Näyttipä olevan alumiininen ilmamääräkin lovessaan ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80q 1.8T jääratahauskuutin
Collapse
X
-
Puskuriasiaa on ohuesti käsitelty jossain ylempänä. Kyseessä on Pasin aikaisemmin omassaan käyttämä ja erittäin jääratakestäväksi havaittu lasikuitumalli. Vakiopuskuri on rikki eikä siihen myöskään mahdu välijäähy.
Ilmamassamittarin rungolle pitää keksiä vielä jotain kiinnitysjudansseja. 3,5" ulkomittainen on kyseessä ja sopii vahingossa S2 ilmansuodatinkoteloon tiukalla sovitteella. Jonkin varmistuksen se silti kaipaa ettei tärise irti.
Comment
-
Onhan se vähän reilu, mutta s2 kotelossa on tuo uloin syvennys 3,49xxx ameriikan pituusmitoissa niin sopii melkein suoraan. Käytän runkoa vähän sorvissa ja pyydän samalla liimaamaan siihen kiinntyskorvat. Putken päänkin voi viistää niin tulee kätevästi samanlainen tiivistys o-renkaan kanssa kuin termarikoteloissa tapaa olla.
Vakiomaf on 62mm sisältä ja softasta katottuna skaala loppuu 629 kg/h. Tämä lisää kapasiteetin noin 1,8 kertaiseksi. Käytännössä haittapuoli liian isosta on epätarkkuus tyhjäkäynnillä ja muuten pienillä ilmamassoilla. Ihan sama, kun kyseessä ei ole vähäpäästöinen peli. Lambda-adaptaation jo disabloin tekemästäni softan eka versiosta.
Puskurin ulkonäkö on sitten ihan se ja sama. Funktionaalisuus ja hinta oli nyt kriteereinä.
Comment
-
Joo just sellanen.
Ari, unohtu vähän ja satasia tässä vaiheessa nyt tuntuu palavan ihan törkeesti ilman lisäostoksiakin. Pitänee ottaa asiakseen kilauttaa sille rengashepulle. Pohjois-Karjalan renkaat oli liian isoja. Ei nyt paniikkia piikkipyörien rintamalla, kun ei niitä Tahkolla saa kuitenkaan käyttää.
Autossa olis nyt ahtoputkisto ja ahtimen imuputki. Pitää joku päivä sipistellä ja maalata. Kasailin jarruromppeet takaisin autoon. Vesiletkut jne on myös kaikki mallattuna/tehtynä ja tarvitsee vain pientarvikkeita ison kassillisen. Bensalinjaan tarvittava painepuolen letku on myös duunattu ja MAF-runko toimitettu jatkojalostukseen. Kuvia ei nyt tällä kertaa ole. Tässä vaikka fiilistelykorvike http://www.youtube.com/watch?v=jMJU4T8vVbs :)
Tyhjästä taikomisen listalla on oikeastaan enää downpipe. Eiköhän tää ens viikolla vois olla käyntikuntoinen.
Ainiin Recarot on aika makeet :)
Comment
-
Lainaus:
Annoin myös houkutukselle periksi ja ostin Odysseyn PC625 akun itelleni joululahjaksi. Onhan se vähän naurettavan näköinen kokonsa takia, mutta toivottavasti hoitaa hommansa. Akulle on myös paikka olemassa suunnilleen alkuperäisessä sijainnissa.
Riittääkö akun teho 18-Ah käynnistykseen ?
Olen katsellut itsekkin kapeampaa akkua joka sopisi Coupen taakse tavaratilan lokeroon, mutta ei oikein löydy. 45-Ah akut ovat kapeita (127 mm), mutta eivät kuulemma riitä tehon puolesta.
Onnistuisiko jos laittaa 2-kpl peräkkäin noita 45-Ah akkua, tila olisi niille sopiva, yhteensä 90-Ah tehot ainakin riittää? Saisi hieman painoa siirrettyä keulasta taakse.
Comment
-
Anteeksi .-nussiminen mutta Ah on akun (nimellinen) energiasisältö, sekin vain tietyllä pienellä purkuvirralla. Amppeerituntimäärät ei kerro akun "huipputehosta" paljon.
Startti-virta on sitten vähän sama kuin teho, ja kai tuollainen piskuinenkin voi antaa satoja amppeereita ulos jolloin se olisi samantehoinen isommankin kanssa. Ei yhtä kauan tosin.
Edit: 5 s KVG kertoo että tuleehan siitä pienestä >600A 5 sekuntia, ja 480A vielä 20 sekuntia. En nyt muista mikä on se oikea minimijännite mutta 10 V tasolla tuo tarkoittaa 4-6 kW tehoa. Sillä pyörittää jo aika isonkin koneen kun ne startit on yleensä 1-1,5 kW tehoisia.
Varta ilmoittaa että tuo vastaisi noin 60 Ah normi-akkua.Viimeksi muokannut haraldh; 20.1.2011, 17:48.
Comment
-
Aika näyttää miten akun kanssa pärjää. Tuossa Odysseyssä tosiaan pitäsi olla ominaisuudet kokoisekseen melko asialliset.
Viimepäivinä on syntynyt downpipe ja pakoputken alkuosa ja kaikkea muuta pienempää. Suuri kiitos taas Pasille. Jäljellä on oikeastaan vaan kaikkea pikkunysväystä, letkutusta, sähköjä ja sellaista. Jännitys tiivistyy.
Huomenna saa varmaan kasattua jo aika pitkälle ja tuota pikkunysväystä myös suoritettua. Ahtoputket ja etupalkki saivat myös epoksikerroksen ja ne tuolla nyt parhaillaan kuivuvat.Viimeksi muokannut porkkis; 22.1.2011, 21:45.
Comment
-
Nonniin! Vehkeet olis liikenteessä!
Aika hereen oloinen pelihän tuosta lopulta tuli. Säädöt on vielä pahasti vaiheessa ja soppaa saa tällä hetkellä isolla kuormalla ihan ämpäristä kaatamalla, mutta kyllä jotain fiilistä vehkeen luonteesta on jo saanut. Mukavan tuntuista on myös schladitella rundarin sojottaessa kohti kaheksaa :)
Nokat ja väljä pakopesä tekee vekottimesta täysin erilaisen tuntuisen kuin mikään 1.8T, johon olen aiemmin törmännyt. Todella lupaava on.
Jääratakäyttöön taisi tulla nyt valittua aika kiva aihio. Tuntuu paljon ketterämmältä kuin s2-elefantti. Tosin kulmat on vielä mitä sattuu, joten vielä fiilis vähän voi muuttua. Tuskin tästä silti puskutraktoria on tulossa. Mietiskelinkin tuossa olisiko jotain kikkaa takapään kulmiin, joilla saisi haukkaamaan hyvin kurviin. Periaatteessa kai vähän auraava takapää olisi sopivan levoton(?). Ideoita ja kokemuksia otetaan vastaan. Etuvakaajan aion jättää jääratakäyttöön pois ja takavakaajaahan ei tässä vehkeessä olekaan.
Viimeisen viikon-parin aikana on tapahtunut valtavasti, mutta ei ole oikein ehtinyt raportoimaan eikä joku helman ruostereiän korjaus, käsijarruvaijerien vaihto jne varmaan nyt ihan hirmuisesti porukkaa kiinnostakaan. Syylärikin piti tosiaan uusia ja uusihan ei sitten ollutkaan ihan samanlainen. Aika monta aikaa on syylärirumbaan kulunut yhteensä kun etupalkkiin on pitänyt duunata uusia kiinnikkeitä jne jne. Bonuksena pudotin kamerankin auton katolta tallin lattialle ja se mykistyi sitten siihen. Se oli moottorin heiluttelun "mikä kolisee kiinni ja missä" -testauksen uhri...
Kuvia ei siis nyt ole ihan heti tarjottavaksi. Livenä voi tutustua kerhon seuraavassa tapahtumassa.
Downpipe vaatii vielä pienen muokkauksen, koska ottaa kelkkaan kiinni moottorijarrulla. Tuo aika mukavasti mekkalaa kabiiniin :)
Vaihteistoremonttikaan ei onnistunut ihan täydellisesti eli vielähän se vorvottelee. Tosin oudon satunnaisesti. Enpä stressaa siitä.
ABS rokkaa ja muitakin entisten omistajien jälkiä on tässä pari viikkoa parsittu Pasin kanssa ihan huolella. Tuntuu siltä, että ihan joka paikassa missä on käyty, homma on jätetty puolitiehen jos edes siihen asti. Alustasta melkein kaikki on löysällä kuten iskarit jousijaloissa jne jne jne
Recarot ja RS2 ohjausvaihde molemmat olivat todella hyviä palikoita tähän autoon.
Akusta kun oltiin aiemmin kiinnostuneita niin ei toistaiseksi huomaa mistään että autossa on normaalia pienempi akku. Startti kuulostaa ihan normaalilta yms. Pitää tehdä pakkastesti ensi viikolla, jos sitä pakkasta on tarjolla.
Maanataina auto menee kulmasäätöön ja siitä heti tuulilasin vaihtoon. Lasi on ikäänkuin ehjä mutta niin kulunut, että vasta-aurinkoon päin on ihan turha kuvitella ajavansa ollenkaan.
Tavoite voidaan katsoa täytetyksi ja vähintään veivin katketa tms etten tällä tahkolle tulisi. Erittäin suuret kiitokset projektiin osia tehneille, myyneille ja antaneille henkilöille sekä ruuvausapuna toimineille kavereille. Etenkin Pasi on ollut jälleen aivan korvaamaton apu. Kiitos!
Comment
-
...eikä joku helman ruostereiän korjaus...
Mutta tuollainen pikkuhomma vain, joka tehdään sitten lopuksi kun auto on muuten valmis. :DViimeksi muokannut pasi_; 4.2.2011, 12:57.
Comment
-
Niinpä ne mätähommat tuppaa aina olemaan. :) Tuohon kääntymis-asiaan sen verran että varmaan helpoin olisi laittaa se ylimääräinen etuvakaaja taakse, paitsi että apurungossa ei tietenkään ole sopivia korvakkeita. Takapyörät voisi laittaa haritukselle, mutta jotenkin vierastuttaa sekin asia mikäli autolla on tarkoitus ajaa paikan päälle. Sitten taas takaraidetankojen kulmien muuttaminen vaatisi jälleen apurungon hitsaamista.Viimeksi muokannut kalsket; 4.2.2011, 12:55.
Comment
-
vähän OT mutta mikä tämä Tahko homma on? ite suht lähellä asun, niin mielenkiinnosta kyselen. joku audistien inside juttu? :D
Comment
-
Etupyörät camber 1/2-1 astetta miinukselle, auraus nollille. Takapää n. 2cm korkeammalle kuin etupää (kori). Takapyörien auraus nollille tai "aavistuksen" haritukselle, camber nollille.
S2 coupe ainakin kääntyy noilla aika hyvin (pysyy kaasulla "asennossa"), eikä ole levoton ajaa.
Comment
-
Tuohan taitaa olla hyvinkin pitkälti vakiospeksi, pl. toi korin asento. Tosin takanakin taisi olla ohjeena camber 0,5 astetta miinukselle tjs.
Comment
-
Comment