Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8TQ B5,(AEB) S4 Look

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Mielenkiintoista väkräämistä, varsin hifipuoli ja siinä subin toteutus hieno.

    Comment


      #92
      Näytön johdotukset on tiedossa yritän siihen jotain täs keksii kun aikaa on. Nyt sain hommattua Alpinen CDA-9886R soittimen ja siihen pitäs viel hommata imprint. Tuota Centralfusee vois kokeilla, pitää harkita, pääasiasa tuo pc on toiminut vaan vag-comin pyörityksessä ja koodin nollaamisessa. Se on viel nii pahasti vaiheessa.

      Subin toteutuksesta on pyörinyt myös mielessä sen suuntaaminen tekis hyllyyn sille paikan että se olis 45 asteen kulmassa. Nyt tässä tapauksessa takalasin liimaus on aika kovilla :) eikä se Ambossin hankkiminen ois paha juttu yhtään tai sit toisen Hammerin, tuntuu jotenkin potku vaimeelta ja kovemmalla pohjaa aika herkkään. Ovet on toiminu niinkuin niiden suunnitelin toimivan eli aika hyvin soundi on napkakka tosin suotimien läpi viel tulee, kunhan saadaan täysaktiivinen nii sit vaan paranee.

      Comment


        #93
        Rakennus jatkuu :)

        Nyt on jonkun verran edistytty. Tänään on laiteltu konttia jonkun näköseen kuntoon lähinnä johdotuksia siistitty (suojasukkaa ja punossukkaa päälle), liitännät merkattu ja muutamaa liitosta parannettu.

        Näyttöön tehtiin tuunausta liitin patteri upotettiin melkein 8cm sisään näin saatiin paljon parjatut johdot piiloon ja samalla rakennin uuden paikan näytölle. Hansalokero on viel pahasti vaiheessa joten en sitä vielä uskalla esitellä ;)

        Laitteistona on nyt.
        Soitinosasto: Alpine CDA-9886R + PXA-H100 + KCA-121B (PC.n äänen syöttö)
        Vahvistimet : Rainbow iPaul 4.300 ja Hertz H230
        Etupää: Rainbow Sound Line SAC265.25
        Subi: Rainbow Hammer 10" (12L kotelo) Suljettu.
        Johdotukset 2,5mm kajareilla ja vahvistimilla 25mm kummallakin oma kaapeli.
        Signaalina on Stinger ja DLS kaalpeleita.
        Attached Files

        Comment


          #94
          Rakennus jatkuu. Uusi perä tuli tuos alkuviikosta, ja siihen liittyy kaikenlaista kimuranttia hommaa, mut lopulta sattui luotettava henkilö joka toimitti perän minulle. Siemens deka 630cc hommasin tuos kesällä ja nyt näyttäs että GT32 alkais olee valmis, vielä pitää hioa pikku juttuja. Bosch 040 bensapumpun ja asennusatsin toimittaa Teppo, tämä siis tänään tilattu. Jos vain aika ja rahat riittää niin tämänvuoden puolella ajettas sit uudella setillä, mut täähän on tietty toiveajattelua.

          Hifi puoli on säilynyt ennallaan, soitettu sisään kajareita ja säädetty viiveet nyt kohdilleen.

          Comment


            #95
            Perästä kuuluu

            Perä odottelee jo innolla asennusta. Muutama kuva, kun se minulle saapui ja jatkotoimenpiteet.

            Ja vika kuva on arvoitus ;)
            Attached Files

            Comment


              #96
              No sehän kiiltää :) Millä puhdistit, ja maalasit?

              Comment


                #97
                Puhdistus on tapahtunut ihan metalliharja laikalla ja ruosteenirrotukseen tarkoitettua sprayta ja lopuksi ikkunan puhdistukseen tarkoitettua sprayta. ;D Jännää kikkailua eikö vain. Maalit on ihan Mastonin normi valkea pohjamaali ja sit pintaan chrome maali mikä on ilmeisemmin tarkoitettu kukkien sun muitten somisteiden maalailuun, peittää aika hyvin, ja on tuo kohtalaisesti vaihdelaatikossa kestänyt, jonka maalasin ihan samoilla opeilla.

                Comment


                  #98
                  PA pumpun vaihto ja vähän muuta

                  Su sain vaihdettua vanhan pumpun tilalle, 040 pumpun, teline tuotti vähän päänvaivaa kun ei meinannu alussa irrota ja muovi kun on kyseessä nii pitää olla varovainen. Samalla muuttelin sähköjohdot sopivaksi. On muuten koko eroa pumpuilla, eiköhän tuo nyt vähäksi aikaa riitä.

                  Eilen eli ma sain tehtyä maskin maalauksen, kattoo miten hyvin kestää, pohjat kyl hinkkasin vimosenpäälle. Kiinnittelin tuos muutama viikko takaperin alu verkot puskurin aukkoihin.

                  Samalla tein subille käännön ja laittelin pulttien alle kumiset aluslevyt ja loppu kruunattiin siliconiliimalla. Saatiin vähän kotelon tilavuutta isommaksi.

                  Täs on samalla tehnyt taloon vähän muutoksia ja saunaan piti saada uusi kiuas, no milläpäs se nelikkomies päivän liat löylyttää kuin Harvian classic quatrolla ;)
                  Attached Files

                  Comment


                  • #99
                    Vaihdahan äkkiä nuo lediumpiot normaaleihin, mielestäni melko hirvittävät, varsinkin kun niitä on joka toisessa pösössä ja ooppelissa.

                    Tämä toki vain minun mielipide.

                    Comment


                      Saakelin hieno peli noi valot sopii ku nenä päähä, mutta uudet kilvet ku vanhat kuluneet.

                      Comment


                        Perän vaihto

                        Sain tänään vaihdettua uudemman perän, mut vollotus ei silti lakannut kokonaan, ilmeisesti takavedon torsen antaa ääntä ja säteilee koko vetolaitteistoon, mut oli tuos vanhassa jo poskissa välystä nii ei tää ihan turhaksi mennyt koko touhu. Samalla halkaisin kardaanin uudelleen ja asentelin sen uuteen asentoon nin vemppaa niin paljoa.

                        No sit sain päähän et avaampa vanhan laatikon takavedon torsenin, nii sehän on täynnä mujua, et ei siitäkään ei paljo apua tässä tilanteessa ole.

                        Noihin edellisiin vastauksia. Mielipiteitä pitää olla, ja onhan nuo aikamoiset tingeltangelit noi valot, ehkä jossain vaiheessa vaihdan S4 look xenon hässäköihin ja on niitä ledi valoja pösöissä ja opeleissa mutt ei ne umpioissa ole viel olleet, vaan jossain ihan muualla. Vanhassa pitää olla vanhat kilvet ei ainakaan EU kilvet käy ;) joku sattuu viel luulee et on uitettu. :D
                        Attached Files

                        Comment


                          Webasto ja torsen

                          Alkuviikosta tuli Webastoa purettua ja sehän oli täyttänyt ittensä vedellä ainakin ohjainkortti kotelo, ei kellään sattuis löytyy ohjainkorttia WB50 thermo top T malliin taikka jotain velhoa mikä sen korjais.

                          Sit tuli vanhan laatikon takavedon torsenia purettua ja hampaat oli ottaneet vähän huonoa joten, oiskohan kellään takavetoa hyllyssä? Mielelään vaikka sen kotelon kans taikka sit laakeripesineen?

                          Nää varmaan kuulus osto osioon mut laitoin nyt tänne kun nää kuuluu vähän projektin etenmiseen ;)

                          vikakuvassa kuivain :D mitä onkin odotettu
                          Attached Files

                          Comment


                          • Mikä ahin toi on??

                            Comment


                              Garretti se on. :D

                              Comment


                              • 3/4 vai?

                                Comment


                                  Muokattu Garret GT32, eli aika vastaava kooltaan kuin 3/4. Suurimmat muutokset on kellottaminen ja laippa T3->T25

                                  Comment


                                    Siipikoot 47/54. Ja fyysisesti melko mörkö. :D

                                    Comment


                                      Onhan sillä kokoa voi olla mahdottumuus saada se paikalleen ja painaakin perkule ;) ja Syö aamiaiseksi M3.sia. Torstaina Mika pääsee näkee millanen se on.

                                      Comment


                                        Kyllä mie tiiän minkälaine se on ku miule tarjottii samaa ahdinta. Mutta sitä ei saa omasta mielestä huomaamattomasti pellin alle.

                                        Comment


                                        • Onko tosiaan 47mm kompura?

                                          Comment


                                            # GT32
                                            # Imu 47mm / pako 54mm
                                            # A/R 0,69 hukkaportilla
                                            # Jaettu T3 laippa

                                            Comment


                                              Mika tietää ;D

                                              Comment


                                              • Mietin vaan, kun pitäis venyy yli neljänsadan tuo ahdin, niin kuulosti äkkiseltää pieneltä.

                                                Comment


                                                  Itte kans mietin samaa että ei sinne varmaan mennä. Onko Terolle joku sanonu että pitäs venyä yli 400hv?
                                                  Luulen että tuo tyssää siihen 350-370 väliin...

                                                  Comment


                                                  • Tota mulle joskus tarjottiin, oisko ollu Fin-turbolta niille +400 tehoille.

                                                    Comment


                                                    • Ja tuo hukkis kuulostais pienelle.. karkaa helposti paineet liika ylös.. yliahtoa!

                                                      Comment


                                                        Missä mainittiin hukkaportin koko?

                                                        Comment


                                                          Tässä on kello mallinen hukkis ja läpän koko on iso Pekalta löytyy enää yhtä nro. isompi että varaa on viel napsu. Kello on esi säädetty 1.3bar. Tuolla pesällä ei luulis enää sakkaavan. Tämä on alkujaan Hukkaportille tehty ahdin mutta muutettu kellopeliksi ;) anteeksi kirjoitusvirheet kun en ymmärrä tästä ylipaineesta yhtään mitään :).

                                                          Comment


                                                            Kello on siis 1.3bar mutta ei siinä enempää säätöä ole. Paikalleen laitettaessa vetää siihen sen pari milliä esijännitystä.

                                                            Comment


                                                              Näinhän se on.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X