Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ81q 16VT projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • http://p-arts.ch/index.php?a=203&lang=eng Siitä 12mm.

    Comment


      Aika useinhan noissa pumpuissa imu on aika onneton, joten jos vähääkään ahdistaa niin ei pelitä kunnolla, eli oikea suodatin ennen pumppua ei välttämättä tuu toimimaan, vaan vaatii sen "harvan" sihdin. Eikös tuossa Facetissa oo irroitettava suodatin itsessään, sekö ei riitä?

      Comment


      • Niin tosiaan onhan siinäkin suodatin...enpä tullu ees ajatelleeks.
        Luulis senkin sitten riittävän, kun siihen on sellainen laitettu. Täytyy nyt testata vaikka alkuun ilman suodatinta.

        Comment


          Suodatus asiaan kun päästiin niin miten olet laittanut tankin huohotuksen?

          Comment


          • En vielä mitenkään, mut tarkoitus on vetää letku orkkis tankinluukun tuntumaan. Tuon orkkistankinluukun hitsasin umpeen, että tankkaus täytyykin tehdä takakontista.

            Comment


            • Ilman suodatinta pumpun tuotto vähän parani, 1 litra / 1:45min, mutta vielä jää aika kauaksi luvatusta 159litraa/h. Eli kai se on vika sitten tuossa pumpussa.

              Comment


                Varmaan 14 voltilla tuotto vieläkin paranee?

                Comment


                • Nyt alkais olla melkein kaikki kiinalaiset letkut vaihdettu teflonisiin prässätyillä päillä. Auton alle jäi vielä muutama vaihtamatta mitkä ei vuotanut, et niitten vuotamista odotellessa. Ne on tasalaatuisia nuo kiinalaisten tekeleet...
                  Takakontti jää nyt tässä vaiheessa paljaaksi, että jos sitten ens talvena verhoilis sen.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Askartelin ahtimelle tuen, kun vanha tuki ei enää toiminut uuden ahtimen kanssa. Tukipisteet kannessa ja lohkossa startin kiinnityspultin alla. En tiedä oisko tarvinnut, mutta esijännitystä pystyy vähän säätämään tuolla pultilla. Toivottavasti toimii ja pysyy pakosarja ehjänä.

                    Konekin lähti käyntiin parin vuoden tauon jälkeen. Kone oli kyllä ihan ehjänä otettu edellisestä harrasteesta pois, sen verran käytin öljypohjaa pois että katoin oliko laakereita vielä jäljellä. Koneessa ei muuta muutosta ole edelliseen, kuin että ahdin vaihtui ja pakosarjaa joutui muokkaamaan, koska hukkaportti ei mahtunut olemaan samassa paikassa. Imusarjan jouduin myös vaihtamaan, koska edellisessä 3B:stä muokatussa kaasuläppä oli väärässä päässä, niin nyt tuli muokattu AAN.

                    Kuuluuko tuon 044 pumpun pitää todella kovaa ääntä? Tuo Facettikin on melko äänekäs, mut tuo Boschin ääni on reilusti kovempi. Ääni kuulostaa just siltä et se pumppu ois menossa rikki.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Erittäin selvästi kuuluu 044:sen vikinä urssissakin vaikka pumppu on tankin sisällä vakio paikalla.

                      Comment


                        Biturboissa ei taas kuulu juuri normipumppua enempää.

                        Comment


                        • Ihan tuntuu olevan boschin ominaisuuksia. Omassa mulla ei tosin kumpikaan pidä ääntä. Volvoon marko laittoi isompaa letkua imupuolelle ja pumppu hiljeni ihan normaalin kuuloiseksi. Mistä vois taas päätellä et jos hiukankin ahdistaa ni pumpum juttelee varsin iloisesti, potkiiko tyhjää?..

                          Comment


                          • No joo siltä se ääni ehkä kuulostaa et välillä haukkais ilmaa, ku ei oo tasaista surinaa vaan vähän aaltoilee. Välisäiliö on kuitenkin täynnä et bensaa pitäis saada.

                            Ennen pumppua ei oo kuin yks tefloni, ni täytyy testata muuttuuko ääni jos laittaa ennen pumppua olevan letkun isoks. Noissa tefloneissa on sisäreikä 9mm ja liittimissä 6.9mm. Eiköhän noista kiinalaisista saa varmaa kasattua yhen pitävän letkun.

                            Comment


                            • Ei vaikuttanut ääneen tuo letkun vaihtaminen isompaan. Tossa pieni ääninäyte, että millaista ääntä toi pitää.

                              http://s24.photobucket.com/albums/c2...ensapumppu.mp4

                              Comment


                                Siltähän se kuulostais niinkun ilmaa menis läpi. Vuoto jossain? Ei sen ihan tollasta ääntä kuuluis pitää. Tasaista surinaa joskin suht äänekästä se mulla ainakin pitää.

                                Comment


                                • Mulla kans helmikuussa ostettu 044:n ja nyt olen sitä ensimmäistä kertaa käytellyt ,niin aivan samanlaista ääntä pitää kuin Teemullakin. Ainakun pumppu jurahtaa kovemmin niin paineetkin hieman tipahtavat.

                                  Otin suodattimen irti ja kaadoin siitä bensat kippoon,niin metallihilettähän sieltä tuli aivan kiitettävästi. Kun pumpun laittaa päälle niin alussa ei pidä ääntä ,mutta n.1min päästä alkaa tuo epäsäännöllinen rääkyminen.

                                  Ei varmaan auta muu kuin lähettää tuo maahantuojalle.

                                  Comment


                                    Joo, ei kuulosta tutulta. Tässä pari ääninäytettä omasta:

                                    http://pasin.kuvat.fi/temp/

                                    Jotenkin nyt tuntuu sille, että ilmaa liikkuu. Miten linja on toteutettu tuon pumpun imupuolelta tankkiin asti?

                                    Comment


                                      Ei kuullosta tutulta ei. Selkeän surin oma 044 pitää, ja juuri Teemun kaltaisen rääkäisyn päästi, kun horasi ilmaa tankin sisällä. (Virheasennus, oli liian korkealla kopassa)

                                      Comment


                                      • Kait se on myönnettävä, että ihan oma moka oli. Oli tullut kierrettyä nuo kerääjäsäiliöltä lähtevät letkut vääriin takakontin pohjan läpi meneviin nippoihin. Eli tankin syöttö tuli tuolta kerääjäsäiliön päältä, ja paluu tukilta tuohon alanippaan. Että ei ole ihme jos ottaa vähän ilmaa mukaan, kun imee tuolta säiliön päältä...D'oh!


                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/att...8&d=1342175817

                                        Comment


                                          Voin kuvitella kuinka helposti tuo käy, kun takaluukusta katsoo "napaisuuden" ja konttaa auton alle liittämään letkut. Tekevälle sattuu ja virheistä opitaan.

                                          PS. Nuo keruusäiliön jälkeiset putket on nätit, mutta tankilta lähtevissä pystyt vielä siistimään. Olet muuten tehnyt todella siistiä työtä ja halutessasi osaat tuossakin kohtaa.

                                          Comment


                                          • Juu jäähän tuohon vielä paljon siistittävää ens talveks, ja varmasti sitä seuraavaksikin. Pääsis nyt vaan vielä tänä kesänä vähän rikkomaan tätä, niin onpahan sitten ens talvena enemmin korjattavaa. Säätöön ois tarkotus mennä näillä näkymin ens viikolla.

                                            Comment


                                            • Nyt kun auto on pyörillään ja kiristin nuo iskarin yläpään mutterit, niin noiden kullanväristen lätkien ja korin väliin jäi rakoa. Edessä ja takana samanlainen. Kuuluuko sen olla tollainen, vai onko toi kasattu väärin?
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Kyllä niihin rako kuuluu jäädä.

                                                Comment


                                                  Rako pitää olla edessä että tolppa voi vapaasti kääntyä ohjauksen mukana. Takana sen sijaan ainakin t89:ssä on lautasessa sellainen kumikaulus, jolla se kiristyy koriin. Koliseekin jostain syystä helposti ellei ole tiukassa.

                                                  Tälläsiä bolton ylälaakereita saa kliksun kliksun:
                                                  http://www.raceparts.cc/product_info...nt--fixed.html

                                                  Vaihtoehtoisesti mun tai Terhon projektista voit katsoa millaisia voi ostaa Suomesta, mutta ne on hitsattava koriin.
                                                  Viimeksi muokannut porkkis; 31.7.2012, 13:41. Perustelu: olin kuulemma epäselvä

                                                  Comment


                                                    Eikös noita samoja laakereita ollut Tepollakin?

                                                    Comment


                                                    • Takana sen sijaan ainakin t89:ssä on lautasessa sellainen kumikaulus, jolla se kiristyy koriin. Koliseekin jostain syystä helposti ellei ole tiukassa.
                                                      Tuo kumikaulus olikin unohtunut takaata välistä, että sen laitoin paikalleen. Edessäkin kyllä joku vielä kolisee, mitä vähän tuossa tallin pihalla olen ajanut. Ja kuskinpuolella tuossa lautasen ja korin välissä on isompi rako. No täytyy käyttää vielä auki, ennenkuin menee kulmien säätöön.

                                                      Tuollaiset kovemmat yläpäät voisi talven aikana kyllä hommata.

                                                      Comment


                                                      • Kolinan syyt löyty ja tallin pihalla on lenkkiä heitetty. Tässähän alkaa jo elättelemään toiveita, että pääsee ihan tiellekin asti ajamaan vielä ennen talvea.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          Hyvältä näyttää. Vielä ehtii asfalttiradallekin kokeilemaan. :)

                                                          Comment


                                                          • Joo kyllähän se Jurva kiinnostais syyskuussa, et täytyy yrittää nyt saada kilometrejä ajettua ennen sitä, ettei ihan kylmiltään lähde yrittämään tollaista ajomatkaa.

                                                            Comment


                                                              Suosittellen käymään myös Alastarolla vaikka KysUA:n testi-iltoina vähän ravistelemassa ennen Jurvaa. Mukavampi korjailla lähimaastossa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X