Puolisentoista kuukautta takaperin iski armoton autokuume, ja kun ei buranalla talttunut niin pankkiin piti sitten juosta. Lisää lunta nuotioon heitti vielä se, että kaveri osti hieman laitetun B6:n Ruotsista, joten mokomaa piti sitten alkaa itsekin metsästelemään.
Aluksi meinasin tehdä emämunauksen, ja hommata 1.8T vajaavetoisen farkun. Oli pienillä kilometreillä ja heinoilla varusteilla yms, mutta ajattelin sitten, että katumus iskee viimeistään talvella.
Aikani etsiskeltyäni löysin Torniosta myynnistä tummansinisen A4:n, vuosimallia 2004, ajettu noin 180 000 km, täydellä Audi-liikkeen huoltokirjalla, mukavilla varusteilla sekä 140kW/190hp BEX-kattilalla. Kaiken lisäksi lupasivat hyvittää vanhasta Lanciastani hyvin.
Paria muuta B6:sta kävin lähempänä koeajamassa, mutta ehkä viimeinen niitti kauppojen tekemiseen löytyi auton sisältä; sporttisisusta. Nuo penkit ovat tähän mennessä parhaat auton jakkarat, missä olen istunut.
Vaikka auto oli myynnissä Tornion puolella, oli se Ruotsin kilvissä. Kärry oli myynnissä Pohjois-Ruotsissa, jossa se oli ollut yhdellä perheellä uudesta asti. Tornion puolelle sen oli hakenut paikallinen pieni autokauppias.
Autoon oli juuri tehty iso, noin 1500€ maksanut huolto, jossa oli remontoitu / vaihdettu mm. jakopää, vesipumppu, iskareita, polttimoita, öljyt + suodattimet yms.
Listataan vielä "avainsanat":
Moottori ja voimansiirto
- Vakio BEX, 1.8Tq 190hp / 240Nm
- 6-lovinen manuaali
- Ajettu ostohetkellä noin 180 000km
- Longlife-huollot (tarkoitus siirtyä lyhyempään huoltoväliin)
Alusta & sisusta
- S-line / Proline / Prosport / Mikä ? alusta, eli jäykempi ja matalampi (-20mm?)
- Sport-sisusta; kangaspenkit, 3-puolainen nahkaratti, vaihdekepinnuppi
Varusteet
- Bi-Xenon -valot
- Sporttialusta
- Sporttisisusta
- Automaatti-ilmastointi
- Sähköikkunat edessä
- Penkinlämmittimet takana
- Audi Concert -audiot
- Irroitettava vetokoukku
- Keskikyynärnoja
- Vakionopeudensäädin
+ Sisätilanlämmitin
Pari kauneusvirhettä autosta löytyi; yksi ritilä oli edestä vähän haljennut ja pakoputken toinen pää oli 3cm sisempänä kuin toinen. Lisäksi keulassa oli rumat lisävalot, jotka pyysin ottamaan pois ennen kuin haen auton. Ja lähtihän ne siitä.
Mitään suurempia muutoksia tähän ei ole tarkoitus tehdä. Korjata jossain vaiheessa edellä mainitut kosmeettiset virheet ja käydä teettämässä täydellinen sisustapesu työpaikan lähellä sijaitsevassa Wash&Go:ssa. Ensi kesäksi hakusessa 18" vanteet, ehkä se pieni S-line lippa tuohon takakontin päälle ja uusi soitin, jotta saisi USB-tikulta kuunneltua humppaa. Alustaa ei ole tarkoitus madaltaa tuosta enää yhtään.
Edellinen auto oli Nissan Primera. Siitä mankelista ja tästä ei voi oikein puhua edes samassa lauseessa.
Myyjä mainosti tuossa myynti-ilmoitusessa Proline-varustepakettia. Palstalta löytyneiden vertailujen perusteella voisin kuvitella, että tässä olisi kuitenkin Prosport, Proline-varusteiden lisäksi tästä löytyy keskikyynärnoja sekä vakionopeudensäädin. Saako tuon jostakin selville?
Pari erittäin huonoa kännykkäkuvaa katiskasta. Pitää tänään tai huomenna illalla käydä jokunen kuva ottamassa. Auto on siis jo Suomen kilvissä ja luntakin on jo maassa.
Aluksi meinasin tehdä emämunauksen, ja hommata 1.8T vajaavetoisen farkun. Oli pienillä kilometreillä ja heinoilla varusteilla yms, mutta ajattelin sitten, että katumus iskee viimeistään talvella.
Aikani etsiskeltyäni löysin Torniosta myynnistä tummansinisen A4:n, vuosimallia 2004, ajettu noin 180 000 km, täydellä Audi-liikkeen huoltokirjalla, mukavilla varusteilla sekä 140kW/190hp BEX-kattilalla. Kaiken lisäksi lupasivat hyvittää vanhasta Lanciastani hyvin.
Paria muuta B6:sta kävin lähempänä koeajamassa, mutta ehkä viimeinen niitti kauppojen tekemiseen löytyi auton sisältä; sporttisisusta. Nuo penkit ovat tähän mennessä parhaat auton jakkarat, missä olen istunut.
Vaikka auto oli myynnissä Tornion puolella, oli se Ruotsin kilvissä. Kärry oli myynnissä Pohjois-Ruotsissa, jossa se oli ollut yhdellä perheellä uudesta asti. Tornion puolelle sen oli hakenut paikallinen pieni autokauppias.
Autoon oli juuri tehty iso, noin 1500€ maksanut huolto, jossa oli remontoitu / vaihdettu mm. jakopää, vesipumppu, iskareita, polttimoita, öljyt + suodattimet yms.
Listataan vielä "avainsanat":
Moottori ja voimansiirto
- Vakio BEX, 1.8Tq 190hp / 240Nm
- 6-lovinen manuaali
- Ajettu ostohetkellä noin 180 000km
- Longlife-huollot (tarkoitus siirtyä lyhyempään huoltoväliin)
Alusta & sisusta
- S-line / Proline / Prosport / Mikä ? alusta, eli jäykempi ja matalampi (-20mm?)
- Sport-sisusta; kangaspenkit, 3-puolainen nahkaratti, vaihdekepinnuppi
Varusteet
- Bi-Xenon -valot
- Sporttialusta
- Sporttisisusta
- Automaatti-ilmastointi
- Sähköikkunat edessä
- Penkinlämmittimet takana
- Audi Concert -audiot
- Irroitettava vetokoukku
- Keskikyynärnoja
- Vakionopeudensäädin
+ Sisätilanlämmitin
Pari kauneusvirhettä autosta löytyi; yksi ritilä oli edestä vähän haljennut ja pakoputken toinen pää oli 3cm sisempänä kuin toinen. Lisäksi keulassa oli rumat lisävalot, jotka pyysin ottamaan pois ennen kuin haen auton. Ja lähtihän ne siitä.
Mitään suurempia muutoksia tähän ei ole tarkoitus tehdä. Korjata jossain vaiheessa edellä mainitut kosmeettiset virheet ja käydä teettämässä täydellinen sisustapesu työpaikan lähellä sijaitsevassa Wash&Go:ssa. Ensi kesäksi hakusessa 18" vanteet, ehkä se pieni S-line lippa tuohon takakontin päälle ja uusi soitin, jotta saisi USB-tikulta kuunneltua humppaa. Alustaa ei ole tarkoitus madaltaa tuosta enää yhtään.
Edellinen auto oli Nissan Primera. Siitä mankelista ja tästä ei voi oikein puhua edes samassa lauseessa.
Myyjä mainosti tuossa myynti-ilmoitusessa Proline-varustepakettia. Palstalta löytyneiden vertailujen perusteella voisin kuvitella, että tässä olisi kuitenkin Prosport, Proline-varusteiden lisäksi tästä löytyy keskikyynärnoja sekä vakionopeudensäädin. Saako tuon jostakin selville?
Pari erittäin huonoa kännykkäkuvaa katiskasta. Pitää tänään tai huomenna illalla käydä jokunen kuva ottamassa. Auto on siis jo Suomen kilvissä ja luntakin on jo maassa.
Comment