Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ81q 16VT projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Noissahan on kiinni jarru- sekä bensaputkia. Myöskin jotain pakoputken lämpösuojia ilmeisesti on tuollaisissa kiinni(tai sitten sekoitan mk2 Golffin pohjaan, molempia tullut ropattua).
    Viimeksi muokannut ExPReS; 13.9.2011, 20:54. Perustelu: Porkkis ehtikin ennen...

    Comment


    • Ok, täytyy etsiä sellaista lämpösuojalevyä jostain.

      Comment


        Saattoivat olla kyllä sellaisessa kunnossa, että menivät suoraan jätteisiin.

        Comment


        • Joo näin vähän ajattelinkin. Tietääkö joku, että mistä sais metritavarana sellaista alumiinista lämpösuojalevyä?

          Comment


            Tietääkö joku, että mistä sais metritavarana sellaista alumiinista lämpösuojalevyä?
            Lämpösuoja

            Comment


              Orkkiskamahan on vaan jotain puolen millin alumiinilevyä. Kai sellaista luulis metritavarana saavan?

              Comment


                Uskoakseni saisin hommattua. Käyttävät mm. loistevalaisinten heijastinpintoina ja on sellasta joskus tallissa ollutkin. Autoon asennettuna se on kuitenkin vain lisäpainoa.

                Comment


                  Itsekin olen hieman skeptinen tuon tarpeellisuuden suhteen. Pyörittelee vaikka termotekkiä akselin ylityksen kohdalle jos siltä tuntuu?

                  Comment


                  • Ainakin tuohon hanttarin jalkatilaan, mihin on downpipelle tehty kolo, niin siihen ois varmaan hyvä saada jotain lämpösuojaa, kun voi muuten hohkata lämpöä aika paljon kabiiniin. Kiitti vinkistä Jarkko, täytyykin katsoa jos löytyy vanhoista loisteputkivalaisimista heijastepintoja kun niitä on tallilla ylimääräisiä.

                    Comment


                      jos tulee oikeen kova tarve lämpösuojalle, esim ahtimen ja ilmanoton erotus yms, erittäin tehokkaan eristeen saa kahdesta alumiinipellistä joiden välissä on ns hitsaus kangas, eli sellanen hitsauksessa kipunasuojana käytetty kangas, naputtelee vaan alumiini pellin reunat yli toisesta siten että jää puristuksiin väliin, sitä "sandwich" rakennetta on hyvä muokata ja pitää muotonsa ja eristää erittäin tehokkaasti, ja 1mm alumiinipellillä tehtynä ei juur 3-4mm paksumpa ole.

                      Comment


                        Mites kävis semmonen palokangas
                        olis ainakin helppo muokata.
                        http://www.turvakauppa.com/epages/SS...uojakankaat%22

                        Comment


                        • Sekin vois olla...ja teidän tallissahan tais olla tollanen peitto niin täytyy hakea siitä pala. :)

                          Comment


                          • Pitäis nyt vielä siistiä konehuone ja poistaa sieltä kaikki ylimääräiset kannakkeet ja tukkia ylimääräiset reiät.

                            Mikä tulee kiinni noihin neljään pulttiin, jotka on tuossa keskellä tulipeltiä?
                            Minkä kannake on tuo prässätty pelti, joka on kuskinpuolen iskaritolpassa/tulipellissä?
                            Attached Files

                            Comment


                              Puola ainakin tulee noille kulmille kiinni tulipeltiin. Ja olisko tuo prässätty levy lienee vain vahvistuksena hammastangon kiinnitykselle, ettei väsytä peltiä. En äkkiä muista muuta funktiota ko pellille.

                              Comment


                                Tyyppi kasiysissä siihen prässättyyn peltiin tulee kiinni muutama liitin ja cruisen pumppu jos on. Periaatteessa sen yläosan varmaankin voi riipaista pois jos siltä tuntuu, mutta tuon lokaria vasten olevan alaosan jättäisin koska se jäykistää juurikin tuota kohtaa mihin hammastangon pääty tulee kiinni.

                                Comment


                                • Ok, täytyypä siivota sitten tuota tulipeltiä. Noista rei'istäkin saa suurimman osan hitsata umpeen, kun johdot on tarkoitus vetää piilossa.

                                  Comment


                                    Mitkä putket nuo runkoaisoista eteen tulevat ovat? Saisko parempaa kuvaa niistä?

                                    Comment


                                    • Ne on noita keulan poikittaisen putken tukiputkia.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Eikö tuo kuskinpuolen tukikolmio ole vastike akun kotelon jäykistävälle vaikutukselle ? Toki tuo koppa varmaan jäykistynee vähän jykevämmällä tavalla. Oliko kaasupedaalin / jarrusylkän reijissä alkavaa väsymistä ?

                                        Comment


                                          Siinä näyttäs poikkituelle olevan paikat niin kaippa sillä saa kompensoitua.

                                          Comment


                                          • Oliko kaasupedaalin / jarrusylkän reijissä alkavaa väsymistä ?
                                            Ei ollut, mutta tarkoitus on kyllä jonkinlaista vahvistusta laittaa siihen kohtaan.
                                            Joo tosiaan tolppien yläpäihin laitoin S2:sen poikkituen kannakkeet.

                                            Comment


                                              Jos ei toimitukseen sisältynyt repsikan puolen iskaritolpan ja rintapellin väliin toista puolta vastaavaa uutta original kulmavahvistelevyä (sivulista-approved) niin se on mulla sitten täällä vielä jossain.

                                              Comment


                                              • Enpä kyl muista nähneeni sellaista, mut täytyypä tutkia mitä laatikoista löytyy.

                                                Comment


                                                • Välillä vähän jotain valmistakin, eli hiekkapuhalsin ja maalasin alustan osat. Tukivarsiin tuli Powerflexit, ja apurunkoihin tulee alumiiniset puslat kunhan työkaveri saa ne joskus koneistettua. Koristakin lähti jo ovet ja luukku maalarille, ja loppu kori toivottavasti seuraa lähiviikkojen aikana.

                                                  Powerflexien mukana tuli samat ohjeet sekä valu-, että peltitukivarsien puslille. Niissä oli, että tuo valkoinen muoviprikka tulee kummallekkin puolelle puslaa. Kuitenkaan noiden valutukivarsien puslien mukana ei tullut kuin vaan 4 prikkaa, eikä niissä kyllä ole edes tilaa kuin vaan toisella puolella. Mites muilla?

                                                  Täytyy hommata myös uudet alustanpultit, tukivarsiin, apurunkoihin, ym. Onko ne kaikki normi 8.8?
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    http://www.powerflex.co.uk/product-d...Bush/1018.html

                                                    Katsohan tuosta ohjetta. Eli sisemmälle puolelle prikka. Jos oikein muistan, niin alustan pultit taisi olla 10.9 lujuudella. Mulla on jokunen uusi oem-pultti kotosalla, voin tarkistaa kun taas tallille pääsen.

                                                    Comment


                                                    • Tuossa mukana tulleessa ohjeessa on sama kuva, mutta teksti "Thrust washer both sides" ja tosiaan noiden peltisten varsien puslissa noita prikkoja tuli 8 ja valusten 4kpl.

                                                      Comment


                                                        Just just. Mä laittaisin sisemmälle puolelle kuitenkin, koska todennäköisesti se kantaa enemmän kuormaa kun se ulomman puolen lipare, joka todennäköisesti hieman joustaa kuormitettaessa.

                                                        Comment


                                                          Powerflexeissä on tainnut malli muuttua. Kun vaihdoin tuohon omaani jokunen vuosi sitten, tuo uretaaniosa oli kaksiosainen. Ja noita prikkoja tuli siis 2 per reikä. Melkoista survomista noiden laittaminen vaati. Kyseessä oli peltiset tukivarret. Niitäkin näyttää olevan kahdenlaisia. Mitoiltaan samat mutta tuosta puslan ympärillä olevalta kohdalta eri näköinen.
                                                          Mitäs katsuri sanoo noista vahvistussaumoista peltitukivarsissa? Eikös nuo sivuilla olevat saumat ole ei-OEM:ää? Tekisi itsekin mieli tehdä noin.

                                                          Comment


                                                            Meinaatko että katsastusmiehellä on tehdaskuntoinen tukivarsi hyllyssä, jota verrata autossa olevaan?

                                                            Pykälien mukaan tukivarsiin ei saa kajota tietty, mutta jos teet siististi ja maalit päälle niin ei liene edes moraalisesti kovin arveluttavaa toimintaa saatika että katsastuksessa koituisi ongelmaksi millään tavalla.

                                                            Tuleeko Teemulle offsettipuslat etukelkkaan? Sen mahdollisimman eteen sijoittaminen on edullista pyöränkulmille. Samoin huomaa ostaa Coupen/B4:n alapallo äläkä B3 sedanin 7A:n mukaan. Valuvarsimallia tietty eli S2 tai muu sopiva.

                                                            Comment


                                                            • Ei ole OEM-saumaa. Täytyy toivoa, että ei puutu niihin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X