Mietin itsekin tätä hieman että toisaalta aika turha tiiviste jos kuitenkin pitää liimata, mutta tiedä nyt mitä joku insinööri on tässä ajatellut. Ei niistä ota selvää :>
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ81q 16VT projekti
Collapse
X
-
Osaakos joku antaa hyviä vinkkejä et mikä mättää kun toi öljypohja ei pidä?
Eli nyt on kolmatta kertaa pohja auki, eikä vaan pidä vaikka on liimaa välissä. Ei vuoda paljon, mut vuotaa kuitenkin. Ymmärtäisin, että jos se vuoto ois pelkästään tossa kohdasa mistä olen öp:aa hitsannut, että jos on vedellyt, mutta kun vuotaa muualtakin.
Vai pitääkö luovuttaa ja laittaa alkuperäinen massatiiviste?
Nyt onnistuin jo saamaan yhden kierteenkin rikki tällä avaus kerralla, et täytyy sellanenkin uus yrittää saada sinne aikaseks...
Comment
-
Itsellä tuli kerran yhteen öljypohjaan melkein keskelle kananmunan kokoinen reikä. Hitsasin palan TIGillä takaisin, mutta veti pohjan senttejä kieroon. Se koneistettiin painamalla se ensin tasaiseksi, ja sitten plaanattiin. Kyllä siitä vielä tiivis tuli. Ilman koneistusta voisin väittää että se on vähän kiero. Jos olet tarkistanut, niin sitten perun pyhät puheeni :)
Comment
-
Kyllä tossa viimeistä kertaa pohjaa irroittaessa, ja kun sain noi kierteetkin vielä rikottua, niin mietin et ehkä tässä ois ollu helpompikin tie. :)
Oliks se niin että siinäkään ei ollu öljynpaluuta, vai muistanko ihan väärin? AEBin pohjalla taitais päästä helpoimmalla, kun ei tartteis hitsailla, ja eikös se pitäis käydä tähän vanhaan lohkoon?
Comment
-
Joku tuon suuntaisen näkönen se meikäläisenkin on. Muistaakseni joku laajennusosa on vaan irrotettava ettei ihan identtinen ole. Olen tainnut sitä Teemulle kaupata projektin alusta asti, mutta ei oo lämmennyt :)
Tee privalla/maililla tarjous, jos ei mun hinta oo ollu hauska tai ollut liiankin hauska.
Comment
-
Sovittelin tänään Porkkikselta tullutta pohjaa paikalleen, ja muuten istuu hyvin, mut tehostimen kannake ottaa kiinni. Ilmeisesti tuon pohjan kanssa ois pitäny olla toisenlainen kannake, mitä tässä poikittaiskoneessa on. Ratkaisen tuon niin, että kuskinpuolen pahkan tilalle hitsataan levy, ja vähän kun laikkas pohjasta kulmaa pois, niin nyt saa ehkä tehostimen pultit auki ilman pohjan irroitusta. Oishan sen ollukin liian helppoa jos joku ois menny suoraan paikalleen. :)
Ahtimen paluun tohon saa kätevästi, ja varmaan toimivampi noin mitä ennen, kun tulee nyt tohon pahkan päälle.
Comment
-
Päivitetäänpä vähän uusia kuvia tällekin vuodelle.
ITS:n ahdin vaihtui suunnilleen saman kokoluokan Garrettin kuulikseen, kun tuo its vuosi öljyä, eikä sitä saanut korjattua. Tuon ahtimen vaihdon takia meni downpipe, sekä ahtimen kannatus uusiksi. Lisäksi vesikiertoa tuli muokattua toisenlaiseksi, kun nuo edelliset kiinteät putket oli käytössä vähän hankalat. Konehuoneeseen tuli myös vähän väriä ja muutama kiiltävä tuuninkipönttö. Lisäksi huohotusta tuli muutettua. Öljypohja muuttui tuohon aiemmin esillä olleeseen alumiiniseen, ja siitä hitsattiin toinen ponttooni umpeen. Ahtimen öljynpaluuletku meni myös tuon takia uusiksi.
Tuli tartuttua harisen joulutarjoukseen, ja päivitettyä ruisku 32 bittiseen hesteciin. Tuon ansiosta saa nyt sitten poistettua tuon kampiakselin päässä olevan triggeripyörän, ja laitettua triggeröinnin oem osilla. Tuo kyllä vaatii koneen irroituksen, eli nyt mennään vielä vanhalla triggeröinnillä, ja vaihdetaan sitte kun kone on seuraavan kerran irti.
Eli ajettu ei ole vielä, mut osia on sentään vaihdettu paljon. :)
Comment
-
Eikö oo niin, että tossahan ei oo käsijarrussa mitään säätöä eri puolien välillä, että kummatkin säätyy samalla? Kuskinpuoli ottaa kiinni kunnolla, mut hanttarinpuolella rengasta pystyy pyörittelee käsivoimin. Käsijarruvipu kuitenkin liikkuu satulassa ihan käsivoiminkin, et ei oo jumissa. Jarrut on typ89:stä, vaijereita en enää muista olivatko 89 vai 85.
Comment
-
Mulla on joskus auttanut, kun on kiskonut käsijarrua riittävän monta toistoa ja avittanut jarrupolkimella. Saattaa ottaa useita kymmeniäkin toistoja. Joskus auttaa, joskus ei.
Mitä noita olen purkanut, ei missään ole näkynyt niissä itse räikkämekanismeissa mitään ihmeellistä. Aina on ollut joko mäntä vähän rupinen tai käyttöakseli juntturassa. Tämähän ei tarkoita, etteikö se vika voisi olla niissä räikän osasissakin.
Comment
-
Kyllä mulla oli noi satulat auki, ja putsasin ne, ja vaihdoin tiivisteet ym. Ihan siisteiltä näytti osat sillo, ja kaikki liikku hyvin. Pyörittelin nyt tota mäntää, mut ei siitä pahemmin ollu vaikutusta. No täytyy toivoa et ne tosta vielä herkistyy, ja kelpaa katsastusmiehelle.
Pistetääs sisältäkin yks kuva. Tuuninkimittareita on sen verran, et ooeeäm-miehiä hirvittää. :)
Comment
-
-
Kyllä mulla oli noi satulat auki, ja putsasin ne, ja vaihdoin tiivisteet ym. Ihan siisteiltä näytti osat sillo, ja kaikki liikku hyvin. Pyörittelin nyt tota mäntää, mut ei siitä pahemmin ollu vaikutusta. No täytyy toivoa et ne tosta vielä herkistyy, ja kelpaa katsastusmiehelle.
Comment
-
Kyllähän se käsijarru, kuten myös kaikki muukin kelpas katsastusmiehelle. Eli nyt on auto leimassa lähes 10 vuoden tauon jälkeen!
Tossa kun vähän ajeli, lähes pintakaasulla, niin huomas jo että konepeitto lämpenee aika reilusti turbon kohdalta. Että mitä se sitte on kesäkuumalla, tehokkaassa ajossa. Eli jonkunlaista lämpösuojaa pitää vielä kehittää, että saa maalit pysymään peitossa. Lisäks moottorinlämmöt oli kokoajan n. 95-98c, vaikka ajo tosiaan oli kevyttä ja pakkasilma. Et tostakin saattaa kesällä tulla ongelmia, ja pitää vaihtaa isompi syyläri. Puskuri kyllä blokkaa tällä hetkellä puolet coolerin ja syylärin pinta-alasta, et täytyy rei-ittää puskuri jos se auttais.
Comment
Comment