Kyseleppä Teemu Donalta käyttökokemuksia Ffp puolelta, itselläni ei ole vielä omakohtaisia käyttökokemuksia mutta putkisto on 3" rst ja takavaimentimella ja tällä kyseisellä resonaattorilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ81q 16VT projekti
Collapse
X
-
Tuota dynamaxin super turboo suosittelen vahvasti, kilpurissa ei dynossa huomattu teho eroakaan kun testattii ilman ja vaimentajan kanssa. Äänet on pari litraisessa +210kw turbo koneessa todella asialliset vaikka 3" putkea on vain alle 1,5m ja tosiaan yksi vaimennin. Hinta laatu suhdekkin on mielestäni melko asiallinen jos vertaa esim.simonssin tuotteisiin.Viimeksi muokannut Eicca_; 13.8.2013, 01:25.
Comment
-
Mulla olis kans hankinnan alla 3" rst-vaimennin. Tuolla uspartsilla näyttää olevan magnaflowta (rst) ja dynomaxia (sinkki?). Vai onko se simonssin rst 500mm ovaali "turbo 76" nyt kuitenkin parempi?
Dynomax super turbo noin 70e
Magnaflow rst pitkä noin 70e
Simons rst turbo 76 noin 130e
Eli vaimentaako tuo simons enemmän tuolla 60e hintaerolla? Mulla tulossa tuohon 5cyl 90:iin.
Comment
-
Vaimentimien vaimennustehoa on hankala sanoa, ellei ole suoraa kokemusta täysin vastaavasta kokoonpanosta. Vaimennin A saattaa desibeleissä yleisesti vaimentaa enemmän kuin vaimennin B, mutta silti auto voi olla hiljaisempi vaimennin B:llä. Jokaisella moottori/turbo/pakoputki kombinaatiolla on omat resonanssinsa, mikäli vaimennin ei kunnolla vaimenna sillä alueella, voi tulla erittäin epämiellyttävä/kova ääni (asia on toinen jos päässä on karjala lippis ja auto BMW).
Tähän mennessä itse/kaveripiirissä ollaan vaan jouduttu kantapään kautta kokeilemaan eri vaimentimet. Aika pienikin ero moottorissa voi tehdä jonkun pärinän tietylle kierroslukualueelle mitä ei vastaavassa toisessa autossa ole.
Tohon dynomaxiin suhtautuisin pienellä varauksella. Läppä aukeaa putkiston vastapaineella, mutta missään en näe sanottavan minkä verran se nostaa pakoputken painetta. Mikäli se läppä ei haittaisi virtausta lainkaan, se ei siinä tapauksessa ikinä aukea.
Comment
-
Näköjään niillä on auennu verkkokauppa, tai en ainakaa oo ennen ite käyttäny tota. Siellä on noi vaimentajatkin.
http://www.uspartsperformance.fi/vir...t?us_koko=3732
Comment
-
Tuli putkea muutettua sen verran, et yhdistin hukkiksen putken pakoputkeen. Nyt on mukavampi kiihdytellä, kun ei korvat soi ekan avauksen jälkeen. Muuten en putkelle ehdi/jaksa tehdä ennen ens viikon botniaringiä mitään, mut siellä ei tainnu melu haitata, niin pääsee tollasella amis-putkellakin ajamaan.
Kylkilistatkin löyty vihdoinkin. Vähän maalia päälle, ja paikalleen. Paransi ainakin omasta mielestä ulkonäköä.
Comment
-
Eipä montaa kierrosta ehtiny Jurvassa ajamaan, ku voimansiirrosta meni jotain särki. Toi on sellanen, että kun painaa kytkimen pohjaan, ja auto rullaa eteenpäin, niin kuulu kilkatusta/kolinaa. Veto päällä ääntä ei kuulu. Paikallaan ollessa kytkinpohjassa ei kuulu mitään. Ja äänen taajuus riippuu nopeudesta, ja kävelyvauhdissa ei kuulu mitään.
Ajatuksia, mikä mahtaa olla?
Laskin tänään öljyt, niin melko metallipitoista oli. Täytyy tässä kerätä motivaatiota, ja jossain vaiheessa irroittaa laatikko. Tietty mukavaa vaihtelua, kun välillä menee tämä laatikkokin ettei aina moottori. :)
No eipä toi yllätys ollu, kun on tuolta vaihteistosta tässä kuulunu kaikenlaista ihmeellistä ääntä, mut olisin toivonu että ois nyt kestäny syksyyn asti.
Comment
-
Ok, no sellaista toi oli. Täytyypä tutkia.
Onnistuuks toi poskilaakereiden vaihto vaihteisto paikallaan?
Edit.
Eikö muuten noi poskilaakerit pitäis ääntä myös veto päällä? Se jäi vielä tosta ekasta pois, että ääntä kuuluu myös moottorijarrulla.Viimeksi muokannut Teemu M; 15.7.2013, 14:37.
Comment
-
En oo nyt vielä saanu aikaseks irroittaa tota laatikkoa, mut jos nyt aattelee worst-case scenariota, että pitäis vaihtaa koko laatikko toiseen, eikä löydy tollasta samanlaista tilalle. Niin mitkä kaikki laatikot sopii tuohon KR:n perään?
Meneekö siihen kaikki muut pitkittäiskoneen laatikot, paitsi 016 joka on ollu 5syl koneen perässä? Eiks se ollu niin että 01E:ssä oli tuplajako, että menee sekä 4-, että 5-syl perään?
Jos vaihdan laatikoksi 01E, niin mitä kaikkea siinä menee vaihtoon? Vauhtipyörä+kytkin ilmeisesti ainakin. Onko 01E:tä 4.55 perävälityksellä?
Minkäkokoiset vetarinlaipat noissa 01E on?
Eipä ton laatikkotyypin vaihto varmaan huono ois jokatapauksessa, kun sais kestävämmän laatikon, isomman kytkimen ja torseenin. Palaa siihen tietty taas muutama tonni rahaa.
Comment
-
Onhan niissä aika paljon väljää. Kuitenkin jos kardaanista pyöräyttää, niin siinä on jo kardaanin päässä yksi nivel, seuraavaksi perän hammasvälys sitten vetoakselinlaipan ja perän poorit ja sen jälkeen vetarin molemmat murrokset. Eli siinä on jo viisi paikkaa joista kertyy välystä. Tommonen sentti ei siis ole paljoakaan.
Comment
Comment