Itseäni kiehtoo innovatiivinen idea puskurin ritilän käytöstä konepeitossa. Hienoa VAG-osilla rakentamista! Tuo kolmiosainen vinopäätyinen on hyvä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ81q 16VT projekti
Collapse
X
-
-
Isoa voimaa kun ei tästä varmaan koskaan tule löytymään, niin on pakko keskittyä turhanpäiväiseen tuunaamiseen. =)
Onko kellään tietoa, että onko noiden uudempien ja vanhempien puskureiden sivukiinnitykset samoilla kohdilla? Eli jos teen nyt sovituksen näillä uudemmilla, niin meneekö ne vanhemmat puskurit suoraan paikalleen, jos sellaiset joskus löytyy?
Comment
-
Haiskahtaa, että EVO III on tulossa vielä jossain vaihees. Ny tuli ne takavetaritkin, EVO III:een sitten tuleekin jo V6 Bit tai I520VT :)
Comment
-
Ääni menee yksiosaiselle ritilälle.
Ei tarvinnut pettyä, kyllä Teemu osaa ;)
Autohan suorastaan huutaa viisimukista konetta pellin alle. Ei kai noihin vanhempiin mitään muita saisikaan laittaa ;)
Odotan innolla että pääsee näkemään tämän livenä, jos vaikka saisi itsensäkin kiertämään suomea kesällä :)
Comment
-
Entäs jos tuota aukkoa siirtäisi lähemmäs konepellin reunaan? Nyt se on ehkä hieman liian takana.
Eroahan ei tähän kovin paljoa ole, mutta jotain tuossa on erilaista kuitenkin:
http://www.ableitet.no/images/SQ_1.jpg
Comment
-
Täytyy paklata ja maalata tuo kuntoon tuollaisenaan, niin sitten sen vasta näkee kunnollla miltä näyttää. Nyt nuo keskinoston reunat peilaa niin paljon joka suuntaan, että ei siitä saa oikein mitään selvää miltä se oikeasti näyttää.
SQ:n peittoa ei ollut tarkoitus kopioida, että ei siitä tarvitse samanlainen tulla, mut oishan se ihan kiva ettei ihan kamalalta näytä kun kerran alettiin muokkaamaan. =)
Comment
-
-
Simppeli perusväri... totanoin, kuis olis BRG? :) Tuosta "scoopista" ehdottomasti vain yksosasena ja "viistetyillä" nurkilla. Niin tulee nuo "möhkömuodot" kivemmin esiin.
http://farm4.static.flickr.com/3028/...8b85ff7077.jpg
Comment
-
Java Grün on ainakin B5:ssa järjettömän hieno. Ei ole kyllä perusväriä nähnytkään.
Tässä rojektissa vaan tuo väri taitaa olla aivan täysin sivuseikka, toisin kuin puolissa projektien etusivulla vilkkuvista ketjuista. Tuntuu nykyään auton tärkein ominaisuus olevan vanteiden malli ja niiden väri..
Olen virallisesti kateellinen Teemun korityötaidoista.
Comment
-
Pitäis alkaa ettimään jotain jarruja. Lähtökohta on se, että ei ole mitään muita jarruosia kuin orkkis tehostaja, ja hyllyssä on pari kpl Wilwoodin satuloita, jotka on 31mm levylle, mutta kavennettavissa. Lisäksi löytyy A8:n 323x30mm levyt.
Maksimi koko levyllä on vähän reilu 300mm, että mahtuu 16" vanteen sisälle. Ja vaikka ei mikään rata-auto olekaan, niin saisi olla ainakin sellaiset, että ei tarvitse jännittää pysähtyykö. Ja sen verran kevyt koppakin, että ei varmaan tarvitse niitä kaikkista isoimpia porssen pysäyttimiä.
Olat on Typ89 S2:sen, niin mitäs bolt-on vaihtoehtoja tuohon on?
Miten nuo 312x25 jarrut, mitä löytyy monesta konsernin laitteesta?
Entä nuo 323x30 tai 314x30 levyt, mikä satula niille?
Onko taakse jotain muuta pulttaa-kiinni vaihtoehtoa, kuin S2 orkkis?
Budjetti jarruihin on nyt sen verran pieni, että valmiit +1000€ etujarrusarjat saa unohtaa.
Alunperin tarkoitus oli tehdä etujarrut noista Wilwoodin satuloista ja irtolevykehistä, joille olisi sitten tehty kannakkeet ja levyn keskiöt. Mut tässä kun on nyt niin paljon muutakin, että jos saisi ainakin nyt alkuun jotkut jarrut mitkä saisi pelkästään pultata paikalleen, niin olisi yksi murhe vähemmin.
Comment
-
Pieni budjetti + bolt-on, epäyhtälö :) Jarrusatulan kannakkeita pääsee vähintäänkin tekemään. Tuollainen 25 paksu levy vois olla asiaa keveytensä puolesta. Itse valmistelisin jarrut myös sitä silmällä pitäen että a4 b5 jarrulevyt esimerkiksi käy, sitten löytyy valmista aftermarket-osaa vaikka millä mitalla. Taakse on bolt-on urs4 takasatulat, mutta levyä en osaa peksata mikä suoraan menisi. Itselläni on joka paikasta koneistetut a3 etulevyt.
Comment
-
Joo no kannakkeiden teko ja pienet koneistukset ei ole ongelma. Lähinnä toi irtolevyjen käyttö ja niille keskiön tekeminen ei oikein kiinnosta. Noissa Wilwoodeissa on tosi matalat palat (n. 40mm), että niissä jää aika paljon käyttämättä noista A4, A6, A8 orkkiksena olleiden levyjen kitkapinnasta. En tiedä onko sillä käytännössä mitään väliä, mutta on se ainakin vähän tekemällä tehdyn näköinen ellei muuta, kun pala ei käytä levystä kuin osan.
Yksi ajatus on myös ollu, ja syy miksi noi A6 levyt hommasin, yhdistää noi Wilwoodit, 323mm levyt sorvattuna n. 310mm, jolloin ne mahtuvat vanteeseen ja palat käyttävät koko levyn ja sitten noille kannakkeet. Tossa ongelmana, että valmiita levyjä ei sitten tulevaisuudessa löydy kaupasta, mutta luulen että en tällä koskaan tule niin paljon ajamaan, että saisin levyt loppuun. Onko tosta jotain mielipiteitä?
Itselläni on joka paikasta koneistetut a3 etulevyt.
Comment
-
314 ja 323 on kaiketi halkaisijaa lukuunottamatta samoilla mitoilla, joten sorvilla 323:sta sopiva niin löytyy jatkossa kaupastakin. Et tosin varmaan ihan hirveän monia pareja ja satoja tuhansia kilsoja autolla uskoakseni tule ajamaan.
Urssin takasatulat on helpoin ja halvin mutta suoraan sopivaa levyä ei ole eli sorvihommia tms on joka tapauksessa tiedossa. Vanha resepti oli S8:n tms jarruankkurit noiden satuloiden kaverina, mutta ilmeisesti saa sopimaan urssin omillakin jotenkin.
Pääsylkyksi S2-mallia.
Comment
-
Niin siis a3 levyt on taka-akselilla ja juurikin tarvittavan offsetin takia. Tuosta pääsylkyn vaihdon tarpeellisuudesta en ole vakuuttunut, en ole keksinyt syytä miksi omaani haluaisin sen vaihtaa. Polkimen liike on kuitenkin huomattavasti lyhyempi kuin vakiossa, varmaan teräspunosletkujen takia.
Comment
-
Pääsylkyksi S2-mallia.
Mulla on yks iso pääsylinteri, muistaakseni UrS4:sta, mut siinä on 2? lähtöä. Voiko tollaista käyttää tällaisessa missä ei ole ABSeja? Eli haaroittaa vaan tuosta etu- ja takapään erikseen, vai onko tässä katastrofin ainekset kasassa?
Tollanen ois myynnissä, eli tuo ilmeisesti ainakin käy?
Nämä Wilwoodin otin kyllä kaikkein pienimmillä männillä ihan sitä silmällä pitäen, että käytän niitä pienellä pääsylinterillä. Samanlaiset itsellä oli edellisessä projektissa 22.? pääsylinterillä, ja sillä yhdistelmällä poljintuntuma oli hyvä. Ennen siinä oli samalla pääsylkyllä Porshen satulat ja sillä kombolla poljintuntuma oli huono.
Comment
-
S2 putkitus on vähän erilainen koska siinä on tosiaan 2 lähdöllä sylkky. Kuitenkin siinäkin on se takapiirin murkula. Voin vaikka nepata kuvan tai harrastella kaavion joskus. Mulla on siis 80q:ssa ja S2:ssa sama ABS mutta erilaiset putkitukset ennen ABS-pumppua. ABS:n olemassa olo ei sinällään vaikuta tuohon asiaan koska pumppuun menee ja tulee 3 piiriä.
Comment
Comment