Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V8 --> Sähköaudi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Siinä oli joku vuosimalliraja, milloin pitää toimia.

    Comment


    • Näyttäis olevan katsastajan käsikirjan mukaan 1984.

      Comment


      • Pitänee käydä konttorilla kokeilemassa. Mittarin puute tai täysi toimimattomuus on helppo katsurin todeta, mutta jos viisari edes heilahtaa, niin silloin se tuskin voi antaa edes korjauskehotusta.

        Nyt viikoksi reissuun... Leimalle hommia jäi vielä akkulaatikon kannen lasikuidutus ja sähkötarkastus.

        Comment


          Jos kiire on saada nopeusmittari, niin laita vaikka polkupyörän nopeusmittari. Ei maksa paljoa, nopea asentaa ja kelpaa konttorille.

          Comment


            Kaverini on katsastanut autonsa jo usean vuoden ajan gps-nopeusmittarilla varustettuna. Ei ole muistaakseni edes kiinteä asennus virransyötön osalta. Teline on ruuvattu kojelautaan mutta maastomallinen käsikapula on vain tökätty telineen pikalukitukseen.

            Comment


            • Eikös siinä vaiheessa esim joku navi kelpaa kans?

              Comment


              • Reissu konttorille lähestyy hitaasti mutta varmasti. Sähkötarkastuspaperi on hanskalokerossa ja enää pitäisi uskoa vain ufoihin. Etujarrujen purku on edessä, kun palat kiillottaa levyn kokonaan vain sisäpuolelta.

                Comment


                • Pienellä herkistelyllä nekin saa toimintakuntoon onneksi :) Onnea konttorille!

                  Comment


                  • Ufot yrittää pistää tosissaan hanttiin... satulan ylempi "liuku" on niin jumissa, ettei WD40-liuotus ja puristus viilapenkissä auttanut.

                    Pitääköhän tässä alkaa etsimään oikeita jarruja tuohon. Jos jollakin on nurkissa joko kuskin puolen ufosatula tai sopivia oikeita jarruja, niin saa tarjota.

                    Comment


                    • Foorumilaiselta löyty B5 S4 satulat ja levyt, tehdäänpä niistä oikeat jarrut. :-)

                      Comment


                      • No niin, nyt on sitten jarrutkin kotterossa ja josko sitä huomenna ehtisi konttorille, kun se viimeinenkin paikka tuli kuntoon. ;-)

                        Comment


                        • Konttorilla on käyty ja eipä ne jarrut olleet ihan vielä iskussa. Etujarrut oli ihan kunnossa, mutta takajarrut olemattomat. Liekö siellä vieläkin ilmaa, kun suurin osa takapuolen jarruputkista tuli laitettua uusiksi jossakin vaiheessa.

                          Hylkäysperusteita oli siis vain yksi ja muutama kehotus.

                          Yksi merkittävä asia oli klappi raidetangossa. Ilmeni, että tanko oli vain toisesta päästä kiinni ja sekin vain yhdellä ruuvilla. Toisesta päästä puuttui ruuvi ja toinen näytti olevan poikki. Hyvä että huomasi.

                          Pissapojan toimimattomuus oli yksi kohta ja moottorinohjauksen kanssa oli pientä häikkää, kun jarrudynosta piti poistua työntöavulla. Moottorinohjauksen ongelma oli todennäköisesti muutama tyhjä kenno akustossa, joka aiheutti akkujännitteen notkahtamisen ja alijännitesäädin alkoi rajoittamaan momenttia. Se taas tarkoittaa ihan kohtalaista ravistusta. Niin sitä käy kun kiireessä lähtee vajailla akuilla konttorille.

                          Nyt ei sitten tartte jännittää, että joku kerta auto pitää hinata kotiin, kun akut on loppu. Sekin on nyt kokeiltu. ;-)

                          Comment


                          • Mikä mahtaa olla realistinen ajomatka täysillä akuilla maantiellä?

                            Comment


                            • Olisit laittanu konttorin seinästä lataukseen ja lähteny vaikka syömään. :) Mutta hienoa, että tämä on kohta kilvissä! Näin sähkö-DI:n silmissä yksi loistavimpia ja ennakkoluulottomimpia projekteja tällä foorumilla.

                              Comment


                              • Tätä on ollut kiva seurata. Jokseenkin yllättävää että kaikki katsurin huomautukset oli oikeastaan sellaisia mitä vastaavalla normi autollakin tulla.
                                Tarvitseeko sun todistella tehoja ollenkaan? Ajatuksissa Fisker Karma tekniikka upotettuna Audiin ;)
                                Tosin ehkä silloin ottaisin kuitenkin sen aidon fiskerin..

                                Comment


                                • Katsastusmies varmaan uskoo, ettei konehuoneessa oo yli 200 kW sähkökonetta. ;)

                                  Comment


                                  • Tässä tapauksessa tehot taitaa lukea suoraan moottorin tyyppikilvessä :)
                                    Tämä on kyllä ollut huikea suoritus ja leimakin on jo pikkunyppäilyn takana. Onnittelut.

                                    Comment


                                    • Sähköautomiehet eivät hehkuttele? :) Olisi ollut kiva kuulla fiiliksistä, kun ilmeisesti ensimmäinen pitempi ajo W8:lla? Ja mitäs nuo konttorilla tuumasivat tuosta sähköistyksestä. Voisi kuvitella, että herättää kiinnostusta. :) Hieno projekti ja mukava ollut seurata. - Ja seurataan ehdottomasti jatkossakin.

                                      Comment


                                      • Joo hyvinhän se kulkee. Lähinnä se muistuttaa modernin automaattilaatikon ja kasikoneen yhdistelmää tuntumaltaan, kun ei tule laatikosta nykäyksiä eikä toisaalta moottoriääni kuulu kabiiniin. Pintakaasulla se niin sanotusti kulkee. Kaasuun vastaavuus on niin nopea kuin haluaa, nyt taitaa olla polkimen asento suodatettu 200ms viiveellä.

                                        Piti hieman viritellä väliaikaista laturisysteemiä parempaan kuosiin ja yrittää huomenna saada akut ladattua täyteen. Latausjännite pitää nostaa riittävän korkealle, että akkuihin saa menemään virtaa. Jos latausjännite jää vähänkin liian alas, niin lataukseen menee kirjaimellisesti viikko.

                                        Sitten kun saa ton latauksen kuntoon ja akut täyteen, niin sitten voisi lähtee kiertämään kylää, että saisi edes jotain tuntumaa ajomatkaan. Tavoite on yli 50km, mutta katotaan pitääkö heti alkaa hommaamaan lisää akkuja. ;-)

                                        Comment


                                        • Nyt olis kattila valmis uuteen yritykseen. Ohjausvaihde tuli kiinnitettyä jo pari viikkoa sitten ja samoin takajarrut laitettua. Äsken laitoin toisen etuparkin ja yhden etuvilkun. Pissapoikaa pitää yrittää tutkiskella huomenna, se olis viimeinen korjauskehotus.

                                          Comment


                                          • Eipä se vielä ollutkaan valmis. Pissapojan puute oli merkitty kohtaan jälkitarkastus, niin pitää sitten vielä sekin korjata. Pumppu on vissiin ottanut itseensä, kun oli pönttö päässyt jäätymään. Pumppuja näköjään saa melkein Siwastakin, mutta siirtyy taas yhdellä päivällä.

                                            Comment


                                            • Jos ei kuulu pissapojasta ääni, niin jälkitarkastus ja jos ääni kuuluu, mutta tavara ei lennä, niin korjauskehoitus. Itsekin yllätyin paikallisen pumppuvalikoimasta. - Oli hyllyssä monenlaista tarjolla, eikä maksaneet kuin jokusen euron. Malli kannattaa olla silti mukana.
                                              Sinulla olisi virtaa lyödä vaikka painepesurin pumppu sinne, niin säästyisi sulkia. :)

                                              Latauspuolta olet varmasti miettinyt, niin onko suunnitteilla ekotekoja oman aurinkokylän muodossa, vai ihan vaan Fortumin ekoteoilla virtaa akkuihin?

                                              Comment


                                              • Nyt toimii kaikki ja kolmannella yrityksellä leimasta läpi ilman huomautuksia... Se on siinä!!!

                                                http://www.flickr.com/photos/4125782...57625258445464

                                                Toisella kerralla oli vielä takajarruissa 50% prosenttia eroa, niin piti vielä poistaa sieltä yksi ylimääräinen mötikkä oikean takarenkaan jarruputkesta. Äsken oli sitten jarrut tasan.

                                                Comment


                                                • Onneksi olkoon! Hieno rojekti kyllä kertakaikkiaan.

                                                  Comment


                                                  • No peukele. On siinä sissisitkeyttä vaadittu. Hattua nostan projektille. Kannattavuuslaskelmat lienee syytä piilottaa sohvan alle mutta niinhän se aina menee prototyyppien kanssa. Toivoisin näkeväni livenä jossain vaiheessa.

                                                    Comment


                                                    • Virtuaalinen hatunnosto vielä täältäkin, kiinnostava projekti. Jokos tästä alkaa olla ajokokemusta kerrottavaksi asti?

                                                      Comment


                                                      • Ja kylärundivideo juutuuppiin heti. Äänimaailma ja suorituskyky, jos sitä on, kiinnostaisi.

                                                        Comment


                                                        • Ei helvetti =) Epäilin tämän päätyvän kierrätyskeskukseen, kaikkine maadoituksineen.

                                                          Comment


                                                          • Kierrätykseenhän nämä kaikki päätyy, mutta ehkä ei ihan vielä... ;-)

                                                            Kokemuksia on vähän niukalti vielä, lähinnä kylällä käynyt pyörimässä. Laturia en ole ennättänyt viilaamaan vieläkään kuntoon, kun on ollut työreissua ja muuta hässäkkää.

                                                            Akkuja ajattelin tilata lähiaikoina n. 20% lisää, sen mitä helposti mahtuu ja jännitteen puolesta on OK.

                                                            Comment


                                                            • Vieläkö tämä liikkuu?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X