Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80q 1.8T jääratahauskuutin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nuo treserin tuuninki vanteet on kuin talveen tehty. Se putsaamisen helppous jos ne nyt edes lunta kerää :D

    Comment


    • Minkälaiset pyöränkulmat laitoit? Ja miten käyttäytyi?

      Comment


        Huono vetopito siinä ainakin oli :) Ja kiekkamittarissakin oli jotain vikaa, kun ihmeellisesti hyppi. Nuo Toyota -takavalot on kyllä karmeat...

        Comment


          Pitänee ne piikkipyörät nyt jostain keksiä niin olisi sitä pitoa :)

          Tilasin eteen max negatiivisen camberin, taakse minimin ja taakse maksimiharituksen niin että kuitenkin pysytään vihreällä. Ei kovin radikaalia, mutta ei nyt ollut aikaa oikein selvittää paljonko olisi hyvä tuota takaharitusta olla. Nythän sitä ei ole ollenkaan, koska vihreä alue on kokonaan aurauksen puolella.
          Mielestäni aika kivasti käyttäytyy nyt.

          Ulkonäköpisteitä ei tällä vehkeellä ollut tarkoitus keräillä, joten en tiedä olenko kovin halukas rahaa laittamaan toisiin takavaloihinkaan jne. Nuo kuului kauppaan.

          Comment


            Tämä laite saattaa yllättää vähän harjaantuneemmankin harrastajan tienpäällä. Melko pirtsakan näköistä se eteneminen oli.

            Tuo projektin varsinainen tarkoitus kristallisoitui itsellenikin, kun tuli törttöiltyä oman käyttiksen etupuskuri. Olisi kai pitänyt vaan saattaa käyttökuntoon tuo oma elimenluovuttaja, ainakin tätä reissua varten..

            Comment


              Tresereitä pysähdyttiin putsaamaan kolme kertaa matkalla. Ei niitä saanut putsattua kuin ajamalla joka nurkka jarrulla niin kuumaksi, että savu nousi ja sen jälkeen odottelemalla, että lämpö siirtyy vanteeseen. Joku 2 cm umpijäätä vanteen sisällä...

              Mikähän sitten tekee tuon eron omaan ysiymppiin, mutta tuo oli peräherkempi. Vakaajia ei ollut kummassakaan päässä, itselläni taas on. Ja moottorin painoero lisäksi. Eihän se ero ollut kuin yöllä ja päivällä, mutta oli kuitenkin.

              Akkuhommaa pitää vielä kommentoida. Pe-aamuna pakkasta oli joku 27 ja lämmittämättä veivasin sitä 4-5 kertaa, kunnes jäi käymään. Olisi pitänyt kaasulla avittaa vähän reilummin heti alkuun. Mutta käynnistyi. La-aamuna oli vain 20 mittarissa ja Porkkis paukautti sen kertalaakista tulille. Lisäksi radalla jauhoin sitä käyntiin joku puoli minuuttia ainakin, kun perse oli lipsahtanut hankeen ja pakoputki oli tukossa. Mitään eroa ei starttiäänessa havaittu, joten kyllä siinä potkua tuntuu vaan olevan.
              Viimeksi muokannut pasi_; 14.2.2011, 20:19.

              Comment


                Ulkonäköpisteitä ei tällä vehkeellä ollut tarkoitus keräillä, joten en tiedä olenko kovin halukas rahaa laittamaan toisiin takavaloihinkaan jne. Nuo kuului kauppaan.
                Tuas ropis pisteitä! Oli kyllä Eklundin kamppeen jälkeen sykähdyttävin laitos, sleeper parhaimmassa merkityksessään. Hyvä jätkät!

                Comment


                  Tuo akkuhan kuulostaa siltä että sellaisen voisi hankkia omaankin kulkineeseen. Ässä kun vielä lähtee aina kertalaakista jos vaan ei starttaa liian lyhyesti, niin varmaankin toimii hyvin. Onko ehdottaa hyviä ostopaikkoja?

                  Comment


                    Oma on ihan paikallisesta osaset-kaupasta. Ei toki hyllykamaa, mutta kuului heidän tukkureidensa valikoimiin.

                    Comment


                      Säästä<älä säästä>keskustelusta jne. kokemuksia. Joku puolalainen Sjneider tms. merkkinen lienee nyt kova sana. Eivät juuri palaudu takuuseen, Vartaa tulee takaisin liki kolminkertainen määrä.

                      Comment


                        Mulla on toiminu bilteman halvat pikkuakut biturbossa jo pitkään. Nyt on joku hopeaoksidi 40ah kun edellinen 28ah alkoi väsymään vuosien saatossa. Vähän hitaasti pyöritti 24 asteen pakkasessa mutta käynnistyi silti ilman mitään lämmityksiä.

                        Comment


                          Epäilen, että kierroslukumittarin tilalle oli asennettu ahtopainemittari. Suhinan alkaessa ja väännön noustessa mittari kaatui aina ja jokakerta pohjaan eli suoraan alas.

                          Comment


                            Se kierroslukumittariin integroitu ahtopainemittari on Vellessä, muistat Jarkko väärin. ;)

                            Comment


                              Mulla on tuolla nurkissa yks joutilas neloskoneisen sämpylä-quattron laatikko, jos siitä ei tule toimivaa.

                              Comment


                                Eipäs sekoiteta nyt Sznajdereita jne tähän. Kyseessä on 18Ah ja 6kg miniakku, joten vertailu johonkin perinteiseen möhköön on turhaa.

                                Matin vaihteistosta voidaan aloittaa keskustelu tuolla privaviestinnän puolella.

                                Comment


                                  Mitään tietoa ei ole mitä osaset liikkeessä tuo akku maksaa, mutta hifikäytössä käyttävät samaa kampetta ja powerset tarjoaa tuota 165€ hintaan.

                                  http://www.powerset.fi/autohifi/tarv...-a/odyssey.htm


                                  Kyllä on aika asiallinen peli, loistava sleeper henki :P En epäile yhtään etteikö jaksaisi viedä piikeillä mukavasti.

                                  Comment


                                    Eikö tästä nyt jäänyt yhtään kunnon rään rään videota Tahkolta? Itselläkin sisällä oli niin hauskaa, ettei kuvaaminen tullut mieleen. Varsinkin sen viallisen kiekkamittarin seuraamien vei kaiken huomion :)

                                    Comment


                                      Mun kuvaamat videot on napattu 80-vauhdista joten suurin osa rään rään äänistä peittyi tuulen huminaan ja hampaiden kalinaan.

                                      Comment


                                        Yleisö vaatii rään-räätä!

                                        Comment


                                          Konehuoneesta yks räpsy.

                                          Comment


                                            Ja kun joku kuitenkin sanoo, niin mustaa silikoniletkun pätkää ei löytynyt mistään paikallisesta kaupasta ennen Tahkoa. :)

                                            Comment


                                            • Tuon nyt ehkä vielä voi hyväksyä seli selinä mutta miks klemmarit on eri päin ko. letkussa ku se muutenkin hyppii sieltä silmille? Se on jo vähän liikaa =)!

                                              Comment


                                                Letku on vieläkin sininen :(

                                                Sen sijaan vaihteisto autoon on vaihtunut. Sen minkä metelin häviämisessä voitti, hävisi kuitenkin synkrojen kunnossa. Kakkonen rusahtelee aika helposti ja muutkin ovat vähän kankeita. Pitää vissiin suunnitella johonkin väliin remontti.

                                                Kävin myös kauniina alkukevään päivänä, eli tänään, vähän rallittamassa paikallisella jääradalla. Salamavikaisella kamerallakin pystyi neppaamaan pari kuvaa konehuoneesta ja saastaisesta ulkoasusta.

                                                Kierroslukumittarissa ei ole muuten mitään vikaa. Minulta siitä jo kysyttiin että mikäs siinä...
                                                Sami kommentillaan kaiketi viittasi sen pomppivaan käytökseen, kun sangen herkästi varsinkin jäällä neula menee yli asteikon :)

                                                Kesärenkaat on matkalla camskillistä. Päädyin 205/45-17 Hankook K110:een. Noh niiden alle ruuvausta saa vissiin venailla vielä kuukauden-pari riippuen keleistä.

                                                Dynollakin tuli käytyä ja tavoitteet ylitettyä.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • No kerro nyt lukemat? vaikka yv jos ei tänne..

                                                  Comment


                                                    110kW ja 209Nm vai mitä siinä nyt olikaan.

                                                    Comment


                                                      Tuollaisia lukemia ne tahtoo 1.8T:ssa olla.

                                                      Comment


                                                        Mahtaa olla livakat renkaat sit ;)

                                                        Comment


                                                        • Eihän ne vakiokanget enempää kestäiskään.

                                                          Comment


                                                            Onnistunut viritys siis, kaikki vanhan hevoset tallessa :)

                                                            Comment


                                                            • No kerro nyt lukemat? vaikka yv jos ei tänne..
                                                              Yv varmaan jo täynnä kyselyjä :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X