Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 b5 quattro tekniikkaa ja lasikuituuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 b5 quattro tekniikkaa ja lasikuituuu

    Teerve


    kyllä se täytyy omastakin kulkineesta tänne tarinoita rueta kirjoitteleen aikani kuluksi ja kuvia koitan kans lisätä sitä mukaan mitä niitä löytyy koneelta ja kamerasta.

    Eli tarina alkoi siitä kun, vanha kulkine lipsahti "hiukan" pientareen puolelle ja oli pakko alkaa metsästään uutta tilalle. Ja kriteereinähän oli neliveto ja turbo.

    Ja uusi pienen etsinnän jälkeen sitten löytyikin sopivilla varusteilla ja hintakin oli ihan kohdillaan eli, oli se sitten pakko ostaa hetken kuolaamisen jälkeen.

    http://s1105.photobucket.com/albums/...nt=quattro.jpg

    No mutta, eihän tämäkään siten hiacen yli ajamista kestänyt ja pieniä vaihde ongelmia ilmeni, joten niistä lisää tarinointia vielä tulossa....
    Viimeksi muokannut Quaatro; 30.11.2010, 10:56.

    #2
    Voi jumalauta mitkä pukit tuolla photobucketissa! Mä tonne alle laittais edes työkaluja odottamaan auton putoamista. Oikeet pukit ei kovin paljoa maksa nykyään ja ovat aika halpa henkivakuutus...

    Comment


    • #3
      Eli eihän tämä kapine kerinnyt olemaan kuin, kaksi viikkoa ajossa enennen kuin, naapuri siihen osui ja vakuutus miehet olis sen jo lunastukseenkin laittanut, mutta tekniikkan takia ajattelin jättää auton ja korjata sen itse tallis kun, ei se nyt niin mahdottomalt projktilt tunutunu ja osatkin sain Suomesta omasta mielestäni ihan edullisest.

      Kuvia ei ole autosta kolarin jäljiltä mutta vertailussa uus ja vanha puskuri linkissä ==>>

      http://s1105.photobucket.com/albums/...ent=puskin.jpg

      Myyjä sanoi puskurin olevan rs4 mutta osaako joku, sanoa pitääkö se paikkaansa?

      Ja kyllähän sen pinellä sovittelulla sain sopimaankin auton keulalle ihan siedettävän näköisesti.

      Aloitin projektin irotmalla alumiini palkin vanhasta puskurista joka tulee keulasta kahteen eteen päin tuleevaan putkeen kiinni. ( toivottavast edes joku tietää mitä putkia tarkoitan vaikka niistä ei taida kuvaa löytyä) Kuskin puolen putki taipui hiukan hiacen pikku pususta, mutta sain sitä hiukan oijottua agalla lämmittämällä ja ruuvi penkillä. Eli kun palkin sain ruuvattua putkiin keulalle alkoi uuden puskurin sovitus siihen ja hetken (eli usemaan päivän) sovittelun jälkeen puskurin sain istumaan suht tyydyttävästi keulille jonka, jälkeen otin palkin irti ja liimasin sen puskuriin tuubilla "possu massaa".

      http://s1105.photobucket.com/albums/...ettii038-1.jpg

      Hiukan se vielä repsottaa kuvassa pelkääjän puolella, mutta sen ongelman olen saanut jo korjaantumaan.
      Viimeksi muokannut Quaatro; 30.11.2010, 10:28.

      Comment


      • #4
        Noh noh:D Onhan noit nyt tukevat vaikka eivät siltä kuvissa näytäkkään ja ei eivät omaa parhaita kosmeettisia ominaisuuksia. Ja kyllä itse niihin luotan.

        Traktorin nokapainoja lattialla ja niiden päällä TUKEVAT puupukit. Eli e nuo nyt ihan mitään keppi viritelmiä ole.
        Viimeksi muokannut Quaatro; 30.11.2010, 10:50.

        Comment


        • #5
          Älä nyt helvetissä tuota puskuria keulille laita, tuo ei voi olla kenenkään mielestä hieno! Eikä todellakaan ole mitään tekemistä RS4:n kanssa.

          Comment


          • #6
            Eli taas on kuluttjaa pisattu linssiin tai siten kuulossa ollut vikaa. Tai on olut puhetta etä tuo on tarkoitettu rs4:n. Ja mieli pide kysymyksiä nämäkin. risuja ja ruusuja otetaan vastaan.
            Mieli piteistä ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta voi huomauttaa vai miten se meni.

            Ja puskurista puuttuu vielä verkot. Ja pieni pakkelointi ja maalauskin saa ihmeitä aikaan.
            Viimeksi muokannut Quaatro; 30.11.2010, 10:52.

            Comment


              #7
              Kyllähän se voi olla tarkoitettu laitettavaksi RS4:een, mutta ei sitä kyllä kukaan sellaiseen laittaisi :)

              Löydät varmasti kuvan oikeasta RS4 puskimesta helposti ihan millä tahansa hakukoneella.

              Comment


              • #8
                Ja aivan kuin rakentelus ei olisi tapreeksi vaivaa, rupesi sit kakkonen kenkkuileen niinkuin ensinmäisessä viestissä oli puhetta.

                Kakkosella voi kyllä moottorijaruttaa, mutta hipaistessa kaasua vaihde pomppaa pois päältä. Tämän hetkinen diagnoosi on, kakkosen syncrot ja laatikon sainkin jo ales ja putsailtuu sekä, purettuu pituus suunas kolmeen osaan eli nyt on rattaat näkyvissä jo. Ja ne totesin ainakin silmä määräisesti nopealla vilkaisulla ihan ehjiksi.

                Ja kyllä, otin vaihdelaatikon alas juurikin noilla samoilla pukeilla mitä jo tässä hiukan arvosteltiin ja hyvin se sujui.

                http://s1105.photobucket.com/albums/...aihdeloota.jpg

                Tässä linkissä vaihdelaatikko putsattuna rasvanpoisto aineella, penselil ja teräsharjal.

                http://s1105.photobucket.com/albums/...tsettii088.jpg

                Eli laatikko nyt tässä kunnossa.

                Laatikko remppaa varten latasin netistä, audi a4 95-00 service pacin tai jonkin vastaavan josta, löytyi ihan kivast kuvia ja tulevaisuutta varten siitä voi olla vielä iloa monesti.

                Ja siba totta tuokin.

                Orginaali RS4 puskurihan näyttää tältä.
                http://c1.ac-images.myspacecdn.com/i...42a0b443d4.jpg

                eli hiukan jotain samaa näköä mutta ainakin yksi kolo liikaa alhaalla keskellä....
                Viimeksi muokannut Quaatro; 30.11.2010, 18:36. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä vanhan perään, vaan editoi vanhaa. Samaankin viestiin mahtuu.

                Comment


                  #9
                  Voi jumalauta mitkä pukit tuolla photobucketissa! Mä tonne alle laittais edes työkaluja odottamaan auton putoamista. Oikeet pukit ei kovin paljoa maksa nykyään ja ovat aika halpa henkivakuutus...
                  Mikäs tuossa ei mielestäsi kestä auton painoa? Eihän nuo hienot ole, mutta ei nuo auton painosta periksi anna.
                  Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:22.

                  Comment


                  • #10
                    Oho projektin ensimmäinen positiivinen palaute, mutta olen samaa mieltä makun kanssa!
                    Normaalisti käytetään kotona noita puu pukkeja traktorin peräkärryjen aisan alla samoin kuin harkkoja mutta koska ei kotoa löytynyt auton pukeja ne saa nyt toimittaa sitä virkaa. Ja traktorin nokka painot on umpi rautaa eli niistä tuskin tarvii hirveästi selittää jos ne on lappeellaan auton alla, ja tietyti noitten pukkien päällä on pienet pattingin palat että, ne ei paina autoa mitenkään huonosti tai "pemeästä" kohtaa vaan tukee hyvin oikeista nosto kohdista.

                    linkissä myö auto sivulta => http://s1105.photobucket.com/albums/...audinpukit.jpg
                    Viimeksi muokannut Quaatro; 3.12.2010, 00:06.

                    Comment


                    • #11
                      Osta suoraan ebaysta oikea rs4 b5 etupuskuri ja värkkää se paikalleen tuon lasikuituisen sijasta. Ehkä hieman kalliimpi projekti mutta varmasti hienompi ja kestää paremmin ku nuo kesäautojen kuituviritykset.

                      Comment


                      • #12
                        No niin, tuokin olis ollut ihan fiksu veto, mutta en oikein hallitse tuota saksan ebayt ja suomesta löytyi tuollainen halpa kopio samasta paikkaa mistä sain uuden konepellinkin ni tuli sitten tuollainen hommattua.

                        Mutta katsoo nyt että, miltä tuo näyttää viimeistelyn jälkeen ja kuinka kauan se sitten kestää. Ja kuinka kauan sitä keulilla jaksaa kattoa. Myös krooninen raha pula oli yksi syy miks tähän päädyttiin.

                        Comment


                          #13
                          Ei kannata alkuperäistä RS4 puskinta hommata jos autoa ei levitä. Myynnissä on myös vakiokoriin sopivia RS4 replikoita jotka on ulkonäöltään erittäin lähellä alkuperäistä.

                          Täällä sellainen asennettuna.

                          Comment


                          • #14
                            Tuo olis kyllä kieltämät siisti, harmi vaan että ei ole tullut aikaisemmin tuollasita vaihtoehtoa mieleen.

                            Mutta katsotaan nyt mitä tästä saadaan aikaiseksi ja on kyllä hiukan tarkoituksena muokata tuota omaa puskuria vielä. Siitäkin kyllä kuvia kuvia tulee lisää kun se on ajankohtaisempaa. Nyt vaan tarvis saada auto ensimäisenä ajo kuntoon.

                            Comment

                            Working...
                            X