Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

timeattack 90 rapsakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • timeattack 90 rapsakka

    Näitä kun ei vielä tarpeeksi ole foorumilla, niin pistetään yks lisää.

    Ostin enon joku vuosi sitten Unkarista RC ykkösdivariin rakennetun 90 quattron.

    http://promo.pp.fi/temp/90/P1010113.JPG

    Autossa oli ostohetkellä joku 450-heppainen hybridikitti sportquattron pakosatsilla ja 58/58 KKK:lla, joka meni myöhemmin Marje Salumetsin 11 sekunnin coupeen Viroon.

    Heti eka keväänä auton suomeen saapumisen jälkeen se meni jäärataharjotuksessa isosta lumikinoksesta läpi. Jakohihnan väliin täkännyt lumi jumitti venttiilikoneiston ja tuloksena konerikko. Lumikasa oli pehmeää pakkaslunta, joten itse auto jäi päällisin puolin suht ehjäksi.

    Niiltä jäljiltä auto on seisonu nyt viitisen vuotta ilman, että ite autolle on tehty mitään.

    Osia olen haalinut jonkun verran:

    -Tatech T32pro
    -RT Dash2 + DL1

    -aeromotive 11105 bensapumppu ja sille sopiva regu

    -Viseco männät, 10,5 kantti
    -Eurospec 159mm kanget
    -AAT lohko + melkein 5kg kevennetty, nitrattu kampura
    -AAN kansi
    -Rosten venajouset
    -Schrick custom kovat nokat
    -ATI super damper

    -biturbo 01E 6v aski, rempattu, vitonen ja kutonen lyhennetty
    -QM 5.5in 3-plate Carbon-V kytkin

    Autossahan oli sitten alla S1 grB alu tolpat ja URQ grB tukivarret edessä.

    Vaihtokaupoilla joku vuosi sitten käsiin jäi IMSA Audin titaanimäntäAlconit ja niille kiekot, joille teetin kelluvat navat.

    http://promo.pp.fi/temp/90/IMG_9076%20%28Large%29.JPG

    Takana sitten oli joko kyläsepän takomat tai tehtaan tekemän grB alkusarjan kisaosat, noita kun ei oikein toisistaan tunnista:

    http://promo.pp.fi/temp/90/IMG_9075%20%28Large%29.JPG

    Iskareina ja jousina myyjän mukaan isosiipi S1:n asfalttipalikat.

    Nuo kuvan alustaosat mä nyt sit möin pois ja ostohousujen puutteessa kaivoin takavarastosta rekkalastillisen oravannahkoja ja kävin purkamassa eräästä eläkkeelle siirtyneestä kilpa-autovanhuksesta vähän museotavaraa:

    http://promo.pp.fi/temp/90/uusi_hake...28Large%29.JPG

    Finanssitilanne ja vapaa-ajan määrä saattavat rajoittaa valmistumista, mutta yritys olisi ensi kesänä tällä siis jossakin vähän yrmäyttää.

    Suunnitelmissa siis antaa kopalle vesipesu, tehdä uudet sähköt, moottori, pohjalevy sekä jonkinlainen aerodynamiikkapaketti. Voi olla, että aerodynamiikka-asiat lykätään ensi talveen.

  • #2
    Wow.. 8)
    Lisää projektipornoa. Melko vakuuttava osalista!

    Nitrautitko itse tuon kampuran? Ilmeisesti AAN-kansi istuu tuohon dieselin lohkoon ilman isompia muokkauksia..? Koitin kaivella noita Eurospecin veivejä, 159 mm näyttää olevan 4-koneeseen. Teetitkö spesumitoilla tuon sarjasi, vai istuuko tuo suoraan?
    Viimeksi muokannut arto s; 19.11.2010, 12:03.

    Comment


    • #3
      Mahtavaa että saadaan lisää Audeja TimeAttackkiin! Ilmeisesti isojen poikien Unlimitediin menossa tämä auto?
      Mikäs se seatti projekti on? Oma vai asiakkaan?

      Comment


      • #4
        Nitrautin akselin bodycotella, joo. Vaatii oikeantyyppisen persoonan sit murjomaan akseli nitrauksen jälkeen takas käyttökelposeksi.

        20V kannesta pitää porata pultinreijät millin isommaksi, lohkoon pitää hitsata yhteen kohtaan reilu 10mm jatketta, yksi ölynpaluukanava pitää tukkia. Muuten kansi ei välttämättä vaadi muutoksia.

        Unlimitediin joo tulossa. Jos tehotavoitteeseen päästään, niin ei kiinnosta kuviorenkailla yrittääkään...

        Seat prokkis on joo asiakastyö. Ensi kesänä yritetään tiiminä vetää kenties vielä parin muun kiinnostavan audin kanssa. Sitä voi seurailla APR Suomen Facebook sivuilta, jos ei halua GTI:tä ostaa.

        [MAINOS]GTI on muuten pestannut ammattitaitoista avustajakaartia, sisältöön tulossa paljon lisää voimakalustoa/tekniikka-asiaa. (tähän joku asiaankuuluva hymiö) [MAINOS]
        Viimeksi muokannut Repo/promo; 19.11.2010, 12:10. Perustelu: hymiö unohtu. Mut sit ne oliki loppu ni joutu kuvailemaan senkin

        Comment


        • #5
          Olen vähä omissa päissäni miettiny noita apurunkoja, että kannattaisko niitä tehdä vaikka crmoputkesta tms, tuollaiseen kilpakäyttöön. Eivät ole kovin jäykkiä vakiona joskaan eivät älyttömän painaviakaan. Rakenne on kuitenkin kohtuusimppeli ja samalla voisi mahdollisesti siirtää tukivarsien sisäpään kiinnityspisteitä.

          Comment


          • #6
            Unlimitediin joo tulossa. Jos tehotavoitteeseen päästään, niin ei kiinnosta kuviorenkailla yrittääkään...
            No hyvä :) Saan yksin temmeltää sitten Compissa :)

            Comment


            • #7
              Jos vakiokelkan avoimen pään sitoo poikkituella, niin olisin sitä mieltä, että Cromokelkalla ei voita sen kummemmin jäykkyydessä kuin painossakaan vakioon nähden mitään.

              Sisäpään voisi muuttaa tosin samantyyliseksi kuin tässä mun uudessa kelkassa, niin voisi käyttää samantyylisä tukivartta. Olis helpompi säätää esim pump steeriä.

              Ylempänä oliki kyssäri vielä kangista. Joo, tilasin siis vitoskoneen sarjan. Laakerihan noissa on sama, joten mitat samat. Pitää vaan tilatessa muistaa täsmentää, että haluaa painomatchatun sarjan. Muuten tulee yleensä neljä samanpainosta ja yks eri painonen.

              H-prof kanki ei mahdu pyörimään lohkossa, ennenku sitä vähä vuolee sylinteriputken alapäästä. Ärsyttävä homma, ottaa helposti snurran kanssa tunnin per reikä. Ja sit jos vetää liian syvälle, niin puhkasee pääöljylinjan ja pääsee lohkokauppaan.

              Tiimiin on tulossa useempi auto. Joten älä vielä tuuleta :D

              Comment


              • #8
                Tiimiin on tulossa useempi auto. Joten älä vielä tuuleta :D
                Uskallatko paljastaa kalustoa?

                Comment


                • #9
                  No mikään ei oo niin varmaa ku epävarma, mut tämmönen saattaa olla tulossa:

                  http://promo.pp.fi/temp/saukki/25112009099.jpg

                  Comment


                    #10
                    Tuo konehuone näyttääkin varsin tutulle, aivan kun omassa kantissa olisi ollut samannäköinen tekniikka sovittelussa :)

                    Kertokaa nyt vielä tyhmälle mikä tuo timeattack on?

                    Comment


                      #11
                      http://www.timeattack.fi

                      Ja omalla foorumillakin on juttua http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=timeattac%2A

                      Comment


                      • #12
                        High-Power pornoa *peukut ylhäällä*

                        Comment


                        • #13
                          Niinhän siinä kävi, että kevät tulee ja tilauskanta näyttää sellaselta, että omille prokkiksille ei ole aikaa eikä energiaa uhrata liikoja, joten tämä tehdään kevyempänä pakettina, ja korin pesut yms. muutokset pitää lykätä tulevaisuuteen. Nyt siis laitellaan nämä uudet hienot osat koriin suunnilleen tällaisenaan, ja ajellaan, mikä keretään.

                          Kytkimen sain Ojennukselta tänään. Jututin valmistajan edustajaa Autosport internationalissa pari viikkoa sitten, ja äijä vakuutti kovasti, että se ei tule luistamaan mun käytössä. No, saa nähdä.

                          Sylinteriryhmä olis koneistamossa valmiina. Pitää käydä noukkimassa, jotta saan koekasattua ja mitattua dekkikorkeudet ja kairattua tilaa kangille.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Yllä näkyvä QM - kytkin lähti Hollantiin vajaa 700hv pätkäquattroon, ja suli samantien alle.

                            Quartermasterilla ei vastata mihinkään kysymyksiin koskien ongelmaa. Kaveri, joka henkilökohtaisesti takasi, että kytkin pitää, ei vastaa posteihin, puheluihin, eikä soittopyyntöihin.

                            Suosittelen kiertämään ko. tuotemerkin erittäin kaukaa, tuokin kytkin kuitenkin uutena maksaa amerikassa noin 4500 usd ja on reitattu 1350Nm väännöille.

                            No, hankin sitten uuden kytkimen tuon aivanpaskan QM:n tilalle, tuntuu kaikin puolin luotettavammalta, ja jousipainekin oli noin kaksinkertainen verrattuna QM:ään.

                            Muutenkin prokkis on käynyt tyhjää koko kesän. Sen verran edettiin, että sain uudet akselistot alle ja pedaaliasennelman hitsailtua kasaan, sekä rattiputken hollilleen.

                            Älkää puuttuko auton korkeahkoon stanssiin, iskarit eivät painu kasaan, jos lisäsäiliöt eivät ole kiinni, joten maavaraahan on siis nyt 32 cm :D. Helpompi sitä noin on siirrellä ja tunkkailla kuin oikeassa ajokorkeudessaan, joka tulee olemaan jossakin 4 sentin tietämillä.

                            Myös korkeussäädettävät iskarien yläpäät saatiin valmiiksi. Nyt autoa voi nostaa ja laskea parissa minuutissa +-20 mm.

                            Nyt prokkis jää taas seisomaan muutamaksi kuukaudeksi, kun allekirjoittanut lähtee puoleksi vuodeksi keikkahommiin.

                            muutama voto:

                            http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/APR+F...roject+mayhem/

                            Comment

                            Working...
                            X