuneet ja kahen jälkeen yöllä sai soitella kyytiä pois hallilta)Viimeksi muokannut Perämettä; 11.4.2011, 23:32.
Comment
-
Dhl toi kotiovelle mukavan paketin ja kaikkea pientä on tullut hiposteltua.
Pakosarjan hitsasin kaasulla ja laippaan kiinni migillä, lopuksi kuumensin koko komeuden ja annoin hiljalleen jäähtyä hitsausmattoon käärittynä.
Saa nähdä kestääkö.
Tarkoitus oli vielä hukkaportin putkien teon jälkeen puhaltaa ja laittaa pinnoite.
Lisäksi väsäsin yhden rst vaimentimen 4" läpimenolla, toivottavasti sopii kun ei päässyt sovittamaan tai sitten laitetaan sopimaan! :)
Comment
-
Tuli toi kesä pyhitettyä muille harrasteille ja töille joten bemari ei ole suuremmin edennyt, mutta keväällä sai kuitenkin koppa värin niskaan.
Irto-osat ovat nyt tekeillä ja niihinkin pitäisi pinta ruiskia.
Vähän pääsi valumaan lakkakerros joten vesihionnan ja myllytyksen joutuu tekemään.
Comment
-
Jotain pientä taas saatu aikaan ja osia keräilty.
Nahkaiset etupenkit myyty pois ja kevyempi hommattu tilalle. (tarveis vielä toinen löytää jostain edullisesti)
Pakoputki nyt työn alla ja sitten voisi nostaa koneen vielä kerran pois niin voisi maalata vielä konehuoneen, varmaankin vetäsen vaan mustaksi niin on helppo korjailla sitten asennellessa tulevia naarmuja yms.
Mitenhän on ilmamäärämittarin kanssa että saako sen laittaa painepuolelle ahtimen jälkeen vai onko jotain haittaa?
Comment
-
On tarkoitus teettää muutama isompi runko vakiolle mittapäälle. Toistaiseksi mun tekemänä on tasan yksi auto, jossa vakiota isompi maffi. Se on kaverilla. Saattaapi olla jossain vaiheessa toki laajemminkin tarjolla.
Omaan autoon menossa keväällä myös isompi ja ahtoputken väliin.
Comment
-
Jos tuommoisia isoja runkoja tulee myyntiin asti niin voisi kyllä kiinnostaa.
Viime viikonlopun tuotoksia kuvissa, harmittavasti loppui kaasu tosta tigistä niin nyt kuulemma joutuu odottamaan 3-4 viikoa täyttöä p.....e!!!
Hukkiksen putkeen tulee vielä jousto ettei väännä dp:tä ja pakosarjaa.
Viimeisenä rutistuksena tuli motonetin katalysaattorista 4" sovitteinen, uupuu vielä laipat ja sitten tulikikin vahvemmat voimat viemään muihin paheisiin! :)
Comment
-
Vaihda paikkaa jos noin kauan kestää. Minulle tuli viikossa pullo takaisin woikoskelta kun vein sen tuonne peltacolle( http://www.peltaco.com/ ).
Toinen tiggailija tykkää :) Putkipornoa :D
Aika paljon tiiviimmältä näyttää tuon katin kenno kuin itsellä oleva keraaminen magnaflown katti. Taisi olla 200cell, ehkä.
Comment
Comment