Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ81q 16VT projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyseleppä Teemu Donalta käyttökokemuksia Ffp puolelta, itselläni ei ole vielä omakohtaisia käyttökokemuksia mutta putkisto on 3" rst ja takavaimentimella ja tällä kyseisellä resonaattorilla.

    Comment


    • Tuota dynamaxin super turboo suosittelen vahvasti, kilpurissa ei dynossa huomattu teho eroakaan kun testattii ilman ja vaimentajan kanssa. Äänet on pari litraisessa +210kw turbo koneessa todella asialliset vaikka 3" putkea on vain alle 1,5m ja tosiaan yksi vaimennin. Hinta laatu suhdekkin on mielestäni melko asiallinen jos vertaa esim.simonssin tuotteisiin.
      Viimeksi muokannut Eicca_; 13.8.2013, 01:25.

      Comment


      • Mistä ostitte sen?

        Comment


          Mulla olis kans hankinnan alla 3" rst-vaimennin. Tuolla uspartsilla näyttää olevan magnaflowta (rst) ja dynomaxia (sinkki?). Vai onko se simonssin rst 500mm ovaali "turbo 76" nyt kuitenkin parempi?

          Dynomax super turbo noin 70e
          Magnaflow rst pitkä noin 70e
          Simons rst turbo 76 noin 130e

          Eli vaimentaako tuo simons enemmän tuolla 60e hintaerolla? Mulla tulossa tuohon 5cyl 90:iin.

          Comment


          • Vaimentimien vaimennustehoa on hankala sanoa, ellei ole suoraa kokemusta täysin vastaavasta kokoonpanosta. Vaimennin A saattaa desibeleissä yleisesti vaimentaa enemmän kuin vaimennin B, mutta silti auto voi olla hiljaisempi vaimennin B:llä. Jokaisella moottori/turbo/pakoputki kombinaatiolla on omat resonanssinsa, mikäli vaimennin ei kunnolla vaimenna sillä alueella, voi tulla erittäin epämiellyttävä/kova ääni (asia on toinen jos päässä on karjala lippis ja auto BMW).

            Tähän mennessä itse/kaveripiirissä ollaan vaan jouduttu kantapään kautta kokeilemaan eri vaimentimet. Aika pienikin ero moottorissa voi tehdä jonkun pärinän tietylle kierroslukualueelle mitä ei vastaavassa toisessa autossa ole.

            Tohon dynomaxiin suhtautuisin pienellä varauksella. Läppä aukeaa putkiston vastapaineella, mutta missään en näe sanottavan minkä verran se nostaa pakoputken painetta. Mikäli se läppä ei haittaisi virtausta lainkaan, se ei siinä tapauksessa ikinä aukea.

            Comment


            • us-partsilta ostin joku pari vuotta sitten pari 3":sta oiskohan ollut silloin 45€kpl, nyt en jostain syystä löydä edes koko merkkiä partsin listasta?!

              Comment


                Ai dynamaxia? DYN eteen ja osanumero yhteen kirjotettuna löytyy varastohausta.

                Comment


                • Näköjään niillä on auennu verkkokauppa, tai en ainakaa oo ennen ite käyttäny tota. Siellä on noi vaimentajatkin.

                  http://www.uspartsperformance.fi/vir...t?us_koko=3732

                  Comment


                  • Tuli putkea muutettua sen verran, et yhdistin hukkiksen putken pakoputkeen. Nyt on mukavampi kiihdytellä, kun ei korvat soi ekan avauksen jälkeen. Muuten en putkelle ehdi/jaksa tehdä ennen ens viikon botniaringiä mitään, mut siellä ei tainnu melu haitata, niin pääsee tollasella amis-putkellakin ajamaan.

                    Click image for larger version

Name:	putki.jpg
Views:	1
Size:	285,0 Kt
ID:	1613155

                    Kylkilistatkin löyty vihdoinkin. Vähän maalia päälle, ja paikalleen. Paransi ainakin omasta mielestä ulkonäköä.
                    Attached Files

                    Comment


                      Kyllä, paranee vaan koko ajan.

                      Comment


                        Hitto, taas muistin että omatkin kylkilistat odottaa asentamista, Jossain.. Siisti on !

                        Comment


                        • Ehdottomasti parempi listojen kans!

                          Comment


                          • hitto ja kun minä hölmö meinasin listat jättää maalauksen jälkeen pois mutta tuossa tuon eron huomaa hyvin että ei kyllä jää pois =)

                            Comment


                            • Eipä montaa kierrosta ehtiny Jurvassa ajamaan, ku voimansiirrosta meni jotain särki. Toi on sellanen, että kun painaa kytkimen pohjaan, ja auto rullaa eteenpäin, niin kuulu kilkatusta/kolinaa. Veto päällä ääntä ei kuulu. Paikallaan ollessa kytkinpohjassa ei kuulu mitään. Ja äänen taajuus riippuu nopeudesta, ja kävelyvauhdissa ei kuulu mitään.

                              Ajatuksia, mikä mahtaa olla?

                              Laskin tänään öljyt, niin melko metallipitoista oli. Täytyy tässä kerätä motivaatiota, ja jossain vaiheessa irroittaa laatikko. Tietty mukavaa vaihtelua, kun välillä menee tämä laatikkokin ettei aina moottori. :)

                              No eipä toi yllätys ollu, kun on tuolta vaihteistosta tässä kuulunu kaikenlaista ihmeellistä ääntä, mut olisin toivonu että ois nyt kestäny syksyyn asti.
                              Attached Files

                              Comment


                                Hmm, synkroista tullu pirtelöä?

                                Comment


                                • Kyllä tossa hienosti menee vaihteet päälle, ja ääntä kuuluu tosiaan vaan kytkin pohjassa rullatessa.

                                  Comment


                                    Ootko koittanu heilutella vetarin sisäpäitä? Jos väljää kovinpaljon, niin poskilaakerit finaalissa.

                                    Comment


                                    • Täytyy testata. Mut tuolla öljyn joukossa oli ihan metallisilppua, et sellaista kai ei tuu loppu olevista laakereista?

                                      Comment


                                        Aika silppua olen nähnyt, kun poskilaakerit on sipannut. Niistä oli tullut aika isoa hiutaletta. Hiutaleet oli pinta-alaltaan isoa, mutta ohutta.

                                        Comment


                                        • Ok, no sellaista toi oli. Täytyypä tutkia.
                                          Onnistuuks toi poskilaakereiden vaihto vaihteisto paikallaan?

                                          Edit.
                                          Eikö muuten noi poskilaakerit pitäis ääntä myös veto päällä? Se jäi vielä tosta ekasta pois, että ääntä kuuluu myös moottorijarrulla.
                                          Viimeksi muokannut Teemu M; 15.7.2013, 14:37.

                                          Comment


                                            Onnistuu paikoillaan, ainakin yhteen lötköön vaihdettiin laatikon ollessa paikoillaan. Kyllähän ne ääntää vedossa/moottorijarrutuksessa. Voihan siellä kyllä olla vika muuallakin.

                                            Comment


                                            • En oo nyt vielä saanu aikaseks irroittaa tota laatikkoa, mut jos nyt aattelee worst-case scenariota, että pitäis vaihtaa koko laatikko toiseen, eikä löydy tollasta samanlaista tilalle. Niin mitkä kaikki laatikot sopii tuohon KR:n perään?

                                              Meneekö siihen kaikki muut pitkittäiskoneen laatikot, paitsi 016 joka on ollu 5syl koneen perässä? Eiks se ollu niin että 01E:ssä oli tuplajako, että menee sekä 4-, että 5-syl perään?
                                              Jos vaihdan laatikoksi 01E, niin mitä kaikkea siinä menee vaihtoon? Vauhtipyörä+kytkin ilmeisesti ainakin. Onko 01E:tä 4.55 perävälityksellä?
                                              Minkäkokoiset vetarinlaipat noissa 01E on?

                                              Eipä ton laatikkotyypin vaihto varmaan huono ois jokatapauksessa, kun sais kestävämmän laatikon, isomman kytkimen ja torseenin. Palaa siihen tietty taas muutama tonni rahaa.

                                              Comment


                                                Mulla ois kanttirapsakan laatikko ja perä tolla välityksellä.

                                                Comment


                                                  01E on 108mm laipoilla. Mulla ois kanttirapsakan laatikko ja perä 4.55 välityksellä. Vois olla jopa myynnissäkin.

                                                  Comment


                                                  • Jatketaan siitä privalla.

                                                    Tänään irroitin laatikon, ja täytyy jossain vaiheessa yrittää vielä ottaa se auki.

                                                    Paljonko takaperässä saa olla klappia kun pyörittää kardaanista? Tossa on sentin-parin klappi ennenkuin rengas pyörii.

                                                    Comment


                                                      Onhan niissä aika paljon väljää. Kuitenkin jos kardaanista pyöräyttää, niin siinä on jo kardaanin päässä yksi nivel, seuraavaksi perän hammasvälys sitten vetoakselinlaipan ja perän poorit ja sen jälkeen vetarin molemmat murrokset. Eli siinä on jo viisi paikkaa joista kertyy välystä. Tommonen sentti ei siis ole paljoakaan.

                                                      Comment


                                                      • Nyt löyty laatikon vika. Keskitasauspyörästön tappi oli irronnu, ja otti koteloon kiinni, niin siitä oli se metallisilppu peräisin. Tapin reikä oli kulunu väljäksi, et toi ei enää oo käyttökelpoinen, mut mulla oli 5syl 016 laatikko, jossa oli samanlainen ehjä.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          Tuo on aika yleinen vika,kun voimaa on vähän vakiota enemmän.

                                                          Comment


                                                          • Onks siihen jotain patentteja olemassa, vai vaan laatikkotyypin vaihto?

                                                            Comment


                                                              A-ryhmän laatikoissa on holkki tasauspyörästön tilalla,mutta se ei ole mukava siviili pelissä.

                                                              Laita torsen tasauspyörästön tilalle,löytyy muistaakseni 88- 200 quattroista

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X