Joopa. Ruiskupuristetut muoviset osat tuossa kokoluokassa maksavat senttejä/sentin osia per kpl. Muotin jyrsiminen sen sijaan maksaa useamman tonnin joten siitä laskeskelemaan. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Coupe Quattro typ85 kunnostusta
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Tikka Näytä viestiSitten tarvitaan hyviä vinkkejä ruosteensuojaukselle kynnyskoteloihin ja etulokareihin, ettei enää tarvitsisi tuota kolmanteen kertaan korjailla.
Paras lopputulos olisi, jos veisit auton ruostesuojaliikkeeseen, jossa pesisivät alustan kunnolla.
Tarpeen mukaan sitten jatko tuosta. Itse laitoin paljaisiin kohtiin 2K happomaalin, hiontamaalin ja 2K pintamaalin ja pintamaalin päälle joko ML ja alustamassa tai helmamassa ja sen päälle uudestaan pintamaali.
Koteloihin ei oikein muuta kuin tarkistaa niiden puhtauden ja ML:ää kerros tai pari. Itse olen hitsattuihin kohtiin laittanut kaksi kerrosta ja toinen niistä niin, että ensimmäinen kerros on kuivunut muutaman päivän.
Hyvät massat saa ruostesuojaamosta omaan purkkiin laskettuna. Hyvä alustamassa on väriltään tällaista. www.ruosteenesto.eu/kuvat/Kuva058.jpg
Ja tuolta olen omiin autoihini aineet hakenut. www.ruosteenesto.eu/index.htm
Comment
-
No niin, tänään kävin tallilla ja kuvailin ne nippelit, löytyy oheisesta linkistä. Sain toisesta ovesta 4 melko ehjää ja kaksi täysin ehjää nippeliä talteen.
Eli jos joltain löytyy noita muutama lisää, voin ostaa pois kuleksimasta.
http://picasaweb.google.com/11354919.../AudiProjekti#
Comment
-
Oven yläreunan listoja irrottaessa hajosi käytännössä kaikki listan kiinnikkeet. Uusia ei kuulemma enää tehdä, joten arvon harrastajat, ei keneltäkään löytyisi hyllystä ko nippeleitä?? Eli kyseessä on se kiinnike, millä kumilista tulee lasia vasten ja metallilista ovipellin ulkopuolelle kiinni.
Comment
-
No niin,
Tämäkin projekti etenee hiljalleen. Auto tuli maalarilta ja seuraavaksi voisi alkaa kasailemaan sisustaa ja peräpäätä.
NG:n pannu on tallissa ja odottelee remppaa ja viriosia sisuksiin...
Listakiinnikkeitä on metsästetty ja nyt on yksi väylä tiedossa, mistä voisi saada. Otan sen verran reilusti niitä, että riittää muillekin halukkaille.
https://picasaweb.google.com/1135491.../AudiProjekti#
Comment
-
Tämäkin projekti etenee hitaasti, mutta varmasti. Kasaus on käynnissä ja peräpää alkaa ollakin jo valmis. Listanippeleitä on saatu haalittua pikkuhiljaa eripaikoista, osa Tepolta ja osa Audin klassikparts osastolta. Ehkä tällä jo ensikesänä ajetaan.
https://picasaweb.google.com/1135491.../AudiProjekti#
Comment
-
Omastani hioin mustat takavalot ja paneelin 600, 1200, 2000 vesihiomapaperilla ja kiilotin 3m hiontavahalla ja 3m kovavaha lopuksi. Lopputuloksena kuin uudet takavalot. Bytyylimassasta tiivisteet.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JPohja Näytä viestiLakkaamalla saa takavalot myös uutta vastaaviksi.
Jäikö sulle niitä listakiinnikkeitä paljon?
Comment
-
Onko tässä ettimäs kiinnike? http://p-arts.ch/index.php?k=24&lang=eng
Itse olen tuolta tilaillu, kannattaa huomata että sveitsistä tulee sitte tullit ja alvit kun sen raja ylittyy.
Comment
-
Iso peukku tälle 'hyvänväriselle' coupelle ! Jotenkin vaan nämä hieman vanhemmat, keviät ja sopivantehoiset vähempi sähköheebeleitä omaavat laitteet kiinnostaa, tämmönen (kuntoonlaittettuna, itellä ei ole aikaa, ei paikkaa ja ei kait kaikkea taitoatakaan :-) olis kyllä messevä peli !
Comment
-
Juurikin tuo klipsi se on. Klassikilla maksoi euron kpl ja voi noutaa tuosta paikallisesta A-valinnasta...
Comment
-
Do dii, aikaa on kulunut ja tämäkin projekti etenee pikkuhiljaa.
Autoon on tullut uutta osaa ja kasauskin alkaa olla loppusuoralla. Bensaputkien uusinta kävi hieman haasteelliseksi, lopuksi piti vaihtaa kaikki edestä taakse. Tähänkin olisi pätenyt se vanha ohje: irroita moottori...
Tarkoitus olisi saada auto liikenteeseen ennen talvea (kesäauto menee seisontaan), ja rakennella uusi kone talven aikana ja sovitella se keulalle ensi keväänä.
https://picasaweb.google.com/1135491.../AudiProjekti#
Comment
-
Nyt on tämäkin rojekti välimaalissa, auto on leimattu ja liikenteessä, ja lumikin satoi sopivasti tänä aamuna. Talvella alkaa sitten koneen rakentelu...
https://picasaweb.google.com/1135491...70629525654738
Comment
-
Ei ole vika numero kolmonen...
Koneeseen tulee ainakin Schrickin nokka, mahdollisesti takomännät, kepeämpi vauhtipyörä, ruiskun päivitystä mietitään.
On se ihme laite, katsastuksessa päästöt 56 ppm, olisi mennyt läpi vaikka vähäpäästöisenä vaikka ei ole enää kattiakaan. Ja ainakin 300 tonnia veivattu...
Comment
-
Coupen ostaessa siinä oli viritysnokka paikallaan ja n. 150 hevosvoimaa. Tykkäsin autosta silloin enemmän kuin myöhemmin ahdettuna. Auto oli helposti ajettava (pidolla ja luisussa) ja kesti kuumenematta ajaa pidempään kuin kuljettaja. Ahdettuna teho ylitti alustan ominaisuudet ja lämmöt nousi pienellä hassuttelulla.
Kyllä hyvin tehty vapaahengitteinen on ihan vaihtoehto. Ruiskun päivitys kannattaa tehdä vasta, kun k-jet on rikki tai ei selvästikään seuraa viritysastetta.
Comment
-
Tarkoitus on tehdä vanhan A-ryhmän hengessä, mutta huomattavasti loivempi kone, juurikin se 150-160 hv ja mukavat pörinät rosteriputkella.
Comment
-
Ajelin eilen duunista kotiin ja näin Järvenpään Teboilin kohdalla vilaukselta punaisen auton valkoisilla vanteilla Eu-renkaan pihalla, pakko oli kääntyä ympäri ja käydä tarkistamassa oliko siellä coupe vai näinkö omiani, näköhavainto osottautu ihan oikeaksi. Hienon näköinen ilmestys =)Viimeksi muokannut Eicca_; 14.11.2012, 12:45.
Comment
-
-
Käytin eilen CQ:n leimalla, ei mennyt päästöt läpi, liikaa happea:(. Mistä lähtien happi on ollut vaarallista :)
Eli nyt pitäisi vihdoinkin ruuvata se rosteriputki tuonne alla, mutta eipä tunnu helposti löytyvän tekijää. Omat vanhat tekijämiehet on eläkkeellä, joten soittelin muutamaan pakoputkifirmaan Hesassa. Vastaukset oli: ei kiinnosta, ei oo aikaa, ei laiteta muiden tekemiä putkia...
Kysymys kuuluukin, olisiko jollakin yhteystietoja tekijään, joka osaisi hitsata vanhaan putkeen uuden laipan ja sitten laittaa bolt on putken paikalleen?
Yst vast tositark
YV tai nolla4oo Neljä57 555
Comment
-
Comment