http://p-arts.ch/index.php?a=203&lang=eng Siitä 12mm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ81q 16VT projekti
Collapse
X
-
Aika useinhan noissa pumpuissa imu on aika onneton, joten jos vähääkään ahdistaa niin ei pelitä kunnolla, eli oikea suodatin ennen pumppua ei välttämättä tuu toimimaan, vaan vaatii sen "harvan" sihdin. Eikös tuossa Facetissa oo irroitettava suodatin itsessään, sekö ei riitä?
Comment
-
Nyt alkais olla melkein kaikki kiinalaiset letkut vaihdettu teflonisiin prässätyillä päillä. Auton alle jäi vielä muutama vaihtamatta mitkä ei vuotanut, et niitten vuotamista odotellessa. Ne on tasalaatuisia nuo kiinalaisten tekeleet...
Takakontti jää nyt tässä vaiheessa paljaaksi, että jos sitten ens talvena verhoilis sen.
Comment
-
Askartelin ahtimelle tuen, kun vanha tuki ei enää toiminut uuden ahtimen kanssa. Tukipisteet kannessa ja lohkossa startin kiinnityspultin alla. En tiedä oisko tarvinnut, mutta esijännitystä pystyy vähän säätämään tuolla pultilla. Toivottavasti toimii ja pysyy pakosarja ehjänä.
Konekin lähti käyntiin parin vuoden tauon jälkeen. Kone oli kyllä ihan ehjänä otettu edellisestä harrasteesta pois, sen verran käytin öljypohjaa pois että katoin oliko laakereita vielä jäljellä. Koneessa ei muuta muutosta ole edelliseen, kuin että ahdin vaihtui ja pakosarjaa joutui muokkaamaan, koska hukkaportti ei mahtunut olemaan samassa paikassa. Imusarjan jouduin myös vaihtamaan, koska edellisessä 3B:stä muokatussa kaasuläppä oli väärässä päässä, niin nyt tuli muokattu AAN.
Kuuluuko tuon 044 pumpun pitää todella kovaa ääntä? Tuo Facettikin on melko äänekäs, mut tuo Boschin ääni on reilusti kovempi. Ääni kuulostaa just siltä et se pumppu ois menossa rikki.
Comment
-
Ihan tuntuu olevan boschin ominaisuuksia. Omassa mulla ei tosin kumpikaan pidä ääntä. Volvoon marko laittoi isompaa letkua imupuolelle ja pumppu hiljeni ihan normaalin kuuloiseksi. Mistä vois taas päätellä et jos hiukankin ahdistaa ni pumpum juttelee varsin iloisesti, potkiiko tyhjää?..
Comment
-
No joo siltä se ääni ehkä kuulostaa et välillä haukkais ilmaa, ku ei oo tasaista surinaa vaan vähän aaltoilee. Välisäiliö on kuitenkin täynnä et bensaa pitäis saada.
Ennen pumppua ei oo kuin yks tefloni, ni täytyy testata muuttuuko ääni jos laittaa ennen pumppua olevan letkun isoks. Noissa tefloneissa on sisäreikä 9mm ja liittimissä 6.9mm. Eiköhän noista kiinalaisista saa varmaa kasattua yhen pitävän letkun.
Comment
-
Ei vaikuttanut ääneen tuo letkun vaihtaminen isompaan. Tossa pieni ääninäyte, että millaista ääntä toi pitää.
http://s24.photobucket.com/albums/c2...ensapumppu.mp4
Comment
-
Siltähän se kuulostais niinkun ilmaa menis läpi. Vuoto jossain? Ei sen ihan tollasta ääntä kuuluis pitää. Tasaista surinaa joskin suht äänekästä se mulla ainakin pitää.
Comment
-
Mulla kans helmikuussa ostettu 044:n ja nyt olen sitä ensimmäistä kertaa käytellyt ,niin aivan samanlaista ääntä pitää kuin Teemullakin. Ainakun pumppu jurahtaa kovemmin niin paineetkin hieman tipahtavat.
Otin suodattimen irti ja kaadoin siitä bensat kippoon,niin metallihilettähän sieltä tuli aivan kiitettävästi. Kun pumpun laittaa päälle niin alussa ei pidä ääntä ,mutta n.1min päästä alkaa tuo epäsäännöllinen rääkyminen.
Ei varmaan auta muu kuin lähettää tuo maahantuojalle.
Comment
-
Joo, ei kuulosta tutulta. Tässä pari ääninäytettä omasta:
http://pasin.kuvat.fi/temp/
Jotenkin nyt tuntuu sille, että ilmaa liikkuu. Miten linja on toteutettu tuon pumpun imupuolelta tankkiin asti?
Comment
-
Kait se on myönnettävä, että ihan oma moka oli. Oli tullut kierrettyä nuo kerääjäsäiliöltä lähtevät letkut vääriin takakontin pohjan läpi meneviin nippoihin. Eli tankin syöttö tuli tuolta kerääjäsäiliön päältä, ja paluu tukilta tuohon alanippaan. Että ei ole ihme jos ottaa vähän ilmaa mukaan, kun imee tuolta säiliön päältä...D'oh!
http://www.audiclub.fi/audifinns/att...8&d=1342175817
Comment
-
Voin kuvitella kuinka helposti tuo käy, kun takaluukusta katsoo "napaisuuden" ja konttaa auton alle liittämään letkut. Tekevälle sattuu ja virheistä opitaan.
PS. Nuo keruusäiliön jälkeiset putket on nätit, mutta tankilta lähtevissä pystyt vielä siistimään. Olet muuten tehnyt todella siistiä työtä ja halutessasi osaat tuossakin kohtaa.
Comment
-
-
Rako pitää olla edessä että tolppa voi vapaasti kääntyä ohjauksen mukana. Takana sen sijaan ainakin t89:ssä on lautasessa sellainen kumikaulus, jolla se kiristyy koriin. Koliseekin jostain syystä helposti ellei ole tiukassa.
Tälläsiä bolton ylälaakereita saa kliksun kliksun:
http://www.raceparts.cc/product_info...nt--fixed.html
Vaihtoehtoisesti mun tai Terhon projektista voit katsoa millaisia voi ostaa Suomesta, mutta ne on hitsattava koriin.
Comment
-
Takana sen sijaan ainakin t89:ssä on lautasessa sellainen kumikaulus, jolla se kiristyy koriin. Koliseekin jostain syystä helposti ellei ole tiukassa.
Tuollaiset kovemmat yläpäät voisi talven aikana kyllä hommata.
Comment
-
Comment