Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ81q 16VT projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • perin outoa...

    Comment


    • No niinpä onkin. Haenpa takkini.

      Comment


      • Siirtäisin apurunkoa eteenpäin, konetta taakse koriin kiinnitettynä.

        Comment


        • Siirtäisin apurunkoa eteenpäin, konetta taakse koriin kiinnitettynä.
          Tuo aiheuttaisi sellaisen tapahtumaketjun, että jää kyllä nyt tekemättä. Laitan yläpäähän caster-säädön ja apurunko saa olla paikallaan.

          Comment


          • Eikös siihen voi soveltaa 5:sen aisakannattimia ja diiselin kannakkeita B4:sta? Jää se apurunko ihan rauhaan.

            Comment


            • Taisi sellaiset vitoskoneellisesta irti leikatut kannakkeet jopa kuulua kauppaan. Entisellä omistajalla oli suunnitelmissa laittaa neloskone koriin kiinni juurikin B4:n kannakkeilla.

              Harmi että ehdit jo tekemään kaaret nykyisten fillarisijaintien mukaan.

              Poweflex murikkakannake tuo helvetisti enemmän ääntä kajuuttaan, mutta ei kuitenkaan lisää performanssia millään tavalla. Tällaiseen autoon varmaan ihan ok, mutta käyttöautossa tai sen sukuisessa lähinnä raivostuttava. Mulla on yksi, irrallaan.

              Comment


              • Harmi että ehdit jo tekemään kaaret nykyisten fillarisijaintien mukaan.
                Joo ja etukaaret on jo kerran tehty uusiksi näitten täällä olleiden kuvien oton jälkeen, että enää en kolmatta kertaa tee niitä. =)

                Noi vitosen kannakkeet tosiaan tuli mukana. Onko moottorin kiinnittämisessä koriin muuta iloa, kuin se että konetta saa sitten samalla siirrettyä taaksepäin?

                Kaikenlaista lisäpuuhastelua tuo koneensiirtokin kyllä aiheuttaa. Ja onko siitä sitten käytännössä mitään vaikutusta, että painojakauma vähän paranee, kun ei kuitenkaan ole mikään kilpa-auto kyseessä.

                Comment


                  Tuohon KR lohkoon/korikorvakkeisiin sopivia moottorinkorvia ei sitten ole olemassa valmiita. B4 lohkoissa on erilaiset kiinnityskohdat.

                  Comment


                  • Jäähän se laatikko edelleen apurunkoon kiinni eli ei se ihan älyttömästi siitä pääse siirtymään. Tosin eipä niillä säädettävillä apurungon puslilla montaa senttiä sitä saakaan siirrettyä.

                    Meneekö B4 lohkoon vanhemmat koneenkorvat kiinni?

                    Comment


                      Ei mene.

                      Comment


                      • Kaariksi tuli mk1 Golfin kaaret
                        Käytitkö edessäkin takakaaria vai suolistitko ne etuloksuista?

                        Comment


                        • Takakaaria käytin joka kulmassa. Ristiin ne sopi paremmin, eli eteen tuli toisen puolen kaari mitä samalle puolelle taakse.

                          Kanttikoppa projekti työnnettiinkin nyt tallin nurkkaan, kun tallin täytti toi konevikainen B6 mikä pitäis saada mahdollisimman pian ajoon. Toivottavasti sais pian jatkettua tätä projektia, että sais vielä kesän aikana värin päälle.

                          Comment


                          • Mitäs tälle projektille kuuluu?

                            Comment


                            • Enpä oo nyt reiluun pariin kuukauteen tehny muuta tämän eteen, kuin tilannu jotain osia. Alunperin aattelin, et oisin saanu hitsaushommat tehtyä ennenkuin ilmat lämpenee ja motivaatio vähenee, mut toi käyttisprojekti venähti, ja sekoitti suunnitelmat. Jos sitte taas syksyllä uudella innolla tämän kimppuun...

                              Jos on tiedossa joku kohtuuhintainen maalaamo etelä-suomesta, niin otan mielellään vinkkejä vastaan. Se ois kiva jos tää ois vielä tämän vuoden puolella maalattuna tallilla, niin vois olla mahiksia jopa ajaa tällä ens kesänä.

                              Comment


                              • Näyttäis siltä, että joudun kuitenkin laittamaan syylärin joka tulee koneen viereen, kun ei edessä ole oikein tilaa. Tai tilaa on, mut menee turhan tiukille triggeripyörän kanssa. Ja sitten saisin coolerin tuotua vähän taaksepäin, niin ei oo niin tiukkaa senkin kanssa.

                                Onko kaikissa 5-sylinterisissä 80:ssä syyläri koneen vieressä?
                                Vai onko jossain muussa mallissa/merkissä parempi vaihtoehto? Eipä tollaisen teettäminenkään älyttömiä maksa ja sitten sais just sen kokoisen kun mahtuu.

                                Comment


                                • Jup, vitosissa syyläri aina koneen vieressä. Nelosessa syyläri lukkopellissä.

                                  Comment


                                    Vitoskoneisen syyläri ei mahdu aivan heittämällä, ottaa öljypohjaan kiinni. Itte tein parin sentin upotuksen kuskinpuolen runkoaisaan niin mahtui.

                                    e: Lisää kuvia kliks ja pöks
                                    Viimeksi muokannut MJF; 27.7.2011, 09:19.

                                    Comment


                                    • Oisko jollain muistissa tuollaisen syylärin ulkomittoja, niin voisin mallailla miten se istuu tuonne konehuoneeseen.

                                      Onko sulla MJF jotenkin ilma ohjattu tuolle syylärille?

                                      Comment


                                        Olisko ollu vastaavat ohjaukset mitä vakio vitoskoneisessakin. Vaihoin kuitenkin seuraavassa kehitysversiossa syylärin isompaan keulamalliin Kennon mitat on 478x378 ja päädyt korkeussuunnassa päälle.

                                        Comment


                                        • Oliko tossa keulamalliin siirrossa syynä, et lämmöt ei pysyny kurissa? Aika pieni kenno toi kyllä on.
                                          Eikö noissa vitosturboissa lämmöt kuitenkin pysy kurissa radallakin tuolla orkkissyylärillä?

                                          Comment


                                          • Adun syylärin mitat 560x400mm päätyineen.

                                            Comment


                                            • En muista tiedä, mutta itsellä ja kaverilla lötköissä ainakin ongelmaa lämpöjen kanssa.

                                              Näissä siis samassa paikassa syylärit.

                                              Comment


                                              • Toi mikä mulla on nyt tohon hommattuna, ja mikä mahtuu just leveyden puolesta keulille coolerin lähtöjen väliin, niin sen kennon mitta on 525 mm x 322mm x 34 mm. Korkeuden puolesta tohon ois mahtunu isompikin. Eli toihan on pinta-alaltaan pienempi mitä tuo vitosen. Täytyypä hommata tollainen sivulle tuleva, ja siirtää öljynjäähyn kenno jonnekin muualle.

                                                Comment


                                                • Onko kaikki ilmanohjaimet paikallaan? Vaikuttaa asiaan merkittävästi. Itsellänikin on lievä lämpöongelma rata-ajossa, jonka oletan johtuvan juuri tästä syystä. Syyläri sivussa ja ei ilmanohjaimia. Jonkun 5 kierrosta kestää paukuttaa täysiä tuolla lastuviritteisellä ennenkuin pitää alkaa jäähdytellä.

                                                  Comment


                                                  • Ohjaimilla on todellakin ratkaiseva merkitys ja keulaan ne on helpompi toteuttaa kuin koneen sivuun. Tarvittaessa sitten vaikka teettää paremman kennon Raisiossa. Varsinkin jos ruiskun vaihtaa johonkin tuoreempaan niin samalla keulasta vapautuu useita senttejä lisää tilaa triggerin vaihtaessa paikkaa.

                                                    Comment


                                                    • Budjetti on sen verran rajallinen, että ruiskun vaihdon saa nyt unohtaa, kun sen rahan käytän ennemmin alustaan. Raisiosta kyselinkin jo syylärin tekoa, että varmaan se tulee sitten sieltä. Pitäis vaan keksiä mitat ja päättää tuleeko kuparista vai alumiinista.

                                                      Comment


                                                        Oliko tossa keulamalliin siirrossa syynä, et lämmöt ei pysyny kurissa?
                                                        Kyllähän siinä tahtoi lämmöt karkailla, mutta ei se pelkästä syyläristä näyttänyt olevan kiinni.

                                                        Comment


                                                        • Nyt on kesätauon jälkeen taas ollu vähän intoa puuhastella tämän kotteron kanssa...
                                                          Sain auton grilliin, niin pääsi pohjan kimppuun. Massat poistin teräsharjalaikalla, vaikka viime projektin kohdalla jo lupasin itselle ettei enää koskaan joudu tekemään sitä kun on melko hirveetä hommaa. Ruostetta ei pohjasta enää pahemmin löytynytkään, että ne oli Porkkiksen aikana jo hoidettu pois.
                                                          Helmat hitsasin alapuolelta kiinni ja täytin sisälokasuojien ja lokasuojan kaarien väliin syntyneet aukot. Kaikki pistehitsisaumat vahvistin. Helman lisävahvistukseksi tuli 40x20x2 U-pelti, jotta auton voi tunkata mistä kohtaa tahansa ylös. Ja kai se koria vähän jäykistääkin.
                                                          Hitsaushommat alkaa melko pian olla valmiit, niin sitten saakin alkaa vetämään väriä pohjaan.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Pohjassa on taka-apurungon alla 4 ruuvia pystyssä. Mikä niihin tulee kiinni?
                                                            Ruuveista 2 näkyy edellisen viestin kuudennessa kuvassa.

                                                            Comment


                                                            • Muistaakseni ihan vaan lämpösuojia. Pakoputkihan menee ihan just tuosta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X