Tjoo. Tuli tommoinen topikissakin lukeva swappi tuossa tehtyä yksin askarrellen paskarrellen. Ajattelin nyt julkistaa tämän tälläin jälkikäteen niin sain tehdä oman pääni mukaan kaiken, ja vasta tulla autotallista esille kun auto käy ja kukkuu.
tästä :
tähän :
Dokumentoin mielestäni riittävästi, eli kuvia on, lähinnä että joku muu voi arvioida että kannattaako samanlaiseen hommaan itse ruveta - ja siksi että on helpompi selitellä että miksi tässä nyt meni niin vitusti aikaa :D
Syynä swappiin oli tälläkin foorumilla puitu vanhan ABH-moottorin kaamea öljyn vienti - lisää öljy ja tarkista bensa... Sekä sain ABZ/AKG koneen todella edullisesti, taisi olla yhteensä 681e autotalliin tiputettuna imu&pakosarjoineen ja ruiskuineen. (maf ja suojamuovit tuli jälkikäteen)
Käytin ABH-koneen motronikin jakajine kaikkineen, koska :
-ei tullut immopalikoita johtosarjan mukana (olisi mennyt taas aikaa niitä etsiessä)
-manuaalin vauhtipyörässä ei ollut 60-2 kiekkoa minkä uudempi motronikki olisi kaivannut.
vanhasta ABH-moottorista implementoin hyötykäyttöön seuraavat osat :
-jakajat (vaati modia)
-tulpat
-tulpanjohdot
-vesipumpun
-laturin
-startin (vaati modia)
-kuskin puolen koneenkorvakon (vaati lohkoon modia)
-suihkutussuuttimet (vaati modia)
-ruiskun anturit
-öljynpaineanturit (vaati modia)
ulkopuolelta piti hankkia (tai tehdä itse)
-koneenkorvakko matkustajan puolelle
-öljynpaineantureiden t-haara (kytkin & potikka) sekä öljynlämpöanturin paikka
-korin puolella matkustajan puoleisen kumityynyn siirto
Hommaan kannattaa varautua hyvin työkaluin, raaka-ainevarastoin sekä kohtuulliseen määrään työkaluja & luovaa hulluutta. Itseltä meni myös ministerisalkku olutta.
Käyn päivä päivältä sepostuksia, kuvia katselemalla saa lisäinfoa mitä on missäkin vaiheessa harrastettu - kuvat on kommentoitu, kommentit näkyy kuvan alla.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day1/
ensimmäisenä päivänä tuli vaan katseltua että mitäs se postipetteri toi talliin, sekä purettua audista konehuonetta vähän auki.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day2/
toisena päivänä sain vanhan koneen nostettua lattialle ja vähän tsuumailtua koneiden eroja. olin vielä tällöin luottavaisin mielin liikenteessä ja ajattelin että tää on nopeasti ajossa...
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day3/
hieman tutustuin koneiden eroihin, kierteytin lohkoon vähän jenkaa koneenkorvakkoa varten, askartelin virranjakajalle pohjan jne.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day4/
sain abh-suuttimet modattua abz-tukkiin, sekä tehtyä abz-lohkoon antureille paikat
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day5/
konetta vähän enemmän läjään, kuskin puoli oli ok, mutta matkustajan puoli rupesi vastustamaan
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day6/
laiskottelin ja en tehnyt muuta kuin parit työkalut, nokkien lukitukseen ja kampuran pääpultin aukaisuun.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day7/
koneenkorvakon tekemistä ja öljynpainetiedon siirtoa antureille (lohkossa ei tarpeeksi m10x1 lähtöisiä öljynpaineaukkoja)
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day8/
koneenkorvakko olisi valmiina ja korissakin kiinnikettä siirretty. aloittelin myös jakopään vaihtosession.
Hauskana datana voisin mainita eron vesipumpuissa.. ABH:n reilu 100e, ABZ reilu 300e. Erona on .. tsing tsing.. ABH = valurautainen pyörä, ABZ = muovinen pyörä. Käytin ABH vesipumppua.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day9/
kasasin moottoria lisää ja nostin sen uuteen ympäristöönsä.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...+swappi/day10/
tappelin apulaitehihnan kanssa, abh ja abz ovat tältä osin erilaisia (abz:ssa laturi kiinni öljynsuodatinpakettihelvetissä, abh taas jakopään kopassa)
kiinnittelin pakoputket jne jne. Aloitin myös sähköhommat.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...+swappi/day11/
sähköhommat jatkuu.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...+swappi/day12/
tein maffille kotelon, imuputkistoa jne.
sana on vapaa.
tästä :
tähän :
Dokumentoin mielestäni riittävästi, eli kuvia on, lähinnä että joku muu voi arvioida että kannattaako samanlaiseen hommaan itse ruveta - ja siksi että on helpompi selitellä että miksi tässä nyt meni niin vitusti aikaa :D
Syynä swappiin oli tälläkin foorumilla puitu vanhan ABH-moottorin kaamea öljyn vienti - lisää öljy ja tarkista bensa... Sekä sain ABZ/AKG koneen todella edullisesti, taisi olla yhteensä 681e autotalliin tiputettuna imu&pakosarjoineen ja ruiskuineen. (maf ja suojamuovit tuli jälkikäteen)
Käytin ABH-koneen motronikin jakajine kaikkineen, koska :
-ei tullut immopalikoita johtosarjan mukana (olisi mennyt taas aikaa niitä etsiessä)
-manuaalin vauhtipyörässä ei ollut 60-2 kiekkoa minkä uudempi motronikki olisi kaivannut.
vanhasta ABH-moottorista implementoin hyötykäyttöön seuraavat osat :
-jakajat (vaati modia)
-tulpat
-tulpanjohdot
-vesipumpun
-laturin
-startin (vaati modia)
-kuskin puolen koneenkorvakon (vaati lohkoon modia)
-suihkutussuuttimet (vaati modia)
-ruiskun anturit
-öljynpaineanturit (vaati modia)
ulkopuolelta piti hankkia (tai tehdä itse)
-koneenkorvakko matkustajan puolelle
-öljynpaineantureiden t-haara (kytkin & potikka) sekä öljynlämpöanturin paikka
-korin puolella matkustajan puoleisen kumityynyn siirto
Hommaan kannattaa varautua hyvin työkaluin, raaka-ainevarastoin sekä kohtuulliseen määrään työkaluja & luovaa hulluutta. Itseltä meni myös ministerisalkku olutta.
Käyn päivä päivältä sepostuksia, kuvia katselemalla saa lisäinfoa mitä on missäkin vaiheessa harrastettu - kuvat on kommentoitu, kommentit näkyy kuvan alla.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day1/
ensimmäisenä päivänä tuli vaan katseltua että mitäs se postipetteri toi talliin, sekä purettua audista konehuonetta vähän auki.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day2/
toisena päivänä sain vanhan koneen nostettua lattialle ja vähän tsuumailtua koneiden eroja. olin vielä tällöin luottavaisin mielin liikenteessä ja ajattelin että tää on nopeasti ajossa...
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day3/
hieman tutustuin koneiden eroihin, kierteytin lohkoon vähän jenkaa koneenkorvakkoa varten, askartelin virranjakajalle pohjan jne.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day4/
sain abh-suuttimet modattua abz-tukkiin, sekä tehtyä abz-lohkoon antureille paikat
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day5/
konetta vähän enemmän läjään, kuskin puoli oli ok, mutta matkustajan puoli rupesi vastustamaan
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day6/
laiskottelin ja en tehnyt muuta kuin parit työkalut, nokkien lukitukseen ja kampuran pääpultin aukaisuun.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day7/
koneenkorvakon tekemistä ja öljynpainetiedon siirtoa antureille (lohkossa ei tarpeeksi m10x1 lähtöisiä öljynpaineaukkoja)
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day8/
koneenkorvakko olisi valmiina ja korissakin kiinnikettä siirretty. aloittelin myös jakopään vaihtosession.
Hauskana datana voisin mainita eron vesipumpuissa.. ABH:n reilu 100e, ABZ reilu 300e. Erona on .. tsing tsing.. ABH = valurautainen pyörä, ABZ = muovinen pyörä. Käytin ABH vesipumppua.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...h+swappi/day9/
kasasin moottoria lisää ja nostin sen uuteen ympäristöönsä.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...+swappi/day10/
tappelin apulaitehihnan kanssa, abh ja abz ovat tältä osin erilaisia (abz:ssa laturi kiinni öljynsuodatinpakettihelvetissä, abh taas jakopään kopassa)
kiinnittelin pakoputket jne jne. Aloitin myös sähköhommat.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...+swappi/day11/
sähköhommat jatkuu.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...+swappi/day12/
tein maffille kotelon, imuputkistoa jne.
sana on vapaa.
Comment