Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80q 1.8T jääratahauskuutin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Ilmeisesti noi pitäiskin olla 10/65-16 kokoiset, mitä toi koko nyt sit tarkoittaakaan, mut melko yleinen käsittääkseni pitäis olla..? Mut onko liian "pienet" 1700kg painavalle nelikolle?

    Comment


      #62
      Alkuperäinen kirjoittaja SR
      Mites kolmesataa hummaa riittää luisun ajamiseen piikeillä... :)
      Ei varmaan riitäkään, mutta aika kovaa varmaan pääsee kuitenki!

      En oo viittinyt tätä vetää tsätiksi eli juttua tulee mun osalta lähinnä vaan kun jotain tapahtuukin. Saatte kyllä vapaasti speksata renkaat ja painotukset täällä meikäläisen puolesta :)
      Tähän koppaan madallettuna ei tosiaan 16" piikkipyörällä ole mitään asiaa. Autossa on H&R vieterit ja lyhyet Bilsteinit.

      Jotain on taas taas siis tapahtunutkin. Ahtimen paikka on mallattu ja laipat on yhdistetty tangoilla. Härveli on lähetetty pakosarjan tekijälle, joka on lupaillut vuodenvaihteeseen saavansa sen aikaan. Tuskin tässä sitä ennen sille mitenkään tarvettakaan voi olla. Asiallisista laipoista kiitokset KKD:n suuntaan.

      Tänään keula tyhjeni taas. Moottori on pukissa odottamassa osalähetystä. Sitten vaihtuu veivilaakerit+pultit, nokat ja jakopään osat. Eipä oikeastaan muuta.

      Vaihteisto lähti myös pois autosta ja se pantiin mr. Nuutisen kanssa levälleen heti. Kytkinakselin laakerissa on sanomista ja huomenna käy tie laakerikauppaan. Mitään muuta tuonne ei taida nyt vaihtua. Synkrot näyttää ihan hyvältä ja niitä rakkineen kotiinsiirtomatkalla muistin jopa testaillakin eikä vaihtotarvetta ilmennyt silloinkaan.

      Ohjausvaihde on myös irti. Osittain sen takia että moottorin johtosarja menee ankeasti sen vierestä kovin ahtaasti ja myös sen takia että se ei tuohon autoon tule jäämään. Hyllyssä sattui olemaan yksi RS2-tyypin 2,5 kierrosta omaava vaihde niin mitäpä sitä siellä hyllyssä pölyyntymässä pitämään.

      Nyt voi oikeastaan tehdä vain sähköjä ennen kuin on osia. Taidan myös pesaista tuon konehuoneen ja ruveta miettimään akkujuttuja. Akku taitaa pysyä suunnilleen tehtaan sijainnissa, mutta se tulee pienenemään merkittävästi. Houkuttelisi Odyssey.

      Jonkin verran yksityisiltä ostamiani osia on myös tipahdellut, esim säädettävä nokkapyörä on nyt hallussa.
      Attached Files

      Comment


        #63
        Nonniin. Pari viikkoa päivityksestä. Onhan tässä taas jotain pientä ehtinyt tapahtumaan, mutta epäilemättä kiire vielä tulee.
        • Vaihteistoon on vaihdettu kytkinakselin kuulalaakeri ja loota on taas uusien stefojen kera kasassa. Toivottavasti vika oli vain siinä. Eipä tuo nyt niin maailmanlopun homma ole taas ottaa levälleen, jos ei vielä hiljennyt. Vaihteiston osat ovat kuitenkin sellaisissa hinnoissa ettei huvita ihan joutessaan sinne uusia palikoita.
        • Etukelkan otin irti kun uuden näköiset korikiinnityspuslat olivat kuitenkin vähän oudon näköiset. Pari oli vaurioitunut ilmeisesti prässätessä. Tilalle on 034:n alumiiniholkit. Haaveilin kelkan ruosteenpoistosta ja maalauksesta, mutta ei nyt taida päivät riittää hienosteluun.
        • Koriaisoissa tyypillisissä paikoissa oli ruostetta - siinä raidetankoaukkojen alla. Hieroin ja hapotin ruosteet pois ja motonetin näkemyksellä tornado rotista on vedetty väriä päälle Toki vähän jotain pohjamaalin näköistä muutama erilainen kerros alle. Konehuone näyttää pestynä ja korjausmaalattuna aika paljon siistimmältä nyt.
        • Johtosarjaa oltiin jo asentamassa, mutta eihän RHD:n sarjasta saanutkaan mitään aikaan. RHD A4:ssä on boksi kuskin puolella eli tuulilasikaukalossa on veto puolelta toiselle. Ajattelin että hyvä vaan, mutta sehän oli kumivalos suoraan johtojen päälle. Ei ole purettavissa. Noh LHD johtosarja on matkalla Saksasta. Sähköt on selvitetty 80:n ja A4:n osalta, joten homman pitäisi olla aika suoraviivainen, kun vaan kamat laskeutuvat.
        • Koneeseen vaihtelin veivilaakerit. Ei ollut ihan turhaa hommaa vaan etenkin alapuolisko näytti aika rajulta jo. Sputteri-yläpuoli ei sinänsä ollut pahan näköinen, mutta onpa nyt mielenrauha siltä osin. Koneellahan on ajettu jo jonkun verran, joten tahdoin tuon verran avata.
        • Pakosarja on myös nyt olemassa. Vähän on ahtaan oloista kannen suuntaan, mutta eiköhän se pelaa.
        • Catcamsit on paikallaan ja ajoitettuna. Laitoin nyt aluksi ihan catcamsin tehtaan arvoihin. Uskoisin että 10,5cm2 pakopesällä ei ole ongelma vaikka huuhtelua vähän onkin (1,35/1,95@ykk)
        • Annoin myös houkutukselle periksi ja ostin Odysseyn PC625 akun itelleni joululahjaksi. Onhan se vähän naurettavan näköinen kokonsa takia, mutta toivottavasti hoitaa hommansa. Akulle on myös paikka olemassa suunnilleen alkuperäisessä sijainnissa.
        • Tuli hommattua myös foorumilla myynnissä olleet omp:n etupenkit. Paikallaan on pappamallin nahkasisustus. Katotaan saisinko myyjältä vielä mukaan luvatut kiskotkin niin saisin penkit kiinnikin.
        • Öljypohja oli ihan järjettömässä saastassa. Käytin sitä muutamien muiden osien kanssa tutulla teollisuuspesurissa ja nyt on aika siistiä. Imusihtiä liottelin micropolaricissa. Tuli aika hyvä pienen lisärassauksen ja paineilmapuhaltelun jälkeen. Öljypohja on myös paikallaan ja sitä myöten myös ahtimen paluu on duunattu. Syöttö pitää ensi viikolla järkätä hydraulitarvikefirmasta. Se tulee kiertämään etukautta. Vesilinjat syntyy sangen helposti.
        Attached Files

        Comment


          #64
          Hyvinhän tämä Tahkolle valmistuu! Pakosarja taitaa kyllä mennä aika lähellä koppaa :) Mitkäs nokat tähän tuli?

          Comment


            #65
            Pakosarja taitaa kyllä mennä aika lähellä koppaa :)
            On siinä parin millin väli, kun sellaisen teki. :)

            Comment


              #66
              Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
              Nonniin. Pari viikkoa päivityksestä. Onhan tässä taas jotain pientä ehtinyt tapahtumaan, mutta epäilemättä kiire vielä tulee.
              ...
              OT:na voisi mainita varsin asiallisen oloisen tarran kuvassa 8/9.
              Viimeksi muokannut salonenm; 10.1.2011, 17:28. Perustelu: Ei tällaisia postauksia, missä lainattu koko aikaisempi postaus ja rivi offtopikkia perässä

              Comment


                #67
                Joo on aiheuttanut vähän hilpeitä kommentteja että varmaan on 112 heppasen 80 quattron pamput nyrrellä testattu ja mahtavaksi todettu :)

                Tänään sain sorvarikaverilta vauhtipyörän kevennyksestä. Noin 6,4 kiloinen siitä nyt sitten tuli. Rillan takana on asianmukainen uritus jäähdytyksen parantamiseksi. S2 kytkimen kera limppu on läjässä ja paikallaan. Aski + kelkka meni autoon kuin myös moottori eikä niitä ole näillä näkymin tarve enää irroittaa. Uusi silmälaakeri ja takastefa tuli myös. Huomenna voisi kardaania, vetareita jne puuhastella nippuun päin. Seuraava isompi jumppa liittyy ahtoputkiin, etupalkkiin jne.
                Teetin myös hienon teflonisen punosvahvisteletkun ahtimen öljysyöttöön. Taisi olla joku kommunikaatiohämminki vaan, kun eihän siitä tarpeeksi pitkä tullut. Noh koskaan ei voi onnistua kerralla mikään.

                Pakosarja on tosiaan vähän iholla, mutta eiköhän se toimi :) Eipä tuossa nyt mitään hirmuisen lämpöherkkää ole kärsimässä. Pakosarjan tekijällä oli kyllä 1.8t hattu jonka kanssa mallattu, mutta se oli tuoreempaa painosta. Vähän eroja noissa siis lienee.

                Harmillisesti 14" piikkejä ei tunnu vastaan mistään kävelevän. Auton saa siis varmaan tässä kohta valmiiksi, mutta ei pääse kunnolla rallittamaan jäälle. Olisi kuulemma ihan lähistölläkin tässä rata, jossa voisi käydä päästämässä...
                Attached Files
                Viimeksi muokannut porkkis; 10.1.2011, 23:32. Perustelu: typo

                Comment


                  #68
                  Näyttäshän tuo pakosarja aika kinttaalla olevan.. :)

                  Comment


                    #69
                    Pakosarja on tosiaan vähän iholla
                    Ehdotan Porkkikselle Vuoden Kenkälusikkasovitus -titteliä!

                    Comment


                      #70
                      Otin omasta kannesta sentin pois pakosarjan tieltä. Kulmasta tosin, että tuskin haittaa.

                      Comment


                      • #71
                        Joo sovitin tota sarjaa tekovaiheessa pikkukanava kanteen ja siihen se sopi. Oli vaan porkkis suunnitellu turbon niin kusiseen paikkaan, et oli aika hankala sarjan teko yleisesti muutenkin...
                        Mulla on corradossa samalla tavalla turbo ja hukkis n.2cm venakopasta ja tiiviste ei oo sulanu...

                        Comment


                          #72
                          Eiku haasteelliseen paikkaan! :)

                          Muutetaan sitte jos tiivisteet ei kestä. Toistaiseksi ei tarvii mun puolesta mitään toimenpiteitä tuo ja oon sangen tyytyväinen sarjaan.

                          Comment


                            #73
                            Vastaavan pakosarjan sijoituksen joskus nähnyt ja siinä autossa venakopan tiivisteet olivat aika lyhytikäiset vaikka pakosarjat oli kääräisty thermotecin sisälle. Audista en tiedä miten kestää, mutta kyllä tossa oma riskitekijä taitaa olla... Ei ne solkenaan vuotaneet, mutta hikoilivat vähän.

                            Comment


                              #74
                              Tässä piilee riski että vika ei ilmene koskaan normaalin venakoppatiivistevuodon seasta. :)

                              Comment


                              • #75
                                Ja aina voi korvata orggis tiivarin RTV tiivisteliimalla. Mulla pakosarjan ja hukkiksen välissä ja kestää...

                                Comment


                                  #76
                                  Eiköhän se tiiviste jäähdy sen verran hyvin molemmin puolin alumiinissa, ettei mahda kumi syttyä tuleen. :)

                                  Ehdotan Porkkikselle Vuoden Kenkälusikkasovitus -titteliä!
                                  Eihän tuossa vielä ole ollut edes tiukkaa. Vellellä on harjoiteltu...
                                  Viimeksi muokannut pasi_; 13.1.2011, 13:01.

                                  Comment


                                    #77
                                    Erikoiscaravelle on tosiaan vähän omassa sarjassaan tuon ahtauden kanssa. Sitä rakentaessa meille muodostui lentäväksi lauseeksi "ja tilaahan on" kun mikään ei mahdu mihinkään ja alkuvaiheessa vaikutti että tilaahan tosiaan on vaikka millä mitalla. Ohessa yksi kuva, josta vähän saa käsitystä konehuoneen hukkatilan määrästä :)

                                    Tänään tuli saksan ebaysta aiemmin kliksuteltu moottorin johtosarja. Pasi modasi sen pikavauhtia sopimaan tähän vanhempaan koppaan. Seuraavaksi sitä johtosarjaa oikeastaan voisi ruveta survomaan autoon ja sen jälkeen saakin kasailla ohjausvaihteen+jarruromppeet takaisin.
                                    Itse hyörin konehuoneessa sieltä täältä hommia edistäen. Nyt oikeastaan alkaa näyttää aika valoisalta Tahko-deadlinea ajatellen. Tietysti onhan tuossa vielä paljon puuhaa.

                                    Penkkihommatkin on nyt hyvällä tolalla. Aiemmin hommatut penkit eivät olleetkaan aivan bolt-on eikä tämän projektin aikataulu nyt anna enää mahdollisuutta alkaa rakentelemaan sillä saralla, joten purettiin kaupat ja ostin tilalle myyntipalstalla olleet Recarot. Autossa kiinni olevan nahkasisustuksen laittelin myöskin myyntiin, jos joku haluaa B3:eensa lisää preemiumia :)

                                    Viikonloppuna toivottavasti etenee etupalkin ja/tai downpipen rintamalla. Noissa hommissa olen avusta riippuvainen, kun en tosiaan ole mikään kovin kätevä metallimies.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #78
                                      Onpahan reipasta vauhtia edistyny projekti, lisää fotoja kiitos!

                                      Comment


                                        #79
                                        Sinäkö ne Recarot ostit!
                                        Nimimerkillä ainamyöhässä ;)

                                        Comment


                                          #80
                                          Vois vuorostaan ostaa tuon premium sisustan pois. Jos lähtis taas harrastusprokkis eteenpäin. Tosin pitäisi kyllä etsiä tuohon kuskin jakkaralle lisää säätöjä. hmmh.. miten B5 penkit saisi sopimaan.

                                          tai sitten pitää vaan odottaa että porkkiksen ajatus käy toteen ja vähän päälle. Sit voisi ostaa koko pelin ja rakennella näistä sitten kokonaan uuden yhdistelmä.

                                          -voi paiskoa auravallien välissä ja läpi eikä tule kyynel vaikka puskurit ja maalit kärsii

                                          nimimerkillä: kateellinen

                                          Comment


                                            #81
                                            Oot vasta toisena ilmoittautuneissa koko pelin ostajakandidaateissa :)
                                            Saattaa tämä auto olla kyllä joskus esim loppukesällä myynnissä. Myyntiin en missään nimessä rakenna, mutta sellaisella mentaliteetilla etten upota järjettömyyksiin tonneja -> ei raaskisi koskaan myydä.

                                            Tosi komee on sisustus, osta osta. Kaveriksi voit myöhemmin hommata vaikka RS2 etupenkit niin siinähän se on t89 premium-huipentuma sisustuksen osalta sitten kasassa :) Voit kokeilla sisustanhakureissulla miltä sellaiset tuntuu tuossa mun S2:ssa.

                                            Ari, no nyt kävi näin...

                                            Comment


                                              #82
                                              Jep, tätä projektia kyllä tulee seurattua erityisellä mielenkiinnolla sattuneesta syystä. ;) Ja omalla tavallaan se nahkasisusta vois kyllä sopia tuohon, kaariahan ei kuitenkaan ollut vissiin tulossa? Go-not-show outside and "luxury" inside. :D

                                              Comment


                                                #83
                                                Kaarijuttu on ollut vähän harkinnassa, mutta se on aika kallis ja työläs projekti kaikkineen. Jäykistävä vaikutus on kiistaton ja myöskin jäykkyyden edut rata-ajossa. Toisessa vaakupissa on sitten tietty lisämassa hinnan lisäksi.

                                                Tänään hyppäsi johtosarja autoon kuin myös ohjausvaihde ja sen letkut. Kuulerin tilaa on mallattu ja S2 kuuleri ei kyllä muokkaamatta sovi kuskin puolen lähtönsä suunnan takia. Sama se on sitten hakea kiinamalli kiinakaupasta. Onpa samalla hitusen isompi. Etupalkki todennäköisesti syntyykin sitten muokatusta originaalista eli näillä näkymin ainakin suht nopea homma tiedossa. Onneks hain yhteensä 6m lajitelman erilaisia rhs-tuubeja tänään. No onpa varalla :)

                                                Ennen sunnuntaita ei nyt varmaan tapahdu ihan kovinkaan paljon. Jotain pientä ehkä.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Veikeä iskarin yläpää, mahtuuko pelti vielä kiinni :)

                                                  Kaarijuttu on ollut vähän harkinnassa, mutta se on aika kallis ja työläs projekti kaikkineen. Jäykistävä vaikutus on kiistaton ja myöskin jäykkyyden edut rata-ajossa
                                                  Tarviiko tuolla jäällä olla niin jäykkää menoa, eikös siellä vähemmän jäykkä toimi paremmin?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Otetaan jäykkyydet pois jousituksella korin pysyessä ruodussaan, tarkempi ajotuntuma ;)

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Ajattelin lähinnä asfalttirataa.

                                                      Auton mukana tuli asialliset 17" BBS-vanteet ja hyllyssä on yhdet G60-jarrusatulat. Ajattelin tehdä jollain isoilla levyllä niistä kesäjarrut. Vanteilla on muuten uskomaton keräilyarvo, koska ovat webmasterin entiset. Mikko voi laittaa kuvalinkin :)

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Vanteilla on muuten uskomaton keräilyarvo, koska ovat webmasterin entiset. Mikko voi laittaa kuvalinkin :)
                                                        Eli niinku nämä: http://80q.org/pics/2006_09_18.jpg

                                                        Hauska nähdä että pojat touhuaa parissa kuukaudessa saman mitä itse tehnyt jo 3 vuotta enkä ole päässyt vielä kasaamaan :D Hyvä projekti.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Tuu Porkkis ajaan timeatakkia kesällä ;)

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Pasi kävi kylässä, joten nyt mulla on etupalkki :)

                                                            Seuraavaksi ahtoputket ja downpipe tässä joku päivä. Valo tunnelin päässä on jo aika kirkas.

                                                            Timeattakissa pitäs vissiin osata oikeesti ajaa, joten mahtaako olla mun juttu.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Eikös se ole pääasia, että on kivaa? Olkoon sitten kuski tai yleisö, lie yhdentekevää, ja tekemällä oppii vai miten se oli?

                                                              Attackiin vaan..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X