Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80q 1.8T jääratahauskuutin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No nyt on sata kilsaa koitettu ajaa vikoja ulos ja ei se vaan suostu hajoamaan mistään.

    Joku kolkkaa vielä ihan vähän takapäässä ja maanantaina pitäisi viedä kulmasäätöön. Pitää huomenna etsiä mikä se on. Jos olen oiken reipas, laitan alupuslat samalla takakelkkaankin.

    Lisäksi juuri eilen asennetusta short shifteristä (DIY apinoiden billzcat-mallia) huolimatta vaihdekeppi on kuin kuolleen vasikan jalka. Pykälä pesässä heiluu sivusuunnassa ihan hervottomasti. Pitää tehdä modaus vielä siirtotangon ristiniveleen niin tulee paras.

    Säädöt on nyt säätömäärään nähden ihan järjettömän hyvät. Menee ilman lambdasäätöä 14.7-15 seoksella tasa-ajoa ja täyskuormalla noin 12. Nakukorjaus on lähinnä 0, ihan satunnaisesti ykköspytyssä aste-pari. Tyhjäkäyntihommiin pitää vielä vähän panostaa, tahtoo kyykkäillä vähän tyhjäkäynnille palatessa. Varmaan tuo 6,4kg vauhtipyörä aikaansaa kyseisen käytöksen.

    Onnistumisen ilo on kyllä nyt läsnä.

    Comment


      Onkos toi RS2:sen ohjausvaihde viellä nopeampi kun 3B ja ABY laitteissa?

      Comment


        3B on hitaampi, ABY ja ADU (eli RS2) on sama kampe siltä osin. Kuulostaa vaan hienommalta puhua RS:stä :)

        Comment


          No nyt se hajos. Ei tosin ihan hirmu pahasti. Tarpeeksi pahassa rytkytyksessä ajelun seurauksena rundari alkoi putoilemaan nollille, alkoi ilmenemään sytkähäiriöitä ja tyhjäkäynnin ohjaus lakkasi toimimasta. Vika on todennäköisesti paikallistettu joko boksin liittimeen tai boksissa sen liittimen juotoksiin. Tokeni nimittäin liittimiä irti käytämällä. Eiköhän se siitä.

          Nyt on pyöränkulmat säädetty, tuulilasi uusittu, keulassa on irroitettava hinauslenkki ja radio(!) on asennettu. Samalla taas vähän jotain vanhoja jälkiä on myös parsittu takaiskarit tolppiin kiristämällä, b-pilarimuovin ehjään vaihdolla yms. Nyt toimii turvavyötkin nätisti.

          Tyhjäkäytiohjaukseen tutustuin lisää sen verran että nyt ottaa nätisti kiinni ja käynnistyy koskematta pedaaliin. Säätöjen puolesta nyt voisi jättää vaikka tähänkin. Kai sitä silti pitää käydä AMW:llä vähän hieromassa jossain välissä.

          Nyt on alkanut jo vähän kesärenkaiden ja etenkin kesäjarrujen speksaaminen. Vakiojarrut ovat ehkä vähän onnetonta heikompi esitys. Kesäksihän on aikoinaan Peiposen auton edelliselle omistajalle myymät asialliset 17" BBS:t. Päälle ajattelin kietaista 205/45-17 hankookin v12 evot, joista nyt on kuullut vain hyvää. Fillareihin mahtuu siis ihan asialliset pysäyttimetkin.

          Comment


          • Tuleekos tuosta ihan leimattava vehjes vai..: ) Kansa huutaa lisää kuvia ja elävää kuvaa hauskuuttimesta..: D

            Comment


              Muutoskatsastettu viime perjantaina.

              Comment


                Boksin liittimissä taitaa olla kosketushäiriötä. Kuulemma pinnejä hieman vääntämällä pelaa nimismiehenkiharassakin. Meinasi hieman ahdistaa, huomenna olisi lähtö... :)

                Comment


                  Älkää nyt vaan porsiko sitä vehjettä. Täällä jo kovasti odotellaan maistiaisia ;)

                  Comment


                    Joo meinasihan tuo nyt jo ruveta vähän ahdistamaan kun ei tahtonut ruveta rokkaamaan. Nyt tuntuis toimivan ja kävin testiksi heittämässä 15km täristävää pikkutietä eikä oireillut yhtään. Suti sen sijaan hyvin :)
                    Nyt jätin auton ulos niin voi vielä jänskätä miten se aamulla lähtee tulille kylmässä. Mitään lämmityshärveleitähän ei ole ja akku on pienoismalli.

                    Kamera on rikki, joten kuvia ei ole.

                    Comment


                      http://www.youtube.com/watch?v=90mN7vnZxVI

                      Kiihdytimme hiukkasen.

                      Comment


                      • Hyvinhän se tuntuu liikkuvan. Mitäs muuten jäi koko ruhon painoks?

                        Comment


                          No livenä se tuntuu liikkuvan. Videolla koskaan mikään ei näytä miltään. Ei kovin paljon massa kasvanut. Muutaman kympin.

                          Comment


                            Näyttäähän tuo ihan kivasti kulkevan. Ei varmaan oo kaukana 300 hevosesta?

                            Comment


                              Odotin youtube-videossa koko ajan sitä poks-ääntä kangista :) Eihän noin kevyt koppa laita niin paljon vastaan että pitäisi olla samalla tavalla huolissaan.

                              Comment


                              • Hätäsesti se nopeusmittari heilahtaa :)

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                  Ei hyvä, ei hyvä ollenkaan. Tekee pahaa lompakolle nähdä tommosia :)

                                  Comment


                                  • Varsin sähäkkää:D

                                    Comment


                                      Petrin kanssa taannoin naureskeltiin että kun täällä on mainittu webmasterin vanhoista vanteista, niin joku vielä yhdistää että tämä on minun vanha auto ja minä olen kasannut tämän miten sattuu. No, Tahkolla ensimmäinen tuli kysymään että "etkös sinä myynyt sen porkkikselle".

                                      Tämä ei ole minun vanha auto :D

                                      Comment


                                        Mutta tulipahan todettua, että ei otsikko voisi paremmin kuvata tätä laitosta. Resepti varsin onnistunut oireisiin suhteutettuna! Pasin kyydissä tuli koettua about 2xxx asteen käännöksiä tällä hauskuuttimella ja ei ole ihan vähään aikaan auton takapenkillä yhtä hauskaa ollut, mitä nyt silloin nuorena :)

                                        Comment


                                          Itselle tuli Pasin 4800 asteen käännöksessä sen verta paha olo että epäilen Samin menettäneen nuoruudessa jotain tuntoaisteja jos se oli kivaa :)

                                          Comment


                                            Joo onhan ne 360 ja 720 asteiset nyt vissiin tuomittu vähän vanhanaikaisiksi. 1800 asteesta lähdetään laskemaan. :)

                                            Vaihdeloota alkaa kuulostamaan jo aika pahalta, mutta jospa tuo vielä kotiin kuljettais. Muuten ei tekniikkaongelmia ole ilmennyt. Tai no ettei huijata niin kyllä toinen lähivalo pimeni polttimon hajottua.

                                            Jotain äksön-videota saattaa jossain välissä jostain löytyä tältä päivältä tästä vehkeestä.

                                            Comment


                                              Kuis reissu suti, kestikö loora ?

                                              Comment


                                                Hyvinhän se pelas. Loppuillasta piti jo aika pahaa ääntä, mutta kyllä se rajoittimen paukuttelun alle hävisi. :D

                                                Melko mansikaksi saa muuten mutkan vaikka kakkosella vaan räppäilee. Se oli pimeässä sen näköinen, että ihan hyvä että niitä lämpösuojia laitettiin...

                                                Comment


                                                  Tämä ei ole minun vanha auto :D
                                                  Todistettavasti harmaan, itsestään lisääntyvän pressun alla tallilla edelleen (joojoo Mikko, pakko oli).

                                                  Comment


                                                    Dodii, mansikoita talvella ja loora pysyi jakelukunnossa. Mahtavaa ;)

                                                    Comment


                                                      Pari linkkiä Japen kuviin jääratapäivältä:
                                                      http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Audi-P...0copy.jpg/full
                                                      http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Audi-P..._4951.jpg/full
                                                      http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Audi-P...0copy.jpg/full

                                                      Todistettavasti vehkeet oli pelikuntoisena mukana radalla :)

                                                      Konehuoneesta neppaan kuvia, kun on taas kamera.

                                                      Lootan kanssa pitää nyt vähän miettiä mitä sitä oikein tekisi. Hyvin suurella todennäköisyydellä joko nelosen tai vitosen alla oleva neulalaakeri on dööd. Huonona puolena on se, että samalla menee varmasti herkästi myös rattaan ja akselin laakeripinta huonoksi. Ei viitsisi purkaa levälleen todetakseen ettei ole järkeä kasata ja seisottaa samalla autoa etsiessä korvaavaa askia.

                                                      Comment


                                                      • Asiallista meininkiä! Ikävä kun ei päässy näkemään livenä tätä laitosta.

                                                        Comment


                                                        • Mites se venakopan tiiviste kesti? Ratkesko pakosarja? ...ilmeisemmin niitä koeponnistettiin kunnolla.

                                                          Comment


                                                            Pitää tutkia venakopan seutua, kun taas talliin joudan. Oli sellainen rutistus tuossa tuon pari kuukautta, että voisi vaikka pitää vähän taukoakin :)

                                                            Sarja ei ole ratkennut ja on varmasti lämpöstressit ajettu pois. Sen verran mansikkana oli :)

                                                            Comment


                                                              Hieno laite!

                                                              Oli mukava katsoa, vauhtia riitti ja hyvin tuntui olevan laite lapasessa :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X