Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4+ stage3

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s4+ stage3

    Elikkäs on tullu aika "korjata" tuo oma äsnelkku kun turbot anto periks.
    Auto siis vm-99 facelift s4 2.7t ajettu 225tkm.

    Autossa tällä hetkellä kiinni seuraavanlaista palikkaa:
    Rs4 k04 ahtimet (hajalla siis)
    480cc suuttimet
    Rs4 kytkin ja asetelma (kunnosta ei tietoa)
    Rs4 pakosarjat
    Rs4 vakaajat
    Spaxin säädettävät coiloverit edessä, Supersportit takana

    Ja tällaista osa listaa olen ajatellut:
    Rs4 K04
    Xs-powerin putkisto ja DP
    Intercooler Kit, B5 S4(034 motorsport)
    Audi 2.7t RS4 Hybrid Clutch Kit Feramic(034 motorsport)
    Fidanza alumiini vauhtipyörä(034 motorsport)
    Moottorin ja vaihdelaatikon kumit "street"(034 motorsport)
    Etu- Ja Taka "subframe" kumit "track"(034 motorsport)
    Jakopää kaikkine hiluineen(034 motorsport)

    Puuttuuko jotain olennaista mikä kannattaisi vaihtaa saman tien kun moottori kerran on pois otettu? Autosta tarkoitus tulla ensisijaisesti käyttöauto, eikä seuraava huoltoon saisi tulla muuta vaihdettavaa kuin öljyt.

    Millaista kokemusta muilla löytyy noille^ osille? Kestävyys/laatu? Jokin muu osa jonkun tillalle? Mikä, mistä ja mihin hintaan?

    Kytkin ja vauhtipyörä jää listasta ehkä pois jos paikalla oleva on kunnossa. Eikö Rs4 kytkin kestä kuitenkin noilla saatavan tehon? Tehotavoite 400-450hp.

  • #2
    jos meinaat että vakio kytkin kestää, sillon auto väärällä miehellä. dp:eet löytyy suomestakin ja paremmat. Putkistoon löytyy ebaystä Jmotorsportin putkia puolet halvemmalla.

    Comment


    • #3
      eikös rs.sän kytkin kuitenkin aika lailla enemmän kestä kuin vakio s4?

      Comment


        #4
        XS-powerin putkisto on hyvä, mutta DP:t on vähän huonot. Niissä ei ole joustoja eikä katteja, sekä niissä on lopussa hölmö supistus. Ja ne on myös vähän pienet loppuosaltaan.

        Ultrarev.comista saa halvalla Fidanzan.

        Kyllä vakio RS4 kytkin tuntuu kestävän RS6 turboilla varustetussa ripeässä ässässä jos sitä käyttää oikein.

        RS4 vakaajia ei kannata laittaa, vaan ennemmin vaikka H&R:t. Jäykempien vakaajien (ja miksei vakioidenkin) kanssa kannattaa laittaa taka-apurunkoon tuet ettei se repeä. Minulla on sellaisia tekeillä kunhan vaan ehdin.

        Wagner tuning -coolerit taitais saada halvemmalla ihan saksasta, Pro-mo:ltakin niitä muistaakseni saa.

        JHM:n shortshifteri kannattaa laittaa.

        Mikä muuten rikkoi nuo turbot? Kauanko ne kesti?

        Comment


        • #5
          Ei ole oikeen varmaa tietoa mikä turbot hajotti, pakosarjat oli kunnossa mutta jotain oli kyllä läpi mennyt. Siivet oli saanut pientä iskua ja päittäis välystä oli jo jonkun verran.

          Pitää ilmeisesti vielä katsoa tuota osien tilaus paikkoja, budjetti olisi noin 5000e, eikös sillä pitäisi nuo kaikki jo saada?

          Comment


            #6
            Jos vauhtista et halua vaihtaa, niin otat suoraan laakkoselta vaihto-osana RS4 kytkimen eli palautat sitten omasi laakkoselle vaihdon jälkeen. Maksaa jotain 300€ + painelaakeri 50€ ja kestää varmasti tuon set-upin tehot. Käyttäjässä vikaa jos ei kestä.

            Comment


            • #7
              sopiiko tuo fidanza vauhtipyörä suoraan rs4 kytkimen kanssa?

              Comment


              • #8
                kytkimestä sen verran että täyskiihdytyksessä (rullaava lähtö), 4 vaihteella pukkas kytkin savut taivaalle. Alle 10tkm ollut paikallaan. Eli ei kovin pitkä ikäinen jos meinaa jonku verran radallakin käydä.

                Comment


                • #9
                  oliko sulla artsi rs4 kytkin vai joku muu?

                  Comment


                  • #10
                    Rs4 kytkin ja paineasetelma. Vauhtipyöräkin oli ottanut väriä.
                    http://artai.kuvat.fi/kuvat/Projekti...5.JPG/_big.jpg

                    Comment


                      #11
                      Kyllä mä olen kanssa Rs4 kytkimellä eli ainostaan asetelma hiukan jäykempi vs S4, niin ajellut vajaa 60 tkm ja vartilla on viihdytty usein, sekä rataa ajettu. Vartilla kytkin ylös lähtöjä parhaan mukaan yritetty. Vääntö huiput 600-650 nm välissä. Rs4 vauhtipyöräkin olisi hyllyssä mutta en näe siihenkään tarvetta tämän kokemuksen puolesta.

                      Sanoisin kanssa Rs4 kytkimen olevan stage 3 omiaan, jos ei halua race tuntumaa kytkimeen :)

                      Comment


                        #12
                        Itsellä on pari vaihtoehtoa tarjolla tiukaksi kytkimeksi biturbon jatkeena. Sisältävät myös teräksisen vauhtipyörän. Parissa autossa parin viikon sisällä menossa testiin.

                        Hintaluokka toisella tonnilla sis. kytkimen, vauhtiksen, pultit ja laakerit.

                        Tiukin 1-levyinen pitäis oleman toimiva 800Nm lukemiin.

                        Comment


                        • #13
                          Onko porukalla kokemusta tuosta listan kytkimestä? Vai saako muualta paremman samaan hintaan? Asiasta kolmanteen, mikä mahtaa olla ässän voimajako eteen/taakse?

                          Comment


                            #14
                            Voimanjako on 50/50, joka voi muuttua maksimissaan 33/66 akseleitten välillä riippuen pidosta.

                            Comment


                              #15
                              Nyt tulee ihan offtopikkia.

                              Ihmetelly vain sitä, kun monesti näkee porukoiden B5 S4 "viritysosalistaa", niin siellä lukee RS4 pakosarjat. Eikös S4 (facelift, niinkuin tämäkin kyseisen topicin auto) ja RS4 pakosarjat ole identtiset?

                              Comment


                                #16
                                Onhan ne. Monet vaan luulee niiden olevan jotain parempaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Vähän hiustenhalkomista mutta voimanjako torsenilla voi vaihdella niin että se on toisen akselin pito kertaa 1/3 tai 2/3. Perusjako on saman verran kuin toisella akselilla. Eli jos toisen akselin pitoa ei ole on voimanjako 0% kertaa 1/3 = nolla. Meniköhän nuo nyt oikein?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ja vetosuhteesta vääntäminen lopetetaan tässä topicissa tähän. Siitä on jo riittävän moneen kertaan väännetty.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kuinka paljon noiden osien lisäksi pitäisi varata rahaa säätöihin ja muihin pikku hilppeisiin mitä ei heti tullut mieleen?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Perusnyrkki ässän kanssa et melkein touhu tonni kantsii olla jemmassa.

                                        Pässit kantsii vaihtaa, f-letku samaten
                                        Venttiilikopan tai kannentiivisteet vuotaako ?
                                        Huohotusletkut vähintääkin tarkistaa läpi. Mielellään uusia kokonaan.

                                        xs-powerin dp:t oli kyl suht pienet vielä.xs-powerin cat-back putkisto on perhanan siistin kuulonen ja parempi kuin milltek esim.

                                        Itellä oli rs4 kytkin-kit ja hyvin kesti. Launchia ei tuu kuivalla kestämään tai ei ainakaan montaa kertaa. Mut muuten saa polkea ihan kunnolla.

                                        Short Shifter osta ihmeessä jhm-motorsportilta. Itellä ainakin meni 2. vaihde huomattavasti helpommin ja tietenkin nopeammin sisään kun kunnolla lähti polkemaan.
                                        Viimeksi muokannut Mani; 18.11.2010, 21:43.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuo Short Shifter on tullut kyllä lisättyä ostolistalle, niin paljon on sitä tällä foorumilla jo kehuttu.

                                          Millai porukka on itse tilaillut osia jenkeistä? onko tullut paketit perille? Miten maksut niissä olette hoitaneet?
                                          Viimeksi muokannut jta; 19.11.2010, 11:57. Perustelu: wanhaakin voi muokata, varsinkin kun väli ei ollut kuin tunteja

                                          Comment


                                            #22
                                            Paikasta riippuen kliks kliks sivuilta ja sitten maksu joko luottokortilla tai paypallilla.

                                            Itsellä ei ole hukkunut jenkkeistä tulevia paketteja (kaiken näköistä on vuosien saatossa tullut).

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mistä halvimmalla Borg Warnerin K04.set? ei siis mitkään kiinakopiot.

                                              Comment


                                                #24
                                                Asiasta on kyllä keskusteltu foorumilla aika paljon, joten löydät vastauksen verraten helposti.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nyt tilattu suurinosa osista:

                                                  Borg Warner K04 turbot
                                                  H&R vakaajat
                                                  Rs4 maf
                                                  Yläpään tiiviste sarja
                                                  F-letku
                                                  A/C kompressori
                                                  Moottorin kumit
                                                  Vaihdelaatikon kumi
                                                  JHM Short Throw Shifter
                                                  Jakopää hiluineen
                                                  Turbojen tiivisteetkin otin varmuuden vuoksi kun en tiedä tuleeko uusissa niitä mukana.

                                                  Vielä pitäisi coolerit ja putkisto hankkia, onko coolereiksi ehdotuksia muita kun Wagner tuningin tai Rs4.jän?
                                                  Putkistoksi tulee XS-Powerin malli, saa vähän koneen ääniä kuulumaan. :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Coolereista esim. AWE. Helppo asentaa, menee "heittämällä" orkkis letkuihin. RS4 coolereissa joudut tekemään joko letkujumppaa eli ostamaan supistajia, suoraa pätkää ja rakentamaan yhdysletkut. On oma hommansa. Jos päädyt RS4 coolereihin, niin suosittelen ostamaan suoraan adapteriletkut, käy suoraan, kustantaa 300€ ja säästyt kaikelta vaivalta. En muista kenen valmistamat, ei jaksa etsiä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      APR:llä on parhaat rs4 letkut!

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Turboissa ei tule pinnapultteja mukana (eikä tiivisteitä), eli nekin kannattaa hommata.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nyt saatu myös putkisto tilattua.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mihin hintaan XS-Powerin tilasit?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X