Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vanha coupe '81 + 20V

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    vanha coupe '81 + 20V

    Coupe sai konehuoneeseen uutta väriä, vanha posliinisulaketaulu irtisanottiin, vaijerikytkimellinen vaihdeaski siirtyi kuormalavalle. Nyt vain ryökäle tiputtaa taivaalta vettä ... no ehkä sitä joutaa käymään vetoakselit läpi - keittiön pöytäkin on vapaa, eikä kukaan muu ole kotona, paitsi koira, mutta ei se valita.

    http://personal.inet.fi/cool/fauwee/...rojekti-1.html

    #2
    Kaunista.

    Pisti silmään noi helmat, onk ne jotai kuitua vai urkin peltiä?

    Comment


      #3
      Helmat näyttäs äkkiseltään siltä, että ne olis Kamein X1-korisarjasta.

      Comment


        #4
        Kamei tai Zender, en muista. Ovien asemoinnissa on pientä sanomista, joten saavat toistaiseksi maata varastossa - pientä kahnausta oven ja kuttaperkan välillä.

        Comment


          #5
          Dodiin, parin vuorokauden intensiivisen kolvaamisen jälkeen niin että yölläkin näki unta omituisen värisestä spaghetti-mössöstä, tärähti NM käyntiin iu-iu-bhrooomm. Koneessa paikallaan vain peltisatsi, pakoputki on vielä loihtimatta.

          Comment


            #6
            Ketku, vetää tiukalle. Torstaina pitäisi kulmata ja leimata. Pari karvaa pitää vielä vetäistä ja vaihteensiirtotankoa vähän passata jotta 2/4 ja erityisesti pakki rupeavat pysymään päällä.

            Pientä rinkiä ajelin pihatiellä saunajakkaralla istuen. :)

            Pitänee varmaan ottaa työkalut ja hinausköysi Botniarinkelille mukaan.

            Comment


            • #7
              Onkohan tuo saunajakkaralla ohjaaminen mitenkin yleistä näissä piireissä? Kuukausi sitten siirtelin projekti-Caddyani pihalla pyöreällä koivujakkaralla istuen. Helpompaa kuitenkin istuimen kanssa kuin ilman. Ei viitsisi kovin pitkiä matkoja ajella tuollaisella seslongilla...

              Comment


                #8
                Coupe sitten siirtyi Jurvaan ja limp-modella tultiin kotiin. Kivaa oli.

                Comment


                  #9
                  Mikäs limp-moden aiheutti?

                  Comment


                    #10
                    Lähinnä kiljuva kytkimen painelaakeri, erehdyksessä tankillinen 95 bensaa ja elämäänsä kyllästyneet moottorin tukikumit (vm81). Taas kun kone pääsi lämpenemään se alkoi pätkimään käyntiä, joten ajeltiin sellaista nopeusrajoitusvauhtia. Poku saapui matkustajineen Joutsenoon n. 19 maissa iltasella.

                    Pitänee puutteet korjata, kunhan vain saa tuon kesäloman alkamaan jossain välissä.

                    Comment


                      #11
                      Kahden vuoden seisottamisen ja satunnaisten pihalla siirtämisten jälkeen, tuuppasin otsikon värkin taas projektipukille.

                      Sytkän pätkiminen on mitä todennäköisemmin tulpanjohdoista johtuvaa, lyö läpi suoraan maihin lähelle pistettä josta ecu ottaa maansa.

                      Tänä iltana tarkoitus pudottaa laatikko alas ja ihmetellä sieluttoman kytkimen elämää. Jospa selviää lopultakin sen alkavan kierroksen tapin sijainti verrattuna 3B:hen.

                      Tuunaus jatkuu apurungon vaihdolla; vanha apurunko saa väistyä 90q etukelkalla, josta löytyy erilliset tuennat myös vaihdelaatikolle. Josko asettuisi tuo moottorivaihteistopaketin tempoilu ja jakaantuisi kuorma vähän laajemalle alueelle?

                      Comment


                        #12
                        Mittaustuloksia vauhtipyörän kehältä 3B/NM: Näyttäisi NM:n alkavan kierroksen vaatturin mittanauhalla olevan viitisen milliä eri kohdassa kuin 3B-moottorissa, eli noin yhden asteen aikaisemmassa kuin turpoviitosessa. Vauhtipyörää kun putsailin oli tapin kylkeen stanssattu luku '61', eli olisi niinkuin asteen heitto alkavalla kierroksella. Ketku.

                        Mittaukset on vertailtu |-(0)merkkiin. Jos 01A ja 016/093 laatikon nollalinjan tähtäys on eri kohdassa, pitää mittaus tehdä pultireikien avulla.

                        Painelaakerin rallatusongelma ratkesi. NM:n limppu + paineasetelma vrt. 3B:n limppu + paineasetelma, käy niin että NM:n limppu tuo koko paketin 6mm lähemmäs. Kytkinakselia ja painelaakerin lepoasentoa noin suurin piirtein arpomalla, näyttäisi painelaakeri ottavan jotakuinkin kiinni paineasetelman kynsiin. :) No, ongelma ratkeaa käyttämällä 3B:n vauhtipyörää, mutta tämän hetkisen tiedon mukaan tappia pitää siirtää, tai sitten anturia pitää siirtää.

                        NM:n starttikehällä oli muutama pahasti nähjääntynyt hammas, sekä yksi eukonhammas, josta puuttui iso pala.

                        Kenkää annettaessa tuppaa moottorivaihteistopaketti pyörimään vähän liikaa. Ideana on sovittaa tuo etuvetolaatikko yhteiseloon quattron etuapurungon kanssa, tulee lisää tukipisteitä ja mahdolliset kolinatkin vähenevät.

                        http://www.lokatek.fi/temp/coupe/coupen_apurungot.jpg
                        http://www.lokatek.fi/temp/coupe/matolaatikko.jpg

                        Comment


                          #13
                          No, osia odotellessa otin etusiivet irti ja olihan siellä, siis ei mitään - ruskeat raamit siinä kohtaa jossa pitäisi olla se kolmion muotoinen vahvikesarvi ja vähän muuta tavaraa. :)

                          Nyt olisi 2,0 NM-kone käärmeenpesäputkistolla ( nokat ja jakopään osat - rattaat, öpumppu, dampperi, öpohja ja parit yleismalliset anturit puuttuu ) + johtosarjat & ecu. Sylinteriputkissa on hivenen kulumaa, lohkossa öljyruiskut ja 81,0 poraus. Myyn järkevien tarjousten perusteella.

                          Ai miksikö? No kone vain sattui jäämään ylimääräiseksi. :-D

                          Comment

                          Working...
                          X