Joo ei tullu sillo laitettua, ehkä ois pitäny. Tässä ahdin on kyllä aika lähellä konetta, että jos se ritilä olis ollu niillä kohdilla mitä Sport Quattrossa, niin ahdin on keskemmällä peittoa. Täytyy nyt kokeilla ensin jollain lämpösuojalla, ja jos se ei riitä, niin sitte pitää tehdä jonkunlainen ilmanotto peittoon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ81q 16VT projekti
Collapse
X
-
Minä tein itselleni peltiin sportquattro reikiä etäisesti muistuttavat aukot kylmästi rälläkällä silpomalla ja peltiä taivuttamalla. Joku peltisepäntaitoinen tekisi varmaan ihan siistitkin vastaavat. Onneksi löytyy 3 konepeltiä niin voi tehdä kokeiluja. Olikos Teemulla peltistä muottina käyttäen tehty kuitupelti tässä, kun en jaksanut ketjua selata taaksepäin? Vai muistanko väärin.
Pari kuvaa:Viimeksi muokannut Japi; 19.3.2013, 00:52.
Comment
-
Mulla on filtteri vedettynä putkella tuonne etuhelman taakse tuon spoilerin aukon kohdille. Siellä saa ainakin viileää ilmaa suoraan ajoviimasta. Aukot on just ahtimen kohdalla. Tuon mallisista aukoistahan lämmin ilma lähinnä poistuu konehuoneesta. Tai niin ainakin ajattelisin noiden toimivan
Comment
-
Eilen uskaltauduin vähän pidemmälle reissulle ja lähdin oikein Turusta Raisioon asti pyöränkulmien säätöön. Lämmöt pysyivät koko matkan tasaisesti tossa 95-98. Golfissa tuo sama mittari, samassa koneessa, mutta isommalla syylärillä näytti aina aika tarkkaan 90. Mut eipä siitä tiedä näyttääkö toi mittarikaan enää oikein.
Mut kyllä uskoisin että vedet siellä kiertää normaalisti, ja termostaatti ainakin aukeaa. Termostaatin aukaisulämpötilaa en tiedä, että sen tietty vois kokeilla vaihtaa kylmempään. Ja flekti toimii myös.
Sen verran huomas ajossa, et roiskeläpät on pakko hommata ainakin eteen. Koko kylki on ihan kurainen, ja takakaarien etureunassa ei maali varmasti kauaa säily.
Comment
-
Kunhan pääset vähän kuormittamaan, niin sitten näkee miten lämmöt käyttäytyy. Kyllähän tuo korkean sorttinen on tuo lämpötila, mutta itse en noin vähien testien perusteella vielä lähtisi vaihtelemaan komponentteja.
Niin ja onnittelut leiman johdosta! :) Tuletko Alastarolle ensi kuussa?
Comment
-
Kennon ilmanotoksi riittää kyllä reilusti alle puolen kennon kokoinen aukkokin. Se ilma on vaan pakko-ohjattava kulkemaan kennon läpi eikä kiertämään ympäri. Ilma kuten kaasuvirtaus yleensäkin liikkuu aina pienimmän vastuksen suuntaan ja jos kennon ympärillä ei ole suht tiiviitä ilmanohjaimia, niin se pienimmän vastuksen reitti on yleensä kennon ympäri eikä läpi. Ja jos olet lämpöantureita vaihdellut uusiin niin kannattaa tarkastaa vaikka infrapunamittarilla pitääkö ne mittarilukemat paikkaansa. Varsinkin tarvikeanturit on alkaneet olla sellaista kuraa, että lukemat on mitä sattuu.
Comment
-
Tein tohon puskuriin vähän aukotusta. Mulla oli tallilla vanhakoppaisen S3:sen puskurin alaosa, ja huomasin et sen keskiritilä oli sopivan kokoinen ja muotoinen tohon puskuriin. Eli leikkasin ritilän kehyksen irti, sulattelin sen kolvilla tohon paikalleen, ja hiontaa + plastidippiä päälle. Eipä siitä mikään priima tullu, mut ajaa asiansa. Coolerin ois voinu vielä vetää mustaks, niin ei paistais tuolta alta noin selvästi. Tilasin kans uudet kilvet, niin kunhan ne tulee, niin sille pitäis jostain keksiä paikka tosta keulalta.
Myyntiosastolta löytyi B5 S4:n roiskeläpät, jotka sovittelin tohon. Vähän kun leikkeli saksilla uuteen muotoon, niin sopivat aika hyvin paikalleen.
Comment
-
Pitääkö muilla 044 pumppu tasaista ääntä?
Ajelin tänään reilu 100km tässä nurkissa, ja alkuun pumppu piti ihan tasaista ääntä mitä se on normaalistikin pitänyt, mut jonkun ajan päästä ääni muuttu epätasaiseksi. Pitää sellaista normaalia surinaa, mut sitte ääni muuttuu muutamaks sekunniks kovemmaksi, ihan niinkuin pumppu haukkais ilmaa. Ja bensaa oli kyllä. Ajossa sitä ei nyt oikein huomaa, ku auto nyt pitää sen verran ääntä, mutta pysähdyksissä.
Comment
-
Ok. Aika monta keskustelua löysin ulkomaanfoorumeilta googlella, missä kyseltiin samaa, eikä niissäkään oikein selvitystä siihen saanu.
Ääni kuulostaa just siltä, että ei sais bensaa, mut ainakaan seosmittarissa ei tapahdu mitään muutosta noitten äänien aikana. Bensapaineenmittari on konehuoneessa, niin sitä ei näe että vaikuttaako ääni jotain paineisiin.
Comment
-
Pistetääs muutama kuva nykytilasta. Kävin torstaina penkissä, ja jäi kotiintuomisiksi rikkoutunut veivin laakeri. Onneks penkittäjä kuuli laakeriäänen luureista, ja lopetettiin homma siihen, vaikka oli tarkoitus vielä säätää nokkia. Ilman luureja ääntä ei siinä vaiheessa vielä kuullu. Käytin konetta vielä tallilla, ja sit alko kovenemaan kuumilla öljyillä. Öljynpaineet ei kuitenkaan laskenu alle normirajojen.
Täytyy kiikuttaa osat koneistamoon ja toivottavasti menee vielä ylikokolaakereilla, ja ettei tuo ykkösen kanki oo kulunu käyttökelvottomaksi.
Alastaro nyt jää ainakin väliin, mut tulihan tässä jo ajettuakin. :)
Comment
-
En ehtiny vielä eilen irrottamaan kampiakselia, mut toivottavasti nyt löytyy joku selkeä syy ettei käy uudestaan. Näin asiasta mitään ymmärtämättä, niin voiskos siellä olla tukos, ja sen takia paineet ei tippunu. Kun jos on noin väljä laakeri, niin eikös sieltä sit ois paineetkin kadonnu.
Comment
Comment