Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ81q 16VT projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    "Moottorinohjauksen" johtosarja kuuluu tuohon reikään.

    Äkkisilmäyksellä sulla kokopunaista O ja N -liittimissä. Ne veke ja kaikki kokopunaiset L 30:een. Samoin siihen se akulta tuleva kaapeli. Bensapumpun releen tyypistä kytkennästä riippuen tahdot ehkä jotain moottorisähköä lykätä N:ään pumpun rinnalle kuin myös 87A:han. Molempiin sulakkeet!

    Comment


      S2-foorumilta aikanaan löysin tuollaisen, missä on ohjeita sähkökuvien luentaan ja lisäksi tuon sulaketaulun liitännät. En tiedä onko tässä tapauksessa hyötyä tai mitään lisäarvoa, mutta laitetaan nyt kuitenkin.
      Attached Files

      Comment


      • Olihan siitä apua paljonkin, kun melko hakusessa on noiden sähkökaavioiden luku. Ja samalla osanumerolla näyttää olevan uudemmassa sulakerasia mitä tuo omanikin.

        Tosiaan nuo punaiset oli menneet heti vikapaikkaan kun oli mahdollisuus.

        Comment


        • Mitä nuo sulakerasian 87A, 87K ja 75N ovat? Tuossa pdf:n sivulla 8.

          Comment


            87A on 20vt:ssä bensapumpun releessä itse pumpun kärkien kanssa rinnakkaiset kärjet. Eli sillä syötetään muistaakseni suuttimia, maffia jne.

            75N on Porkkiksen kaavion mukaan sumuvalojen releen pinni. Voi käyttää varmaan muuhunkin tarvittaessa.

            87K näyttäisi saman kuvan perusteella menevän jollekin ilmastoinnin releelle.

            Comment


            • Nyt alkaa ulkopuoli pikkuhiljaa näyttämään taas autolta, kun on lasit ja ovet paikallaan. Porkkis oli onneksi aikoinaan tyhjentäny varastot ikkunalistojen kiinnikkeistä, koska niistä suurin osa hajosi irrottaessa. Osa listoista on GTE:n mustia listoja ja loput teippasin mustiksi. Konepeittoon jäi muutamat virheet, mut korjataan sit ens talvena.

              Prefacelift puskureita ei ole löytynyt, niin täytyy varmaan maalata etupuskuri, kun siinä näkyy tuo lyhentämisen sauma. Takapuskurille riittää käsittely jollain aineella,että saa siitä taas mustan. Sisusta ja sähköt on myös jo melkein kasassa, niin kyllä tässä alkaa elätellä toiveita, että toukokuun lopun ratapäiville pääsis tällä.
              Attached Files

              Comment


              • Nätti peli tulee :)

                Hei, kokeiles sitä kuumailmapuhallinta takapuskurin muoviin. Jos saa sillä tummumaan niin pitäisi kestääkin tummana.

                Comment


                  Eikös sen verran vois tuunata että vilkunlaseja vaihtelis kirkkaiks? Tulis vähä pirteempi ulkonäkö. Vai onko liian tuuninkia. :)

                  Comment


                  • Täytyy testata tota kuumailmapuhallinta.
                    Kyllä mä noita vilkkuja mietin, että jos olis ottanu kirkkaat vilkut samalla kun tuli muitakin osia CAC:lta, mut jätin nyt vielä ostamatta. Siellä on myös hienommat takavalot, niin ne pitäis sitte päivittää samalla. Näillä nykyisillä mennään nyt kuitenkin ens kesä.

                    Comment


                    • Onko noissa gte malleissa ollu ikkunan kehykset alunperin maalattuna mustaks? Esim. niinkuin tuossa. Olis pitäny omastakin maalata nuo mustaksi, mut se on nyt jo vähän myöhäistä.

                      Comment


                      • Mustathan ne pitäs olla ,mutta ehtiihän ne vielä teipata? Laadukkaalla teipillä onnistuu saamaan samanlaiseksi ku maalaamalla.

                        Comment


                        • Teipattuhan ne on tosiaan alunperinkin.

                          Comment


                          • Ok, täytyy teipata. Melkein täytyy kyllä ainakin osa listoista irroittaa.

                            Comment


                            • Vähän potkii vastaan perän ja vaihteiston sovittaminen yhteen. Eli osina mulla on 4 syl ja 5syl vaihdelaatikot, joista koneen perään oli tarkoitus tietenkin sovittaa tuo 4syl. Peränä mulla on typ89 4.11 ja laatikossa 4.55, ja alkuperäinen suunnitelma oli ottaa etuperä 5syl laatikosta, ja sovittaa se 4syl laatikkoon. No tämä ei onnistunu, kun osat ei käynytkään päittäin. Sen jälkeen hommasin 4.55 perän, joka kuitenkin oli 108mm laipoilla, ja mulla on vetareissa 100mm. Yritin vaihtaa laippoja keskenään, toisella puolella olivat vaihtokelpoisia, mut tuo lukon puolella oleva oli täysin erilainen.

                              Mitäs vaihtoehtoja tossa on, että tämän sais toimimaan?
                              Navat mulla oli S2, eli onko typ89 S2 vetarit ainut vaihtoehto millä tämän saa toimimaan?
                              Vai onko joku perän laippa mikä sopii tuohon perään, ja jossa on 100mm jako?
                              Attached Files

                              Comment


                              • Voiskos se toimia, että unohdan tuon lukon toiminnan ja laitan vaan tuon pienemmän laipan isomman tilalle? Nuo tumpit on saman pituiset ja samalla rihloilla, että erona on tuo vaan lukon ratas ja stefan tiivistyspinta. Eli jos siirtäis vaan tuosta typ89 perästä tuon stefan ja laipan toiseen ja ajelis ens kesän ilman lukkoa.

                                Comment


                                  Niin, miksei se toimisi. Muutenkin tuota lukkoa tarvitsee niin harvoin, että sen puuttuminen ei varmaan elämää hirveästi haittaa.

                                  Entäs se vaihtoehto, että hommaat uudet sisänivelet, jos vetoakselin kanssa yhteensopivia löytyy?

                                  Comment


                                  • Onko sellaisia 108mm sisäniveliä, mitkä sopivat noiden vetareiden kanssa?
                                    Oliko niin, että typ89 S2 vetareissa on 108mm nivelet ja pulttikiinnitys? Eli jos sellaiset löytyy, niin eikös niiden pitäis toimia tässä?

                                    Ebayssa on nyt muutamat myynnissä, että se taitais olla helpoin vaihtoehto, jos sellaiset sopii.

                                    Comment


                                      ETKAsta voi yrittää selvitellä, että onko S2:n pelkät akselit ilman niveliä samalla numerolla. Ainakin etupäässä oli aika paljon erilaisia vaihtoehtoja eri malleissa, joten kannattaa asia varmistaa kunnolla. Minkäs auton vetoakselit siellä nyt on?

                                      Comment


                                      • Huusin typ89 S2 takavetarit viikonloppuna ebaysta, niin kokeilen nyt niillä kunhan tulevat. Noi mitkä mulla oli, niin ovat jotkut typ89 100mm nivelellä olevat. Tuolla S2 vetarilla sen nyt kaiken järjen mukaan pitäis toimia, mut eipä näistä koskaan tiedä.

                                        Etupää on kans vielä ihan mysteeri tuleeko toimimaan. Joskus vuos sitten sovittelin vetareita sinne, ja mielestäni löysin oikean mittaiset ja oikean kokoisilla nivelillä, mut saa nyt sitten nähä mitä yllätyksiä sieltä löytyy, kunhan saan laatikon paikalleen.

                                        Teippasin vetareita odotellessa noi ikkunan karmit mustiksi.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          108 sisänivelet ei sovi niihin mopomallien takavetareihin. S2 coupen takavetarit toimii kyllä tuossa rakennelmassa varmasti. Ulkopoori on kaikissa pulttikiinnitteisissä t89q takanavoissa sama.
                                          Mopomallinkin takavetarit on muuten yllättävän kestävät. Tullut vähän ponnistettua :)

                                          Muistelen myös selvitelleeni aikanaan noita etuvetareita ja toinen taisi sopia jommalle kummalle puolelle suoraan ja toista olisi pitänyt lyhentää. Saattaisi myös toimia 2 niitä lyhempiä (kumpi puoli mahtokaan olla 01A-autoissa).

                                          Pukkeja on auton alla niin ettei siitä jää kiinni :)

                                          Mitäs on vielä todo-listalla ennen kuin pääsee pihalle heittämään koeajoa?

                                          Comment


                                          • moottori ja vaihteisto ainakin :D

                                            Comment


                                            • En nyt enää muista mitkä nuo vetarit oli, mitkä tuohon eteen löysin. Kuitenkin oli sen pituiset, että niitä ei olis tarvinnu lyhentää.

                                              Täytyypä kirjottaa listaa, niin hahmottaa itekkin mitä on tekemättä.

                                              - Laatikko on reissussa -> kunhan sen saa takaisin, niin saa kammeta koneen paikalleen
                                              - Jarruletkut puuttu -> teossa
                                              - Käsijarruvaijerit puuttuu -> tilattu
                                              - Toinen penkin jalusta on vielä hitsaamatta
                                              - Konehuoneen ja takaluukun bensaletkut
                                              - Tankin kiinnityspannat tekemättä
                                              - Jäähdytysjärjestelmän putkia/letkuja pitää vähän soveltaa, kun Golfissa ei menny letkuja ollenkaan sisäkennolle. Myös ahtimelle pitää saada vesikierto, jota ei ollu aiemmin
                                              - Huohotuksen lisääminen kanteen -> huohotuspönttö puuttuu
                                              - Ohjaustehostimen letkut puuttuu -> Golfissa olleita taitaa saada muokattua
                                              - Imusarja puuttuu. AMW:n osista oli tarkoitus kasata, mut ajatuksissa on, että jos tekis ens kesäks väliaikaisratkaisun AAN imusarjasta
                                              - Ahtoputket tekemättä
                                              - Ahtimen kannatus
                                              - Hukkaportin putki tekemättä
                                              - Penkitys + säätö

                                              Onhan tossa vielä kaikenlaista, koneen kun sais paikalleen, niin sitten tota sais taas kunnolla edistettyä. Toukokuun lopun ratapäiviä oon pitäny tavoitteena, että saa nähä miten käy.

                                              Comment


                                                Valehteleeko kuva vai onko tuo apukuskin umpio kieros?

                                                Comment


                                                • Ne(kään) ei oo vielä paikallaan.

                                                  Comment


                                                    Millainen tankki sulla oli? Jos on se sama 16gal JAZi kuin mulla, niin voisit tehdä pari-kolme settiä noita kiinnityspantoja, uskoisin että saat myytyä. :)

                                                    Comment


                                                    • Mitäs se on litroina, mulla oli muistaakseni n. 30l toi tankki? Aika pieni se on, saa nähä joutuuko sen päivittämään ens talvena isompaan.

                                                      Comment


                                                        se on varmaan sitten joku 8 gallonaa, kun tuo 16gal on jotain reilu 60l.

                                                        Comment


                                                        • Nyt tuli nuo S2 vetarit, niin pääsee testaamaan sopivuutta.
                                                          Onko tuon vanhemman mallin perän öljytilavuus sama 1.9l mitä tuossa toisessakin? Fyysisesti tuo typ81/85 perä on isompi.
                                                          Mistä autosta muuten tuo perä mahtaa olla, kun välitys on 4.55 ja 108mm laipat? Eikö urkissa ole 3.XX ?

                                                          Comment


                                                            alkupään kantti quattroissa oli isoilla laipoilla

                                                            Comment


                                                              0.75 l on t89:n perän tilavuus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X